Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Stiu ca e la MDRAPFE. S-au plâns cei din MT și CNAIR ca nu le-au primit obiecțiile. Dar asta nu e o scuza. Dacă legea e proasta, trebuie schimbată. Dacă nu se implica ministrul transporturilor, cine să se implice? API?

TibiV

Quote from: adrian rosca on November 29, 2017, 07:44:40 PM
Daca nu stiati, nu mai se mai admit receptii cu lucrari nefinalizate, fie si minore, chiar si la o casa cu parter si etaj.
Mai frate, daca prooiectul prevedea un pitic de gradina in fata casei si piticul este pe drum, asteapta oamenii piticul ca sa se poata muta ?!?!...
Exagerez, evident, dar cam asta pare sa fie ideea...

Ceea ce inseamna ca ST4... prin martie.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#152
Da, din pacate asa e, trebuie tuns si ultimul fir de iarba.

Si vointa statului roman de a pune in valoare lucrari pt a evita circulatia pe DN a ajuns la un minim absolut. Ce descarcari temporare, ce receptii partiale, pana cand constructorul capitalist nu a predat totul tzipla, pe DN tovarasi! Ce conteaza ca este de cel putin 5 ori mai periculos?

A10 se vede frumos din DN. E si luminata noaptea.

dumbravaandrei

Quote from: cristi5 on December 11, 2017, 10:59:53 AM
Cred ca e timpul sa nu ne mai luam dupa autoritati care gandesc numai "loturi intregi". Sigur ca e mai comod pentru ei sa deschida un lot intreg, la cheie, cu iarba taiata, cu toate electronicele instalate (de parca ar fi masinile ghidate electronic) etc. Pare profesionist si occidental, dar e de fapt o scuza minunata pentru autoritati sa nu munceasca extra la o deschidere partiala, ca doar nu urmeaza alegeri. Deschiderea "la cheie" inseamna intarziere maxima pentru soferi.
Luand strict in considerare descarcarea de la Holdea si eventualitatea unei descarcari temporare la Bejani pentru LD4, poate ne lamureste Ionut sau horatiu.cosma : daca se anuleaza OMT 600, iesim din paradigma asta a receptiei "totul sau nimic" ? Poate aveti ceva insight info despre noul contract de infrastructura sau cum sunt influentate viitoarele receptii ale unor contracte deja in derulare.
Legat de OMT 600.
In acest caz, ca practica generala pentru aceste tipuri de lucrari aditionale ce este mai recomandabil
- aditionare la contractul curent de prestare servicii (aditional pentru lucrarile de la Holdea sau alte descarcari temporare) - un circuit birocratic care mi se pare cel mai complicat inclusiv pe partea de obtinere de avize si acorduri
- crearea unui contract nou, separat de cel al obiectivului principal (autostrada / drum expres etc) - un circuit birocratic separat, cu termene separate, proceduri simplificate

Spun asta pentru ca mi se pare mai simplu sa obtii AM / AC pentru o portiune de 2-5km decat sa revizuiesti AM-ul si reautorizarea pentru AC pentru un intreg lot de autostrada. Plus am elimina joaca asta cu "uite aditionalu', nu mai e aditionalu' ".

horatiu.cosma

OMT 600 e despre tipul de contract FIDIC pentru proiectele licitate anul acesta, nu are nicio treaba cu receptia. Parca HG 343/2017 e noul regulament de recepție. Pentru LD 3 adiționarea unor lucrări e prevăzută în contractul semnat în 2013. E simplu, diverse și neprevăzute maxim 10%, Holdea și ecoductul se încadrează în 10%, e simplu, dacă CNAIR ar vrea.

GDPR

Da, noul regulament de receptie este subiectul HG 343/2017. Mai e un aspect: daca imi amintesc bine, descarcarea de la Holdea e subiectul unei autorizatii de construire separate. Atunci si receptia ei este / poate fi complet separata fata de restul lotului.

alex8

Recepția dacă se face complet separat atunci trebuie un contract total separat, în cazul acesta adio creștere cu 10% a contractului.

subway

N-are treaba contractul ci autorizatia de construire

TibiV

Quote from: subway on December 12, 2017, 01:07:50 AM
N-are treaba contractul ci autorizatia de construire
Ci sau cu ?

(Toti mai tastam cate o litera anapoda, dar in cazul asta liera este... critica!...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Sa trecem aici proaspatul proiect de HG.

"Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind modificarea și completarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1795-hg14122017dirtac

Trec doar 2 prevederi. ;)

Quote
4. La art. 18, după alin. (1) se introduc două noi alineate, respectiv alin. (11) și alin. (12) cu următorul cuprins:

        "(11) În cazul în care comisia de recepție constată existenţa unor aspecte, altele decât cele prevăzute la art. 17 alin. (1), respectiv existența unor neconcordanţe, defecte locale, deficiente minore, care nu sunt de natura sa să afecteze utilizarea construcţiei conform destinaţiei sale si nici nu afectează cerinţele fundamentale aplicabile, aceste aspecte se vor consemna la punctul 6.8 a procesului-verbal de recepție, în lista din anexa 4.
        (12) În cazul în care comisia de recepţie la terminarea lucrărilor decide admiterea recepției la terminarea lucrărilor conform alin. (11), în lista din anexa nr. 4 a procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor se va consemna și termenul de remediere/finalizare a tuturor lucrărilor consemnate, stabilit împreuna cu Executantul, termen care nu poate depăși 90 de zile calendaristice de la data recepţiei dacă, datorită condiţiilor climatice, nu trebuie fixat alt termen."

Admin edit: gasiti atasate mai jos fisierele cu proiectul de HG si nota de fundamentare.

GDPR


Ionut

Deci dacă inteleg eu bine, este ce trebuie pentru ST4? Adică există macar 1% șanse să ne fi ascultat?!?

vancouver

Quote from: pbh on December 15, 2017, 08:59:22 PM
Un comunicat mai lung al CNAIR. Unele lamuriri utile si multe omisiuni. Dar....

"Potrivit HG 343/2017, darea în exploatare a construcțiilor este posibilă doar după recepția la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor. Acest act normativ a modificat drastic prevederile HG 273/1994, care oferea posibilitatea recepționarii unor lucrări nefinalizate sau care nu respectau prevederile proiectului, precum și preluarea doar a unor părți din construcție, pentru darea lor în exploatare.

Aceste practici nu mai sunt permise de noua legislație privind recepționarea lucrărilor de construcție."
O:-)

De pe pagina CNAIR - COMUNICARE » Comunicate de presa » Interes general

Cu asta se pare ca ne-am calmat cu receptia ST3 si ST4

Un HG nu este acelasi lucru ca o lege. HG este obligatorie NUMAI pentru functionarii publici din subordinea guvernului, cu mentiunea ca nu pot exista pedepse (altele decat administrative) daca un functionar nu respecta un HG. Pentru cetateni si firme HG practic NU EXISTA. Deci daca sa zicem o firma da in judecata statul ca-i refuza receptia conform legii, atunci va avea castig de cauza si statul trebuie sa plateasca despagubiri. Sigur, functionarii statului trebuie sa respecte HG, atata vreme cat nu este contrar flagrant la o lege.

Deci oamenii din CNAIR o vor da inainte cu HG-urile lor, iar noi putem sa-i dam inainte cu legea sau cu bunul simt, daca legea nu prevede nimic expres.

Responsabil si totodata iresponsabil in situatia asta este cel care a dat o astfel de HG. Este un mod de a bloca activitatea statului si de a o debloca NUMAI DACA SE DA SPAGA. Daca se da spaga functionarii statului vor incalca HG, pentru ca nu exista pedeapsa severa daca incalca, in schimb pana nu primesc spaga nu vor misca un deget, cu referire la HG. Este inadmisibil si strigator la cer acest mod de a implementa in mod voit coruptia. In loc sa luam masuri de evitare a coruptiei, noi o generam pur si simplu. Un observator exterior ar concluziona ca suntem cretini.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin_simeriaveche

Scuze ca intreb aici. Am citit ceva pe Realitatea ca MT vrea sa modifice nu stiu ce HG pt a putea deschide santierele nefinalizate. Stiti ceva de asta sau e doar o dezimformare?
https://www.realitatea.net/ministerul-transporturilor-schimba-legea-pentru-a-inaugura-autostrazi-neterminate_2128298.html

mastereve

ar fi bine sa fie asa... a fost o prostie faza cu 100%. Bun, inteleg, nu ca la Ponta sa dai drumu unei autostrazi cand mai este de lucru sau sa grabesti sacrificand calitatea, dar nici sa stai dupa becuri si apa la CIC...