Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pentium10

#135
De pe threadul A3, consider ca trebuie sa fie si aici mentionat.

Quote from: ultrasbz on July 03, 2017, 07:34:20 PM
În Monitorul Oficial, Partea I nr. 507 din 30.06.2017 a fost publicata:

Ordonanța de urgență nr. 49/2017 privind unele măsuri în vederea accelerării implementării proiectelor de infrastructură de transport de interes național, pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, pentru completarea Legii nr. 105/2011 privind gestionarea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile și a cofinanțării publice naționale, pentru obiectivul "Cooperare Teritorială Europeană", precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative

Aceasta este in vigoare deja de la 30 iunie 2017.

Citez partea relevanta:

"Art. IV. -
(1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se pot emite autorizații de construire fără elaborarea și aprobarea prealabilă a unei documentații de amenajarea teritoriului sau de urbanism pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, care sunt cuprinse în Planul de amenajare a teritoriului național - Secțiunea I - Rețele de transport și/sau în Master Planul General de Transport al României, cu excepția porturilor, aeroporturilor, gărilor, triajelor, depourilor, metroului, terminalelor de transport combinat și punctelor de trecere a frontierei, fără afectarea prevederilor referitoare la calitatea și disciplina în construcții.

(2) În termen de 30 de zile de la aprobarea, în condițiile legii, a studiului de fezabilitate sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții pentru proiectul de infrastructură de transport de interes național, în vederea asigurării corelării obiectivului de investiții cu direcțiile de dezvoltare a localităților, inițiatorul proiectului va notifica Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, precum și toate autoritățile publice locale al căror teritoriu este afectat de proiect și va transmite acestora documentația care va cuprinde suportul topocadastral al traseului, inclusiv zonele de protecție ale acestuia în coordonate Stereografic 1970.

(3) În termen de maximum 6 luni de la primirea notificărilor potrivit alin. (2), pentru corelarea proiectelor de infrastructură de transport de interes național cu strategiile de dezvoltare spațială și planurile urbanistice generale ale localităților al căror intravilan este afectat de proiectele prevăzute la alin. (1), autoritățile administrației publice locale vor iniția, elabora și aproba în condițiile legii planuri urbanistice zonale, finanțarea realizării acestora fiind asigurată de către inițiatorul și implementatorul proiectului de infrastructură de transport național.

Art. V. -
La articolul 47 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 10 iulie 2001, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (32) se abrogă.

Art. VI. -
Prevederile art. IV sunt aplicabile și proiectelor de infrastructură de transport de interes național cuprinse în Planul de amenajare a teritoriului național - Secțiunea I - Rețele de transport și/sau Master Planul General de Transport al României, pentru care a fost inițiată procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții, aflate în implementare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență."

Sursa si textul complet: link

Așadar, inteleg ca in acest moment nu mai este necesară obținerea PUZ-ului de la Primăria Voluntari.

Quote from: dr4qul4 on July 03, 2017, 08:10:55 PM
teoretic suna bine.  Acum sa vedem cum se aplica in practica
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

luchiano

a aparut ceva OUG referitoare la lucrarile de infrastructura  ;)
http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-21853856-oug-pentru-fondurile-schimba-legislatie.htm
Din pacate , emiterea de AC-uri va fi in continuare conditionata de AM  :(

pasadia

Din fericire vrei sa spui. Hai sa nu mai cautam solutii proaste pentru a acoperi slaba pregatire a proiectelor!

GDPR

Cel putin la proiectele cu finantare europeana nu se poate renunta la AM. Sau se poate renunta, dar asta ar insemna sa se taie finantarea.


NGC

^^^

Mi-ai stricat surpriza !!! :p

Quote from: NGC20 on July 08, 2017, 02:00:26 AM
Apropo de tipul de drum DX, va urma si aici o surpriza. Stay tuned!

Sa punem totusi toate proiectele la care se lucra de ceva timp.

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor privind încadrarea în categorii a drumurilor de interes național

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor privind protecția mediului ca urmare a impactului drum-mediu înconjurător

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor privind amplasarea și exploatarea balastierelor din zona drumurilor și a podurilor

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind condițiile de proiectare și amplasare a construcțiilor, instalațiilor și a mijloacelor de publicitate în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte, în tuneluri rutiere, precum și amenajarea căilor de acces la drumurile publice

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind amplasarea lucrărilor edilitare, a stâlpilor pentru instalații și a pomilor în localitătile urbane și rurale

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Reglementării tehnice privind proiectarea şi dotarea parcărilor noi, a locurilor de oprire și staţionare, aferente drumurilor publice, situate în extravilanul localităţilor

cristi5

Daca in justitia romana nu exista precedent, cat timp se pierde aiurea cu judecarea cauzelor identice? Si cata frustrare se acumuleaza cand un judecator zice una si altul alta?

vancouver

#142
Cf. unei decizii de astazi a CCR pe alta speta, Parlamentul nu poate da legi care privesc obiective individuale. Legile trebuie sa fie general valabile si pentru toata lumea, respectiv sa cuprinda ceva ce priveste in egala masura intreaga tara. Aici: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22141899-ccr-declara-neconstitutionala-legea-pentru-achizitionarea-catre-stat-vilei-florica-ministerul-culturii-preluat-insa-imobilul-urma-doua-saptamani-romascanu-decizia-curtii-nu-are-influenta-asupra-proced.htm

Asadar nu se poate face o lege numai pentru achizitionarea unei singure vile (Vila Florica). Aceste aspecte sunt atributii ale puterii EXECUTIVE. Legislativul poate face legi general valabile. El incalca separatia puterilor in stat daca face legi pentru un anumit obiectiv.

Ca urmare nici vreo lege care sa impuna constructia unei anumite autostrazi nu poate fi constitutionala. Decizia de constructie a unei autostrazi sau a alteia se ia in cadrul puterii executive (guvern, ministere), cu respectarea legilor generale. Iar activitatea guvernului, ministerelor etc se supune controlului Curtii de Conturi si la nevoie si procuraturii, asa cum de asemenea tocmai a decis aceeasi Curte Constitutionala.


Apropo de asta, rezulta ca nici MasterPlanul nu va putea sa fie lege - asa cum eu am mai explicat. Acum avem si decizia clara a CCR. Este deci corect ca a fost adoptat ca HG.


PS. Stiu ca o dau spre politica, dar cred ca merita spus in context: cele 2 decizii CCR din ultimele zile (la care ma refer mai sus, cea cu Vila Florica si cea cu anchetare de catre DNA a unei HG) ma face muult mai linistit. Practic nu se mai poate FURA CU LEGEA IN MANA. Legile, adica cele care nu pot face obiectul unei anchete a procuraturii, nu pot fi decat generale, deci nu se poate fura efectiv prin adoptarea unei legi. Iar daca furtul are loc prin HG sau alta decizie la nivel de executiv, acest aspect poate fi cercetat de procuratura, daca este legal sau nu. Eu cred ca asta este o veste fantastica. Pentru mine cel putin.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

#143
Exista cel putin o exceptie conform CCR prin care Parlamentul poate da legi cu caracter individual: transferul proprietatilor ce fac obiectul proprietatii exclusive ale statului (plaje, insule, cursuri de apa cu potential energetic).

TibiV

Ar fi multe de spus ...

Dar cred ca nu este topicul potrivit.
Poate ne sugereaza Ionut pe unde...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Din cate stiu, parlamentul a dat o lege generala, cum ca acest lucru este posibil (transferul de proprietate). Dar nu poate acelasi parlament sa spuna care plaja anume, ci tot guvernul trebuie sa faca demersul... nu e bine ca se pot vinde plaje si insule, dar macar trebuie sa avem cu totii sanse egale sa le luam. Ne bagam?  :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@TibiV, putem discuta mai departe in alta parte. Totusi - Ionut - eu zic sa lasam aici macar concluzia pentru A8. Anume: temerea numita de voicul nu este reala. Legea de "obligare" a constructiei A8 nu va trece in final, din cauzele enuntate mai sus. Altfel ramane idee postata de voicul si stirea din "Profit.ro" si atat, de parca ar fi corecta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Din cate imi amintesc "1 leu pentru Ateneu" a fost lege....
In urma cu un secol.
Dar poate gresesc....

Tocmai de aceea cred ca ar trebuie mutata in alta parte....

Poate creat un topic nou....
"Cele 777 de minuni ale legislatiei romanesti"
(Sunt convins ca primele vreo 200 se strang intr-o luna...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ieri la CM POIM am cerut dlui ministru Stroe sa modifice regulamentul de receptie daca ne incurca. Raspunsul? Unul extrem de slab de genul "respectam legea, sa nu va imaginati ca CNAIR nu vrea sa dea drumul la o autostrada daca nu e gata, respectam legea, respectam legea". Eu de fapt am intrebat daca nu cumva vrea sa SCHIMBE legea daca e stramba.

Slab, foarte slab. Extrem de slab. Patetic.

GDPR

#149
HG 343/2017 e un produs al Ministerului Dezvoltarii, nu al MT. Stroe ar putea insa sa discute cu colegii sai din guvern sa o modifice. Daca nu stiati, nu mai se mai admit receptii cu lucrari nefinalizate, fie si minore, chiar si la o casa cu parter si etaj.