Author Topic: [B] Parcul de vehicule RATB  (Read 22822 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

  • Hero
  • *
  • Posts: 685
  • Karma: +221/-47
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #75 on: December 26, 2016, 07:11:58 PM »
Frunzaverde, tu ai dreptate.
Dar din alte comentarii citite prin multe părţi, aparent licitaţia era cu dedicaţie; eu nu mă pricep la domeniul ăsta, dar în IT când citeam caietul de sarcini ştiam "din prima" de cine e scris şi pentru cine :)
Aşa că poate că Astra nu a vrut să deranjeze nişte oameni degeaba ( ma refer la eventualii parteneri)  pentru o licitaţie trucată, preferând să "strice jocurile" pe linia DNA unde poate avea nişte "sfori" la îndemână.
Acum, tot ce zic eu aici e speculaţie.... vom vedea la noua licitaţie, sper cât mai curând.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.438
  • Karma: +2809/-585
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #76 on: December 27, 2016, 06:55:13 AM »
Tramvaie colorate cu graffiti în Capitală la cererea RATB

Sătui să tot vadă tramvaiele mâzgălite cu graffiti, directorii Regiei de Transport Bucureşti au chemat nişte tineri să „picteze” vagoanele, dar așa cum vor ei. Aşa că acum simbolurile Capitalei, Ateneul, Arcul de Triumf şi Lupoaica, se „plimbă” pe una dintre cele mai aglomerate linii din metropolă, spre încântarea călătorilor, potrivit Digi24. Tramvaiele cu graffiti merg pe linia 1 de la Şura Mare spre Şoseaua Ştefan cel Mare. Directorii Regiei de Transport vor să împuşte doi iepuri dintr-un foc: să atragă mai mulţi călători şi să scape de vandali.


„Avem scaune, interiorul vehiculelor vandalizate cu graffiti şi de aceea am încheiat acest protocol pentru a aduce o stare de control asupra acestui fenomen”, afirmă Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB. Dacă vreţi să vă plimbaţi cu tramvaiul cu graffiti să ştiţi că vagoanele rămân vopsite până în aprilie, după care vor fi deveni din nou albe.

Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

panda_no 5

  • Executive
  • *****
  • Posts: 331
  • Karma: +458/-11
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #77 on: May 24, 2017, 09:11:06 PM »
Autobuzele turistice anul asta Primaria a uitat de ele?

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.876
  • Karma: +2690/-556
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #78 on: May 24, 2017, 09:49:39 PM »
Nu, nu a uitat...

Komunikat al RATB de pe 12 mai....
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=736
Quote
Linia turistică a RATB, relansată luni, 15 mai

Ca în fiecare an, patru autobuze double-decker vor circula zilnic, la intervale de 20-25 de minute, pe traseul cuprins între Piaţa Presei şi Piața Unirii. Având o capacitate de 77 de locuri fiecare, dintre care 50 - pe platformă, autobuzele vor fi la dispoziţia turiştilor între orele 10:00 - 21:00.

Traseul este următorul: Piața Presei, Arcul de Triumf, Şoseaua Kiseleff, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piata Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.

Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la preţul de 25 lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 – 14 ani, preţul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani, transportul este gratuit).
...
...

Au circulat vreo 2-3 zile...

Deja sambata nu mai era nici unul pe traseu...
Iar komunikatul (cel de la inceputul postarii) a fost sters de pe site-ul RATB...

Eu l-am pus doar ca dovada ca "a existat".
Daca dai click pe el acum... Vei vedea ce se intampla... ;)

Alt "succes de rasunet" marca Firea... :D

Pe modelul benzii unice RATB  :lol: :lol: :lol:

Goldmund

  • Hero
  • *
  • Posts: 605
  • Karma: +315/-463
    • Google Maps-Stuttgart
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #79 on: July 01, 2017, 02:30:06 PM »


Problema este ca aceste autobuze sunt f. scumpe, de ex. un autobuz electric  articulat(in marile orase cel mai des intalnite...)este de doua ori mai scump decat un autobuz similar cu motor Diesel Euro-VI.(cca. 750mii in loc de 350mii euro - 2016)
Dupa un studiu actual din Germania, autobuzele electrice nu sunt destul de fiabile(unul din cinci autobuze electrice au defecte tehnice! - 2016), in timp ce la autobuzele diesel doar 1 din 20 are defecte si nu poate circula...In concluzie, cine cumpara autobuze electrice actuale ar trebui sa cumpere mai multe autobuze decat ar cumpara autobuze Diesel(dupa studiul VDV)
Bucuresti este f. poluat, de aceea autobuzele pe gaz, hybride si electrice ar trebui sa circule peste tot, dar costa enorm si vor fi economii in alta parte. Sper ca nu vor renunta la tramvaiele moderne(si cu aer conditionat - :thumbsup:

RaduC

  • Officer
  • ***
  • Posts: 194
  • Karma: +89/-8
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #80 on: July 01, 2017, 04:18:27 PM »
Dar reteaua de trolee ce bai are? Extinderea ei nu e fezabila? Imi scapa mie ceva?

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.347
  • Karma: +2478/-1098
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #81 on: July 01, 2017, 04:33:32 PM »
iti scapa masinile parcate pe prima banda care blocheaza troleele.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.511
  • Karma: +1543/-182
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #82 on: July 01, 2017, 10:36:46 PM »
Dar reteaua de trolee ce bai are? Extinderea ei nu e fezabila? Imi scapa mie ceva?

Sunt cateva probleme mari cu troleibuzele:

1. reteaua electrica este foarte scumpa. Nu e vorba doar de firele de contact si de prinderi ci si de substatii de transformare, sisteme de alimentare electrica etc..

2. vehiculele au autonomie extrem de limitata, fiind blocate pe o singura banda de circulatie. Mai mult, exista probleme de fiabilitate cu contactul electric; captatorii de curent sunt foarte sensibili, avand deseori loc "deraieri" care nu se pot solutiona decat manual, prin coborarea soferului si reinstalarea captatorilor pe fir. Flexibilitatea lor este la fel de redusa cu ale tramvaielor.

3. vehiculele sunt foarte scumpe, la fel daca nu chiar mai scumpe ca autobuzele hibrid diesel-electrice sau autobuzele tot-electric. Se produc foarte, foarte putine troleibuze pe plan mondial, orice element fiind foarte scump, pentru ca practic toata industria nu e "serie" ci manufactura. Un troleibuz trece usor de 600.000 euro, si ai foarte putini fabricanti europeni capabili sa-ti echipeze vehiculul.

Se pot evita problemele 1+2 cu hibrizi troleibuz-autobuz, asa cum exista la Timisoara de exemplu: troleibuze cu motor diesel care pot circula (cu viteza si autonomie restransa) in afara retelelor. Dar sunt ai dracu de scumpi; o asemenea solutie, fiind extrem de exotica, e in momentul asta mult mai scumpa decat un autobuz cu biogaz (care e cu 5-10% mai scump ca unul diesel; dar o uzina de biogaz se amortizeaza pe sine si costurile cu autobuze in 25-30 de ani), un autobuz hibrid diesel+electric sau electric simplu ,(care e cu in jur de 60% mai scump).

Troleele au dezavantajele autobuzelor (capacitate redusa, confort redus in trafic, separare redusa de trafic) si dezavantajele tramvaielor (lipsa de flexibilitate). Avantajele sunt mici - urca pante rapid, sunt silentioase. Nici macar "nepoluante" nu sunt cu adevarat dat fiind mixul de electricitate in care 50% sunt hidrocarburi si carbune...

De asta troleibuzele au fost complet ignorate in "renasterea" transportului in comun care se intampla in multe parti ale lumii (America de Nord, Europa, Asia de Sud-Est, Asia de Est, etc.). Si de asta chiar si azi dispar retele, chiar si in tari foarte dezvoltate - in Elvetia au fost desfiintate retelele din Lugano si Basel, si e foarte posibila o desfiintare in La Chaux-de-Fonds; si Elvetia are probabil cea mai dezvoltata industrie de suport a troleibuzelor din lume; deci pentru ei costurile relative sunt probabil cele mai joase in comparatie cu autobuzele sau tramvaiele.
« Last Edit: July 01, 2017, 10:45:42 PM by frunzaverde »

alex8

  • Officer
  • ***
  • Posts: 149
  • Karma: +10/-4
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #83 on: August 17, 2017, 05:54:30 PM »
O încurcătură marca SEAP:

http://www.economica.net/mobile/licitatia-pentru-cele-400-de-autobuze-pentru-bucuresti-anulata-dintr-o-greseala-a-seapdin-cauza-liberelor-pentru-bugetari_142235.html

Quote
Primăria Municipiului Bucureşti este nevoită să reia licitaţia pentru achiziţia a 400 de autobuze noi, din cauză că reprezentanţii Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) au omis să prelungească termenul de depunere a ofertelor de pe 14 pe 16 august şi au anulat-o automat pe 14 august, când niciuna dintre firmele participante nu depuseseră încă oferta financiară.

15 companii, în ordinea depunerii ofertelor – SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI'S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG - au încărcat parțial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitații internaționale.  Însă, în data de 16 august, ofertanții au constatat că licitația a fost anulată automat și nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.

Goldmund

  • Hero
  • *
  • Posts: 605
  • Karma: +315/-463
    • Google Maps-Stuttgart
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #84 on: August 27, 2017, 03:17:10 PM »
Ce putem vedea este ca doar trei firme au sanse reale sa castige aici:
Mercedes Benz Romania SRL, Solaris B.&C. SA si M.A.N. T.&B. AG
Totul nu este doar pretul, sper, cat mai ales raportul intre pret si calitate.

Repet, de ce nu doreste nimeni(decidentii) autobuze articulate?(din 400 doar cateva vor fi articulate!)
M-am uitat anul trecut cat de aglomerate sunt autobuzele care circula prin Bucuresti si am gasit o situatie incredibila, mai ales ca multe nu au nici macar aer conditionat. Multe autobuze circulau la valorile maxime si peste la orele de varf. Trebuie sa fii un nepasator fata de toti cetatenii capitalei sa mai comanzi pt. Bucuresti altfel de autobuze decat cele articulate(cu dubla osie pe spate)

Eurocopter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.309
  • Karma: +909/-13
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #85 on: August 27, 2017, 05:07:08 PM »
Parca din cele 400, 100 si sunt articulate, sau ma insel?

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.876
  • Karma: +2690/-556
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #86 on: August 28, 2017, 09:37:09 PM »
Nici macar "nepoluante" nu sunt cu adevarat dat fiind mixul de electricitate in care 50% sunt hidrocarburi si carbune...
Toate autovehiculele electrice sufera de aceeasi problema. Ele doar muta locul de generare al emisiilor poluante de pe bulevard in zone (de regula) extra-urbane...

@eurocopter
Doar 30 din 400... :(
De la colegii de pe MU

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.347
  • Karma: +2478/-1098
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #87 on: August 28, 2017, 10:51:44 PM »
Pentru ca in Bucuresti ai masini parcate aiurea, si pentru un autobuz articulat e foarte greu sa le depaseasca.
Ratb-ul mai circula si pe strazi cu 1 singura banda pe sens. 30 sunt destule. Macar sa nu le vedem blocate in trafic.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.876
  • Karma: +2690/-556
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #88 on: August 29, 2017, 12:03:47 AM »
In urma cu 30 de ani circulam zilnic cu 334/335 (Barajul Dunarii-Aerop.Baneasa/IPRS Baneasa).
Si TOATE erau articulate.
Crede-ma, erau muuuult peste 30 de autobuze articulate doar pe cele doua linii amintite mai sus.
La fel erau 135, 311 si multe alte linii - nu le mai tin minte dupa +30 ani...

Iar singura problema a "articulatelor" nu este "depasirea", ci virajele prea stranse.
Care sunt tot mai putine astazi fata de situatia din anii '70-'80..

Pe la mijlocul anilor '70 autobuzul 42 circula pe traseul Barajul Dunarii-Unirii pe strazi ca str. Labirint (astazi disparuta, dar al carei nume NU a fost doar o potriveala) si str. Matei Basarab (existenta inca, cu siguranta o cunosti si stii cat de "larga" este...)
Iar acele 42-uri erau articulate...

cezar-mario2012

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.138
  • Karma: +510/-148
Re: [B] Parcul de vehicule RATB
« Reply #89 on: August 29, 2017, 09:01:25 AM »
 Problema este la capetele de linie, nu mai au unde să întoarcă.