Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Voi deschide un nou topic, care ar trebui sa ne dea speranta ca vom circula (candva) cu trenul la fel de rapid ca in anii 1940'.

Se misca lent, dar ... se (oare ca) se misca...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1261958327172366

Quote
Bucureşti, 8 iulie 2016
Proiect de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată
19 obiective - SRCF Iaşi
Obiective feroviare:
Tunel km 389 + 551 – km 389 + 788, linia cf Tecuci – Iaşi, staţia Bârnova, jud. Iaşi
Podeţ km 439 + 450, linia cf Ploieşti – Vicşani, între staţiile Liteni şi Vereşti, jud. Suceava
Podeţ km 47 + 855, linia cf Dărmăneşti – Dornişoara, între staţiile Frasin şi Molid, jud. Suceava
Podeţ km 58 + 307, linia 511 Dărmăneşti – Dornişoara, între staţiile Vama şi Prisaca Dornei, jud. Suceava
Pod km 324 + 050, linia cf Ploieşti – Vicşani, între staţiile Galbeni şi Secuieni Roman, jud. Bacău
Podeţ km 49 + 517, linia cf Dărmăneşti – Dornişoara, între staţiile Frasin şi Molid, jud. Suceava;
Podeţ km 418 + 889, linia cf Ploieşti – Vicşani, staţia Liteni, jud. Suceava
Pod km 31 + 620, linia cf Dărmăneşti – Dornişoara, între staţiile Ilişeşti şi Gura Humor, jud. Suceava
Podeţ km 33 + 517, linia cf Ilva Mică – Floreni, între staţiile Lunca Ilvei şi Silhoasa, jud. Bistriţa – Năsăud
Podeţ km 101 + 311, linia cf Dărmăneşti – Dornişoara, în staţiile Mestecăniş şi Iacobeni, jud. Suceava
Podeţ km 259 + 650, linia cf Tecuci – Iaşi, între staţiile Berheci şi Ghidigeni, jud. Galaţi
Pod km 268 + 678, linia cf Tecuci – Iaşi, între staţiile Ghidigeni şi Tutova, jud. Galaţi
Podeţ km 434 + 912, linia cf Ploieşti – Vicşani, între staţiile Vereşti şi Văratec, jud. Suceava
Podeţ km 16 + 660, linia cf Bacău – Bicaz, între staţiile Gârleni şi Racova, jud. Bacău
Pod km 381 + 660, linia cf Tecuci – Iaşi, între staţiile Scânteia şi Grajduri, jud. Iaşi
Pod km 281 + 494, linia cf Ploieşti – Vicşani, în staţia Faraoani, jud. Bacău
Podeţ km 290 + 159, linia cf Ploieşti – Vicşani l, între staţiile Faraoani şi Valea Seacă, jud. Bacău

Progres fizic:
- lucrări în derulare (stadiul de execuţiei 30% - 100%)

Obiectivele investiţiei:
Reabilitarea a 19 obiective feroviare - 5 poduri, 13 podeţe şi 1 tunel – aflate pe liniile CF Ploieşti – Vicşani, Bacău – Bicaz, Dărmăneşti - Dornişoara şi Tecuci – Iaşi

Finanţare:
- fonduri de coeziune (85%) şi buget de stat (15%)















Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#1
Asta este de astazi, 15 iulie.
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/posts/1838225476406333
Quote
Lucrarile pentru reabilitarea caii ferate continua. Acestea au ca scop creşterea gradului de siguranţă a traficului feroviar de mărfuri şi de pasageri, îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului pe calea ferată, ridicarea restricţiilor de tonaj/gabarit, creşterea vitezei de circulaţie.
Va prezentam cateva imagini din timpul executiilor celor 17 obiective feroviare - 2 tuneluri, 6 poduri şi 9 podeţe– aflate pe liniile CF Bucureşti-Ep. Bihor, Sighetul Marmaţiei – Valea Vişeului, Dej C. - Beclean pe Someș, Apahida – Baia Mare, Beclean - Ilva Mica, Beclean-Sărățel şi Salva - Vişeu de Jos.
Pacat ca nu spun ce reprezinta fiecare poza. Ar merge si la "Ghiceste calea ferata"...
Chiar si ordinea pozelor este complet aiurea... :(










Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin_simeriaveche

^^Doamne cat ma bucur...am bunici in MM si la ultima vizita(2013) am mers cu trenul de dragul frumoaselor amintiri. Dar cand am vazut ce degradata e aceasta ruta am zis ca e sortita distrugerii...ma bucur ca se mai misca ceva. Peisaje super pitoresti

alin_simeriaveche


TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3038-25-iulie-2016-lucrari-reparatii-srcf-brasov

Quote
CFR SA alocă 45,5 milioane lei pentru lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară pe raza regionalei CF Braşov

Bucureşti, 25 iulie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA extinde programele de reparaţii la infrastructura feroviară în vederea eliminării restricţiilor de viteză şi a îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe mai multe segmente de cale ferată de pe raza regionalei CF Braşov, valoare totală estimată a lucrărilor fiind de 45,5 milioane lei, finanţarea fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Regionala CF Braşov a predat constructorilor amplasamentele pentru demararea lucrărilor de reparaţii la instalaţiile de dirijare a traficului (CED/BLA) pe intervalele de staţii Sercaia-Fagaras, Miercurea Sibiului-Apoldu de Sus, Tălmaciu-Sibiu Triaj, Podu Olt-Tălmaciu, Sibiu-Turnişor, Turnişor-Orlat, Orlat-Sălişte, Unirea-Războieni, Aiud-Unirea şi în staţiile Dumbravita, Bartolomeu, Sercaia, Brasov Triaj, Arpas, Podu Olt, Seica Mare, Orlat,Malnas Bai, Tusnad Sat, Stanceni, Lunca Bradului, Ditrau, Deda, Targu Mureş Nord, Sf Gheorghe, Izvoru Olt, Gheorghieni, SubcetateMures, Galautas, Aiud. Lucrările, în valoare totală de 2,76 milioane lei, au drept scop creşterea siguranţei şi a gradului de confort.

Pe tronsoanele Nădejdea-Mihăileni, Loamneş-Şeica Mare şi Braşov - Deda a fost emis ordinul de începere pentru etapele de expertiză, proiectare şi execuţie lucrări de consolidare la versantul de la km 138+050-142+215, reparaţii la podeţele şi pentru amenajarea albiei râului de la km 422+512 şi de la km 55+980. Valoarea totală a lucrărilor, care vor contribui la îmbunătăţirea condiţiiilor de circulaţie prin eliminarea restricţiilor de viteză existente, este de 2,06 milioane lei.

La ora actuală sunt deja în execuţie lucrările de reparaţii la clădirea de călători şi la tunelul pietonal din staţia Braşov şi la infrastructura feroviară pe linia CF Miercurea Sibiului-Cunţa, precum şi lucrările de revopsire a 66 de poduri metalice situate pe intervalele de staţii: Turnu Roşu-Podu Olt-Tălmaciu, Sibiu-Ocna Sibiului, Apoldu de Sud-Miercurea Sibiului-Sebeş Alba-Vinţu de Jos, Băile Tuşnad-Tuşnad Sat, Miercurea Ciuc-Siculeni, Reghin-Dumbrăvioara-Tg Mureş Nord-Tg Mureş-Târgu Mureş Sud, Gen. N. Dăscălescu-Sânpaul-Iernut-Luduş-Gligoreşti-Războieni şi Lunca de Mijloc-Lunca de Sus-Nădejdea-Mihăileni. Valoarea totală a acestor lucrări este de 40,7 milioane lei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3043-26-iulie-2016-finalizare-licitatie-pentru-reabilitare-poduri-podete-srcf-craiova

Quote
15 poduri şi podeţe feroviare din sudul ţării întră în reabilitare

Bucureşti, 26 iulie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat procedura de licitaţie pentru reabilitarea a 15 poduri şi podeţe de cale ferată aflate pe raza Regionalei CF CRAIOVA. Companiile desemnate câştigătoare pentru cele 3 loturi de lucrări sunt Asocierea ARCADA SA – SC DARIA CONST SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de 8,38 milioane lei (fără TVA) pentru lotul I, Asocierea STRABAG SRL – STRABAG AG, cu o ofertă financiară finală în valoare de 27,20 milioane lei (fără TVA) pentru lotul II şi Asocierea ARCADA SA – SC DARIA CONST SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de 25,89 milioane lei (fără TVA) pentru lotul III.

Programul de reabilitare a celor 15 obiective feroviare, finanţat din fonduri comunitare şi de la bugetul de stat,are drept scop dezvoltarea infrastructurii feroviare din sudul ţării, prin creşterea gradului de confortul şi îmbunătăţirea indicatorilor de siguranţă pe segmentele de cale ferată Bucureşti – Videle – Orşova, Bucureşti - Slatina—Piatra Olt – Craiova, Piatra Olt – Podu Olt, Bucureşti – Piteşti – Craiova, Craiova – Filiaşi – Târgu Jiu şi Strehaia – Motru.

,,Prin modernizarea şi reabilitarea lucrărilor de artă contribuim la dezvoltarea întregii reţele feroviare şi oferim operatorilor de transport servicii de calitate şi durate mai mici de călătorie sau de transport",a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

La finalul perioadei legale de contestaţii, contractul de achiziţie publică poate fi încheiat şi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător pentru fiecare lot).

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#6
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1276493079052224
Quote
Bucureşti, 28 iulie 2016

CFR SA reabilitează poduri şi podeţe pe raza Regionalei CF Timisoara

Obiective feroviare:
Podeţ linia c.f. Ilia – Lugoj, jud. Hunedoara, între staţiile Dobra şi Holdea, km 12 + 255;
Pod linia c.f. Ilia – Lugoj, jud. Hunedoara, între staţiile Ilia şi Dobra, km 3 + 724;
Pod linia c.f. Ilia – Lugoj, jud. Hunedoara, între staţiile Ilia şi Dobra, km 5 + 403;
Pod linia c.f. Simeria – Livezeni Directa II, jud. Hunedoara, între staţiile Băniţa şi Petroşani, km 72 + 569;
Pod linia c.f. Simeria - Livezeni (Directa I şi II), jud. Hunedoara, între staţiile Subcetate şi Baieşti, km 36 + 673.

Au fost finalizate lucrările de reabilitare la:
Tunel FENEŞ linia Orşova – Timişoara Nord, jud. Caraş – Severin, între staţiile Teregova şi Armeniş, km 446 + 811 - km 447 + 080;
Tunel VÂRFUL TĂTARULUI linia Simeria - Livezeni (Directa II), jud. Hunedoara, între staţiile Merişor şi Băniţa, km 63 + 315 - km 63 + 407;

Obiectivul investiţiei:
Reabilitarea a 7 obiective feroviare - 2 tuneluri, 4 poduri şi 1 podeţ – aflate pe liniile Orşova – Timişoara Nord, Simeria – Livezeni şi Ilia – Lugoj.

Scop:
- creşterea gradului de siguranţă a traficului feroviar de mărfuri şi de pasageri
- îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului pe calea ferată;
- creşterea vitezei de circulaţie.

Finanţare:
- fonduri de coeziune (85%) şi buget de stat (15%)

Progres execuţie lucrări: 67%-100%
















============

Frumos... :)


LE
Am  "reparat adresele pozelor FB
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Am o rugaminte, nu stiu unde ar fi mai potrivit sa intreb: Ma poate ajuta cineva cu vreun link ptr STAS 1244 1,2,3 ?
Adica:
STAS 1244/1-90 (Standard Inlocuit)
Siguranţa circulaţiei. Treceri la nivel cu calea ferată. Clasificarea şi stabilirea categoria trecerii la nivel

SR 1244-2:2004
Siguranţa circulaţiei. Treceri la nivel cu calea ferată. Partea 2: Instalaţii neautomate - Prescripţii

SR 1244-3:2014
Siguranţa circulaţiei. Treceri la nivel cu calea ferată. Partea 3: Instalaţii de semnalizare automată

Ma intereseaza f. tare sa stiu subiectul.
Mersi anticipat.
Common sense will get you far !

TibiV

#8
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1280610645307134

Doar ca au incurcat niste linii... :D

Quote
Bucureşti, 02 august 2016

Program de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată
6 obiective - SRCF Brasov

Obiective feroviare:
Tunel Dealu Negru, linia CF Brașov - Podu Olt, jud Brașov, între stațiile Valea Homorod – Brădet, km 36+857-37+329;
Tunel Ciumani, linia CF Adjud – Siculeni, jud. Harghita, între staţiile Păltiniş şi Livezi Ciuc, km 128+365,8 – 129+587,9;
Tunel Sălard, linia CF 316, Braşov – Deda, jud. Mureş între staţiile Lunca Bradului şi Rastolita, km 208+744 – 209+138;
Podeţ linia CF Braşov – Deda, jud. Harghita, între staţiile Siculeni şi Madaras Ciuc, km 109+065;
Podeţ linia CF Braşov – Podul Olt, jud. Braşov, între staţiile Şercaia şi Făgăraş, km 58+037.
Pod linia CF Deda, Războieni, jud. Mureş, între staţiile Iernut şi Luduş, km 320+221;

Obiectivele investiţiei:
Reabilitarea a 6 obiective feroviare - 3 tuneluri, 1 pod şi 2 podeţ – aflate pe liniile Orşova – Timişoara Nord, Simeria – Livezeni şi Ilia – Lugoj.

Scop:
-   creşterea gradului de siguranţă a traficului feroviar de mărfuri şi de pasageri;
-   îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului pe calea ferată;
-   ridicarea restricţiilor de tonaj/gabarit;
-   creşterea vitezei de circulaţie.

Progres fizic: 77%-100%

Finanţare:
-   fonduri de coeziune (85%) şi buget de stat (15%)

De data asta au dat si explicatii la poze:

Pod provizoriu pentru realizarea culeei Ludos


Umplerea cu beton a chesonului pilei 2 Ludus


Realizare schele montare ripare şi lansare pentru tabliere noi ale podului


Cofrare fundaţie podeţ


Tunel Ciumani
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

CFR a lansat astazi licitatia pentru "Reparatii linii CF în curbe si înlocuirea traverselor din lemn cu traverse din beton armat pe linia CF 813 Constanta - Mangalia".

QuoteValoarea estimata fara TVA: 1,206,019.04 RON
Termenul pentru finalizare: 7 luni incepand de la data atribuirii contractului
Data limita de depunere a ofertelor: 12.09.2016 16:00

QuoteLucrarile de reparatii se desfasoara pe linia curenta 813 Constanta-Mangalia, in curbele situate la km 238+220-238+482 (intre statiile Agigea Ecluza-Eforie Nord, la intrarea in statia Eforie Nord), 238+548-238+701 (pe linia II directa din statia Eforie Nord), 263+635-264+028 (intre statiile Neptun-Mangalia) si km 0+000-0+365 (linia de circulatie intre statia Mangalia-Port 2 Mai), pe raza Sectiei L1 Constanta.
Suprastructura caii este alcatuita din sina tip 49, montata pe traverse din lemn, prindere indirecta (K), cale cu joante. Linia nu este electrificata dar este prevazuta cu circuite de cale pe zona curbelor de la km 238+220-238+482, km 238+548-238+701 si km 263+635-264+028.

taifun7993

Salutare
Vroiam sa intreb de tronsonul Timisoara Orsova sa marit viteza de rulare sau inca sunt in reabilitare cu tuneluri si daca sa umblat si la terasamente pentru marirea vitezei de rurale

Astept parerile voastre ? 

Multumesc

hidegandras

Nu inteleg ce se face la Bogata (Ludus): un pod nou pe langa existent, un pod provizoriu care va fi folosit cat timp se repara podul existent sau sunt doar lucrari necesare fara care nu se poate reabilitata podul.

alecu26

#12
Pod nou exact pe poziția la cel vechi. Dpdv al axului. Infrastructurile (pile, culei) sunt mutate în spate parcă.  Cel puțin deschiderea centrala sigur e mai mare ca la podul existent.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

#13
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1313675035334028

Quote
Bucureşti, 8 septembrie 2016
CFR SA are în derulare 400 de proiecte pentru modernizarea infrastructurii feroviare

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat programul de reabilitare a 4 poduri de cale ferată situate între staţiile Constanţa – Agigea Nord şi Costineşti Tabără – Neptun. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 8,2 mil. lei şi a fost asigurată din fonduri europene şi de la bugetul de stat. Prin lucrările de reabilitare executate la infrastructura şi suprastructura podurilor se îmbunătăţeşte gradul de siguranţă şi confort, viteza de circulaţie a trenurilor creşte de la 40 km/h la 80 km/h, iar capacitatea mărfurilor transportate ajunge la 21,5 tone/osie.

Prin finalizarea acestui program de reabilitare, CFR SA îşi menţine trendul ascendent în graficul de investiţii, portofoliul său depăşind în acest an 400 de proiecte pe reţeaua de cale ferată, un portofoliu de lucrări structurat în direcţii strategice care vizează reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare de pe Coridorul IV paneuropean, iar pentru restul retelei îmbunătăţirea capacităţilor de exploatare şi a calităţii transportului şi creşterea gradului de siguranţă în traficul feroviar.
Investiţiile financiare alocate de CFR SA pentru derularea acestor proiecte se ridică astfel la aproximativ 22 de miliarde de lei (4,7 mld euro) şi sunt susţinute financiar din trei surse - fonduri externe, buget de stat şi surse proprii.

Menţionăm faptul că, în prima jumătate a acestui an CFR SA a finalizat 6 mari proiecte de investiţii, în valoare totală de 1,32 mld lei, a relansat 58 proiecte de lucrări, finanţate din fonduri externe şi de la bugetul de stat, în valoare totală de 12,61 mld lei şi a prioritizat 336 de proiectede investiţii şi reparaţii curente, susţinute financiar din surse proprii.

Prin proiectele de investiţii lansate în acest an compania asigură continuitate în implementarea strategiei de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare demarată în 2015, prin lucrări de reabilitare şi electrificare a 825 km de cale ferată, reabilitarea a 234 de poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje CF, modernizarea a altor 24 de gări, cu sursă de finaţare asigurată din fonduri externe şi de la bugetul de stat. La capitolul reparaţii capitale şi reparaţii curente, finanţat din fonduri de la bugetul de stat şi surse proprii ale companiei, sunt programate lucrări de reparaţii în vedere îmbunătăţirii gradului de confort şi a creşterii vitezei de circulaţie pe 120 km de linie de cale ferată, poduri/podeţe/tuneluri/treceri la nivel şi aparate de cale pe intervale de staţii, repartizate pe toate cele 8 regionale de cale ferată.

Planul de investiţii în infrastructura feroviară, structurat de companie în cele peste 400 de proiecte, reorientează dezvoltarea reţelei feroviare naţionale în 5 direcţii majore:
- modernizarea secţiunilor de cale ferată incluse în ramura nordică şi sudică a Coridorului IV (construcția de terasamente şi suprastructură pentru viteza maximă de 160 km/h, construcţia de tuneluri, poduri şi podeţe noi, modernizarea de peroane, copertine, modernizarea instalaţiilor de electrificare, instalaţii de semnalizare electronică, implementarea ERTMS-nivel 2 şi GSM-R)
- modernizarea staţiilor de cale ferată
- extinderea implementării sistemului ETCS nivel 2/ERTMS
- reabilitarea podurilor, podeţelor şi tunelurilor de cale ferată
- creşterea gradului de siguranţă

Cele mai importante obiective finalizate de CFR SA în 2016 cu fonduri externe şi co-finaţare de la bugetul de stat sunt: reabilitarea tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 (41,185 km cale ferată dublă pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza de 160 de km/h, modernizarea staţiei CF Arad, cea mai modernă staţie din România, deschiderea celui mai mare Centru de Control şi Management al Traficului Feroviar care permite cresterea cu 25 % a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, punere în funcţiune a noilor instalaţii de centralizare electronică şi ERTMS în gările Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici), implementarea proiectului pilot operaţional ERTMS/ETCS nivel 2 (sisteme de semnalizare feroviară) pe secţiunea Bucureşti – Braşov, în staţiile Buftea, Periş, Crivina, modernizarea staţiilor Piteşti, Slatina, Râmnicu Vâlcea şi Reşiţa Sud, construcţia noului pod rutier de pe DN 14 şi reabilitarea a 2 poduri şi 2 podeţe de pe raza Regionalei CF Constanţa
"Prin menţinerea unui ritm constant în dezvoltarea reţelei feroviare, un aspect cheie al economiei româneşti, CFR SA va reuşi să readucă transportul feroviar printre preferintele călătorilor, prin creşterea gradului de siguranţă pe calea ferată şi durate mai mici de călătorie şi, totodată, va contribui în mod direct la creşterea schimburilor comerciale între operatorii economici, printr-o mai bună conectivitate între reţelele feroviare la graniţa cu statele vecine", a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Gara Slatina:


Gara Pitesti:


Gara Resita Sud:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Da, dar pozele sunt frumoase... ;)

Mie de fapt mi-a sarit ochii faza cu cele 4 poduri dintre Constanta si Neptun...
Bine venite acum, dupa ce vacanta s-a terminat... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)