Stiri si discutii diverse din aviatie in lume

Started by iuli, June 10, 2016, 11:00:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Irkut Roll out MC-21!

QuoteOn 8 June 2016, Irkut Corporation (a member of UAC) completed  the  official ceremony of rollout of the newest Russian MC-21 passenger aircraft. For the first time ever, the MC-21-300 airliner made a public appearance at Irkutsk Aviation Plant. This aircraft  is designated for flight tests, as scheduled.

The official ceremony was attended by Mr Dmitry Medvedev, the Prime Minister of the Russian Federation, representatives of federal and regional authorities, heads of cooperating enterprises, delegations of current and prospective MC-21 customers.

The unique assembly line, where MC-21 aircraft are currently built for flight and strength tests, was demonstrated to the Prime Minister of the Russian Federation before the rollout ceremony. Mr Dmitry Medvedev also observed the cockpit of the first MC-21 airliner equipped with the standard avionics set.



Mr Oleg Demchenko, the President of Irkut Corporation, launched the official MC-21 rollout ceremony. He stated: "We managed to get together the team of like-minded colleagues. All program members are the leaders of domestic and world aviation industries. We work together and we believe in MC-21 aircraft being the best in its class."

Mr Yury Slyusar, the President of United Aircraft Corporation (UAC), emphasized that creation of MC-21 aircraft was the result of tremendous collaborative endeavour; it's the first program, where the leading UAC enterprises (including Aviastar-SP and newly established AeroCompozit and UAC-Aggregation Center) operated under the unified plan.

Mr Dmitry Medvedev  claimed in his address: "The creation of MC-21 aircraft is the tremendous victory of aviation industry, the victory of Irkut Corporation, our scientists, designers, our engineers, and workers."



Mr Prime Minister of the Russian Federation also emphasized that Russia is able to create the products which both propel domestic aviation industry and compete with foreign aircraft. At the same time, Mr Dmitry Medvedev stressed the importance of international cooperation in the project, while greeting foreign businessmen "who work in Russia, who are here in this hall, and who achieve impressive success together with us."

Mr Dmitry Medvedev ended his address with the compliment to all those who participated in design and manufacturing of MC-21 aircraft: "You've done the great job for our country, I would better say – just outstanding job!".

Russia Today released a video of the MC-21 being rolled out for the first time:

https://www.youtube.com/v/hnkuJ9Jp94c

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

De astazi facem un nou thread cu stiri si discutii din domeniul aviatiei la nivel mondial. Pentru stirile si discutiile din aviatia autohtona, avem thread-ul "vechi", aici. Punem pe acest thread orice stiri si discutii despre aviatia la nivel mondial, atat timp cat nu avem un thread dedicat, separat. De exemplu in acest moment avem thread pentru aeroporturi - deci lucrurile care tin de aeroporturi va rog sa le discutam acolo.

Ionut

#2
SUA au interzis smartphone-urile Galaxy Note 7 la bordul avioanelor

Smartphone-urile Galaxy Note 7 vor fi interzise la bordul avioanelor din Statele Unite, începând de sâmbătă, ora 16:00 GMT (19:00 ora României), potrivit unui ordin de urgenţă emis în urma numeroaselor cazuri în care astfel de telefoane au luat foc, au anunţat vineri autorităţile americane de reglementare, transmite Reuters.



Compania sud-coreeană a oprit, marţi, definitiv producţia de Note 7, din cauza incidentelor în care telefoanele au început să scoată fum sau să să ia foc, care au dat o lovitură puternică reputaţiei sale.

Ordinul emis de Departamentul pentru Transporturi al Statelor Unite şi de către alte agenţii interzice proprietarilor să călătorească cu telefoanele Note 7 la bordul avioanelor sau să le transporte în bagajele depuse în cală. "Recunoaştem că interdicţia telefoanelor la bordul avioanelor va provoca inconveniente unora dintre pasageri, dar siguranţa tuturor celor aflaţi la bordul unui avion trebuie să aibă prioritate", a declarat secretarul american pentru Transporturi, Anthony Foxx. El a explicat că autorităţile iau această măsură suplimentară pentru că şi un singur incident în timpul unui zbor implică un risc mare de rănire, punând în pericol multe vieţi.

Departamentul pentru Transporturi a avertizat că pasagerii care pun un telefon Note 7 în bagajul din cală amplifică riscul "unui incident catastrofal". "Oricine interzice ordinul ar putea fi judecat penal, în afară de a fi amendat", se arată într-un comunicat al departamentului.

News.ro

frunzaverde

^^

Acum cateva saptamani, TAP OPO-LIS-ARN, pe langa anuntul standard de securitate au anuntat si "orice pasager care are un Samsung Galaxy Note 7 este rugat sa contacteze imediat personalul de cabina".

Am inteles ca Samsung incearca sa le faca inoperabile de la distanta (si ca o parte din ele au avut bateria taiata la 60-40-20% de la distanta).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

#5

Ionut

#6
Punem aici stiri si update-uri despre industria de aviatie din lume (cele mai multe vor fi stiri despre aeronave produse in lume).
Rusia si Turcia intra aici (nu la Europa).

Ionut

Honda vrea să crească producția de avioane la 80 de unități pe an până în martie 2019

Honda Motor, singura companie auto japoneză care produce și comercializează aeronave la nivel global, vrea să crească capacitatea de producție la 80 de avioane pe an până în martie 2019, în cadrul strategiei de extindere a operațiunilor din sector.  "Vrem ca până la finele anului fiscal 2018 (31 martie 2019 – n.r.) să ne apropiem de capacitatea maximă și să producem aproximativ 80 de unități", a spus Michimasa Fujino, șeful diviziei aeriene a companiei nipone, citat de Reuters.



În prezent, capacitatea de producție a fabricii Honda Aircraft de la Greensboro, nordul Californiei, este de 36 de unități pe an. Aeronava de lux HondaJet, destinată oamenilor de afaceri, are șase locuri și costă 4,5 milioane de dolari.  HondaJet rivalizează cu modele similare fabricate de Cessna, Bombardier și Embraer. Motoarele avionului sunt plasate deasupra aripilor, pentru a oferi mai mult spațiu în cabină, mai puțin zgomot și un consum redus de combustibil. Avionul poate atinge o viteză maximă de 782 km/h și o viteză de croazieră de 682 km/h. Potrivit oficialilor companiei, Honda a primit deja 100 de comenzi pentru HondaJet, majoritatea din SUA și Europa. Livrările au început în decembrie anul trecut.

Profit.ro

Ionut

Foxtrot-Uniform-November stuff! :D




Alfabetul oficial în aviație by ICAO

Când ați zburat cu avionul, probabil că au fost memente când i-ați auzit pe piloți rostind cuvinte ca Tango, Alpha sau Whiskey. Stați liniștiți! Nu era vorba despre o invitație la dans și nici despre masculul Alpha. Cât despre Whiskey, cu siguranță nu se apucau de baut. Ci era vorba despre o comunicare de rutină în aviație, pe care o puteți întâlni și în marină sau armată. Până prin 1950, alfabetul fonetic a suferit modificări. În cele din urmă, International Civil Aviation Organization (ICAO) a dezvoltat un sistem unic, care este folosit și în prezent.

Alfabetul în aviație by ICAO – Alpha, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, India, Juliet, Kilo, Lima, Mike, November, Oscar, Papa, Quebec, Romeo, Sierra, Tango, Uniform, Victor, Whiskey, X-ray, Yankee, Zulu.

https://www.youtube.com/watch?v=dVk_j24HWpE

AirlinesTravel.ro


Ionut

IATA: Profiturile companiilor aeriene vor scădea anul viitor

IATA (Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni) a înrăutăţit estimarea privind profiturile industriei aeriene în 2016 şi a previzionat un declin de 16% în 2017, din cauza majorării preţului la ţiţei, transmit AP şi Bloomberg. Companiile aeriene din întreaga lume ar urma să înregistreze anul acesta profituri cumulate record de 35,6 miliarde de dolari, faţă de 39,4 miliarde de dolari estimate în iunie, pe fondul încetinirii creşterii economiei mondiale şi a majorării costurilor. Cu toate acestea, ar fi al cincilea an consecutiv de îmbunătăţire a câştigurilor, iar marja netă de profit ar urma să se situeze în 2016 la 5,1%, de asemenea un nivel record, a previzionat IATA.

În 2017, profiturile ar urma să ajungă la 29,8 miliarde de dolari. Profiturile se vor atenua după performanţele deosebite înregistrate în ultimii trei ani, din cauza riscurilor economice, politice şi de securitate, dar industria este mult mai rezistentă după anii de restructurări, a apreciat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac. Anul viitor IATA estimează că preţul mediu al barilului se ţiţei se va situa la 55 de dolari, de la 44,60 dolari anul acesta. Combustibilul ar urma să reprezinte aproape 19% din cheltuielile companiilor aeriene în 2017, faţă de 33% în perioada 2012-2013.

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni se aşteaptă ca traficul aerian global de pasageri să urce cu 5,1% în 2017, faţă de un avans de 5,9% estimat pentru 2016. Anul viitor, aproape 61% din profitul net va fi concentrat în America de Nord, unde se vor înregistra câştiguri de 18,1 miliarde de dolari, în scădere cu 11% faţă de acest an, în timp ce companiile aeriene europene s-ar putea confrunta cu un declin de 25% al profitului, la 5,6 miliarde de dolari, din cauza concurenţei şi a ameninţării atacurilor teroriste, estimează IATA.

Capital

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


Ionut

Noile avioane pentru 2017

Industria constructoare de avioane evoluează, se transformă și se dezvoltă conform cerințelor din piață. Airbus (Franța) și Boeing (Statele Unite) dețin supremația pe piața constructoare de avioane comerciale, dar încă mai este loc și pentru United Aircraft Corporation (Rusia), Comac (China), Embraer (Brazilia) și Bombardier (Canada). CNN a reușit să centralizeze, conform informațiilor deja existente, lista cu noile avioane care își vor lua zborurile în 2017.

Ținând cont că Airbus a publicat imagini cu primul Airbus A330neo proaspăt vopsit în livery-ul de industrie, îl trecem primul pe listă. În scurt timp va primi motoarele și îl vom putea vedea în zbor. A330neo va fi echipat cu motoarele de ultimă generație Rolls-Royce Trent 7000, care vor contribui la reducerea consumului de carburant cu până la 14%/scaun. Interiorul de cabină va fi AirSpace by Airbus. Și nu în ultimul rând, cele 2 modele din familia A330neo (A330-800 și A330-900) vor beneficia de dispozitivile Sharklet inspirate de la Airbus A350. Modelul A321neo va decola în 2017 și va intra în serviciul comercial. Este cel mai mare membru din familia A320neo. Va putea transporta până la 240 de pasageri într-o clasă. Airbus A321neo va concura direct cu versiunea 757 de la Boeing. Modelul A319neo, cel mai mic membru din familia A320neo, va decola pentru prima dată în 2017. Însă nu sunt date despre intrarea în serviciul comercial. Comenzile pentru acest model nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor.



Airbus A350-1000, cel mai lung avion din flota Airbus, a operat primul zbor de test la final de noiembrie 2016. Conform planului, primul A350-1000 Qatar Airways va fi intra în serviciul comercial spre finalul acestui an. Airbus a dezvoltat acest model pentru a concura direct cu Boeing 777-300ER. Va putea transporta până la 366 de pasageri într-o configurație standard. Autonomia de zbor va fi de până la 14800 kilometri.




Pentru producătorul american de avioane, 2017 va aduce prima livrare a unui 737 MAX 8. După 5 ani de dezvoltare, primul 737 MAX 8 va ajunge în flota transportatorului Southwest Airlines. În 2017, își va lua zborul și primul Boeing 737 MAX 9, cel mai mare din familia 737 MAX. Fuselajul primului avion de test a ajuns la fabrica Boeing din Everett. Aeronava va putea transporta până la 220 de pasageri într-o clasă și concurează direct cu Airbus A321neo.



Boeing 787-10 prinde contur pe linia de asamblare finală a fabricii Boeing din Carolina de Sud. După asamblare, 787-10 Dreamliner va intra în faza de testare. Primul zbor este programat în primăvara acestui an. Boeing 787-10 este al 3-lea membru al familiei Dreamliner și cel mai mare. Vine la pachet cu toate facilitățile Dreamliner, plus capacitate mai mare de transport.






The Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd. (Comac), așa cum îi spune și numele, este un producător chinez de aeronave comerciale. Portofoliul Comac nu este foarte bogat. Mai bine spus, producătorul chinez lucrează la al doilea model din portofoliu, pe numele său C919. Primul este ARJ21, avion cu 2 motoare, un singur culoar și dedicat zborurilor scurte. Dar să revenim la C919. Modelul se află în dezvoltare de câțiva ani. Este proiectat pentru a concura cu modelele 737 de la Boeing și A320 de la Airbus. În prezent, putem spune că C919 are șanse de reușită în regiunea Asia-Pacific. Să sperăm că va intra curând și în serviciul comercial. Din păcate, data primului zbor se tot amână. Însă la finalul lui 2016, Comac a mai făcut un pas spre momentul istoric. C919 a operat câteva teste la sol în cadrul Aeroportului Shanghai Pudong. Propulsia este asigurată de 2 motoare CFM International LEAP-1C, care au fost fabricate special pentru C919.






Impropriu spus "avioane United Aircraft Corporation". JSC United Aircraft Corporation (UAC) este o companie rusească cu capital majoritar deținut de guvernul de la Moscova. Are menirea de a consolida companiile rusești private și de stat implicate în fabricarea de aeronave comerciale, militare și cargo. Pe lista lor se află și noul Irkut MC-21, care a fost prezentat în iunie 2016. Ruşii de la Irkut Corporation şi Yakovlev Design Bureau, subsidiare ale grupului United Aircraft Corporation, au prezentat aeronava Irkut MC-21, primul avion mediu-curier şi bimotor din epoca postsovietică.






În prezent, Embraer lucrează la noua familie de aeronave Embraer E190-E2. Pe 25 februarie 2016, Embraer a prezentat primul Embraer E190-E2, care deschide o nouă era în industria constructoare de avioane pe segmentul 70 – 130 de locuri. Primul zbor operate de un avion E190-E2 a avut loc în vara anului trecut. Urmând ca în 2017, primul E195-E2 să se ridice de la sol. Noul E195-E2 va putea transporta până la 132 de pasageri într-o clasă și va concura direct cu CS100 de la Bombardier.

AirlinesTravel.ro

Ionut

Peste un miliard de pasageri au ales operatori low-cost in 2016

Pentru prima data, peste un miliard de pasageri au ales companiile low-cost pentru zboruri pe rute internationale. Pe 3 ianuarie, ICAO a publicat un raport legat de traficul aerian, raport care arata o crestere de 6% fata de 2015, pana la 3,7 miliarde de pasageri. Operatorii low-cost au avut 28% din totalul pasagerilor, adica 1.036.000.000 persoane. Europa se afla in frunte, cu 32% din trafic asigurat de companiile low-cost, segment dominat de Ryanair, easyJet, Norwegian, Wizz Air si Vueling. Urmeaza Asia-Pacific (31%) si America de Nord (28%). Conform aceluiasi raport, cresterea traficului aerian pe rutele internationale in 2016 a fost de 63% RPK, mai mica decat in 2015 (7,1%), doar Orientul Mijlociu si Africa afisand cresteri mai mari. Raportul ICAO care include si zborurile low-cost interne din 2016 va fi publicat in luna iulie a acestui an.

Aeronews