Stiri si discutii diverse din aviatie in lume

Started by iuli, June 10, 2016, 11:00:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Practic e traducere in romana a articolului meu de mai sus?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

IATA: Cererea globală pentru transportul aerian de pasageri a urcat cu 7,6% în noiembrie

Cererea globală pentru transportul aerian de pasageri a înregistrat în noiembrie cel mai semnificativ avans din ultimele nouă luni, pe fondul redresării traficului în Europa, a anunțat miercuri Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA), transmite Reuters. În noiembrie, traficul aerian global de pasageri a crescut cu 7,6% iar factorul de încărcare (numărul scaunelor care sunt ocupate la fiecare zbor) a urcat cu 0,8 puncte procentuale, la nivelul record de 78,9%, se arată în raportul lunar al IATA. Cererea pentru transportul aerian de pasageri în Europa a crescut cu 8,3% în noiembrie, datele sugerând că regiunea se redresează după turbulențele politice și atacurile teroriste.

În decembrie, Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a înrăutățit estimarea privind profiturile industriei aeriene în 2016 și a previzionat un declin de 16% în 2017, din cauza majorării prețului la țiței. Companiile aeriene din întreaga lume ar urma să înregistreze în 2016 profituri cumulate record de 35,6 miliarde de dolari, față de 39,4 miliarde de dolari estimate în iunie, pe fondul încetinirii creșterii economiei mondiale și al majorării costurilor. Cu toate acestea, ar fi al cincilea an consecutiv de îmbunătățire a câștigurilor, iar marja netă de profit ar urma să se situeze în 2016 la 5,1%, de asemenea un nivel record, a previzionat IATA. În 2017, profiturile ar urma să ajungă la 29,8 miliarde de dolari. Profiturile se vor atenua după performanțele deosebite înregistrate în ultimii trei ani, din cauza riscurilor economice, politice și de securitate, dar industria este mult mai rezistentă după anii de restructurări, a apreciat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac.

Agerpres

TibiV

O traducere extrem de aproximativa...

Este o mare diferenta intre:
Quote
Airbus A350-1000, cel mai lung avion din flota Airbus, a operat primul zbor de test la final de noiembrie 2016.
si:
Quote
The A350-1000 made its first flight in Toulouse, France in late November, and Airbus has been accelerating its testing of the plane. The 366-seat long-range airliner is the biggest twin-engine jet Airbus has ever designed
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

China construiește un avion hipersonic care va zbura cu peste 9.000 km/h

O echipă de oameni de știință chinezi dezvoltă în prezent un avion capabil de viteze Mach 7. Cercetătorii de la Academia de Științe a Chinei au testat un avion hipersonic ce poze zbura la viteze Mach 7 (de 7 ori viteza sunetului). Mai precis, avionul poate atinge viteze de 9.012 kilometri la oră. I Plane, cum este numit datorită formei, are două perechi de aripi. O pereche este prinsă de axa centrală a fuzelajului și curbată spre înainte. Deasupra fuzelajului este plasată o pereche de aripi delta (folosite de multe avioane militare moderne) dintr-o singură bucată.

Avionul ar urma să se bazeze pe două tipuri de propulsie. Pentru vitezele reduse se vor folosi turboreactoare cu flux dublu, iar pentru viteze hipersonice se va activa un așa-numit scramjet (un statoreactor care inițiază combustia în fluxul de aer la viteze mai mari decât viteza sunetului).

Profit.ro

TibiV

#19
First direct Australia-Europe passenger service takes off

Qantas' 787 Dreamliner takes off on its inaugural flight from Perth to London, on March 24, 2018
The "Kangaroo Route" from Australia to Britain became a shorter hop Saturday when the first direct passenger service left Perth for London, with the 17-hour flight set to break aviation records.

Qantas' 14,498 kilometre (9,009-mile) journey from the southwestern city to London is the world's third-longest passenger flight, the Australian carrier said, and the first ever regular service to connect the two continents directly.

Captained by Lisa Norman, it will also be the longest Boeing Dreamliner flight in the world.

The new link is part of Qantas' ambitious plans, unveiled over the past two years, to add ultra long-haul flights to its global schedules.

This will eventually include non-stop flights from Australia's eastern seaboard to Europe in an effort dubbed "Project Sunrise".

Qantas chief executive Alan Joyce last year said such flights were "the last frontier of global aviation ... the antidote to the tyranny of distance and a revolution for air travel in Australia".

The world's second-oldest airline operated its first "Kangaroo Route" service, from Sydney to London, in 1947, when it took four days and nine stops.

Joyce called the new Perth-London service a "game-changing route". Tourism officials hope the shortened travelling time will open up Australia's less-populated west coast to more domestic and international visitors.

A key concern for the Australian airliner has been beefing up comfort levels for the ultra-long journey, with passengers set to enjoy improved air quality, lower cabin noise and reduced turbulence.

Some passengers will also wear special monitors and devices so researchers from the University of Sydney can collect data on their sleeping and activity patterns, mental state, eating patterns and hydration before, during and after their long flight, Sydney's Daily Telegraph reported.

It is not the first time Qantas has undertaken a direct flight from Australia to Europe.

The carrier in 2015 flew a one-off charter service from Perth to Istanbul to take Australians to Turkey's Gallipoli to mark a centenary since troops from the Australian and New Zealand Army Corps (ANZAC) fought there in World War I.

Qantas also flew one non-stop passenger flight from London to Sydney in 1989 with a Boeing 747.

Some of the world's longest non-stop international flights include Qatar Airways' 14,535-kilometre Doha-Auckland service, Emirates' Dubai-Auckland 14,200-kilometre service, United Airlines' 14,000-kilometre Los Angeles-Singapore journey and Qantas' 13,800-kilometre Sydney-Dallas route.

https://www.afp.com/en/news/23/first-direct-australia-europe-passenger-service-takes-doc-12u4y92

Ionut, muta te rog postarea daca crezi ca se potriveste mai bine in alta parte...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut



With 202,157 flights tracked, yesterday was the busiest day of the year in the skies so far and our busiest day ever. This was the first time we tracked more than 200,000 flights in a single day. At the peak of the day, over 19,000 flights were in the air at the same time.

FlightRadar24

Ionut

Oficial: Boeing si Embraer anunta un parteneriat strategic



Parteneriatul – 80% Boeing si 20% Embraer – include divizia comerciala si serviciile de business Embraer, care vor fi aliniate "strategic" operatiunilor Boeing de dezvoltare, productie si marketing. Gratie acestui acord (zvonuri au existat inca de la sfarsitul anului trecut), cele doua companii vor acoperi – pe piata avioanelor de pasageri / cargo – segmentul cuprins intre 70 si peste 450 de locuri. Parteneriatul strategic se traduce prin mai bine de 150 de ani de experienta in aviatie si este o "evolutie naturala" a colaborarii Boeing-Embraer de peste 20 de ani. Este de asteptat ca joint venture-ul sa fie finalizat la sfarsitul lui 2019 (la 12-18 luni dupa semnarea acordurilor definitive), dupa primirea tuturor aprobarilor necesare.

Aeronews

Ionut

Primul oraş din lume care îşi învaţă poliţiştii să zbore pe drone. Intră în dotare din 2020



Ofiţerii de poliţie din Dubai au început să ia lecţii de zbor pe drone, acestea urmând să intre în dotare din 2020. Dronele S3 2019, realizate de o companie din California, ar urma să îi ajute pe poliţişti să ajungă la locuri greu accesibile într-un timp mult mai scurt decât în prezent. "În acest moment instruim două echipaje, dar numărul acestora va creşte semnificativ", a declarat Khalid Nasser Alrazooqi, reprezentant al Poliţiei Dubai. Compania Hoversurf a anunţat că poate livra, în primă fază, 30 sau 40 de unităţi. Dronele vor fi disponibile şi civililor, la un preţ de aproximativ 150.000 de dolari.

ZF

Ionut

Zborurile hibrid / electrice ar putea deveni realitate pana in 2030



Airbus si Scandinavian Airlines au semnat un acord pentru dezvoltarea unui proiect unic de cercetare care vizeaza avioane electrice folosite pentru zboruri comerciale. Astfel, pana in 2030 am putea avea zboruri hibrid / electrice cu 100 de pasageri la bord.

Acordul a fost semnat de Grazia Vittadini, Chief Technology Officer, Airbus and Göran Jansson, Deputy President EVP Strategy & Ventures, Scandinavian Airlines. Colaborarea va incepe in iunie 2019 si se va termina la sfarsitul lui 2020. Astazi, avioanele sunt cu 80% mai eficiente / km pasager decat in urma cu 50 de ani. Totusi, cu traficul aerian estimat a creste cu peste 50% in urmatorii 20 de ani, reducerea impactului avioanelor asupra mediului inconjurator ramane prioritara pentru industrie.

Potrivit acordului, Airbus si Scandinavian Airlines vor cerceta modul in care introducerea la scara larga a avioanelor hibride si electrice este conditionata de infrastructura si care sunt provocarile ce trebuie depasite. Proiectul include 5 arii distincte axate pe analizarea impactului asupra infrastructurii terestre si asupra autonomiei, resurselor, timpului si disponibilitatii pe aeroporturi.

Aeronews

tom_sawyer

O nouă tehnologie va aduce zborurile de la Londra către Australia la patru ore, iar către New York la o oră

Referindu-se la munca de pionierat a companiei Reaction Engines din Oxford, care realizează motorul Sabre, Graham Turnock, CEO la UK Space Agency, a spus: ,,Am adus la împlinire motorul de rachetă Sabre, care ne-ar putea duce în Australia în nu mai mult de patru ore". La viteze Mach 5.4, zborul de la Londra la New York va dura doar o oră.

La UK Space Conference din Wales din această săptămână, compania a prezentat racheta hibridă hidrogen-aer, proiectată să propulseze un avion cu o viteză dublă față de Concorde. Zborul hipersonic, care este echivalent cu de cinci ori viteza sunetului, este dificil de realizat fără a supraîncălzi motorul. Synergetic Air Breathing Rocket Engine (Sabre) rezolvă această problemă utilizând conducte cu heliu suprarăcit care împiedică temperaturile să o ia razna.

hotnews.ro

Io

Un Dreamliner (797-9) al Quantas va face miine un ultralong haul research flight intre JFK si Sydney in cadrul Proiectului Sunrise (3 zboruri ultralungi in octombrie, noiembrie respectiv decembrie). La bord 40 de pasageri inclusiv echipajul. Oamenii de stiinta si medicii vor monitoriza somnul, consumul de alimente si bauturi, miscarile pasagerilor si folosirea inflight entertainment pentru studia influenta unui zbor de 19 ore asupra starii de sanatate si a ritmului circadian.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

rota

This evening, October 18th, Qantas operates the first of 3 research flights for Project Sunrise by flying 50 people on-board a Boeing 787-9 Dreamliner (VH-ZNI) from New York to Sydney non-stop (16,200 km).

Flight QF7879, with 50 passengers and crew on-board, will depart New York's John F Kennedy Airport at 9pm New York time as the first commercial airline to fly non-stop between New York and Sydney. The 787-9 aircraft has been positioned to New York after being delivered from the Boeing factory in Seattle. After the research flight is complete, it will enter normal commercial service with Qantas. The purpose of the record-breaking flight is to conduct scientific research on passengers and crew on an ultra-long haul flight, with the aim of increasing health and wellness, minimising jetlag and identifying optimum crew rest and work periods.

While not designed for the 16,200 kilometre (10,200 mile) journey from New York to Sydney, the 787-9 being used for today's research flight will take off with maximum fuel and a restricted passenger and baggage load (and no cargo) to allow the aircraft to operate the flight non-stop. All carbon emissions from this flight, and two additional research flights from New York and London to Sydney in November and December, will be offset. It is part of Qantas' ongoing quest to launch commercial flights between the east coast of Australia (Sydney, Melbourne and Brisbane) and New York and London. The direct flights would save passengers up to four hours in total travel time and follow the successful Perth-London route, which started in March 2018 and is the only direct link between Australia and Europe.


Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Io

#27
Sint tot mai dese opiniile (pe surse, neconfirmate, actiunile pe bursa au pierdut 43% etc) indicind ca productia lui Boeing 737 Max va fi oprita cel putin pentru urmatoarele 60 de zile. In mod cert aparatul nu va primi certificarea de zbor in 2019 asa cum spera managementul Boeing, cel mai devreme acest lucru s-a putea intimpla la mijlocul lui Februarie 2020. Mai probabil insa Aprilie/Mai 2020.
Aparatele sint produse la uzina Boeing din Renton Washington cu 12 000 de salariati intr-o cadenta uriasa, 53 de unitati lunar!, iar pe perioada grounding-ului/interdictiei de zbor productia a fost redusa la "doar" 42 de unitati lunar. La momentul deciziei FAA de interdictie de zbor operau 383 de aparate in serviciu comercial si alte 400 erau gata de trimis cumparatorilor. Exista avioane noi noute inclusiv in parcarile auto din jurul uzinei! Comenzile pentru Max depasesc 4500 de bucati acoperind aproximativ urmatorii 7 ani de productie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Anca_Emanuel

#28
Având în vedere topicul, cred că se încadrează canalul: https://www.youtube.com/channel/UCXh6VKhioaeEaMQasii7IfQ/videos
Are ceva despre Boeing 737 Max. De fapt are cam despre tot.
În cazuri destul de rare față de frecvența zborurilor, se întâmplă ceva neprevăzut. Și mai rar, piloți excepțional de buni reușesc să rezolve situația. Unii au luat decorații pentru ce au reușit să facă.

TibiV

Anca_Emanuel,
daca este vorba despre MAX nu te jena...

Uite, pun eu video.
Eu nu ma voi imbarca vreodata intr-un MAX, orice face-lift i-ar face astia....
https://www.youtube.com/watch?v=a5P8CkVckmA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)