Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Sa nu fie vorba despre aceleasi modificari legislative precum cele hulite in acest articol. Nu de alta dar vad ca unii se mobilizeaza deja sa lupte contra acestora.

Ionut

Proiect de ordonanta pentru RCA.
Ciolos: din 14 puncte cerute de transportatori, 12 se regasesc in proiectul de ordonanta. Acum live pe Digi24 sedinta de guvern.

Se ingheata 6 luni tarifele, timp in care ASF trebuie sa vina cu un plan pentru pretul de referinta.

nirolf

Guvernul a aprobat declararea Muntilor Fagaras ca Parc National

QuoteGuvernul a aprobat initierea procesului de infiintare a Parcului National Muntii Fagaras ca un parc emblematic al Romaniei si Europei, conform unui memorandum adoptat miercuri in sedinta Executivului, se arata intr-un comunicat de presa. Potrivit acestuia, actul normativ prevede etapele necesare pentru constituirea acestui nou parc national, care se vor derula in perioada octombrie 2016-2020.


Guvernul: 23 de noi arii naturale protejate din Romania vor fi incluse in reteaua ecologica europeana Natura 2000

Quote Lista noilor arii de protectie special avifaunistica:

ROSPA0150 Acumularile Sarca - Podu Iloaiei
ROSPA0151 Ciobanita-Osmancea
ROSPA0152 Coridorul Ialomitei
ROSPA0153 Defileul Crisului Alb
ROSPA0154 Galicea Mare- Bailesti
ROSPA0155 Goicea-Macesu de Sus
ROSPA0156 Iazul Mare- Stauceni- Dracsani
ROSPA0157 Mlastina Iezerul Dorohoi
ROSPA0158 Lacul Ciurbesti-Fanatele Barca
ROSPA0159 Lacurile din jurul Mascurei
ROSPA0160 Lunca Buzaului
ROSPA0161 Lunca Mijlocie a Argesului
ROSPA0162 Manjesti
ROSPA0163 Padurea Floreanu - Frumusica - Ciurea
ROSPA0164 Pescaria Nadlac
ROSPA0165 Piatra Craiului
ROSPA0166 Plopeni-Chirnogeni
ROSPA0167 Raul Barlad intre Zorleni si Gura Garbavatului
ROSPA0168 Raul Prut
ROSPA0169 Tinovul Apa Lina- Honcsok
ROSPA0170 Valea Elanului
ROSPA0171 Valea Izei si Dealul Solovan
ROSPA0147 Valea Raului Negru

GDPR

QuoteGuvernul a aprobat initierea procesului de infiintare a Parcului National Muntii Fagaras

Pai sa se grabeasca cu PiSi, nu cumva sa se infiinteze intai parcul si apoi sa constate ca autostrada trece prin el si nu se primeste aprobare de la mediu. Nu de alta dar s-au mai intamplat cazuri de suprapuneri ireconciliabile intre ariile protejate si diferitele proiecte de infrastructura, vezi PN Retezat si Defileul Jiului.

bogdix

@toata lumea
Legat de modificarea CNADNR in CNAIR, si-a pus cineva intrebarile:
1. Modificarea numelui Beneficiarului are implicatii contractuale ?
2. Cum faci receptii ? Ca Beneficiarul din contract, scriptic nu mai e ala care va veni sa receptioneze...
3. Asigurarile si garantiile mai sunt valabile sau trebuie si ele reglementate ?

4. Oare AM pe Lugoj-Deva ar putea fi afectat de schimbarea numelui titularului ? Poate asta aduce intarzieri ?

1, 2 si 3 sunt general valabile la orice contract CNADNR in vigoare !

merlin__wizard

Modificarea ar trebui sa fie doar schimbarea numelui companiei cu pastrarea datelor de identificare fiscala (CUI, CIF) astfel contractele nu sunt afectate.

nirolf

Dar nu se înființează o companie nouă (CNAIR) și CNADNR rămâne CNADNR?

Ionut

Nu, evident ca geniile care au decis sa fie CNIR si CNAIR nu s-au gandit ca vor fi si confuzii.

Se infiinteaza de la zero CNIR = Compania Nationala de Investitii Rutiere.
Iar CNADNR se re-denumeste CNAIR = Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

runner

E clar ca o sa fie CIF, CUI nou, in acest caz nu cred ca se rezolva simplu prin act aditional!  ???

dr4qul4

QuoteCNADNR se re-denumeste CNAIR = Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

O sa pastreze acelasi CIF si CUI. nu ar trebui sa schimbe nimic.

Daca ar fi facut prostia sa divizeze CNADNR in 2 companii noi, pe langa modificarea CUI si modificarea tuturor contractelor ar mai fi avut o problema: inainte de toate ar fi trebuit sa faca un audit pe baza caruia s-ar fi impartit toate drepturile, obligatiile, creantele si resursele. Un audit ce ar fi durat 2 ani!

Asadar CNADNR doar se re-denumeste CNAIR si pastreaza tot. Apoi ca intra in restructurare si pot da afara "grupul de initiativa", prin reducerea numarului de posturi deoarece nu va mai primi lucrari noi! Nu m-ar mira ca in cativa ani sa dispara de tot si mentenanta sa fie transferata catre DRDP-uri care ar deveni independente.

CNIR va fi o companie noua, de la 0.

Tinand cont de auditul care ar fi trebuit sa se faca daca se aleagea orice alta forma de organizare, consider ca este cea mai buna varianta aleasa!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Pai si "grupul de initiativa" are un CUI. Poate isi schimba si ei denumirea cu ocazia asta.  :lol:

bogdix

Quote from: dr4qul4 on October 13, 2016, 11:29:45 AM
QuoteCNADNR se re-denumeste CNAIR = Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

O sa pastreze acelasi CIF si CUI. nu ar trebui sa schimbe nimic.


Aici te-aş contrazice.
1. Fiecare contract trebuie adiţionat cu un act adiţional în care să se specifice schimbarea denumirii.
2. Fiecare poliţă de garanţie/poliţă de asigurare trebuie modificată în consecinţă, întrucât se schimbă numele Beneficiarului

Reglementarea celor de mai sus nu e complicată, însă consumă timp. Timp în care, teoretic nu se pot efectua plăţi/recepţii şi alte cele. Părerea mea.

michidush

Reiterez propunerea facuta pe un alt topic

@ Drula si API
Cred ca ar trebui urgent introdusa o noua lege pentru infrastructura, si anume proiecte declarate de importanta critica sa fie executate obligatoriu in 3 schimburi, iar expropierile facute in procedura accelerata. Ar trebui deasemenea data o lege ca castigatorii licitatiilor sa fie obligatoriu desemnati in maximum 60 de zile de la inchiderea ofertarii iar contestatiile sa fie obligatoriu arbitrate in maximum 30 de zile.
Ar trebui deasemenea introdus termenul de "black listing" pentru firmele care au facut lucrari de infrastructura necorespunzatoare si nu au respectate termenele. Ar trebui data si o legislatie care sa oblige autoritatile sa dea autorizatii de mediu in maximum 60 de zile de la depunerea cererii. Altfel riscam sa blocam Romania de nici mama tehnocratilor nu o mai descurca.

Cred ca un pachet de legi de acest gen e singura sansa sa deblocam lucrarile pe infrastructura in Romania....Apelez la Catalin Drula si la API sa introduca in dezbatere publica macar cateva din ideile mele.
Va multumesc!

GDPR

A fost promulgata legea 197/2016 privind aprobarea OUG 22/2014. Doua articole mi-au atras in mod deosebit atentia:

Quote
(21) Până la terminarea lucrărilor se pot întocmi procese- verbale de recepţie parţială, care să ateste stadiul fizic de execuţie, la solicitarea investitorului şi cu participarea obligatorie a reprezentanţilor Inspectoratului de Stat în Construcţii în cazul investiţiilor finanţate din fonduri publice.

(22) Se pot recepţiona ca fiind terminate lucrări executate în baza unor contracte de execuţie diferite, dar având ca obiect lucrări autorizate prin aceeaşi autorizaţie de construire/desfiinţare.

Domnu' Goga?  :p

Ionut

Aia cu receptia partiala este foarte buna. Vom putea deschide segmente de drum fara probleme. Sper, totusi, sa nu se abuzeze, adica sa finalizeze lucrarile apoi repede, chiar daca nu mai este presiunea deschiderii.