News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Salut,

M-am plimbat cu trenul in weekend, Bucuresti-Tg. Jiu si Severin-Bucuresti. La dus, 1821 a acumulat 15 minute intarziere pana la Filiasi, si cam 40 pana la Tg Jiu. Vagoane cu compartiment, comode dar imputite. Componenta acestui tren e aceeasi de cativa ani (aceleasi vagoane).

La intoarcere, 1590. Primele doua vagoane, supraetajate, au fost atasate ptr ca, fiind duminica seara, era plin de stundenti. Vagonul al doilea supraetajat, in care eram, s-a stricat la Craiova si a fost inlocuit cu unul rosu, cum era pe IC-uri in anii 95-2000. Pana la Craiova acumulase 15 min intarziere, la Craiova chiar s-au miscat bine si intarzierea a crescut doar la 60 minute.
Pana la Videle a mers ok, apoi a oprit 20minute la Gradinari sa faca cruce cu un marfar si un tren de persoane. Apoi s-a tarat pana la Centura. Se lucreaza la aceleasi podete ca asta primavara.

La Bucuresti a ajuns cu 80min intarziere. Din fericire, trenul de 20.20 spre Cta ne-a asteptata (50 minute), si am prins legatura spre Cta.


Vice33

#496
Am si eu o intrebare: există vagoane container simple, cu cuplare clasică (tamponuri mari atasati la fiecare capat al vagonului si cu acel "clește" care se prinde de celălalt vagon) dar am văzut că sunt vagoane container duble, ca în poza de mai jos unde văd că prinderea este printr-un tampon comun, cine mă poate lămuri mai exact cum sunt prinse acele vagoane container duble?

Pe engleză se numesc "Articulated double container wagon"




frunzaverde

#497
Ce vezi acolo e un singur vagon, Sggmrs(s) sau Sdggmrs(s). Boghiul central se prinde direct de ambele sectiuni (A si B) ale vagonului prin doi pivoti separati. Astfel, boghiul in sine serveste de cupla. In plus, cele doua sectiuni au si o cupla separata, semi-permanenta (se poate decupla doar in uzina/atelier) suprapusa, similara cu cupla cu care se leaga capul tractor de remorca la TIR-uri.

Vezi aici o specificatie:
http://www.txlogistik.eu/assets/Fuhrpark/Waggondatenbltter/Wascosa%20pc_double_pocket_car_T3000e%20en.pdf

Si aici un desen:
http://tatravagonka.sk/inc/uploads/2016/06/sggmrsss90.pdf

Tipul asta de boghiu (cu doi pivoti separati la cutie) este relativ recent la marfa. La calatori este folosit de foarte multa vreme si se numeste boghiu Jacobs. Exista si pe automotoarele Hyperion.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33

Asta nu ințeleg, cum este articulat tamponul daca este dintr-o bucată, prins de ambele module ale vagonului dublu? Cum ia curba fiecare modul al vagonului dublu dacă tamponul din poze, pare a fi rigid...? Asta nu inteleg, cum se pot roti, articula, cele două module ale vagonului la curbe?

frunzaverde

Quote from: Vice33 on October 12, 2017, 11:31:48 PM
Asta nu ințeleg, cum este articulat tamponul daca este dintr-o bucată, prins de ambele module ale vagonului dublu? Cum ia curba fiecare modul al vagonului dublu dacă tamponul din poze, pare a fi rigid...? Asta nu inteleg, cum se pot roti, articula, cele două module ale vagonului la curbe?

Acolo nu e nici un tampon - sunt doua cutii (sasiuri) separate. Fiecare sasiu este cuplat la boghiu printr-un pivot separat; astfel, fiecare din cele doua sasiuri pot pivota independent una de cealalta pe boghiu - boghiul e singurul lucru care le leaga.

Uite-aici un exemplu desenat de la un TGV - e exact acelasi principiu:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33


TibiV

#501
Habar nu am unde sa pun in alta parte...

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 23.10.2017
                                                                                                 
Felix Stroe, Ministrul Transporturilor a hotărât schimbarea din funcție a Directorului Regionalei CF București și a șefului Gării de Nord!

În această dimineață, Ministrul Transporturilor, Felix Stroe a decis schimbarea din funcție a directorului Regionalei Căi Ferate București și a șefului Gării de Nord.

Ministrul Transporturilor s-a declarat total nemulțumit de modul de administrare și de întreținere al Gării de Nord și a dispus demiterea imediată a celor doi reprezentanți ai Regionalei de Căi Ferate București: Laurențiu Maraloi, directorul Regionalei CF București și Mihai Cândea, șeful Gării de Nord.

Înlocuitorii legali ai celor doi vor asigura, în perioada următoare, conducerea celor două entități.
Marcel Pioaru, Șeful Serviciului de Siguranță a Circulației va asigura coordonarea activității Regionalei CF București iar Mihai Tănase, Șeful adjunct Gara de Nord, va conduce provizoriu activitatea în stația București Nord.

Biroul de presă al MT

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1726-23102017
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1765465286821665

Quote
București, 27 octombrie 2017
Exercițiu de prealarmare a plugurilor de zăpadă!

Felix Stroe, Ministrul Transporturilor a dispus astăzi, 27 octombrie 2017, efectuarea unui exercițiu de prealarmare a plugurilor de zăpadă cu care CFR SA va acționa în iarna 2017-2018 pe întreaga rețea feroviară, în vederea prevenirii și gestionării situațiilor de urgență specifice sezonului rece.

Acțiunea de prealarmare a plugurilor de zăpadă are drept scop verificarea capacității de mobilizare în caz de ninsoare abundentă și viscol și s-a desfășurat în regionalele feroviare București, Craiova, Cluj, Iași, Brașov, Galați și Constanța, CFR SA având în parcul propriu 33 de pluguri, dintre care 15 pluguri hidraulice și 18 pluguri cu lame.
Ministrul Transporturilor le-a atras atenția directorilor din companiile feroviare să ia toate măsurile ce se impun pentru asigurarea şi menținerea stării de viabilitate a rețelei feroviare, astfel încât odată cu primele semne de ninsoare să se poată interveni în forţă cu utilaje de deszăpezire.

Comandamentele feroviare de iarnă vor fi formate din personal specializat din cadrul CFR SA, SNTFC CFR Călători SA şi SNTFM CFR Marfă SA, personal care va urmări şi coordona acţiunile de deszăpezire şi intervenţie operativă 24h/24h.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

#504
Quote from: TibiV on October 03, 2017, 11:17:21 PM
Un coleg de pe MU a "compus" un video cu dezvoltarea retelei feroviare din Romania de la 1854 pana in prezent.
Desi este doar o harta, mi se pare o foarte buna lectie de istorie, "geopolitica" si tehnologie...


FOARE TARE PREZENTAREA !!!!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

tom_sawyer

Targu Mures ar putea avea primul tren urban din Romania

QuotePrimaria municipiului Targu Mures a initiat un proiect-pilot pentru infiintarea primului tren urban din Romania, pe ruta Aeroportul Transilvania – Targu Mures – Reghin, pe o distanta de peste 50 de kilometri. Trenul urban ar urma sa utilizeze infrastructura ce apartine CFR SA.

Initiativa Primariei Targu Mures a fost anuntata la 19 octombrie de catre arhitectul-sef al municipiului, Dana Mihet.

Potrivit anuntului facut, municipiul Targu Mures a demarat deja discuțiile cu CFR SA, trenul urban urmand sa circule in functie de programul trenurilor de calatori si al celor de marfa.

Arhitectul-sef al municipiului a precizat ca proiectul trenului urban face parte din proiectul Smart City Targu Mures, fiind unul dintre obiectivele care ar urma sa fie realizate pana in anul 2020, in cadrul planului de mobilitate urbana.

http://clubferoviar.ro

TibiV

Probabil ca asa este normal cand lucrezi cu "firme de apartament" care freaca menta un an si dupa aia se chinuie sa termine intr-o luna...                     .
Prima "economie" este la sprijinirile de maluri...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1773542262680634

Quote
Bucureşti, 4 noiembrie 2017
UPDATE, ora 15.30
Ministrul Transporturilor a dispus instituirea imediată a unei comisii de anchetă condusă de Secretarul de Stat, Ninel Cercel.

Acesta a plecat deja la fața locului pentru a analiza cauzele în care s-a produs accidentul de la Petroșani și pentru a dispune măsuri în consecință. Cercetarea cauzelor se va face în comun cu celelalte instituții abilitate ale statului.
De asemenea, s-a hotărât, ca în cursul săptămânii viitoare, să se verifice toate șantierele în care se execută lucrări ce aparțin Ministerului Transporturilor în ceea ce privește normele de securitatea muncii.

Ora, 13.00
În jurul orei 12.30, pe şantierul feroviar unde se defăşurau lucrări de modernizare a unui pod de cale ferată, situat între stațiile Petroşani-Bănița, a avut loc un accident de munca.

Din primele informații primite de la fața locului, 2 muncitori au fost prinşi sub pământ, iar altul este prins pe jumătate de malul de pământ care s-a surpat.

Muncitorii care execută această lucrare nu sunt ceferisti, sunt angajații firmei SC CONFER GRUP/ SC RADARIA.
Lucrarile la podul respectiv sunt incluse in programul de reabilitare poduri-podețe, lot RCF Timișoara, derulat din fonduri europene.

Firma care execută lucrările este Sc Confer Grup/ Sc Radaria,iar termenul de finalizare a lucrărilor este noiembrie 2017.

Facem precizarea că lucrările se executau pe firul II, traficul feroviar fiind operațional doar pe firul I.
În acest moment nu este oprită circulația feroviara, trenurile care tranzitează zona Petroşani - Bănița circulă pe firul I.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

http://www.economica.net/calea-ferata-ce-traversa-capitala-de-la-vest-la-sud-va-fi-transferata-la-primarie-pentru-a-fi-inlocuita-cu-strazi-sau-parcuri_145634.html

"Terenul Ministerului Transporturilor ocupat de calea ferată ce traversa Capitala de la Vest până în Sud, la Progresu, nefolosită de multă vreme, va fi transferat la Primăria Capitalei pentru a fi transformat în străzi, parcuri sau centre comunitare....."

Ar fi ultima sansa pt orasul Bucuresti sa aiba un tren urban/suburban, "de la vest la sud" prin toata capitala, (precum trenurile care circula pe multe foste strazi din Tokyo, trenuri care duc spre periferiile marelui oras), fara investitii uriase, un avantaj construit de altii inainte de 1947, lasat de izbeliste de guvernele urmatoare. Asta ne mai arata altceva: CFR nu are habar de potentialul lasat de altii, ce se poate face, nu are nici un interes pt. orasul Bucuresti.
As dori mult sa vedeti cum se circula pe "strazile " din Tokyo, pe multe dintre ele fiind construite cai ferate pt transportul in comun:

TibiV

Marturisesc ca mi-e mi-a fost greata sa postez mizeria asta de stire...

CFR se tine cu dintii de tot felul de linii, unele industriale, abandonate sau cvasi, dar ii da blondei de la primarie cea mai tare linie urbana fara sa clipeasca....  >:(

Adevarul este ca CFR nu ar putea sa isi bata joc cu de linia aia cu la fel multa "gratie" ca blonda...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si e mai bine acum cand a devenit groapa de gunoi?
Eu sper sa vedem un tramvai cu spatiu verde in jurul ei. Poate ca am sperante mari. Dar orice e mai bine decat la cfr
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024