Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Europarlamentarii adopta noi reguli pentru contractele de servicii publice

Parlamentul European a aprobat, la 14 decembrie, cea de-a doua citire a acordului privind propunerile ce fac parte din Pilonul de Piață, parte componentă a Pachetului IV Feroviar. Potrivit noilor norme adoptate de către Parlamentul European, contractele de servicii publice pentru transportul de pasageri în Uniunea Europeană vor trebui să fie acordate în urma organizării unei licitații. Aceste norme urmăresc sporirea investițiilor și dezvoltarea de noi servicii comerciale.

Astfel, operatorii de transport vor putea să ofere noi servicii comerciale pe liniile feroviare naționale începând cu data de 14 decembrie 2020. Licitarea concurențială va deveni regulă generală pentru noile contracte de servicii publice, începând cu luna decembrie 2023. În primul rând, în cazurile în care autoritățile naționale atribuie contracte de servicii publice cu scopul de a furniza servicii de transport feroviar de călători, licitarea pentru contractele de servicii publice deschise tuturor operatorilor de transport feroviar din UE ar trebui să devină treptat procedura standard de selecție a furnizorilor de servicii.  În al doilea rând, orice companie de cale ferată va putea oferi servicii comerciale concurențiale pe piețele de transport feroviar de călători pe întreg teritoriul Uniunii Europene.

ClubFeroviar.ro

cristi5

Articolul hotnews a fost actualizat cu postarea lui cutter pe facebook. Pe scurt, asa cum am banuit, anumiti functionari de la Bucuresti isi bat joc de cetateni ca sa "presteze servicii" marelui licurici...

QuoteUPDATE Fost consilier pe infrastructura al premierului Ciolos: "Motivele invocate sunt niste baliverne. Inventii pentru a mai bloca putin guvernul tehnocrat"

Fata de blocajul CNAIR in fata "aspectelor de natura juridica" a luat atitudine si Catalin Drula, fost consilier pe probleme de infrastructura al premierului Ciolos, in prezent deputat din partea USR.

Drula sutine ca situatia actuala este absurda si ca "motive birocratice" invocate de CNAIR sunt "niste baliverne".

"Cheia problemei inventate de juristii CNAIR (dupa alegeri) pare a fi daca se poate sau nu sa faci o "receptie partiala" a unor lucrari dintr-un contract. In cazul de fata, receptia celor 15km de care vorbim din cei 27km care sunt in acest contract (ceilalti kilometri sunt parte in lucru, parte blocati de 3 ani "birocratic" de CNAIR si alte autoritati)", a explicat Drula intr-o postare pe Facebook.

"Ca sa facem o comparatie, daca contractul ar fi pentru construirea a 3 case, dintre care una e gata la cheie cu tot cu finisaje si 2 case sunt la stadiul de fundatie, CNAIR se intreaba daca ma pot muta in casa care e gata sau trebuie sa mai asteptam 2 ani sa fie gata si celelalte doua, timp in care casa terminata sta goala", mai spune deputatul USR.

Potrivit acestuia, raspunsul la problemele birocratice invocate de Compania de Drumuri se regasesc de fapt de 22 de ani in legislatie, "in HG 274/1994 privind Regulamentul de receptie a constructiilor, in Anexa 5 la definitia urmatoare: "Receptia la terminarea lucrarilor - receptia efectuata la terminarea completa a lucrarilor unui obiect sau unei parti din constructie, independenta, care poate fi utilizata separat."

Drula sustine ca in baza acestor provederi se poate receptiona si o parte din constructie, independenta, care poate fi utilizata separat. "Restul sunt scorneli si inventii pentru a mai sabota un pic guvernul tehnocrat. Asta in timp ce autostrada terminata sta nefolosita si romanii veniti de sarbatori acasa s-au inghesuit pe drumul national paralel. Se aude si la dvs., domnule director juridic de la CNAIR, Andrei Filipescu? Sau sunteti prea ocupat sa va faceti util PSD-ului?", a scris Drula.

adrian-FSB

Bravo Catalin (alias cutter). Din pacate o sa mai treaca mult timp pana cand institutiile romanesti vor intelege ca trebuie sa lucreze in interesul oamenilor (adica a contribuabililor care platesc din banii lor din taxe functioarea acestor institutii). Am apucat sa vad si eu filmuletul cu cei 15 km de autostrada finalizati dar fara a fi deschisi traficului. Diferenta dintre justificarile autoritatilor si realitatile de pe teren o poate vedea oricine. Trist este ca o perioada de timp (speram cat mai scurta) o sa avem iarasi in "autostrada-muzeu", asa cum a fost la Sanovita acum cativa ani, sau cum o sa fie pe Gilau-Nadaselul anul viitor.

Numai bine.


subway

Nu e contract FIDIC?...ca daca e are o clauza specifica pentru o astfel de situatie  8)

GDPR

Am citit si eu postarea lui @cutter de pe FB. Din pacate, sunt intru totul de acord cu comentariul lui @Socol Aurelian:

"Catalin, te apreciez si ma bucur ca un om ca tine a intrat in parlament , dar cred ca ar fi bine sa fii un pic mai rezervat in ceea ce priveste comentariul de mai sus. Ati avut un an de zile la dispozitie sa schimbati ceva si nu ati reusit mare lucru. Pe mine sincer ma doare cand vad aceleasi metehne an de an....dam vina pe altii si ne spalam pe maini. Era de datoria voastra sa deschideti cei 15 km dintre Dumbrava si Margina, pur si simplu era o carte de vizita. Din pacate ati dat gres si vad ca nimeni nu isi asuma asta."

cutter


GDPR


cutter

Am înțeles. Ok, atunci pun eu răspunsul pentru domnul Socol:

"Cu ce să fiu rezervat? Postarea e factuală: avem o autostradă terminată și niște oameni care blochează deschiderea pe motive inventate. Cît despre mine, eu nu am fost nici ministru, nici secretar de stat, nici director la companie, deci nu am avut responsabilități executive. Am fost consilier al premierului, calitate din care l-am informat permanent, în mod onest și (sper) profesionist în legătură cu domeniul. Adică mi-am făcut datoria."

GDPR

@cutter, nu a zis nimeni nimic despre activitatea ta ca si consilier al primului ministru. Eu cred ca ai facut o treaba foarte buna.

Insa postarea ta de acum sugereaza ca e o nedeschiderea autostrazii e o problema falsa, inventata. Nu e chiar asa, sunt discrepante in legislatie referitoare la receptii pe care le-am pomenit in ultimele zile si pe care pot sa le mai repet daca este nevoie, iar ca legiuitor trebuie sa-ti dai seama de lucrul asta. Discrepantele astea puteau fi rezolvate in ultimul an, ca sa nu mai fie loc de intrepretari si discutii, asta e reprosul, atat si nimic mai mult. Fara politica, doar administratie.

subway

@cutter
Catalin, da-mi si mie un raspuns la intrebarea privind contractul, sunt convins ca stii raspunsul!

adrian-FSB

Problema deschiderii traficului pentru cei 15 km nu este un subiect aparut de cateva zile, se stia despre acest lucru de cateva luni. Nu este posibil ca Ministrul Transporturilor, Directorul CNADNR, chiar Primul Ministru, sa vina in ultimele 2 luni aproape saptamanal cu declaratii privind dechiderea celor 15 km de autostrada si nicio persoana sa-i avertizeze ca sunt probleme de ordin legal care impiedica deschiderea respectivului tronson de autostrada. Iar atunci cand autostrada este gata constatam ca nu putem sa o inauguram si, iarasi, mai adaugam inca un "muzeu" la lista autostrazilor finalizate dar nefolosite.

GDPR

Eu sunt convins ca Homor stia foarte bine, de altfel a spus si Ionut lucrul asta la Digi, e drept destul de voalat:

QuoteO problemă despre care autorităţile ştiau de luni de zile, spun experţii.

,,Au spus: "Nu, se poate, nicio problemă, rezolvăm, totul e ok. E, am ajuns în decembrie şi nu e ok. Este o problemă de management, de fapt. ... spune Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura.

subway

Si prietenul cutter nu stia nimic???...ma indoiesc profund...dar probabil nu-l mai interesa, se tocise cutterul!
:p

alin_simeriaveche

Terminati cu prostiile astea conspirationiste. Și dacă ar fi știut ce putea să facă? Să-l ia de gât pe Homor? La fel ca noi, și Drula a sperat în deschiderea acestui tronson

stangabriel

#59
^^^
Exact cum s-a dorit....