News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Mai mult ca sigur ca s-a montat CED si BLA la capetele sectiilor urmind probabil sa fie montat BLA  pe traseu lucru care nu s-a mai facut.Lipsa banilor sau directionarea lor spre sectii cu trafic mai ridicat cine stie.Mai sint si sectii electrificate dar cu semnalizare mecanica.
Am vorbit cu un mecanic despre circulatia pe Sintana -Utvinisul Nou.
Practic circula ca pe fir fals dar n-au indicatorul ala alb-rosu.
La plecarea din Sintana pe firul din stinga, se iese cu ordin de circulatie cu semnalul pe rosu si viteza cel mult 20 km/h peste macazuri apoi viteza stabilita.
Inainte sa desfiinteze statia Zimandul Nou, trebuiau sa opreasca linga semnalul de intrare de pe firul din dreapta si sa astepte ordin acolo, acum e mai simplu ca s-a desfiintat gara doar bariera manuala mai este la DN Arad-Oradea.

Phenol

Intrebarea era pur teoretica :cheers:

@rizzuh: ai raspuns singur.

Dan027

#677
Revenind la CF Brasov Predeal,

Quote from: TibiV on January 02, 2018, 12:23:02 AM
Daca iti mentii parerea, ce ar trebui sa le cerem celor de la CFR? ...
SF-ul se poate face in anul in care stiu ca vor avea bani pentru inceperea lucrarilor in anul urmator...

Bani pe care nu ii vor avea prea curand, daca ne uitam in Programul de Guvernare... :(
1. Orice le-ati cere ar fi degeaba, sau ma rog ideile pe care le vehiculati voi pe forum sunt fie nefezabile (tunel de baza de zeci de km) fie nu ar fi agreate din diverse considerente (RK).
2. Trebuie sa nu fi inteles nimic din toata activitatea de pe forum daca ceri licitarea SF exact inainte de lucrari (practic tu vrei sa ceri o amanare a lucrarii)... SF-ul il scoti la licitatie cam cu 3 ani inainte sa ai bani de lucrari. Lucrarile se vor face oricum pe banii din exercitiul financiar viitor al UE.
3. Bani cica ar fi







TibiV

Interesanta filmare cu trenul Regio 8083 Gara de Nord - Gara de Est (Obor)

QuoteO filmare realizată cu camera ascunsă arată în ce condiţii mizerabile sunt nevoiţi să circule unii români, cu trenul, în vagoane vandalizate, cu toalete impracticabile, alături de călători care fumează stând liniştiţi pe scaunul din compartiment, în timp ce controlorii vorbesc la telefonul mobil şi nici măcar nu merg prin vagoane pentru a verifica dacă lumea are sau nu bilet. Este vorba despre trenul care leagă Gara de Nord de Gara Obor a Capitalei și parcurge distanța dintre cele două în 60 de minute.

Reportajul este aici: https://www.libertatea.ro/stiri/video-rabdare-si-tutun-la-propriu-am-calatorit-cu-trenul-fantoma-din-bucuresti-intre-gara-de-nord-si-gara-de-est-2107611
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

StefanD_

#679
Am fost si eu cu trenul ala, debandada maxima.

Ionut

Industriaşul Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, cu afaceri de 60 milioane de lei, spune că fabrica de material rulant funcţionează la sub jumătate din capacitate, în lipsa contractelor pe piaţa locală şi a unei industrii de material rulant în care statul să investească, aşa cum se întâmplă în ţările vest-europene. ,,Ţările civilizate investesc în calea ferată, în dezvoltare, este un domeniu strategic." Pe piaţa locală nu a existat cerere în ultimii ani nici pentru locomotive, nici pentru vagoanele de marfă.

ZF

dan tm

Este destul de interesant ce spune Blidar.
Fabrica lui nu are treaba cu locomotivele, nici cu vagoanele de marfa acestea fiind produse de Astra Rail Industries.
Mai mult de atit, Astra este si operator de transport feroviar prin Astra Trans Carpatic. Dar nu cumpara material rulant de la AStra ci a cumparat din Danemarca.

dumbravaandrei


Ionut

Studenţii au călătorit gratis în 2017 cu trenurile CFR de 42 de milioane de euro

CFR Călători a transportat în decembrie 2017 circa 576.000 de studenţi, număr de peste două ori mai mare faţă de cel înregistrat în decembrie 2015 sau decembrie 2016, potrivit datelor companiei de stat furnizate ECONOMICA.NET. Reprezentanţii CFR Călători menţionează că începând din februarie, anul trecut au călătorit gratuit, în medie, 400.000 de studenți în fiecare lună. Valoarea călătoriilor gratuite efectuate de studenți în perioada februarie – decembrie 2017 este de aproximativ 194 milioane lei (circa 42 de milioane de euro), din care au fost decontate sumele aferente perioadei februarie – august (aproximativ 112 milioane de lei).

Economica.net

Gendan

^
Hai sa vedem cu cate RK-uri ne alegem. O oportunitate ca asta, nu mai are CFR Calatori prea curand. Gratuitatea atrage calatori (ok, o sa alunge o parte din cei platitori de bilet, ramane de vazut cati), clar.

[oftica] De ce oare nu folosesc aceasta (practic) infuzie de cash pentru RK de vagoane si locomotive? Ok, au o gramada de cheltuieli curente si e mult mai sexy sa cumperi vagoane si locomotive noi. 4, maxim. Sunt sigur ca sunt o gramada de vagoane trase la gard care ruginesc aiurea pentru ca nu au RK. De asemenea, nu stiu, dar banuiesc ca un RK e semnificativ mai ieftin comparativ cu pretul de achizitie a materialului rulant nou. [/oftica]


TibiV

Quote from: Gendan on January 26, 2018, 10:49:13 PM
Gratuitatea atrage calatori (ok, o sa alunge o parte din cei platitori de bilet, ramane de vazut cati), clar.

Prin natura job-ului meu actual am contact cu "publicul". Cu foarte muuuult public...
Zeci, poate sute de oameni platitori de bilet, mi-au jurat ca nu se mai urca in trenurile CFR Calatori (si asta pe un ton nu foarte politicos...).
Pentru ca in trenurile la care in urma cu an luau "bilet cu loc" din gara cu o jumatate de ora inainte, au descoperit acum ca sunt nevoiti sa calatoreasca "fara loc" din cauza studentilor.

Si nu va asteptati ca "biletele gratis" sa duca la o "fidelizare", la transformarea studentilor in clienti CFR.

Gratuitate fara limita chiar este o exagerare....
Fica-mea abia a terminat facultatea.
Plecau la munte sau la mare in grup. Avand si masini, cei mai multi dintre ei.
Si se "imparteau" pentru comoditate. In fiecare masina doua persoane si muuuulte bagaje...
Iar restul, fara bagaje, luau trenul. "Ca tot e gratis".

De cand a terminat, nu mai vrea sa se urce in tren.
"Pai daca tot dam bani, mai bine platim benzina. Luam mai putine bagaje si gata!"

Recunosc, mie mi-a convenit perioada (foarte scurta) in care fica'mea a avut gratis la CFR, ca nu mai cerea bani de tren.
Dar pentru CFR este o pierdere enorma.
Alunga vechii clienti "platitori", dar nu castiga altii noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

#686
Total de acord. Inca sunt student si tot cred ca e exagerat. Ok, mobilitatea tinerilor, sa isi poata permita sa calatoreasca, sa vada, sa cunoasca, dar subventia e o cale gresita de a tine in viata sectorul feroviar. Faptul ca acordam subventii tuturor operatorilor e ca si cum am recunoaste ca suntem la pamant cu tot ce inseamna transport feroviar de calatori. E drept, e greu sa ai profitabilitatea unei companii de transport aerian, dar sunt solutii si pentru transportul de calatori feroviar, in afara solutiei subventiei.

Ma gandeam ca ar fi interesant de vazut: cat a primit CFR subventie in plus vs. cat a pierdut din venituri prin alungarea clientilor platitori.

Eu tot as vrea sa fiu luminat in astea doua aspecte:

1: cat a crescut subventia vs. cat au scazut veniturile?
2. la ce cost se ridica un RK de vagon de clasa a doua? Nu stiu o serie anume, in medie. End-game: daca sunt pe plus veniturile globale (am un feeling ca da), e suficient cat sa faca RK-urile necesare pentru a merge si studentii gratis si platitorii comod? (am un alt feeling, ca nici pe departe).

P.S. Am colegi care s-au transformat in navetisti odata cu gratuitatea. Eu eram enervat mai degraba de cozile din gari. Acum am gasit o agentie aproape de casa.
P.P.S. 2018: CFR Calatori inca nu are acces la bazele de date de la universitati

TibiV

Raspuns simplu, fara alte comentariii:
+1
(Cine stie, cunoaste !... ;) )

O singura observatie:
Quote from: Gendan on January 27, 2018, 12:52:24 AM
Eu tot as vrea sa fiu luminat in astea doua aspecte:

1: cat a crescut subventia vs. cat au scazut veniturile?
Nu conteaza....
Doar ca ii"alungi" pe "platitori" (care primesc si ei o subventie de la stat, insa mult mai mica...) si ii inlocuiesti cu studenti la care subventia este totala...

CFR Calatori va cere de la Bugetul de Stat acoperirea acelorasi diferente dintre costurile de operarea si pretul biletelor vandute...
Doar ca pentru studenti va cere de la Buget 100% din pretul biletului.
In timp ce la serviciile comerciale curente cere mai putin (habar nu am cat, probabil undeva intre 30% si 50%)

Oricum, "bilete gratis oricat, oricand, pentru studenti" are un singur efect: ii "muta" pe clientii traditionali ai CFR pe "rutier", dar nu aduce CFR nici un castig pe termen lung....
"Nu ma mai duc la tren, ca oricum nu mai prind loc de atatia studenti"...

Deci statul va avea de platit din ce in ce mai mult pentru mentinerea in functiune a acelorasi servicii de tranport pe CF...

PS
Baza de date comuna cu universitatile ?...
Gliumesti...
Nu au fost ei (Fiscul) in stare sa afle daca ai o casa in Bucuresti, o casa de vacanta la Cosinesti si una (de Craciun) la Predeal, si tu vrei sa afle CFR-ul daca si unde esti student ?!?!.... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#688
E complet aiurea sa dai subentie 100%. Ce mesaj educativ le transmiti la studenti? Ca unele lucruri vin de-a gata? Sa stea linistiti ca ii tine statul in brate? Ca statul vrea sa le dea o spaga sa invete de tineri sa fie spaguiti?

Plus ca e clar ca orice e total gratuit va fi abuzat. Rar vezi finantare 100%... O parte pune beneficiarul (co-financing), mai ales in etica protestanta ("esenta capitalismului").

Tara protestanta: copilul invatat de mic sa munceasca prin casa, goleste masina de spalat vase, de spalat haine, si primeste niste bani. Cand vrea sa-si cumpere ceva din banii adunati, parintii finanteaza jumatate.

Vice33

De studiat si acst material: https://drive.google.com/file/d/0B_7wOGNNSleham9JYlVjVjNCQVFyTHJrRE1HNXpDMkxDbXln/view

CFR Călători – context actual, variante de abordare a creșterii capacității de transport a unui sistem feroviar decent pentru români

În ultimii ani, în România traficul feroviar de pasageri se află pe un trend crescător (HG 42/2017 –  gratuitatea  pentru  studenți)  în  paralel cu realitatea din activitatea CFR Călători, care are o problemă serioasă de asigurare a capacității de transport aferentă perioadelor de trafic maxim: weekenduri și perioade de sărbători, vacanțe, etc. Această realitate este o cauză și a faptului că materialul rulant este învechit (~30 de  ani este media de vârstă a parcului de material rulant, Săgețile Albastre au aproximativ 12 ani, dar există  în circulație și automotoare cu vârste de peste 80 de ani) și că din 2011, de ~ 7 ani, nu au mai fost alocate de la bugetul de stat fonduri financiare de investiții pentru achiziţia de material rulant nou sau pentru modernizări, lucru care reprezintă o  problemă  GRAVĂ  în  activitatea  comercială  și  de  exploatare  a  CFR  Călători:  în  2017  au  fost vândute ~700 mii de bilete fără loc. 

În plus, pentru că parcul de material rulant  CFR  Călători este unul învechit, uzat fizic-moral, cu multe variante de proiect la care mentenanța și reparațiile necesare sunt dificil de asigurat, și costurile  aferente  acestora  sunt  mari.  De  asemenea,  nivelul  tehnologic  depășit  af ectează eficiența economică a activității și are efecte negative în calitatea serviciului oferit călătorilor.

Capacitatea de transport este insuficientă/ Parcul are o vechime medie ~30 de ani  / Condițiile de călătorie  sunt neadaptate așteptărilor clienților. În parcul activ al CFR Călători există un deficit de aprx 350 de unități în contextul unui trafic în crestere și a dificultăților în realizarea reparațiilor necesare.  Ultimul  contract  de achiziție  trenuri  noi  a  fost  încheiat  în  2003, pentru  cele 120  de Săgeți Albastre.

Situaţia parcului de material rulant (evoluție/investiții, conform Anexă)