[B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:25:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Nu degeaba au plimbat aia chinezaria prin toate orasele din tara. Speram ca dupa ce l-au blocat pe Oprescu sa le cumpere iar Ponta nu mai e ce a fost nu mai revine idiotenia, dar e clar ca cineva a aflat ca spagile de la chinezi sunt mult mai consistente.

O aberatie electrica. Avem transport electric: tramvaie + trolee. Toate sunt facute in Romania sau macar asamblate la noi.

De unde chestia cu tramvaiele la 2 mil euro? De la Arad cumva? Parca un URAC era 900.000 euro.

voicul

Am cautat mai atent si am dat de:
"Polonezii de la PESA au venit cu un preţ de 1,47 milioane de euro pentru tramvaiul Swing, în timp de Astra Vagoane a cerut 1,528 milioane de euro pentru Imperio."
Deci la mijloc adica bani de 3 troleibuze lungi.

133 313

Eu am zis ce am zis strict referitor la persoana. Semnatura ce gireaza o tampenie o da o persoana (indiferent cati stau in spatele ei si o consiliaza). Si persoana in cauza raspunde. E tragic ca in companii se cere o calificare pentru ocuparea unui post iar in primarii se cere... gashcarie si politichie. Si cam atata tot. Dar ata ete, invata si ei pe calea grea, cu insolvente si toate cele. Cu UE nu mai merge cu stergerea datoriilor la companiile de stat din 3 in 3 ani. 

TibiV

Ce ai zis.. bine ai zis...

Parca vad ca in 4-5 ani Ionut va sterge topicul asta...
Nu de alta, ci pur si simplu din motiv de "lipsa obiectului muncii."... >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu este strict despre parcul de vehicule RATB... dar e cel mai potrivit loc deocamdata. :)
Poate si asta e un motiv pentru declaratia primaritei cu vehiculele electrice.




Transportul public nepoluant, o ţintă greu de atins în următorii ani

În următorii ani, România trebuie să se conformeze standardelor Uniunii Europene şi în ceea ce priveşte transportul public nepoluant. Pentru dezvoltarea proiectelor, însă, autorităţile locale au nevoie de fonduri consistente. Astfel, în noiembrie se lansează un "Ghid" special în acest sens.

Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă, care sunt pregătite în mai multe oraşe din Romania, vor reprezenta un impuls în privinţa modernizării transportului public cu vehicule nepoluante. Însă, de departe, cel mai mare stimulent pe piaţa transportului public îl vor constitui fondurile europene nerambursabile puse la dispoziţie pentru achiziţia de vehicule puţin poluante, potrivit datelor companiei ETL Business Plus. După cum a anunţat Autoritatea de Management a POR, Ghidul pentru Prioritatea de investiţii 4.1 dedicată mobilităţii urbane va fi lansat în luna noiembrie 2016, urmând ca în decembrie să fie lansat apelul de proiecte care va fi închis în luna iunie 2017.

Pană la apariţia acestor ghiduri, autorităţile locale care pot accesa aceste fonduri şi-au anunţat deja intenţia de a achiziţiona astfel de vehicule pentru a-şi înnoi flota de autobuze sau parcul de tramvaie, acesta din urmă în special pentru a valorifica lucrările de modernizare a liniilor care au beneficiat de fonduri europene in exerciţiul financiar anterior, 2007-2013.

Capital

133 313

Poi da...

E greu sa mai scoti la lumina troleele astea la gradul de canibalizare. Vai de mama lor, erau nou noute cand a inceput macelul.

Plus Ikarusurile "din spate" care nu se vad.

Linia de tramvai de la Delfinului la Granitul inca asteapta catenara. Probabil pe la rima zapada isi vor mai aminti de ea si undeva prin ianuarie or sa bage un amarat de bidirectional (#036, #237 isi fac veacul prin 46) pentru cele 3 interstatii.

Pelicanul

Parcul acela pe care l-ai citat cred ca e parcul total, cu tot cu cimitirul.   :-[
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

Ionut

Pun aici stirea si daca se pornesc discutii despre regiile de transport din tara, mutam discutiile pe board-urile respective.




Transportul public așteaptă 3 miliarde de euro să devină "eco"

Ca să se alinieze politicilor Uniunii Europene, România are nevoie de 3 miliarde de euro pe care să-i consume în şapte ani de acum încolo doar în zona de "mobilitate urbană", cu accent pe transportul nepoluant. Câteva mari oraşe se pregătesc deja să pună în practică proiecte, altele abia acum scot ideile din sertare. Nici Capitala nu stă prea bine: deocamdată, sunt mai multe declaraţii şi mai puţine fapte. Bine, totuşi, că fondurile europene sunt un răspuns la "nevoia de finanţare a autorităţilor locale".

Uniunea Europeană se confruntă cu o presiune politică ridicată pentru eliminarea vehiculelor pe combustie internă (benzină şi motorină) în proporţie de 50% până în 2030 şi de 100% până în 2050. Cu alte cuvinte, este posbil ca până în 2030 vehiculele pentru transport public folosite în România să fie în proporţie de 50% nepoluante? ,,Imposibil", răspund astăzi voci din piaţă. ,,Investiţiile în vehicule electrice sunt foarte mari şi, luând în considerare puterea de investiţii a autorităţilor locale şi a guvernului, se va căuta în continuare un echilibru între achiziţia de vehicule electrice şi cele bazate pe combustibili fosili, mult mai ieftine", explică Roşeanu. Și mai bine spus, raportul între un autobuz pe combustibili fosili şi unul electric este de ,,unul la doi", adică primul costă 200.000 euro, în timp ce al doilea, cel ,,eco-friendly", 400.000 de euro sau chiar mai mult.

Luând ca exemplu flota Regiei Autonome de Transporturi Bucureşti (RATB), astăzi doar 600 din cele 1.000 de autobuze achiziţionate în ultimii ani sunt în circulaţie, necesarul investiţional fiind uriaş. ,,Ar trebui înlocuită toată flota RATB. De asemenea, ar mai trebui cumpărate cel puţin 200 – 250 de tramvaie noi, un buget minimal pentru un tramvai fiind de 1,5 mil. euro. Calculând laolaltă, cu tot cu infrastructura potrivită, necesarul pentru Bucureşti este, astăzi, de circa 1,5 miliarde de euro", adaugă Roşeanu.

Astăzi, mai multe oraşe din România şi-au făcut calculele pentru a obţine fonduri europene pe care să le direcţioneze către vehicule nepoluante. Iată câteva exemple:

BUCUREȘTI: Aproape 400 din cele 1.000 de autobuze Mecedes Citaro nu sunt folosite. În următorii şapte ani se intenţionează achiziţia a 200 de autobuze cu motorizare Euro 6. Parcul ar putea fi extins ulterior cu încă 300 de autobuze electrice. Totodată, se are în vedere înlocuirea troleibuzelor cu autobuze electrice cu baterii.

PLOIEȘTI: Aici, reţeaua de transport public este deservită de tramvaie, troleibuze şi autobuze, fiind recomandată înnoirea parcului de vehicule până în 2018 cu 10 tramvaie, 12 troleibuze şi 20 de autobuze.

TIMIȘOARA: Autorităţile locale vor să achiziţioneze 15 tramvaie multi-articulate lungi cu podea joasă, 10 troleibuze articulate, 5 troleibuze standard şi 10 autobuze standard până în 2020 şi alte 30 de tramvaie, 40 de troleibuze şi 20 de autobuze în perioada 2021-2030.

CLUJ-NAPOCA: Pentru perioada 2016-2020 ţinta este achiziţia a 12 tramvaie, 40 troleibuze şi 20 de autobuze. De asemenea, în perioada 2021-2030 sunt plănuite alte 15 tramvaie, 70 de troleibuze şi 45 de autobuze.

ARAD: Într-o primă fază, se recomandă achiziţionarea a 30 de autobuze ecologice noi în perioada 2018-2020 şi a 5 tramvaie noi pentru aceeaşi perioadă.

IAȘI: Tot într-o primă fază, se recomandă achiziţia a 20 de tramvaie şi 30 de autobuze noi.

ORADEA: Primăria şi-a asumat deja achiziţia de autobuze ecologice de diverse capacităţi, respectiv 5 midibuze de 7 m, 20 autobuze de 12 m şi 4 autobuze articulate de 18 m.

BRAȘOV: Aici se află una dintre cele mai învechite flote de troleibuze, recomandarea fiind achiziţia a 30 de autobuze electrice până în 2020.

CRAIOVA: Autorităţile locale vor să înfiinţeze două linii de autobuz de tip BRT (linie de autobuze cu serviciu rapid şi bandă dedicată pe tot traseul), pentru care ar trebui achiziţionate 18 vehicule de mare capacitate. Alte 18 tramvaie şi 30 de autobuze noi sunt aşteptate pentru următorii ani.

CONSTANȚA: Acest oraş nu beneficiază, astăzi, de transport electric. Astfel, se recomandă, pe lângă înnoirea flotei actuale, şi suplimentarea parcului auto al RATC cu 67 de autobuze ecologice (electrice) de capacitate medie pentru preluarea rutelor de microbuze private până în 2020.

BRĂILA: În afară de modernizarea parcului de tramvaie cu vehicule noi, este necesară şi achiziţionarea unei flote de autobuze cu emisii zero sau cât mai reduse, autobuze electrice sau hibride.

GALAȚI: Sunt propuse proiecte care prevăd achiziţionarea de 20 de tramvaie noi, 20 de troleibuze noi şi 140 de autobuze ecologice până în 2020.

Capital

TibiV

CGMB pregateste o adevarata revolutie in dotarea RATB...

Colegii de la MU au descoperit urmatoarea informatie:

Quote from: Cristy
Dupa indelungi asteptari, in sedinta consiliului de miercuri, 21 decembrie, se vor vota proiectele de hotarare pentru achizitia a 400 de autobuze , 100 de troleibuze si 100 de tramvaie, dupa cum urmeaza:

-320 autobuze 12 metri, 3 usi;
-50 autobuze 10 metri, 2 usi;
-30 autobuze 18 metri;
-100 troleibuze 12 metri;
-90 tramvaie, lungime 36 metri(plus/minus 1 metru), minim 5 usi duble;
-10 tramvaie bidirectionale, 27 metri, minim 3 usi duble, minim 4 usi duble.

Dupa ce am aruncat o privire asupra caietului de sarcini, am descoperit urmatoarele:
-Se doreste ca tramvaiele sa fie alcatuite din module standardizate de 9 metri, dar se accepta si alte configuratii.
-Nu vor fi acceptate prototipuri.
-Capacitate: pentru cele de 36 metri: 220 calatori, din care minim 56 pe scaune iar pentru cele de 27 metri, 180 de calatori, din care 36 pe scaune.
-Vor fi echipate cu monitoare pentru informarea audio-vizuala a calatorilor, indicare pozitiei tramvaiului, timpul estimat pana la urmatoarea statie/capat. Vor fi instalate minim 4 monitoare pe cele de 36 metri, iar pe cele bidirectionale minim 2.
-Iluminare interioara de tip LED, sistem de incalzire, ventilatie fortata si aer conditionat pentru salon/cabina vatmanului, bare de sustinere din inox.
-Camere de supraveghere exterior/interior.
-Instalatie de numarare a calatorilor.

(...)
Documentele le gasiti aici:
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/01_20161221.pdf
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/02_20161221.pdf

Daca ar fi sa ne luam dupa cerintele privind structura/configuratia, as zice ca au facut caietul cu dedicatie pentru Astra. In schimb, se zice clar ca nu se vor accepta prototipuri pentru tramvaiul in ansamblu, cum e cazul Autentic-ului.

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&p=227410&sid=e417fc13a1094f24f8527fcd5a208c97#p227408
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ar fi foarte bine daca, prin caietul de sarcini NU se blocheaza accesul companiilor romanesti.
Daca strainii pot indeplinii aceleasi conditii, la un pret mai mic, atunci foarte bine. Sa castige ei. Dar sa nu uitam, cum MEtrorex a blocat accesul romanilor la ultimele licitatii.
Si autobuze se fac la noi. Bune rele. Urmeaza sa vedem. La cum se circula in Bucuresti, nu cred ca exista vreun autobuz/troleibuz care sa reziste mai mult decat garantia ceruta la licitatie.

Chiar, ce spun de garantie? Sper ca minim 5 ani. Aici tot astra ar avea de castigat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#25
Quote from: dr4qul4 on December 17, 2016, 07:31:00 PM
Daca strainii pot indeplinii aceleasi conditii, la un pret mai mic, atunci foarte bine. Sa castige ei. Dar sa nu uitam, cum MEtrorex a blocat accesul romanilor la ultimele licitatii.

Cerintele puse de Metrorex care au descalificat Astra Vagoane Calatori (AVC) nu mi se par absolut deloc prostesti, absurde sau nejustificate.

Odata pentru ca cifra de afaceri a Astrei e mult mai mica decat valoarea contractului. Nu e clar de unde ar putea face rost de muncitori, facilitati de productie, utilaje si mai ales capital de lucru pentru a realiza respectivul produs.

Apoi, firma AVC nu a construit metrouri vreodata. Un predecesor al companiei, IVA, din care s-a spart Astra Calatori, a construit in anii '70-'80, in izolare deplina, o singura generatie de rame de metrou, la un nivel tehnologic si de fiabilitate relativ primitiv. De unde si cum poate AVC dezvolta o generatie noua de trenuri de metrou de la zero, cand are timp sa o poata testa si valida tehnologic, cand si cum poate livra marfa?

Eu, daca as fi bucurestean, as prefera sa vad ca banii mei din taxe imi aduc cel mai bun produs posibil, nu o improvizatie facuta de o firma specializata in vagoane de cale ferata, nu metrouri. Sau mai grav, sa pierd bani dand o comanda uriasa unei companii incapabile sa livreze produsul, cu rezultate grave si pentru oras si pentru firma in sine.

AVC, daca aveau vreo strategie decenta, in loc sa se planga, ar fi putut construi un consortiu cu care sa liciteze o asemenea comanda, impreuna cu un producator mare.

Quote from: dr4qul4 on December 17, 2016, 07:31:00 PM
Si autobuze se fac la noi. Bune rele. Urmeaza sa vedem. La cum se circula in Bucuresti, nu cred ca exista vreun autobuz/troleibuz care sa reziste mai mult decat garantia ceruta la licitatie.
Chiar, ce spun de garantie? Sper ca minim 5 ani. Aici tot astra ar avea de castigat.

Cel mai nou autobuz din parcul RATB are peste 5 ani... Cel mai vechi Citaro alb are >10 ani. Troleibuzele Ikarus au in curand 20 de ani.

Cat despre Astra Bus, o companie complet distincta si de AVC si de Astra Rail - Greenbrier, intai, pentru a fi luata in serios, au nevoie macar de un site... Apoi de un produs - pentru ca ultimul lor produs, asamblare de Citelis, nu mai e disponibil.

Alti producatori romani nu mai sunt - Roman a incercat, folosind un parteneriat cu ElCar Igescu, sa faca niste autobuze. Fiabilitate redusa, tehnologii invechite (cutie manuala; inacceptabila in trafic urban greu), i-au facut sa renunte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Frunzaverde, tu ai dreptate.
Dar din alte comentarii citite prin multe părţi, aparent licitaţia era cu dedicaţie; eu nu mă pricep la domeniul ăsta, dar în IT când citeam caietul de sarcini ştiam "din prima" de cine e scris şi pentru cine :)
Aşa că poate că Astra nu a vrut să deranjeze nişte oameni degeaba ( ma refer la eventualii parteneri)  pentru o licitaţie trucată, preferând să "strice jocurile" pe linia DNA unde poate avea nişte "sfori" la îndemână.
Acum, tot ce zic eu aici e speculaţie.... vom vedea la noua licitaţie, sper cât mai curând.

Ionut

RATB pune aer condiționat în 359 tramvaie și troleibuze cu 20,2 milioane euro

Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să doteze cu sisteme de climatizare 100 de troleibuze și 259 tramvaie și a primit trei oferte pentru modernizarea vehiculelor de transport, valoarea celor trei licitații fiind estimată la 20,2 milioane de euro, fără TVA. Pentru modernizarea troleibuzelor, procedură estimată la 2,6 milioane de euro, asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad a depus singura ofertă. În cazul tramvaielor, ofertanții înscriși sunt Termoport București, Meximpex București și asocierea formată din Astra Vehicule Arad și Icom Trading & Consulting Arad.

Profit.ro

cezar-mario2012

Curg tablele din ele și în loc să luăm unele noi le punem AC la niște rable.

alex8