[B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:25:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Or fi troleibuze diesel-electric. Parcă au avut la Ploieşti aşa ceva, le luaseră ieftin că le lua foc generatorul.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

S-au prins si au corectat...
:lol:
Quote
Primăria Capitalei susține această inițiativă prin câteva măsuri esențiale:
• Achiziționarea a 100 de troleibuze moderne, cu autonomie, din gama de 12 metri
• Achiziționarea a 100 de tramvaie cu lungime de 36 metri
....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

S-a apucat oare STB-ul de ridesharing sau cineva e mare fan STB? Vad ca si numarul de inmatricluare - ETA corespunde oarecum categoriei.  :D







Sursa este postul unui membru al grupului de FB Munikipiul 1.0: link (link-ul poate fi accesat doar de membri)


AlexxC

O intrebare putin offtopic : de ce tramvai si nu troleibuz?
Cum arata o comparatie intre aceste doua mijloace de transport?

Cristi N

In principiu e vorba de capacitate si de viteza. Propun sa lucram cu materialul clientului: de exemplu un tramvai V3A are capacitatea de 300 de calatori, iar un troleibuz Ikarus 415T are o capacitate de 100 de persoane.

vancouver

Troleibuzele au zilele numarate: exista autobuze full-electrice cu autonomii bune, care costa cam cat un troleibuz, dar nu mai e necesara constructia costisitoare a retelei aeriene, plus intretinere, plus plus...

Oricum, in general troleibuzele nu sunt adecvate pentru un oras mare, precum Bucurestiul, avand capacitate limitata (fata de tramvai, metrou, tren interurban).

Parerea mea este ca trebuie introdus intai un autobuz electric articulat la interval de 5-6 min. la orele de varf pe traseul preconizat al tramvaiului si doar daca nu face fata, atunci trebuie construit tramvaiul. Daca autobuzul electric nu face fata din motive de ambuteiaj, atunci banda gandita in viitor pentru tramvai trebuie blocata exclusiv pentru autobuz (banda auto dedicata autobuze + urgente). Si atunci autobuzul va circula cu aceeasi viteza si independeta ca sa viitorul tramvai.

Trebuie sa nu ne aruncam aiurea cu investitiile, ci sa fim un pic precauti. Ca idee o linie de tramvai costa de 5-6 ori mai mult decat una de autobuz electric si transporta de 5-6 ori mai multi calatori ... dar asta numai daca exista atatia calatori.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

Eu chiar mă gândeam ( mergând cu troleibuzul, evident) dacă nu ar fi fezabile niște troleibuze cu baterii nu foarte mari, doar cât să ajungă dintr-o zonă cu linii în alta ( sau de exemplu să ocolească piața unirii). Bateriile s-ar putea încărca în mers - și în staționare bineînțeles, pe segmentele existente . Sigur, asta ar avea sens doar pe unde există deja linie, pe termen lung cam așa e, autobuzul electric cred că e suficient.  Deși încărcarea din mers e un avantaj destul de bun...

nirolf

Licitația pentru troleibuze chiar a avut ca cerință să aibă și baterie/autonomie pentru a putea prelungi actualele trasee în zone fără rețea aeriană. Nu mai știu care mai e starea acelei licitații însă.


dr4qul4





Powered by API/PUM imgur uploader

Cele 100 de tramvaie din licitatia castigata de Astra sper ca nu intra aici.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

^ Eu cred ca acolo intră toate, 100 tramvaie Astra, 40 VFU Pașcani, 130 hibride Mercedes :D, 100 trelee turcești....+ 400 autobuze =770... mai rămâne 130 de luat și se fac 900

Io

Pai nu zicea duamna acum 4 ani ca o sa faca tramvaie la Bucuresti ca a primit ea cereri de oferta?   :bash:  Intreb si eu doar ca sa va aduc aminte.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Daca vroiam sa ne zbatem in mediocritate, pastram primarita.
Desi a cumparat cateva masini pt STB, de la actualul asteptam mai multe.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

#73
^ Și eu sper la un STB modern, nu tramvaie și autobuze antice...și alți au promis marea cu sarea, dar...

Goldmund

Ce m-a derutat foarte tare este faptul ca oficialitatile orasului Bucuresti(cca.2,2milioane loc. oficial)au dat avizul pentru achizitia de autobuze scurte(parca 10 si 12 m lungime) si doar 16 autobuze articulate(si ele de dimensiuni minime pentru autobuze articulate), si nimeni nu a vociferat, nici un expert in transportul in comun nu a comentat. Orasul este al cetatenilor, iar expertii in transport in comun trebuie sa ia o pozitie ferma. Acum, in "epoca corona" este evident ca aglomerarea cu calatori a unei linii de autobuz, tram. sau metrou este chiar periculoasa, mai ales ca valuri de gripa avem in fiecare an, an de an...
Solutii ar fi :
in orasele mai mari autobuzele ar trebui sa fie doar articulate(exceptie pt. turele de noapte, duminica), iar autobuzele cele mai mari sunt de la Van Hool (AGG300) si Mercedes Capa City L, toate le gasim de ex. in orasul Hamburg(putin mai mic la pop. decat Bucuresti....) Exista filmari in NET.


multa sanatate la toti!