Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Cam ciudat sa fim comunitatea cea mai importanta din Romania in domeniul infrastructurii rutiere si sa nu avem un thread unde putem discuta in voie despre autoturisme. Putem discuta despre orice model, din orice piata. Pentru piata auto (din Romania) avem thread separat. Aici putem discuta despre orice tine de masini - modele noi si vechi, service, intrebari de orice fel. Daca va fi nevoie vom face si alte thread-uri (de exemplu unul pentru autocamioane si vehicule de marfa).

Bulwyn

#1
Salut initiativa, buna idee.
Fiind in spiritul topicului atasez filmuletul despre noua viziune Mercedes asupra viitorului  automobilismului. Se pare ca incet toti producatorii mari acolo se indreapta.




Bulwyn

#2
Si ramanand in conceptul electricitatii, conceptul celor de la Renault. Cred ca surpriza salonului auto de la paris.


Bulwyn

#3
Show facut de Land Rover cu ocazia lansarii noului model Discovery. Cu ocazia respectiva s-a intrat si in cartea recordurilor folosindu-se 5,805,846 piese de lego in cadrul prezentarii. Si ce alta modalitate mai buna de a prezenta un offroader decat sa fie prezentat de un alt offroader: Bear Grylls. Cu noua linie de design vad insa tot mai sterse diferentele dintre land si range rover. Ramane oricum diferenta de pret.


TibiV

http://www.agerpres.ro/sci-tech/2016/08/24/tesla-a-dezvoltat-o-noua-baterie-electrica-atingand-o-autonomie-de-peste-600-de-kilometri-08-31-32

Quote
Constructorul american de automobile electrice Tesla a prezentat marți o nouă baterie capabilă, în premieră, să depășească cei 600 de kilometri de autonomie ai vehiculului său Model S, informează agenția France Presse (AFP).

În conformitate cu fondatorul și președintele director general al Tesla, Elon Musk, aceasta este prima data când autonomia unei mașini electrice depășește 300 de mile, conform standardelor de autonomie stabilite de Agenția de Mediu din SUA (US Environmental Protection Agency, EPA) și 600 de kilometri, conform standardelor în vigoare în Europa. Autonomia sa exactă este de 315 mile (standarde EPA) sau 613 kilometri (standarde europene).

Acest tip de baterie, cu o capacitate de 100 de kilowați/oră, va dota, de asemenea, vehiculul denumit Model X, mai mare și mai greu decât cel precedent, iar autonomia va fi în cazul său de 289 de mile sau 542 km, în conformitate cu cele două standarde. Aceste modele vor fi vândute în Statele Unite pentru suma de circa 135.000 de dolari (120.000 de euro).

Tesla se mândrește, de asemenea, cu modelul său sedan Tesla Model S 'Ludicrous', care are cea mai puternică accelerație din lume (2,5 secunde pentru a atinge 96 de kilometri la oră). Cele două mașini existente, mai rapide decât acesta — un Ferrari și un Porsche — sunt modele sport, a subliniat Musk.

Producătorul american încearcă să promoveze modelele sale în fața unui val de publicitate negativă despre sistemul de conducere autonomă a vehiculelor. Un accident mortal din SUA și un altul mai puțin grav din China au umbrit promovarea acestui tip de automobil, însă compania Tesla a precizat că va continua să echipeze mașinile sale cu dispozitive performante, mai notează AFP.

Dar si asta....
http://www.agerpres.ro/sci-tech/2016/09/25/tesla-a-modificat-software-ul-masinilor-dupa-ce-cativa-cercetatori-chinezi-au-preluat-de-la-distanta-controlul-franelor-13-30-31
Quote
Tesla a modificat software-ul mașinilor după ce câțiva cercetători chinezi au preluat de la distanță controlul frânelor

Inginerii companiei Tesla au actualizat sistemul de operare instalat în computerul mașinii electrice după ce câțiva cercetători din China au reușit să compromită informatic programul respectiv și să manipuleze de la distanță sistemul de frânare al mașinii în timpul deplasării acesteia, relatează BBC News.

Echipa de cercetători de la Keen Security Lab a preluat controlul sistemului de frânare al mașinii Tesla de la o distanță de 19 km, iar doar cu ajutorul unui laptop a deschis ușile mașinii fără să fie nevoie de vreo cheie. Cei de la Keen Security Lab au postat videoclipul cercetării lor pe canalul YouTube. De asemenea, în timp ce mașina rula, cercetătorii au reușit să schimbe poziționarea oglinzii interioare și să deschidă ușa de acces la portbagajul mașinii.

În urma acestei breșe de securitate, care a fost mai întâi transmisă de cercetători companiei producătoare, inginerii de la Tesla au făcut instant actualizările software necesare pentru îmbunătățirea sistemului de operare al mașinii. Prin aceste teste comunitatea cercetătorilor în securitate cibernetică atrage atenția producătorilor auto asupra vulnerabilităților sistemelor inteligente de control de pe mașinile vândute în prezent pe piață care ar putea fi oricând exploatate de hackeri, încheie BBC News.

Asta e...
Brrrrrr !!! :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mi se pare ca super/hypermarketurile vor fi noile benzinarii.



Lidl atinge pragul de 200 de magazine, lansează un nou concept şi
deschide staţie de încărcare pentru vehiculele electrice

Retailerul german Lidl a inaugurat astăzi, 6 octombrie, al 200-lea magazin din ţară în Dumbrăvița, județul Timiș. Odată cu acesta, compania lansează un nou tip de magazin, de dimensiuni mai mari, şi intră pe piaţa stațiilor de încărcare pentru automobile electrice.

Economica.net

kumar

Noi nu mai facem la supermarket-uri benzinarii conventionale facem direct statii de incarcare pentru automobile electrice.

cristi5

#7
Fast-food-urile au multe statii de incarcare ("fast" charging) in Suedia (mai ales brandul local Max). Daca tot trebuie sa astepti dupa o incarcare de 40-60 min, macar sa mananci ceva. Deocamdata incarcarea e gratis.

Soferii isi planifica drumurile mai lungi "din Max in Max"...

Bulwyn

Si in Germania supermarketurile mai mari au statii de benzinarii, de ex. Kaufland si Edeka. Si pretul combustibului e chiar mai mic cu cativa centi de ex. decat la Total, Esso, Aral sau Shell.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


drrond7

Se pare ca si Kaufland s-a aliniat in trend. In Rm.Valcea sunt deja 3 locuri dedicate la marginea parcarii hipermarketului, vopsite in verde si cu simbolul vopsit cu alb. Statiile de incarcare nu s-au adus inca. Incerc sa nu uit sa fac si o poza la urmatoarea vizita. Oricum prin oras circula de vreo luna un BMW I8 inmatriculat in Romania. Incei, incet...
Carpe Diem!

Ionut

Prima impresie: Mercedes-Benz Clasa E
Mercedes-Benz Clasa E a ajuns la a cincea generatie, iar standardele pe care le impune cea mai importanta aparitie in gama Mercedes-Benz in anul 2016 sunt absolut impresionante, fie ca vorbim despre calitatea materialelor, executie si gama complet noua de motorizari. Desigur, Clasa E nu este inca o masina perfecta, iar despre calitatile si defectele sale va povestesc mai jos.



0-100/Hotnews

stangabriel

http://0-100.hotnews.ro/2016/10/04/video-infiniti-ne-prezinta-motorul-sau-turbo-cu-compresie-variabila/

Este o premiera. Trecerea intre rapoarte de compresie se face mecanic, insa sper ca bratele implicate in motor sa fie  rezistente.

Mazda a facut altceva sa impace si capra si varza.
A facut motorul aspirat  pe benzina si turbo diesel amandoua cu raport 14.1.

http://www.ipar.ro/tehnologia-skyactiv/

Insa Mazda merge mai departe. 18.1 pentru benzina cu aprindere fara scanteie.

http://m.automarket.ro/stiri/mazda-va-lansa-in-2018-un-motor-pe-benzina-cu-principiul-de-functionare-55005.html#

Ionut

Apropo de motoare, pun o intrebare poate stupida, insa am auzit foarte multe controverse. Cat de sigure si fiabile sunt noile motoare de 110-120 chiar 140 de cai putere de doar 1-1.2 litri? Tehnologia actuala chiar permite sa scoti asemenea putere din asa mic volum si sa nu iti moara motorul la 70-80.000 km? As fi foarte interesat sa aflu detalii mai ales din experientele proprii.

stangabriel

#13
Tehnologic, e mai costisitor sa produci un motor puternic aspirat , in loc sa-i montezi un sistem cu turbocompresor.

Cel mai important factor la un motor turbo este exploatarea motorului si atentia asupra reviziilor. Fiind mult mai multe elemente in miscare si etanse ,trebuie avuta grija.

Insa producatorii mizeaza pe faptul ca puterea maxima va fi folosita doar perioade scurte. Da, sunt motoare 1.2 tsi 105 cai cu pistoane topite, dar au schimbat aliajul si nu am mai auzit de asemenea probleme. Apoi nu vreau sa ma gandesc ce turatii a vazut acel motor,mai ales inutil, peste turatia de putere maxima. Turbo frate,dar 1.2

Ca in orice domeniu, e o perioada de acomodare, doar ca aici avem normele de poluare aproape imposibil de sustinut tehnic. Dupa mine benzina aprinsa prin compresie e limita fizico chimica.

La diesel mai merge, dar norma Euro 6....

Fiabile? Tata are un Bcb 1.6 16v 290 000 km din 2003 fara sa consume ulei si exploatat mediu spre...in sarcina.
Ar costa enorm sa faca motorul turbo mic la fel de fiabil ca unul aspirat mai mare, aceleasi puteri.Hai sa gandim miscorarea consumului.

Momentam am 2.0 tdi pd bkd 140 cai. Am grija sa nu opresc motorul imediat dupa stationare, nu fortez sub 2000 ture, la 100 km parcursi efectuez "cox/blana de curatare" evacuare ca nu are filtru. Chiar daca motorul nu e pretentios,  asa il fac sa mearga cat mai mult.

Concluzia mea este ca inainte de vanzare a unei masini cu motor suprimat de normele de poluare, sa fie invatat soferul sa exploateze si motorul , nu doar masina. Apoi da, fiabilitatea ca procent a unui motor mic turbo ieftin o situez la 60 % din unul aspirat mai mare ,dar aceesi putere la aprox aceleasi turatii.


stangabriel

Doresc sa aduc in vedere cateva detalii inedite despre motoare.

Sa luam ca etalon motoarele in 4 cilindri, sunt cei mai comune.

- La 6000 ture pe minut avem 100 de explozii pe secunda.
- Anumite injectoare moderne(diesel) aduc pana la 7 injectii separate per ciclu/explozie.
- Turbocompresorul ajunge pana la 300 000 rotatii pe minut.

Daca ajungem la 12 cilindri sau 20 000 ture(candva Formula 1,acum avem max 15 000 cu turbina) avem cifre mult mai mari.

Imi par cifre impresionante pentru miscari mecanice.