[B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:25:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Aici vom pune stiri si noutati despre tot ce tine de mijloacele de transport in comun ale RATB.

Ionut

QuoteCe promite RATB în 2012: 150 de troleibuze noi și 15 tramvaie Bucur

"Dintre obiectivele programului de investitii pentru 2012, amintim: modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii, modernizarea depoului Titan, fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF, achizitia a 150 troleibuze, achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri și achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3″, declară directorul RATB, Viorel Popescu, într-un interviu acordat Ziua Cargo.

sursa: B365

Goldmund

Mai e ceva valabil din acest articol din iulie 2013?
"Luând în calcul gradul ridicat de uzură al vehiculelor RATB, noul Consiliu de Administrație (CA) al Regiei a redactat un plan ambițios de investiții, pentru perioada 2013 - 2016, care prevede: înlocuirea a 50% din parcul de autobuze, fabricarea şi înlocuirea a 30% din tramvaie și schimbarea întregului parc de troleibuze din Capitală. Investiția totală numai pentru modernizarea parcului RATB se ridică la 759 de milioane lei. Totuși, planul redactat de reprezentanții CA ai Regiei pare greu de realizat, în contextul în care instituţia are acum la dispoziţie un buget foarte redus, care abia îi permite să facă faţă cheltuielilor de la o lună la alta. UPDATE: Proiectul a intrat astăzi în votul Consiliului General al Municipiului București. Consiliul a cerut revizuirea Proiectului, în concordanță cu posibilitățile bugetare."
http://www.b365.ro/investitii-ratb-tramvaie-noi-autobuze-noi-bucuresti-bugetul-ratb_192071.html

Ionut

Am organizat un pic board-ul RATB, va rog mutati discutia in topicul diverse sau in topicul pentru trasee, discutam pe acest thread doar despre parcul de vehicule. Daca vom avea multi doritori de discutii, mai facem thread-uri, dar deocamdata e suficient.

:cheers:

TibiV

http://www.agerpres.ro/comunicate/2016/06/30/comunicat-de-presa-pmb-13-24-55

Quote
joi, 30 Iun 2016, 13:24

COMUNICAT DE PRESĂ

Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit astăzi cu managementul RATB și cu sindicatul regiei pentru a soluționa problemele cu care se confrunta rețeaua de transport în comun din Capitală, dar și pentru a stabili un plan de măsuri pentru modernizarea și dezvoltarea transportului de călători.
'Pe perioada verii,  RATB va începe un program de reparații a mijloacelor de transport care se afla acum în garaje și de achiziționare de piese de schimb. Foarte important, am decis astăzi că, în regim de urgență, RATB să organizeze o  licitație pentru achiziționarea a 200 de autobuze second hand, nu mai puțin de euro 4, adică de 2,3,4 ani, pentru că licitația pentru autobuzele noi ar dura  foarte mult. Asta nu înseamnă că nu ne dorim să achiziționăm și autobuze noi. Demarăm și această procedură care, însă, poate fi finalizată abia anul viitor când dorim să achiziționăm  300 de autobuze, 100 de troleibuze și un număr semnificativ de tramvaie care vor fi realizate printr-o investiție asumată de uzina RATB'.

Primarul Capitalei a mai declarat:
'Voi propune CGMB o  rectificare de 30 milioane de euro, suma care reprezintă  plata către ANAF pentru acoperirea TVA-ului la gratuitatea acordată pensionarilor. La această sumă se adăuga o alta de 45 milioane euro care va fi acordată în tranșe lunare, pentru acoperirea subvenției către RATB până la sfârșitul anului'.

Edilul șef a adăugat ca toate aceste măsuri au în vedere asigurarea unei ritmicități a mijloacelor de transport în comun, care să permită bucureștenilor să își poată face un plan de călătorie și să știe exact când pot ajunge acolo unde au nevoie.

În acest moment parcul auto al RATB este compus din: 1000 de autobuze, dintre care doar 648 se afla în trafic, 485 de tramvaie dintre care în traseu 245, 297 de troleibuze, în traseu 155.

Serviciul pentru Relația cu Mass-Media
30 iunie 2016

Doamne, pe mana cui ne-ai dat... :(
Are o treime din parcul de autobuze "pe dreapta" din lipsa pieselor de schimb, la fel jumatate din tramvaie si trolee, si in loc sa le repare pe astea...  >:(
Auzi tu... 200 SH-uri...
Si de ce o crede ea ca licitatia de SH merge mai rapid decat una pentru masini noi ?!... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

Deliruri demente. Cineva o agita pe tolomaca sa faca un contract dezastruos si s-o ia in barba. Ii urez succes!  O:-)
Orice vehicul electric autonom (fara catenara) se bazeaza enorm pe energia electrica furnizata de franarea recuperativa. Iar ca sa poti face o franarea recuperativa trebuie sa ai cale libera, sa rulezi cu o viteza decenta si sa franezi pe un interval cat mai lung. Stand blocat in trafic si avansand cate 10 metri, prinzind de 3-4 ori acelasi semafor nu vei putea folosi in orizontul de timp previzibil un vehicul electric autonom in regim exclusiv urban din cauza limitelor tehnologice ale acumulatorilor. Probabil ca mai incolo se vor trezi la realitate si vor spune autobuze HIBRID. Care nu ne incalzesc cu mai nimic.
Chiar nu ar fi o mare filozofie regandirea retelei de troleibuz pe toate arterele de o latime decenta (2-3-4 benzi), cu ramificatii (adica macaze) cat mai putine. SI investitii in catenara propriuzisa. Troleibuzul foloseste aceeasi infrastructura ca orice alt vehicul cu pneuri, spre deosebire de tramvai care foloseste infrastructura dedicata. Iar consolele troleibuzelor se ataseaza de stalpi, nu provoaca "paianejenisul" de cabluri suspendate pe care il provoaca tramvaiul. Practic in zonele cu arbori maturi nici nu este deranjanta vizual catenara troleibuzului sub coronamentul acestora. Dar nuuuu... batman!

P.S. RATB nu cumpara nimic, RATB nu are patrimoniu, parcul/flota de vehicule apartine municipalitatii si se afla doar in exploatarea si gestiunea RATB, deci primaria cumpara. Ca asta este in Romania, regie "autonoma" inchipuita.

voicul

+1
Si eu as scoate toate tramvaiele de peste tot. As pune troleibuze in schimb ca sa mentin orasul verde.
Diferentele ar fi exact in costuri de cai de rulare diferite.
Mai stiu ca parca un tramvai (ieftin) 2 mil si un troleibuz ... 200.000 euro? Oricum alte diferente.

133 313

Ca vrem noi sa dispara tramvaiele sau nu vrem nu prea conteaza, cererea clientelei dicteaza, ideea este ca de cand cu Citaro pensionarii (clientii cei mai fideli RATB) au inceput sa aibe alte asteptari.  :)
In realitate nu ar fi normal sa dipara, ar trebui modificate toate dupa modelul Pantelimon si atunci ar da clasa transportului individual, trecind frumos pe langa coloanele de masini. De ce? Pentru ca este posibil ca transportul individual sa nu fie accesibil chiar mereu. S-ar putea sa vina un moment cand foarte multi nu-si vor mai permite transportul individual si atunci sa te tii omor pe autobuze si metrou...
De fapt treaba asta cu "autobuzele electrice" cam in desfiintarea tramvaielor bate.

nirolf

Un tramvai are capacitatea a 3 autobuze, așa că mai greu cu înlocuitul. La ce densitate are orașul tramvaiul este absolut necesar, mai ales că metroul se construiește cu viteza melcului.
Troleibuzele au aceiași problemă cu autobuzele plus problema cu mașinile parcate. Iar un troleibuz nu costa 200.000 euro, cam dublu. Tramvaie sunt și sub 2 milioane de euro, doar să le vrea cineva. Momentan ne interesează doar autobuzele, normal, curentul e mai greu de furat.

133 313

Metroul se construieste cu viteza melcului si reabilitarea liniilor de tramvai are sanse sa-l prinda rapid din urma.  :lol: Vezi Pantelimon. Plus ca odata reabilitate vine urmatorul consiliu si suspenda circulatia pe ele pentru cam... 10ani.  :o Vezi Mihai Bravu-Vacaresti-Oltenitei!

voicul

Nu am zis ca am preturile corecte sau exacte. Am gasit la troilebuze lungi 475.000e, pt. 20 de buc - in Cluj asta. Probabil la 1000 scoti pret mult mai bun.
Intradevar capacitate mai mare la tramvai, dar cumperi mai multe troleibuze.
Profitul (mare) il tragi din costurile caii de rulare.

dr4qul4

Renuntarea la tramvaie ar fi o prostie. Reorganizarea liniilor ar fi o decizie inteleapta. Si crearea mai multor accese direct din metrou.

Si bineinteles  achizitionarea mai multor tramvaie. Pentru ca frecventele pe anumite linii sunt descurajatoare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

133 313

La ce sa achizitionezi daca le trimiti pe linii rupte. Ca sa deraieze sau sa se distruga in timp record vagoanele. Luati aminte de la Bd. Protopopescu unde... nu mai avem tramvai!
Voi mergeti cu tramvaiul cat de cat nu?  ??? Ca sa fiu sigur ca stim cu totii despre ce vorbim. Mihalache, Basarabia, Chisinau, Serban Voda, Maica Domnului, Pompeiu, Reinvierii... etc.
Din fericire un prim lot de tramvai care (daca) s-ar achizitiona ar merge la depoul Militari (cele mai vechi vagoane in exploatare), care deserveste linii cat de cat decente ca stadiu fizic.

dr4qul4

Aici ai dreptate. Dar la unele linii ar trebui sa se renunte. De exemplu la cele care dubleaza metroul.
Dar la cat de repede merg reabilitarile liniilor, slabe sanse sa se schimbe ceva.

Ai idee cand au reabilitat linia de pe Camil Ressu-Th Palady? Inainte sau dupa finalizarea metroului?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Inainte, din cate imi amintesc... (desi e mult de atunci... NU bag mana in foc...)
Si au re-reabilitat-o dupa.
Dar stiu ca la vremea aia m-am enervat ca este "karma" noastra sa platim de doua ori acelasi lucru...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)