News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: cristi5 on June 08, 2017, 12:48:55 AM
Primesti una mica cu 25-30 eur pe weekend. 

Adica "moca"... La veniturile de acolo.
La noi nu vor sa plateasa parcarea de 1,50 RON/ora (0,3 euro.ora)...

Ce sa mai zic...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Tot ce am scris legat de electrica este pentru Ro (40 - 50 de statii publice in B si zero - statii in Tragoviteste - 80.000 populatie sau Tulcea - 75.000 populatie, precum si in alte orase mari: Piatra Neamt, Bistrita, Satu Mare, etc.) si pentru o persoana care sta la bloc - deci nu are priza lui.
In conditiile astea autonomia cat mai mare este bine venita. Eu am benzina cu GPL: la full ambele si pe consum optim, fac 1300 km - in afara orasului
Bateria la Zoe, din informatiile mele, are aceeasi greutate si la 22 si la 41kw.
Chiar si cu 300km autonomie, eu as sta in forma hibrida: electrica + ce am acum si as folosi electrica in oras si in afara ... depinde de distanta si drum.

Raman la concluzia din postul anterior: probabil un optim de cumparare va fi cam in 2-3 ani (autonomie/pret/retea de incarcare/facilitati/timp de incarcare).

voicul

#197
Cum inca e complicat cu electrica, daca iei masina noua (de 20.000 eur) dai cam dublu pe km decat la un taxi (si tu te chinui sa conduci si sa parchezi) si la mana a 2-a trebuie atentie mare ... ce ramane de facut?
Sa inchiriezi masina.

Ce scriu aici este valabil pentru Bucuresti cu preluare din Otopeni. Se poate prelua si din B, dar cresc costurile. Este posibilitatea sa ti se aduca masina la scara, dar costa - posibil 10 eur, dar nu mai stiu de unde am luat suma asta deci nu conta pe ea.
E scris pe directia costuri minime / benefici si e o varianta hibrida: ai o masina / cumperi o masina ieftina sh - pana in 5000 eur si inchiriezi pentru drumuri lungi.
Nu e varianta: am nevoie de masina zilnic si o inchiriez (se pare ca e rentabil si in cazul asta, dar nu am stat sa fac calcul la acest caz).

Exemplu pentru 3 zile vineri - luni (nu prea se lucreaza duminica).
Eu am cautat varianta cutie automata (mult mai ieftin la manual) clasa compacta - Ford Focus - 44 eur cu depozit (in caz de ceva) de cam 1000 eur. O poti asigura mai mult si poti ajunge pana la depozit 0.

Acum vine partea grea: ce TCO/km ai?
Eu am TCO - 1 ron. Merg 100 km in afara, ma costa 100 ron desi pun gaz de 20 de ron (multi au senzatia GRESITA: benzina/km este costul)
TCO - total cost of ownership - RCA, impozit, reparatii, depreciere, benzina ... toate costurile masinii / km.
In mare TCO la o masina noua de 20.000 eur - 3 ron/km (vezi posturile anterioare).

Deci daca merg la mare in week-end: fac minim 500 km (de la Otopeni la Mamaia). Cu a mea dau 500 ron deci 120 eur.
500 km cu un Focus (zic 8l/100) deci 40 de euro benzina si taxa de pod 5 euro, deci 120 eur - 45 eur= 75 de eur, am bani de inchiriat o masina si ies la acelasi cost.
Doar ca merg cu masina de dupa 2013 (sau oricum noua).

Calculele nu sunt la virgula, dar idea este ca poti iesi mai ieftin daca inchiriezi. Nu vorbesc ca nu blochezi o gramada de bani in masina noua, esti mereu cu alta masina, alta clasa, nu ai stres cu peise, service-uri si altele.
Poti iesi cu masina inchiriata din tara, dar te costa extra (eu stiu un exemplu +12 eur pe zi).
Vara si pentru sarbatorile legale (pentru ca mai vin din afara oameni) costurile se mai maresc.

nirolf

Există sistemul de car sharing folosit deja prin vest și care funcționează de ceva vreme la Cluj, nu știu cu cât succes: Pony

Mi se pare o soluție bună ținând cont că majoritatea mașinilor personale sunt folosite cam 5% din timp. A mea e folosită probabil pe undeva sub 1% (la muncă merg cu metroul), eu îmi fac calcule dacă merită să o schimb pe cea actuală (5 ani vechime) sau aștept să apară și în București ceva asemănător.

Doar că văd și câteva probleme:
- mașina trebuie (teoretic) parcată regulamentar, ori asta este practic imposibil în cartierul meu cam la orice oră din zi și mai ales seara (acum am norocul să am un loc plătit pe care l-aș pierde dacă renunț la mașină). Seara deja este imposibil să parchezi chiar și ne-regulamentar dar astfel încât să nu încurci traficul. Iar problema se agravează pe zi ce trece după ritmul în care se înmatriculează mașini. Aici ar trebui ca primăria să încurajeze un astfel de sistem prin facilitarea parcării, dar nu-mi fac speranțe.
- în week-end aș avea nevoie de suporți de bicicletă pe mașină, alții ar avea nevoie frecvent de scaun(e) pentru copii
- la tarifele actuale Uber-ul pare mai avantajos în majoritatea situațiilor

voicul

#199
Stiu de Pony de vreo 2 sau 3 ani, dar cum e doar in Cluj ... Oricum si-au crescut flota de la 2 modele la 5.
Sunt si in B, dar doar pe partea de business cu I3-uri. Ma gandeam sa le dau un telefon, poate iese ceva, dar oricum au baza de masini langa priza de dupa Mall Baneasa. Asa zicea articolul de anul trecut. Concret: am renuntat sa sun.
Cred ca treaba cu parcarea este sa nu ia ei amenda. Deci asta cred ca ar putea fi discutat/negociat.

Uber-ul renteaza, mai ales ca ai varianta select. Nu stiu ce masini sunt acolo, dar concret este (chit ca te costa mai mult) ca e foarte ieftin ca sa te freci cu BMW-uri, Audi-uri etc, cu tot cu sofer!

Cu schimbatul masinii de 5 ani: in primii 5 ani se pierde cel mai mult din valoarea masinii - de principiu 50%. Daca o schimbi acum esti pe maximul de pierdere.
Acum daca o schimbi sa iei ceva mai vechi, de 10 ani sper exemplu - ar fi o afacere.

Chiar sugerez ca fiecare sa isi faca calculele, dar varianta hibrida: am o masina mai veche de pana in 5000eur pentru oras/fiecare zi si inchiriez pentru drumuri lungi este rentabila ... la greu.
S-ar putea sa economisesti si bani, dar calitatea va fi clar superioara.
Posibil sa nu faci economie de bani, ca s-ar putea sa te arunci la clase superioare.
Exemplu (este pentru Germania): am gasit S-CLASS (cel de la Mercedes-Benz), da clasa lux, cu 180 eur - 3 zile vs. cam 80 eur o masina intermediara (tot cutie automata).
100 de euro nu sunt de aruncat, dar experienta ... E totusi o masina de la 70.000 eur in sus.
Ok poate e o exceptie, dar 130 de euro ai da pe un C-Class ca sa nu te plimbi cu Golf-ul (80 eur)? Si cred ca multi ar da.

adiarc

intrebare

aveti idee de cat timp trebuie sa detii o masina veche pentru a o putea casa in Programul Rabla la achizitia unui autoturism nou ?

sau iau o rabla de pe net,care corespunde criteriilor de vechime si data inscrierii si asta este ?

Multumesc anticipat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Cred ca e cel mai simplu sa cumperi direct un tichet (daca mai gasesti).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Sa "reagitam" un pic spiritele in domeniul electricelor...

http://www.go4it.ro/auto/fabricarea-unei-baterii-pentru-masini-electrice-poate-genera-tot-atata-poluare-cat-sofatul-pe-benzina-timp-de-8-ani-16514609/

Quote
Potrivit unui studiu aparţinând IVL The Swedish Environment Institut, fabricarea unui acumulator pentru vehicule electrice poate elibera în atmosferă tot atâta dioxid de carbon cât ar rezulta din conducerea unui vehicul pe benzină timp de 8 ani de zile.

Cu durată de exploatare limitată în timp şi atât de costisitori încât mulţi proprietari de vehicule electrice aleg să îi închirieze contra unui abonament lunar plătit companiei producătoare, acumulatorii cu tehnologie Li-Ion sunt obţinuţi în urma unui proces de fabricaţie laborios şi mare consumator de energie. Potrivit raportului publicat de institutul suedez, pentru fiecare 1 kWh capacitate de stocare adăugată, fabricarea unui acumulator Li-ion degajează în atmosferă între 150 şi 200 kg dioxid de carbon (CO2). Având în vedere faptul că un acumulator tipic pentru vehicule electrice oferă capacităţi între 30 şi 100 kWh, rezultă emisii de 5,3 - 17,5 tone CO2 în atmosferă, produse încă dinainte ca vehiculul electric să iasă pe poarta fabricii.

Jumătate din aceste emisii rezultă din producerea materiilor prime iar cealaltă jumătate din fabricarea efectivă a acumulatorilor. De asemenea, calculul presupune folosirea energiei electrice generată în proporţie de 50% din surse regenerabile, plasarea activităţii de producţie a acumulatorilor într-o ţară unde folosirea combustibililor fosili este predominantă generând estimări şi mai sumbre.

Comparat cu alternative hibride mai puţin dependente de propulsia electrică, un vehicul Tesla echipat cu un acumulator Li-Ion de capacitate mare este de până la trei ori mai poluant decât modelul rival Nissan Leaf, prevăzut cu un acumulator ce asigură doar parţial necesarul de energie.

Având în vedere procesul de fabricaţie mai puţin poluant, un autoturism convenţional cu motor pe benzină sau diesel poate fi condus 2.7 ani înainte de a egala emisiile de CO2 atribuite unui autoturism Nissan Leaf hibrid proaspăt ieşit pe porţile fabricii, sau 8.2 ani dacă luăm exemplul unui model Tesla complet electric.

Cercetătorii recomandă cumpărătorilor de vehicule electrice să nu opteze pentru o capacitate a bateriei mai mare decât este absolut necesar, dacă vor cu adevărat să protejeze mediul înconjurător.

Din păcate, reciclarea acumulatorilor la finalul ciclului de viaţă este in sine un proces consumator de energie şi permite doar recuperarea materiilor prime, astfel că impactul ecologic lăsat de folosirea acumulatorilor Li-ion rămâne la un nivel ridicat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Evident ca s-au legat de Tesla care are baterie de pana la 85 kwh, aproape dublu decat ZOE, care are 41.
Deci la ZOE ar fi 4.1 ani + sa zicem ca o parte din curent este produs din carbuni ... 10 ani?
Pe de alta parte sa tii mai mult de 10 ani o masina care o iei noua, pare mai mult decat fezabil.

In alta ordine de idei: bateria polueaza si inclusiv sa produci o masina noua polueaza (curent sa o faci, sa faci componentele, sa o transporti, etc).
Pe de alta parte daca iti cumperi electrica:
1. Nu poluezi in oras, unde ai densitate mare de oameni.
2. Financiar esti in castig (economisesti cam 1000 euro/an la 10.000km parcursi).

Eu tot votez cu ele (mai ales financiar) chit ca nu sunt asa verzi precum pareau initial.

TibiV

Quote from: voicul on June 28, 2017, 09:38:12 PM
Eu tot votez cu ele (mai ales financiar) chit ca nu sunt asa verzi precum pareau initial.

;)
Mai degraba "verde-crud", spre galben....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Aparent sunt ceva semne de intrebare in studiul respectiv, nu e chiar obiectiv.
http://stiintasitehnica.com/cat-de-poluante-sunt-bateriile-litiu-ion-depinde-de-cum-interpretezi-studiul/
QuoteBun, am văzut că bateria lui Tesla Model S 75 kWh produce până la 15 tone de CO2-eq, conform studiului de față. Ei bine, un Audi A7 Sportback 3.0 TDI de 272 CP emite aceeași cantitate de CO2 în puțin peste 100.000 km, în condiții optime. Adică în maximum 4-5 ani. În cazul lui Nissan Leaf 30 kWh, un VW Golf 1.6 TDI are nevoie de numai vreo 50.000 km (deci 2-3 ani) pentru a emite o cantitate similară de CO2.


voicul

Si eu vroiam sa zic ca l-au comandat petrolistii :)

Realitatea e ca au dreptate: bateria polueaza. Acum cifrele ... e greu sa faci calcul exact.
Si la fel se poate discuta si contra exemplu: eu fac cam 10.000 km (nu 20 cum e la A7), deci as iesi cu cantitatea de CO2 cam in cat timp zice studiu.

elphax

si daca maine mai erupe puternic un vulcan se emite in atmosfera la fel de mult CO2 cat emit toate masinile de pe Terra intr-un an
cred ca e important si unde se intampla poluarea respectiva, concentratiile din orasele aglomerate sunt foarte mari
daca produci CO2 intr-o uzina mediul este controlat si se filteaza aerul inclusiv pentru alte substante toxice.
o masina diesel produce multe chestii mai periculoase decat CO2 - CO, NO, NO2 si deci de alte chestii cancerigene si periculoase pentru mediu. si cele pe benzina polueaza aproape la fel de mult

dr4qul4

Sa nu uitam ca nici reciclarea bateriilor uzate nu e atat de simpla.
Ba din contra. Noi inca avem probleme majore cu orice fel de reciclare. Nu stiu daca reciclam 5% din bateriile AA/AAA sau din becurile cu "neon". Unele avand "doar" acid si mercur in ele.
La bateriile auto actuale stam putin mai bine, deoarece primesti discount atunci cand iti achizitionezi una noua. Chiar si asa multi prefera sa nu o mai care si sa o arunce la tomberon,  iar rablele abandonate raman cu bateria pe ele.
Nu cred ca ar fi prea "eco" sa ne trezim peste 20 ani cu un cimitir de 100.000 de masini electrice, cu baterii din care se scurg diferite substante.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cristi N

Asta e una din ideile din articol, deocamdata bateriile pentru masini electrice sunt la inceput, inca nu avem o cantitate de baterii "terminate" atat de mare ca sa existe o infrastructura pe scara larga de reciclat.
Aparent e mai ieftin sa recuperezi materialele dintr-o baterie veche decat sa extragi materiale noi din niste zacaminte, asta ar fi cazul ideal dar se poate implementa foarte usor o taxa ecologica ca la bateriile cu acid de acum.