Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phenol


Phenol

Podul X2:



Aici erau vreo 5 muncitori:



Cele doua poduri:


Phenol

Ajung la podul X3, care s-a facut prin metoda "pipe-jacking".



Partea de sud:







Trebuie instalat balustrada:



Partea de nord:


Phenol

Ramasitele drumului technologic:



Greseli la montare:



Mai departe pe fostul drum technologic:





Phenol

Podul X4 pe partea sudica:







Si pe partea nordica:




Phenol

Se pare ca mai sunt ceva lucrari cu cablurile la podul X5:



Partea sudica:





Fotografie de la portalul sudic spre sud:



Partea nordica:


Phenol

La intoarcere:



Inca doua poze cu podul X2:





Si descrierea proiectului:



Desi ar fi trebuit sa fie gata in Iulie, mai este de lucruc atat la aceste poduri, cat si la restul podurilor incluse in acest proiect. (Va urma :D).

3.01.2018

GDPR

Raspuns MT la o interpelare a senatoarei Harau cu privire la investiţiile în infrastructura de transport feroviar 2017-2018:













https://www.senat.ro/PDFIntrebari/R%206%2011%20HARAU%20834%20C.pdf

catalin_i

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1925360180832174&id=894054857296050

Bucureşti, 15 martie 2018

Obiectivele de investiţii ale CFR SA în 2018 pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

recepţionarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 136,35 km CF între Sighişoara şi Simeria
recepţionarea lucrărilor de modernizare a 23 de poduri și podețe pe întreaga reţea
lansarea noului program de modernizare a 47 de stații de cale ferată din România
recepţionarea lucrărilor de modernizare a 42 de treceri la nivel situate între Simeria și Sighişoara
lansarea licitației pentru elaborare Studiu de Fezabilitate pe secțiunea Predeal - Brașov
finalizarea celor 3 proiecte de siguranță feroviară

Coridorul Rin - Dunăre (ramura nordică)
◘  Lucrări finalizate:  405 km (Constanța-București-Predeal și Km 614-Arad-Curtici) pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, respectiv 140 km/h
◘  Lucrări în execuție: secțiunea Sighișoara - Simeria (170,49 km), unde se înregistrează un stadiul mediu fizic al execuției lucrărilor de 88 % și secțiunea Km 614 - Gurasada - Simeria (141,17 km), unde contractele pe cele patru loturi de lucrări s-au semnat în a doua jumătate a anului 2017.
◘  Lucrări în licitație: secțiunea Brașov - Sighișoara (120 km), care este împărțită în subsecțiunile Brașov-Apața, Apața-Cața și Cața-Sighișoara (proceduri lansate în sem II 2017)
◘  Lucrări în pregățire pentru lansare licitație: secțiunea Predeal - Brașov (elaborare SF), cerere de finanțare aprobată în sem. II 2017.

Estimări pentru 2018
◘ finalizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe 136,35 km CF, pe loturi aferente sectiunilor Sighișoara - Coșlariu și Coșlariu - Simeria, cu exceptia intervalelor Podul Mureș - Coșlariu, Orăștie - Simeria și sistemul ERTMS nivel II.
◘ semnarea contractelor pe secțiunea Brașov - Sighișoara (120 km), obiectiv condiționat de finalizarea licitațiilor fără contestații pe cele 3 subsecțiuni (Brașov-Apața, Apața-Cața și Cața-Sighișoara)
◘ lansarea licitației pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent secțiunii Predeal - Brașov (26,9 km).

Modernizare poduri/podeţe/tuneluri pe întreaga reţea feroviară - estimări pentru 2018
◘ în execuţie lucrări de modernizare a 23 de poduri și podețe, cu termen estimat de finalizare și recepție în 2018
◘ în anul 2017 au fost recepționate lucrările de modernizare a 21 de poduri/podețe/tuneluri.

Proiecte pentru creșterea gradului de siguranță – termen finalizare 2018
◘ Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică între Siculeni – Adjud şi Ilia – Lugoj (7 obiective)
◘ Centralizare Electronică în stația CF Videle
◘ Detectarea cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse  pentru 21 de obiective (DCOS)

Modernizare stații CF - 34 de obiective finalizate în perioada 2004-2017, lansare procedură elaborare SF în 2018 pentru alte 47 de staţii CF
◘  Strategia de îmbunătățire a activității de exploatare și a serviciilor oferite în stațiile de cale ferată a demarat în anul 2003, odată cu semnarea acordului de împumut de la Credit Suisse First Boston, în valoare de 60 milioane USD, pentru 15 stații: Ploieşti Sud, Arad, Alba Iulia, Braşov, Bacău, Suceava Burdujeni, Focşani, Buzău, Sighişoara, Drobeta Turnu Severin, Galaţi, Feteşti, Sibiu, Oradea și Tulcea. Obiectivul programului a constat în îmbunătățirea condițiilor de exploatare a stațiilor, prin recompartimentarea spațiilor funcționale și redimensionarea spațiilor în care se desfășura activitate feroviară.
◘  Al doilea program a cuprins 4 stații  - Craiova, Cluj, Iaşi și Constanţa - și s-a derulat din împrumutul BERD, în valoare de 24 de milioane USD. Lucrările executate în cadrul celor 4 proiecte au avut drept scop conservarea clădirilor și îmbunătățirea sistemelor de utilități publice.
◘  Programul care a vizat modernizarea stațiilor de cale ferată este Programul Operaţional Sectorial de Transport, în valoare de 324 milioane lei, finanţat prin fonduri FEDR (în procent de 85% din valoarea eligibilă autorizată) şi de buget de stat, care a cuprins următoarele 15 staţii: Reşiţa Sud, Giurgiu Oraş, Slatina, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sf. Gheorghe, Târgu Mureş, Vaslui, Botoşani, Piatra Neamţ, Bistriţa Nord, Zalău Nord, Brăila, Călaraşi Sud, Slobozia Veche.
Menționăm faptul că toate cele 34 de obiective, cuprinse în programele sus-menționate, au fost finalizate între anii 2004-2017.

Estimări pentru 2018
◘ lansarea pe SEAP a procedurii de achiziție a studiului de fezabilitate pentru Modernizarea a 47 stații de cale ferată din România - se aşteaptă raportul JASPERS

Modernizare treceri la nivel – 30 TN finalizate, 42 TN urmează a fi recepţionate, 71 incluse în programe de modernizare, 150 TN urmează a fi lansate pentru elaborare SF
◘ Lucrări incluse în proiecte derulate din fonduri nerambursabile - 42 de treceri la nivel situate între Simeria și Sighişoara  vor fi recepționate, conform proiectului, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe fiecare secțiune în parte (stadiul fizic al execuției lucrărilor între Simeria şi Coşlariu este de 88%).
◘ Lucrări derulate din fonduri de la bugetul de stat și surse proprii -  din fonduri de la bugetul de stat, în valoare de 5,37 mil lei, s-au finanțat în ultimii ani lucrări pentru îmbunătățirea traficului rutier și feroviar la 30 de treceri la nivel, alte 71 de treceri la nivel fiind incluse în programul de modernizare demarat anul trecut de companie din surse proprii

Estimări pentru 2018
În etapa de pregătire a documentație de achiziție a serviciului de elaborare studiu de fezabilitate se află proiectul Modernizarea a 150 treceri la nivel cu calea ferată, pentru care estimăm lansarea licitației în acest an.

Proceduri pentru elaborare studii de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 510 km CF, cu termen de predare 2018-2019
◘ Studiu de fezabilitate pentru ,,Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea - Episcopia Bihor (157,9 km linie c.f., 10 staţii şi 12 halte mişcare) - termen estimat de finalizare în 2018.
◘ Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Arad - Timişoara- Caransebeş (155 km linie c.f., 13 staţii c.f. şi 10 halte de mişcare) – termen estimat de finalizare 2018.
◘ Studiu de Fezabilitate pentru "Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră (91 km linie c.f) - termen estimat de finalizare în 2019. În primă etapă proiectul prevede refacerea podului Grădiștea pentru redeschiderea circulaţiei, iar pentru etapa a II-a  lucrările de modernizare a liniei București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Frontieră.
◘ Revizuirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean (107 km linie c.f. simplă neelectrificată, 11 staţii c.f şi 9 halte c.f. ) - termen estimat de finalizare 2019.

Proceduri de achiziţie pentru elaborare studii de fezabilitate în vederea modernizării a 253,6 km CF - în licitaţie
◘ Studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova, parte a Coridorului Orient/Est-mediteranean (234  km linie c.f.) - faza de soluţionare contestații. Estimăm finalizarea procedurii de achiziție în trim II 2018.
◘ Studiu de Fezabilitate pentru pentru  ,,Modernizarea şi construcţia liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București (19,4 km)" , termenul limită de depunere a ofertelor 12 aprilie 2018

Alte proiecte în pregătire pentru lansarea procedurilor de achiziţie de elaborare studii de fezabilitate
◘ Modernizarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj - Focşani - Adjud - Bacău - Roman - Paşcani - Iaşi Frontieră, în primă etapă, proiectul se va axa pe modernizarea liniei Pașcani-Iași.
◘ Lucrări în vederea îmbunătățirii condițiilor de circulație, inclusiv lucrări de reconstrucție pentru viteză sporită, orar cadenţat şi servicii feroviare - proiect inclus în pachetul QuickWins
◘ Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată (150 TN)
◘ Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată din România
◘ Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri – etapa II (173 obiective pe toate cele 8 sucursale regionale CF)
◘ Implementarea măsurilor necesare funcţionării  sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal-București-Constanța
◘ Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța

Surse de finanţare proiecte feroviare
◘fondurile nerambursabile și bugetul de stat asigurate prin POIM 2014-2020/CEF 2014-2020
◘bugetul de stat pentru proiectele de investiții/reparaţii capitale
◘surse proprii pentru lucrări de reparaţii curente şi întreţinere

Contracte cu finanțare europeană în derulare și depuse pentru obținerea de fonduri UE
◘ CFR SA are semnate 11 contracte de finanțare pentru proiectele POIM 2014-2020, în valoare totală de 13,2 mld. lei și 6 contracte de finanțare prin CEF, în valoare totală de 1.134 mil. euro.
◘ În decursul anului 2017, valoarea totală a proiectelor POIM 2014-202 a fost de 13,2 miliare de lei, cu o valoare eligibilă totală de 10,54 miliare de lei, din care 7,9 miliarde de lei prin fonduri externe nerambursabile şi 2,64 miliarde de lei, prin bugetul de stat.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GDPR

Raspuns MT la intrebarea lui @cutter referitoare la situaţia virărilor şi redistribuirilor de credite bugetare operate în cazul Ministerului Transporturilor în anul 2018:

http://www.cdep.ro/interpel/2018/r3068A.pdf

Am pus mesajul aici, pentru ca se refera mai mult la investitiile CFR.


tom_sawyer

#175
In doc. de mai sus postat de Adrian, sunt niste suplimentari de sume pentru obiectivul Electrificare linie Tecuci-Barbosi (pag. 54-56); interesant, oare s-au apucat de instalarea echipamentelor la substatia de tractiune Hanu Conachi? Are cineva mai multe informatii? E posibil sa fie doar pentru lucrarile din gara Galati, incluse in acelasi proiect.

Pentru ca se pare ca s-a dat drumul la circulatie cu locomotive tip EA la trenurile Marasesti-Galati, pana acum circulau doar EC-uri si rame Z.
Video din 31.03, minutul 2:30 (sau chiar 0:45 cu EC si EA impreuna).

https://www.youtube.com/watch?v=tUfGpv_Rh5o


Phenol

Intre Apahida si Cluj Napoca Est pe firul 1 la podetul de la km 493+018 pana nu demult era a limitare permanenta de 15 km/h.

Intr-un raspuns primit de la CFR, devina ar fi "starea necorespunzatoare a tablierului metalic". Partea interesanta a lucrurilor este istoria acestei defectiuni: la 06.11.1999 (acum aproape de 20 de ani) este introdus o limitare de 70km/h, care in data de 01.10.2002 este agravata la 30 km/h. 11 ani mai tirziu viteza este scazuta la 15 km/h in data de 14.10.2013. Asa s-a circulat inca 4 anai pana la sfarsitul lui August anul trecut cand podul a fost demontat pentru "inlocuirea tablierului metalic".

O poza din August cu demontare:



Poze din ianuarie:



Tablierul metalic nou este acolo si astazi unde era la inceput (langa stalpul din stanga).





Phenol

Poze de azi:









1. Ceea ce mi sa parut ciudat este bucata destul de mare de beton de sub linie in spatele culeei podului care se vede si in ultima poza. Dupa ce am vazut bucata asta de beton a ramas aici dupa ce au demontat vechea culee (pe ambele capete a podetului). Ce parere aveti? Poate sa apartina de podet?

2. Nu sunt din domeniu, poate ca intreb banalitati dar, desi raspunsul de la CFR este mai veche de un an, pentru schimbarea tablierului metalic trebuie neaparat reconstruit si culeea?

Phenol

Firma pare sa aiba totul la indemana sa inceapa lucrarile, dar se pare ca partea birocratica merge foarte incet.



Efectiv nu s-a lucrat  nimic. Ce am reusit sa aflu este ca documentatia CFR-lui nu coincide cu realitatea astfel trebuie reproiectat toata lucrarea.

Durata lucrarilor este pentru 4 luni:



Irrelevant pana cand nu avem data de incepere.

Conform site-lui cfr.ro, lucrarea va fi gata pana in 30.05.2018 (data initiala Decembrie 2017). Astept inca o amanare.


PS1: Nu stiu daca era o oarecare corelare, inainte sa inchida ciculatie pe acel fir au schimbat macazul in Apahida, iesirea spre vest:




PS2: Cu vreo 500 m spre Apahida a mai fost demontat un podet de pe firul 1, nu stiu cauza.




4.10.2018

Ionut

CFR SA incepe modernizarea a 14 poduri si podete

In perioada 16 – 20 aprilie 2018 are loc predarea amplasamentelor si deschiderea santierelor de lucrari pentru modernizarea a 14 poduri si podete aflate in judetele Arges, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinti si Sibiu.

Cele 14 obiective feroviare sunt incluse în 2 contracte de lucrări, în valoare totală de 34,2 milioane lei (fonduri externe nerambursabile – 75% şi buget de stat – 25%) şi vor fi modernizate de catre Arcada Company, perioada de implemetare fiind de 36 de luni (execuție+garanție), pentru fiecare lot în parte. Lucrările de modernizare, structurate pe două loturi, au drept scop dezvoltarea infrastructurii feroviare din sudul ţării, prin creşterea gradului de confort şi îmbunătăţirea indicatorilor de siguranţă, pe următoarele intervale de stații:

Lotul I – 3 poduri și doua podețe
-pod  între staţiile Măldăieni şi Mihăieşti (jud. Olt)
-pod  între staţiile Malu Mare şi Banu Mărăcine (jud. Dolj)
-pod între staţiile Goleşti şi Piteşti (jud. Argeş)
-podet între staţiile Balş şi Spineni (jud. Dolj)
-podet între staţiile Valea Fratelui şi Turnu Roşu (jud. Sibiu)

Lotul III – 4 poduri și 5 podețe
-pod între staţiile Bărbăteşti şi Jupăneşti (jud. Gorj)
-pod între staţiile Pojogeni şi Copăcioasa (jud. Gorj)
-pod între staţiile Jirov şi Corcova (jud. Mehedinţi)
-pod între staţiile Corcova şi Motru Est (jud. Mehedinţi)
-podet zona staţiei Filiaşi (jud. Dolj)
-podet între staţiile Coţofeni şi Răcari (jud. Dolj)
-podet in zona staţiei Tânţăreni (jud. Gorj)
-podet între staţiile Tânţăreni şi Gilort (jud. Gorj)
-podet între staţiile Tânţăreni şi Gilort (jud. Gorj)

ClubFeroviar.ro