Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

N-aveam thread pentru discutii juridice... va rog sa vorbim despre legile care tin de infrastructura, nu de orice fel de legi. OK? Merci.

NGC

"Proiectul de ORDONANŢA DE URGENŢĂ A GUVERNULUI privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, precum şi unele măsuri în domeniul transporturilor"
http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1265-oug10082016dgms

TibiV

Wow !...
Foarte tare proiectul.

Iar asta este o noutate absoluta
Quote
Art. XV. - (1) Beneficiarii de fonduri structurale din domeniul transporturilor rutier, feroviar şi naval pot include în contractele de execuţie lucrări odată cu organizarea procedurilor de achiziţie publică bonusuri de performanţă pentru executanţii de lucrări care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a)   execută lucrări în condiţiile stabilite prin contract pe care le finalizează înainte de termenele stabilite prin contractele de achiziţie publică. Duratele de timp luate în considerare de autoritatea contractantă nu pot depăşi un an calendaristic;
b)   nu înregistrează defecte  de calitate pentru lucrările executate;
c)   încheie procese verbale la terminarea lucrărilor fără defecte de calitate;
d)   nu înregistrează penalităţi, dobânzi, majorări de întârziere şi nu sunt aplicate alte sancţiuni în derularea contractelor de achiziţie publică;
e)   nu înregistrează dispute pentru majorări ale valorii contractelor de achiziţie publică în Comisiile de Adjudecare a Disputelor sau în Camerele de Arbitraj.
(2) Bonusurile de performanţă se acordă în procent cuprins între 1%-5% din valoarea contractelor de execuţie lucrări fără T.V.A., stabilit de autoritatea contractantă, raportat la duratele de timp luate în calcul pentru finalizarea lucrărilor înainte de data limită stabilită prin contract cu încadrarea în prevederile alin.(1) lit.a).

Dar mai sunt multe alte "chestii" tari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Aici ar fi necesara o singura clarificare: conform FIDIC, dacă se acorda o extensie de timp, atunci aceea devine noua data de finalizare, fata de care s-ar calcula un bonus. Trebuie clarificat ca bonusul se acorda dacă se termina înainte de data initiala,  indiferent care sunt motivele care duc la întârziere.  Adică. ..Dacă trebuie sa termini în 2 ani, și din cauza de expropieri sau arheologie termini în 5....chiar nu mă încălzește ca beneficiar...ca ai terminat în 4,5 de fapt.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Quote
a)   execută lucrări în condiţiile stabilite prin contract pe care le finalizează înainte de termenele stabilite prin contractele de achiziţie publică. Duratele de timp luate în considerare de autoritatea contractantă nu pot depăşi un an calendaristic;

Mi se pare destul de clar...
Termenul din contractul de achizitie publica este cel initial.
Extensiile (de castori, lilieci, şocâte maro cu pată pe laba stângă sau carciuma unde s-au certat Traian si Decebal) nu cred ca sunt cuprinse in contractele de achizitie publica...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

nu stiu daca e asa clar. Termenele stabilite prin contract, cuprind si pe cele extinse, datorita unor clauze contractuale. Dar, repet...ar trebui clarificare.
Drumurile noastre POATE;

GDPR


NGC

Quote from: NGC20 on August 23, 2016, 11:20:56 PM
Quote from: __dir on August 23, 2016, 09:41:50 PM
- schimbata legea 544/2001

Sustin si eu ideea, sau sa apara o noua HG care sa corecteze unele lucruri, dar pana in Noiembrie 2016, ca apoi cine stie ce se va intampla. ;)

Am studiat putin raspunsurile CNADNR si vin cu cateva propuneri pentru modificarea Legii 544/2001.

1. Mentionarea clara ca Legea 544/2001 se refera si la documente

2. Mentionarea clara a unor sanctiuni materiale, cu sume clar specificate si care sa te faca sa te gandesti de 2 ori daca sa refuzi furnizarea informatiilor si/sau documentelor, pentru a nu mai lasa la latitudinea conducatorilor institutiilor aplicarea unor sanctiuni derizorii

3. Sanctionarea atat a functionarilor care intocmesc raspunsul cat si a persoanelor care aproba raspunsul spre publicare

4. Obligarea citarii solicitarii in forma in care a fost receptionata, cel putin in cazul transmiterii solicitarii in format electronic

5. Obligarea furnizarii informatiilor catre orice solicitant, daca exista deja o hotarare judecatoreasca definitiva de furnizare a acelor informatii si/sau documente obtinuta de un alt solicitant, daca informatiile si/sau documentele solicitate sunt aceleasi (de aceea e nevoie de punctul de mai sus)

Punctele 4 si 5 sunt utile in cazul de fata, cand Catalin este plecat, dar el a obtinut acea decizie de la Curtea de Apel Bucuresti.
Sau sunt utile in cazul in care cineva obtine in mod generic o hotarare judecatoreasca definitiva de furnizare a unor documente (de exemplu rapoarte), iar peste sa zicem 6 luni, altcineva vrea sa obtina rapoartele de acelasi tip aparute intre timp.

Cine mai are alte idei? Dupa ce le adunam vreo cateva saptamani, le putem trimite catre Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic.

__dir

^^

6. Obligativitatea publicarii pe site (macar o data pe luna) a documentelor rezultate din contractele pe bani publici/fonduri (cu aplicarea acelor reguli pentru datele sensibile) pentru a nu incarca departamentul de relatii publice cu cereri inutile.

Nota: Noul site le permite acest lucru, deci mai putin de munca pentru ei.


kolegu

As mentiona si obligativitatea publicarii pe site a datelor despre fiecare contract la finalizarea lui ceva de genul:

- s-a semnat contractul cu valoarea x in data de...
- s-au efectuat platile x, y,z in data de,de si de ...
- s-au aplicat penalitatile de... / a crescut valoarea contractului cu suma de...
-  s-a finalizat contractul in data de...
- motivele care au dus la nefinalizarea lui la timp si penalitatile implicate
- masurile care s-au luat pentru evitarea acestor intarzieri pe viitor
- atasarea contractului si a actelor aditionale contractului din care sa reiasa penalitatile/ cresterea valorii contractului (bineinteles cu stergerea datelor confidentiale din contract)

consider ca toate contractele din bani publici, ar trebui sa fie publice.

NGC

^^^ Ideile voastre au mai degraba legatura cu legea achizitiilor publice. Oricum, o parte din ele vor deveni realitate, chiar si fara "voia" lor, dupa cum am mai spus acum ceva timp.

^^^

Quote from: NGC20 on July 20, 2016, 10:01:37 AM
Din August cei de la CNADNR, CFR si nu numai, vor primi o lovitura destul de grea, iar pentru noi va fi o noua victorie in lupta pentru transparenta. ;)

Amanunte la timpul respectiv, daca e necesar. :p

P.S. Inca nu a sosit timpul pentru amanunte. :p

alecu26

hai ca se termina luna August. (te trec si pe tine la broken promisses).
Drumurile noastre POATE;

NGC

Prefer sa ma treci acolo si sa va zic atunci cand totul este online si functioneaza. :p
Deocamdata nu este cazul, desi promisiunea era pentru luna August.
Putin timp mai este totusi. :p

Ionut

Interesant.




MT va autoriza construcţiile pentru infrastructura de transport de interes național strategic
Autorizarea lucrărilor de construcţii pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional strategic va reveni Ministerului Transporturilor. Aceasta pentru că Ministerul Transporturilor va primi noi atribuțiuni, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern.

Astfel, Minisiterul Transporturilor va emite autorizaţii pentru executarea/desfiinţarea  lucrărilor de construcţii aferente infrastructurii de transport de interes naţional prin direcţia de specialitate. Va emite norme, normative şi reglementări tehnice privind proiectarea şi execuţia proiectelor din domeniul infrastructurii de transport de interes naţional.

MT va elabora programele anuale privind avizarea, promovarea şi punerea în aplicare a reglementărilor tehnice care vizează proiectarea, execuţia şi managementul proiectelor privind infrastructura naţională de transport şi asigură sprijin tehnic pentru adoptarea versiunilor naţionale a Eurocodurilor şi a elaborării anexelor naţionale aferente acestora, precum şi pentru elaborarea versiunii române a standardelor europene din domeniul proiectării, execuţiei şi managementului proiectelor privind infrastructura naţională.

Totodată, va decide menţinerea sau desfiinţarea construcţiilor aferente infrastructurii transeuropene de transport realizate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea prevederilor acesteia.

Potrivit noilor atribuţii Ministerul Transporturilor va participa la activităţile de control şi urmărire în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale în materie referitoare la execuţia construcţiilor aferente infrastructurii de transport de interes naţional.

Astfel, va urmări modul de conformare privind cele dispuse de Inspectoratul de Stat în Construcţii  în urma efectuării controalelor. De asemenea, va urmări respectarea disciplinei în domeniul autorizării executării lucrărilor în construcţii şi, în funcţie de încălcarea prevederilor legale, va aplica sancţiuni sau se va adresa instanţelor judecătoreşti şi organelor de urmărire penală, după caz.

Arena Construct

TibiV

Quote from: Ionut on September 09, 2016, 02:10:05 PM
Interesant.
... va decide menţinerea sau desfiinţarea construcţiilor aferente infrastructurii transeuropene de transport realizate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea prevederilor acesteia.

Pe bune ?!... Nea Nicu ?!...
Va decide desfiintarea a ceea ce a dat ordin sa se faca "orice ar fi"?.... :D
Nice....
:lol:

Dar trebuie sa recunostem ca nu mai este cazul sa stam la mana primarilor din Gaina,Cocosul, sau... Voluntari. :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)