Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: cristi5 on August 18, 2017, 01:31:55 AM
Ma uit la suedezii de pe strada mea cum se duc eleganti sa prinda busul, cand costumul de pe ei face cat o masina second-hand...

Definitoriu...

Dar aia sunt invatati de 100 de ani sa isi cumpere ce vor...
Noi inca nu am trecut inca de mentalitatea "avans 5 ani pentru Dacia"  sau "week-end cu/fara SOT"...

"Frustrarea" de a nu avea (dreptul la) masina este  o chestie "grea"...
Este "reversul medaliei" de pe vremea aia...
"Mai bine 3 rable in curte, dar le folosesc cand am cchef!"....

Asta este deja subiect pentru sociologi/psihologi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Si tot psihologic, multi ani de acum inainte masinile din Romania vor continua sa aiba functie dubla: naveta/cumparaturi si drum lung.
Si ca tot vorbea Tibi de psihologie, iti dau cel mai bun exemplu: Sunt destul de multi cei care au si masina personala si masina de munca, ambele din aceeasi clasa.

Si sa nu uit: Bucurestiul cred ca are cele mai multe SUV-uri pe cap de locuitor. Cu siguranta sunt mai multe SUV-uri decat masini de clasa mica in oras. Multe dintre ele sunt folosite 90% pentru naveta. Tu spui ca masina nu va mai indeplini 2 functii? Poate peste 50 de ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

1. Tocmai ce mi-am transferat comanda de model 3 catre o alta persoana  :banana: :banana: :banana:. Atentie ca cei care si-au confirmat comenzile pana acum, au platit aproape 7500 EUR. Nu mai aveam rabdare, delivery date era 2020.
2. Nu stiu ce de unde a rasarit ideea cu "energie solara" pentru EV. Chiar si la superchargerele Tesla, business model-ul era urmatorul: Panourile de pe Supercharger produc "tot timpul" energie pe care o varsa in retea si cand vine o masina sa alimenteze, lua direct din retea (deci inclusiv din CET-uri). Asa considera ei ca se compenseaza cu furnizorii de energie electrica si isi pot amortiza costurile, chiar sa obtina ceva profit. Nici vorba ca din energie solara sa fie sustinute superchargerele. Nici nu au capacitate de stocare atat de mare incat asigure alimentarea atator masini.
3. Motivul pentru care in Ungaria, Romania si alte tari din zona nu avem SuperCharger este foarte simplu: Tesla nu a putut prezenta un plan tehnic astfel incat sa livreze energie in reteaua nationala in mod constant si la parametrii ceruti (E vorba de acea "densitate"). Astfel li s-a cerut expres sa intre intr-un regim de taxare la fel ca restul operatorilor economici. Intrucat ei nu isi puteau indeplini obiectivul financiar de a oferi energie gratuita posesilor de S/X, au renuntat pentru multi ani la astfel de infrastructura prin partile noastre (De exemplu in RO trebuia inca de anul trecut sa se deschida 3 TSC-uri)

Clar achizitia va fi un hibrid (dar nu glumele de hibrid de la MB sau BMW). Vedem pe la anul ce mai apare pe aceasta piata.

@cristi5: TCO-ul asta stii cum e?!? Nu se aplica masinilor de uz personal. Din varii motive si in special pentru ca nu poti sa faci un plan de utilizare sau venituri rezultate din activitatea masinii (in caz ca nu te apuci sa faci taximetrie/uber/piraterie). Asa ca amortizarea devine foarte relativa.
Da, as folosi si eu transportul in comun in Romania. Dar cu exceptia Clujului si a metroului din Bucuresti, unde mai ai luxul asta? Si nu vorbesc de conditii de transport (AC, curatenie etc) ci de timpul petrecut pentru parcurgerea unui traseu. In Brasov de exemplu de la mine din Avantgarden pana la terminalul de pe Saturn faci 1h:45 cu transportul in comun. Cu masina?!? Maxim 30min, de obicei 20min. Asa ca, DE CE AS FOLOSI TRANSPORTUL IN COMUN in ROMANIA?!? Departe de mine "complexul" de a detine o masina, vremurile respective le-am prins in scutece. Dar eu si muierea facem undeva la 70.000 km/an iar vremurile cu 10.000km/an sunt demult apuse si pe meleagurile noastre.
Da, in Munchen folosesc la greu transportul in comun pentru ca ofera timp de deplasare comparabil cu alte optiuni (pe unele trasee chiar e cea mai rapida solutie). La fel si prin alte orase mari. Dar nu in Romania.
Asa ca o sa avem nevoie inca multa vreme de masina si pentru naveta deoarece perspectivele transportului public sunt sumbre.

cristi5

#273
Foarte de acord ca factorul psihologic joaca un rol in decizia de a cumpara si folosi o masina. Dar eu cred ca mai mult conteaza factorul social-politic... Daca statul si orasul nu fac mare lucru ca sa ajung din A in B mai usor, rezolv pe cont propriu. Sigur, rezultatul e ca se umple strada sau soseaua si nu mai ajunge nimeni la timp. Apoi facem autostrazi, dupa care se umplu si alea de masini si iar facem (intr-o zi proasta) mai mult decat cu trenul. Apoi largim autostrazile, etc.

@dumbravaandrei
F. interesant desre supercharger... Dar eu cred ca Tesla nu intra in Romania (si) pentru ca pretul e f mare pt puterea de cumparare si cerinta de drum lung e mai mare decat autonomia pe care o ofera. Plus ca odata ajuns la destinatie trebuie sa incarci masina cateva zile la o priza obisnuita. Si sa instalezi superchargere in fiecare oras pur si simplu nu merita comparat cu numarul de potentiali clienti. Deci asteptam dupa cele publice...

Eu ma refer la TCO calculat simplu, cati bani intra in masina si cat pierde din valoare pe an. Si daca protectia consumatorului din Suedia publica TCO pentru toate tipurile de masini si ani de fabricatie, cred ca se aplica si la privati.

Ionut

Cum sa platesti acum 7500 EUR si sa iti vina masina in 2020? :lol:
Cum sa blochezi banii aia 3 ani? De ce? Pentru ce? Sa ai o Tesla cu tehnologie 2017 abia in 2020? :lol:
Voi sunteti nebuni.

Cu toata psihologia aplicata pe care o stiu (si stiu cate ceva), tot imi vine greu sa inteleg. Da da, early adopters. Sunteti ca aia care dorm in cort cateva zile si stau la cozi incredibile pentru un nou model de iPhone. De fapt nu, cei care accepta rahatul asta de la Tesla sunt mai... early adopters... ca aia care stau 3 nopti in cort.

Nota bene: sunt mare, MARE fan Elon pentru ceea ce face, mai ales cu SpaceX, dar si cu Tesla. Mare fan pentru game changer-ele pe care le risca. Omul asta vrea sa colonizeze Marte si sa schimbe din temelii industria auto si chiar istoria omenirii. Beat that, Steve Jobs! (Mare, mare fan al marketingului Apple, deloc fan al produselor Apple.) Asta nu inseamna ca eu particip cu banii si nervii mei la treaba asta. Daca i-as avea, as da in schimb 150.000 EUR pentru un zbor in spatiu cu Branson, cu Virgin Galactic.

Dar deja deviem.

Thank God for early adopters!
You guys are nuts, but thank God you exist.

cristi5

Aia cu Model 3 nu inteleg nici eu :). Daca chiar ai banii aia si vrei electrica, mai pui 4000 EUR si-ti iei un Nissan Leaf azi, care iti satisface 90% din nevoile de deplasare (in oras adica). Pentru restul folosesti masina cu ardere interna, ca daca ai bani de blocat pentru atatia ani inseamna ca n-ai vandut-o :) :)

Si eu nu prea cred ca Model 3 va fi livrat in numar mare 2020. Daciile se livrau la data promisa cand bagai banii la CEC? :)
https://republica.ro/viziunea-tesla-model-3-masinile-lui-elon-musk-nu-sunt-doar-mijloace-de-transport-ci-mijoace-de-convingere

QuoteDe exemplu, pentru a satisface producția estimată pentru Model 3 de 500.000 de modele, Tesla ar avea nevoie de întreaga producție de baterii existentă în acest moment în întreaga lume.

Io

#276
Iti spun eu cum, Ionut. Cam toate afacerile lui Musk sint pariuri pe viitor. Nu c-ar fi ceva rau in asta, chiar ieri l-au legat pe Dragon la ISS, bun, bravo, (totusi, ce mare revolutie tehnologica e sa aduci inapoi un tub golit de combustibil? A, ca statul - Nasa/Esa nu s-au gindit s-o faca e ca asa e statul indiferent cit de multa minte are angajata!) insa economia asta, bat-o vina, ea merge in cicluri si ne indreptam cu pasi mici si fermi spre o noua criza.
In conditiile astea clientii "bulei Musk" crediteaza virtos un viitor utopic fie si prin avansuri cum e cel descris de Andrei mai sus. Ii dau citeva mii de Euro credit pe 3-4 ani fara vreo dobanda. Cred ca bancherii isi smulg unghiile de ciuda! Hait, exista si bursa. Ei, acolo-i groasa rau si doar deocamdata povestile lui Musk tin. (Da, e frumos sa visezi, fara vise probabil ca ne-am bate si azi cu bitele nu cu portavioane, insa trebuie sa si poti pune ceva pe masa dupa ce te-ai jucat de-a tehnologia.) Numai ca economia asta e fatarnica si are maniere "usoare" ca sa nu spun ca uneori e curva de-a dreptul. Astept cu mare interes urmatoarele semne de criza. Pariez ca va fi fabricat mult moloz in presa de toate culorile, ca se vor gasi "profeti" exact ca la precedenta.
Bun, ca early adopters exista e ok, nu e asta vreo problema, problema insa e cind statul e early adopter. California isi va fi permitind sa fie (e a 6 a economie a lumii) desi trece periodic razant pe linga faliment, Montana n-are cum. Statele "rosii" agricole nici atit. Texas? Yeah, right :)
Germania? Frau Merkel a luat-o rau pe aratura in politica energetica si iaca ne trezim si noi, tara  saraca sa-l creditam pe Musk. O facem indirect dar o facem. Vorba francezului: pourvu que ca dure...

Cit despre colonizarea lui Marte, asta e pur si simplu o prostie cit casa!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dumbravaandrei

Cateva aspecte:
Asumarea initiala a fost 2018 T2 ;). Ca si model de finantare, modelul Tesla bate de departe orice serviciu financiar (nici nu are sens sa compar cu leasing, e diferenta neta de pret de peste 25% la sfarsit de contract). Mi-as dori ca orice dealer sa imi permita 2-3 ani sa constitui un fond de rulment pentru achizitionare, garantat, fara sa ma inham la rate si diverse scheme de creditare/garantare!!!!. Nu am pierdut nici macar un cent pana acum, basca au mai rasarit niste iepuroi. Daca tineam banii astia intr-un depozit la dobanda de 1% ce scoteam din ei cand ii retrageam? Fix praful de pe toba, chiar mai pierdeam cate ceva.

Asa cum am mai zis si cu alte ocazii - daca vreau masina sa o imping pot merge si cu bicicleta, pot merge si cu cea de acum (desi cand bagi talpa in pedala si faci fum ca la soba, zboara). Vreau masina cat mai puternica (in special mult cuplu) si cat mai comfortabila pentru ca fac drumuri lungi in intervale reduse ca timp. Asa ca leaf, zoe, smart si alte coji din astea nu imi trebuie.

Si da, este un pariu calculat. Cu drag mi-as fi luat un diesel de generatie noua, dar peste 4-5 ani o sa dau masina la fier vechi ca se va devaloriza extraordinar de mult sau, mai rau, nu o sa existe cumparatori (nu suficienti).

Nu e vorba de early adopters. E vorba de modelul de costuri pe care doresti sa il aplici.
Iar cand vorbiti ca model3 e scump, luati o tigaie de vw de peste 200cp cu dotari similare si incepeti sa faceti comparatii. Tot la 50k Eur se ajunge (dupa plata tuturor taxelor).

Electric in Romania? Perfect posibil cu cateva mentionari:
1) spargerea monopolului regional de distributie
2) adevarata liberalizare a pietei de distributie cat si a celei de productie
3) modernizari ale retelei de distributie

Fara cele 3, nu putem discuta de o piata de EV, nu mai mare de 10.000 vehicule in urmatorii 7-8 ani.
Nu avem un sistem energetic gandit pentru adaptabilitate ci bazat pe mari consumatori (fostii mamuti industriali), distribuiti regionali. "Noroc" ca mamutii au disparut si am putut supravietui fara schimbari si invedtitii majore in reteaua de distributie si producere energie electrica.

voicul

Dacia are o varianta electrica, dar nu facuta de compania Dacia.

Dacia pregateste cea mai ieftina masina electrica din Europa - cat ar putea costa

La o luna dupa ce Dacia a anuntat ca doreste sa faca masini electrice, noi detalii ies la iveala despre planul constructorului de la Mioveni.

Conform SoyMotor.com, intentia celor de la Dacia este de a produce cea mai ieftina masina electrica din Europa.

Iar obiectivul stabilit de constructorul de la Mioveni ar fi, conform sursei citate, lansarea unei masini care sa coste sub 15 mii de euro.

De asemenea, se asteapta ca prima Dacie electrica sa iasa pe portile de la Mioveni in cel mult doi-trei ani.

Dacia electrica ar urma sa fie construita pe platforma lui Renault ZOE si va beneficia de tehnologia dezvoltata deja de francezi.

Ca design, aspectul ar putea fi inspirat din Sandero Stepway.

Dacia a decis sa se orienteze catre constructia unei masini electrice deoarece din 2040 exista posibilitatea ca in Franta sa numai fie acceptate masini cu motoare pe benzina sau motorina.

Cum Franta este o piata importanta pentru Dacia, iar vanzarea masinilor electrice este in plina ascensiune, constructorul de la Mioveni nu a dorit sa ramana in urma cu tendintele si sa piarda teren.

Preluat: Ziare

cristi5

http://incont.stirileprotv.ro/international/autoritatile-germane-lucreaza-la-reglementari-referitoare-la-circulatia-automobilelor-autonome-pe-drumurile.html

Quote
Softul automobilului autonom nu va decide cursul acţiunii sale în funcţie de vârstă, sex sau condiţia fizică a persoanelor implicate.

cristi5

#280
https://jakubmarian.com/where-in-europe-is-electric-car-a-good-idea/

Well, titlul e provocator, dar nu se uita la posibilitatile de proliferare ale regenerabilelor, nici la km condusi in medie pe zi, etc. Plus ca masinile facute intr-o tara nu se folosesc naparat in tara respectiva...





voicul

Am condus o masina cu motor TFSI - 1.2l - 85 cp din grupul VW.

1. Nu as fi zis ca acel motor face cei 120 cp (bine cati au mai ramas dupa 10+ ani) 1.8l pe care ii am eu, dar m-am inselat.
Se simte diferenta de tehnologie: anii 2000 si anii 2010.

2. Cutie manuala si eu nu am mai condus asa ceva din 2014.
Noroc ca aceasta tehnologie inventata prin 1920 era ajutata de cea din anii 2010 numita - start/stop.
Asa ca atunci cand mi-a murit motorul, instant start/stop a dat drumul la motor (fara sa mai intorc cheia).
Super optiune start/stop-ul asta!



Ionut

Mercedes pregătește reduceri de costuri de 4 miliarde euro, pentru a finanța mașinile electrice

Mercedes-Benz avertizează în legătură cu inevitabilele costuri ale dezvoltării de mașini electrice, care ar putea tăia profiturile și cheltuielile din alte sectoare. Mercedes Benz este pregătită să lanseze mai multe vehicule electrice în anii următori, salonul de la Frankfurt fiind primul pas, când vor fi expuse proiectele și conceptele unora dintre aceste mașini, sub numele EQ. Numai că dezvoltarea acestor vehicule va solicita finanțări importante, pe care producătorul este dispus să le mute de la alte divizii și sectoare de activitate. Potrivit Automotive News, Mercedes este dispus să taie 4 miliarde de euro în cadrul unui program de eficientizare, program care ar putea să afecteze țintele financiare ale companiei pentru acest an.

Profit.ro