[B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:25:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz

Cel puțin 30% din mijloacele de transport în comun cumpărate anual de autorități publice, regii și companii de stat trebuie să fie acționate electric, pe gaz natural sau biogaz, iar firmele private de transport public, inclusiv de taxi, vor avea această obligație începând cu 2020. Restul achizițiilor pentru parcul auto de stat va trebui asigurat anual la minimum 20% autovehicule cu tehnologii verzi - electrice sau hibrid. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege inițiat încă de la finele anului 2015, dar care a fost aprobat joi de Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului.

Profit.ro

voicul


Ionut

Pun aici pentru ca la Bucuresti va fi impactul cel mai mare...

Oficial: Primăriile, obligate să cumpere mijloace de transport în comun electrice

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare.

Potrivit legii, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.

Societăţile cu capital privat, inclusiv societăţile de taxi, vor achiziţiona începând din 2020 mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică în proporţie de 30% din achiziţiile viitoare.

Digi24

Harry

STB-ul bucurestean, actualul RATB dispunea in perioada interbelice de un parc de mijloace de transport public alcatuit din tramvaie si autobuze , primul troleibuz fiind introdus in 1949.



STB-ul asigura transportul in comun in Bucuresti si cele 12 comune suburbane cu tramvaie (131 km de cale de rulare dubla) si 392 de bucati de autobuze marca Renault, Chevrolet si Henschel, operand un total de 22 trasee.



Mai jos aveti cateva imagini cu autobuzele STB-ului:
















nenea_hartia


tom_sawyer

Se lucrează la documentaţia pentru alte 400 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie moderne, 100 de autobuze electrice, 100 autobuze GNC şi 100 troleibuze', se arată în comunicatul PMB.

Primăria Capitalei a depus aplicaţii pentru obţinerea de finanţări din fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie moderne - valoare proiect 220 milioane euro, din care 176 milioane euro finanţare nerambursabilă şi a 100 de autobuze electrice şi staţiile de încărcare aferente - valoare proiect 57 milioane euro.

Specialiştii Primăriei lucrează la documentaţiile pentru achiziţia, din bugetul PMB, a următoarelor mijloace de transport în comun: 100 autobuze GNC, 100 troleibuze, precizează comunicatul.

economica.net

Ionut

Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de troleibuze autonome şi 130 de autobuze hibride cu aproximativ 488 de milioane de lei, din care 80% ar putea veni de la Fondul de Mediu

Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de troleibuze autonome şi 130 de autobuze hibride, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la aproximativ 488 de milioane de lei (cu TVA), potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) care va avea loc săptămâna viitoare. Din această sumă, în jur de 80% (340 de milioane de lei) ar putea proveni de la Administraţia Fondului de Mediu, în cadrul unui program ce vizează subvenţionarea primăriilor pentru achiziţionarea de mijloace de transport în comun mai puţin poluante.

În luna iunie a acestui an, Primăria Capitalei a semnat  cu Otokar contractul pentru achiziţia celor 400 de autobuze Euro 6,  valoarea contractului fiind de peste 458 de milioane de lei fără TVA.

News.ro

dumbravaandrei


RaduC

Or fi din alea ce, atunci când rețeaua de contact se termină, pot continua drumul folosind un motor diesel mic, mic, mic

Ionut

Transportul public în Bucureşti, studiu de caz: Capitala are mai puţine tramvaie şi autobuze decât în 1990, dar este lider european la blocaje în trafic. Care sunt soluţiile?

♦ Din noiembrie, pe străzile Bucureştiului ar fi trebuit să circule 100 de autobuze noi, ,,în culoarea optimistă turcoaz", pentru ca anul viitor alte 300 să populeze şoselele oricum aglomerate ale capitalei ♦ Deşi primăria a anunţat că primele 20 de vehicule au fost recepţionate, acestea sunt greu de găsit de călătorii care aşteaptă şi câte 20 de minute în staţii improvizate, pe trotuar, printre maşini şi coşuri de gunoi ♦ Ce este de făcut?

Potrivit unor date trimise de RATB (Regia Autonomă de Transport Bucureşti), transformată recent în STB (Societatea de Transport Bucureşti) la începutul acestui an, parcul activ numără 1.369 de vehicule, 285 tramvaie, 185 troleibuze şi 899 auto­buze. În niciun tramvai şi niciun auto­buz din Bucureşti nu există aer con­diţio­nat, ve­chi­mea medie a parcului fiind de circa 9,4 ani. Există însă şi vehicule cu zeci de ani la activ.



ZF

Ionut

STB îmbunătăţeşte condiţiile de transport pentru călători

STB SA a recepţionat în acest week-end două staţii noi de spălare a vehiculelor din depourile Vatra Luminoasă şi Bujoreni, urmând ca, până la sfârşitul lunii decembrie, alte trei depouri, Berceni, Colentina şi Titan, să fie beneficiare ale unor staţii de spălare moderne, ecologice, cu un consum minim de energie, afirmă Societatea de Transport Bucureşti (STB), într-un comunicat remis pe adresa redacției. Începând de luni, vehiculele de pe liniile 66, 70, 79, 85, 86, 90, 61, 62, 69, 91, 93 şi 96 vor ieşi în traseu după ce vor fi curăţate prin aceste procedee moderne. Noile staţii sunt complet automatizate şi folosesc un proces de spălare ecologic, prin utilizarea unor substanţe moderne de spălare şi limpezire şi a osmozei pentru filtrarea apei. Totodată, pe lângă infrastructura de spălare, staţiile utilizează aspiratoare de praf şi maşini de spălat cu apă sub presiune.

Până la sfârşitul anului, şi vehiculele de pe liniile 73, 74 şi 76, 14, 16, 21, 36 şi 46, 19, 23, 27, 40 şi 56, de la depourile Berceni, Colentina şi Titan, vor fi la fel de bine igienizate. STB precizează că depourile modernizate Dudeşti, Alexandria, Giurgiului şi Militari sunt deja dotate cu staţii de spălare moderne. De asemenea, toate autobazele sunt dotate cu staţii noi, moderne, de spălare iar compania analizează toate opţiunile existente pentru a asigura vehicule igienice şi un grad de confort cât mai ridicat pentru călători.

B365

Ionut

AGERPRES: Cum arată reţeaua de transport public din Bucureşti şi parcul circulant al societăţii în 2019?
Andrei Creci: Ne mândrim cu reţeaua noastră de transport pentru că este una dintre cele mai mari din centrul şi estul Europei, mai ales la tramvaie. Sunt 765 de kilometri pătraţi, din care 228 kilometri pătraţi arie metropolitană, şi deservim circa 2,5 milioane de locuitori. În total, sunt aproximativ 500 de kilometri. Pe această reţea funcţionează 26 linii de tramvaie, 16 linii de troleibuze şi 122 de linii de autobuze. În trafic circulă în jur de 280 tramvaie, 181 de troleibuze şi 865 de autobuze. Zilnic, în Bucureşti, sunt efectuate 1,18 milioane de călătorii, din care 520.000 cu tramvaiele, 120.000 cu troleibuzele şi 540.000 de călătorii cu autobuzele.

AGERPRES: Sunt suficiente aceste mijloace de transport pentru o astfel de reţea?
Andrei Creci: Nu sunt suficiente. Încercăm în fiecare an să mărim această capacitate de transport, iar în prezent cel mai necesar lucru este achiziţionarea de tramvaie, pentru că avem o reţea foarte mare, dar din păcate funcţionăm la jumătate din capacitate. Noi vrem să încurajăm cetăţenii să apeleze la transportul în comun decât la maşina personală. În acest sens, municipalitatea a demarat proceduri de achiziţii pentru patru categorii de mijloace de transport: pentru tramvaie, pentru autobuze electrice, autobuze hibrid şi pentru troleibuze cu autonomie. Este un concept nou şi foarte interesant. Este vorba de un troleibuz care are o autonomie de 5-6 kilometri, deci el poate la nevoie să treacă o intersecţie fără probleme, să se cupleze în partea cealaltă a străzii. Acestea sunt cele patru categorii de mijloace de transport pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a început deja licitaţiile.

În cazul licitaţiei pentru tramvaie au fost nişte contestaţii şi sper să se rezolve şi să nu rămână suspendată, pentru că vorbim de bani europeni şi dăm mult mai mulţi bani. Sunt 100 de tramvaie din gama de 36 de metri, tramvaie mari, încăpătoare, care se pretează pe foarte multe linii din Bucureşti, respectiv pe liniile 41, 1 şi 10. Practic, vor fi modificate şi peroanele pentru a putea să încapă un asemenea tramvai, deoarece noi nu am mai avut tramvaie atât de mari. Dacă totul merge bine din punct de vedere juridic, conform contractului, în doi ani vom avea primele tramvaie.

Agerpres

Ionut

AGERPRES: Toate achiziţiile se fac în continuare doar prin Primărie? Societatea nu poate să facă acum şi ea achiziţii?
Andrei Creci: Şi societatea poate să facă şi va face achiziţii. STB poate atrage şi fonduri europene, de aceea suntem societate comercială, funcţionăm pe alte principii decât o făceam ca regie. Vom avea şi o structură în cadrul STB care se va ocupa cu atragerea de fonduri europene, un fel de mini-autoritate de management. Vom lucra cu specialişti şi vom identifica toate nişele unde putem atrage fonduri europene, dar în general pe tot ceea ce înseamnă transport public, fie că vorbim de achiziţii de mijloace de transport, fie de reţea electrică pentru autobuze electrice. Deocamdată nu avem niciun proiect, dar vom achiziţiona şi noi tramvaie şi dacă va fi cazul autobuze pe GNC (gaz natural comprimat). Aici este şi un program pe care îl avem în vedere, respectiv de transformare a unor autobuze aflate deja în parcul nostru, din propulsie pe motorină în GNC, un program cu fonduri de la Ministerul Mediului. Acesta dă bani serioşi pentru transformarea unui autobuz tradiţional în autobuz GNC.

AGERPRES: Cât de repede veţi putea face astfel de licitaţii? Aveţi un orizont de timp?
Andrei Creci: Dacă ne referim la tramvaie, eu sper ca în următorii doi ani bucureşteanul se va putea bucura de un tramvai nou, adus din afară în prima fază, dar sper să putem implementa şi un program de producţie multianual, pe 3 ani, a unor tramvaie proprii, de fapt de continuare a producţiilor tramvaielor BLF (Bucur Low Floor), tramvai care s-a făcut până în anii 2015-2016. Linia de producţie există şi cu puţin efort, puţină imaginaţie, cu un design nou, dar şi cu mai puţini bani decât ar costa unul nou din afară, putem scoate nişte tramvaie frumoase, noi şi competitive. Dacă vorbim de tramvaiul BLF cu lungimea de 27 metri, acesta este cu cel puţin 300.000 - 400.000 de euro mai ieftin decât cel mai ieftin tramvai de această dimensiune de pe piaţă. Trebuie să înţelegeţi că producători de tramvaie nu sunt foarte mulţi, dar ca în orice domeniu, ca în orice industrie, unele au calităţi mai înalte şi preţul pe măsură, iar alţii au preţuri mai decente. Sunt producători elveţieni, francezi, nemţi, dar şi ucraineni, cehi şi chiar ruşi.

Agerpres

Ionut

Continuăm instalarea de aer condiţionat în autobuze, troleibuze şi tramvaie, continuăm să înlocuim şi unele validatoare care nu au mers şi cel puţin un validator într-un mijloc de transport va permite plata direct cu cardul bancar. Probabil cel de la urcare, unde călătorii vor fi informaţi de acest lucru. Modernizarea tramvaielor va continua, pentru că avem capacitatea să facem la uzinele noastre câteva pe an.

Agerpres

Ionut

STB caută teren pentru construcția unei noi autobaze în jumătatea nordică a Bucureștiului

STB a anunțat că ,,Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. intentioneaza sa achizitioneze un teren in zona de Nord a Municipiului Bucuresti in vederea construirii unei noi unitati de exploatare – autobaza", unitate ce va fi concepută pentru 100-200 autobuze cu lungimea de 12m. Terenul trebuie să fie apropiat de cel puțin o arteră principală și să aibă acces la toate tipurile de utilități. Ofertele vor fi depuse până la data de 02.05.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc în 120 zile de la această dată. În contextul achiziționării unui lot de 400 autobuze moderne Otokar Kent și a viitoarelor loturi de autobuze electrice și autobuze hibride, spațiul actual nu permite exploatarea corespunzătoare și gararea în condiții optime a tuturor autobuzelor existente.

Mobilitate.eu