News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Sunt curios impactul care o sa il aiba asupra electricelor lipsa Rabla+.
Cred ca in Romania o sa fie o lovitura puternica. Cum sa dai 20.000 de euro pe Spring - nici autonomie, nici viteza, nici cai putere?
Dar asta cred ca e valabil si pentru Europa:
"Germania a oprit brusc subvențiile pentru mașinile electrice, după ce a plătit 10 miliarde de euro din 2016 și până acum"

Cred ca UE s-a cam prins ca subventioneaza EV-urile (asta era bine) din US si China (si practic asa isi inchide fabricile traditionale din UE/Germania mai exact).

dumbravaandrei

#3016
@dr4qul4 zilele astea e o promotie in care ai prima incarcare gratuita. Dupa, o sa bata vantul ca si pana acum de cand s-a pus cu bani. Cand era gratis SuC pentru tesle, abia aveai unde arunca un ac, acum sunt libere in marea lor parte. Oricum, faptul ca ai 6-12 statii disponibile in acelasi loc face ca timpul de asteptare sa nu fie mai mare de 10-15 minute si in cele mai rele conditii, desi n-am auzit pe nimeni sa astepte mai mult de 5 minute.

@voicul daca te uiti putin prin noiembrie/decembrie ai sa vezi ca foarte multi dealeri de la noi au scazut pretul la electrice cam cu 4-7k eur. Oricum in Romania preturile "brute" ale masinilor erau mai mari decat in alte tari tocmai pentru ca era tichetul "baban". Pana la urma urmei, din buzunar tot atatia bani dadeai pe masina si in RO (unde cu rabla ajungeai la 11k eur) si in DE ( unde era 5500 eur tichetul). Restul, sugeau importatorii.

Eu ma bucur ca s-a diminuat, ca acum daca nu prind tichet, nu ma afecteaza asa de tare. Pana acum, 2 sesiuni n-am prins si am renuntat sa iau a doua electrica din cauza asta (kona m-a invatat cu autonomii mari si predictibile, iar masini la fel acum sunt de la 40k in sus. Iar 11k e o pondere mare in banii astia)

naivu

^ambele sesiuni in care n-ai prins au fost in 2023? Sau era problema sa prinzi tichet si in 2022?

lone_wolf32

Si eu aici posesor de Dacia Spring
La Giurgiu statiile primariei nu merg pentru ca nu vor sa plateasca curentul... tot evconnect etc

Dar da o discutie mai larga despre infrastructura de incarcare ar fi necesara... ma holbez mult la Plugshare si nu e foarte usor sa iti dai seama unde sunt cele mai bune ( sau proaste ) locuri sa incarci

dumbravaandrei

#3019
@naivu sept 2022 si sept 2023... au fost sesiunile alea de s-au evaporat in 5 min toate sumele..
Asta pentru ca s-au anuntat din scurt sesiunile...

voicul

#3020
În România, Bulgaria și Lituania vor fi instalate mii de staţii de încărcare a vehiculelor electrice

În România, Bulgaria și Lituania vor fi instalate în următorii trei ani aproape 9 mii de staţii publice de încărcare a vehiculelor electrice, informează Agerpres. Este vorba de un proiect european de 40 milioane euro finanțat de  Banca Europeană de Investiţii (BEI) în cadrul programul InvestEU.

În România vor fi instalate peste 4 mii de staţii de încărcare noi pentru vehiculele electrice


Ideea generala asta e, restul pe:
https://www.euronews.ro/articole/in-romania-bulgaria-si-lituania-vor-fi-instalate-mii-de-statii-publice-de-incarca?fbclid=IwAR2Fp4kptHbaUfkSCKM52ZxfE_6Az5q8yv5pU2marbUsqKWxoeCSWf6nqTQ
 

dr4qul4

Azi, pe la Iancului, mi-a sarit in ochi un numar verde. Nu intelegeam ce cauta pe o duba, apoi am vazut ca scrie mai sus.
Sunt curios ce autonomie are
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hadrian

In Lidl am vazut si eu un fel de camion mare electric care se ocupa de preluarea deseurilor reciclabile. Foarte ciudata senzatie sa auzi zumzaitul lui cand pleca de pe loc. Nu am remarcat ce brand era.

dumbravaandrei

^^ In functie de nivelul configuratiei (la LCV, e configurabil pack-ul de baterii, astfel incat sa ai eficienta economica maxima pentru rutele pe care le deservesti), autonomia e intre 150 si 400km. Cea mai mare autonomie pana acum, o au IVECO-urile cu pack-ul mare de 108kWh care fac lejer 400km. Tranzit-urile electrice si Crafterele de la VW ajung pe 300 km (au baterii de 65kWh), dar le poti lua si cu baterii de 40kWh.
La camioane, ce avem acum prin tara, majoritatea sunt e-Actros de la Mercedes-Benz, in diverse combinatii de sasiu si baterii. Sunt calibrate sa deserveasca ori trasee urbane si atunci sunt calibrate la 300km in 5 ore de functionare fara incarcare si au baterii de la 170 la maxim 250kWh (asta cam acopera majoritatea turelor), iar cele care fac long-haul sunt calibrate la 450 km fara incarcare / tura de conducere (400 km in 4,5 ore parca) si aici in functie de tonaj, avem acumulatori de la 300 la 450kWh.
Ca orice utilaj industrial, este mega-optimizat pentru ce are de facut.

Uite, aici un e-Atros care se incarca la Rompetrol Orastie. Din pacate mi-e mila de saracii soferi ca atunci cand incarca, trebuie sa detaseze trailerul, statiile au fost gandite pentru turisme, nu pentru masini lungi.