News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: TibiV on July 23, 2016, 01:26:36 AM
Hai ca a venit si reactia... in aceeasi zi:

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1248-22-07-2016

Iar azi s-a mai facut un pas...

Quote
România va transpune Directiva Europeană pentru integrarea sistemul feroviar în spațiul feroviar unic European
27 Iulie 2016

Directiva 2012/34/UE pentru integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic European a fost avizată astăzi, 27.07.2016, de Guvernul României. Actul normativ pentru transpunerea Directivei urmează să fie transmis în Parlament pentru aprobarea în procedură de urgență.
Documentul prevede o serie de reglementări pentru toate sectoarele domeniului feroviar, după cum urmează:
• Reguli privind finanţarea şi administrarea infrastructurii feroviare;
• Reguli privind licenţierea şi activitatea operatorilor feroviari;
• Reguli privind stabilirea şi perceperea tarifelor pentru utilizarea infrastructurii feroviare;
• Reguli privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi accesul la infrastructura feroviară şi la infrastructurile de servicii;
• Reguli privind funcţionarea organismului naţional de supraveghere în domeniul feroviar.

Prin implementarea acestui cadru legislativ, infrastructura feroviară va avea multiple beneficii economico-sociale, printre care :
• Creşterea competitivităţii transportului feroviar de călători și de mărfuri pe piaţa internă a serviciilor de transport
• Consolidarea sistemului naţional de servicii publice de transport feroviar de călători;
• Creşterea eficienţei atragerii de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar;
• Consolidarea activităţii administratorilor și a operatorilor de transport feroviar, pentru a răspunde mai bine necesităţilor pieţei şi pentru a stimula cooperarea transfrontalieră dintre sistemele feroviare;
• Reducerea consumului de produse petroliere în sectorul transporturi, ca efect al promovării unui mod de transport mai eficient energetic;
• Limitarea cheltuielilor bugetare în domeniul protecţiei mediului şi în domeniul sănătăţii, ca efect al promovării unui mod de transport mai puţin poluant şi mai sigur.

Informații suplimentare:

Termenul limită al transpunerii Directivei 34 a fost 16.06.2015, termen ce a fost depăşit.
În urma discuțiilor purtate între Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană, de la instalarea în funcție a actualului Guvern, România s-a angajat să adopte în Parlamentul României proiectul de lege pentru transpunerea Directivei 2012/34/UE până în luna octombrie 2016. Termenul intermediar asumat pentru avizarea proiectului de către Guvern era luna mai 2016.
Din cauza neîndeplinirii etapei intermediare, Comisia Europeană a decis transmiterea cazului către Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Întârzierea privind supunerea spre avizare de către Guvern a proiectului de act normativ a fost cauzată de complexitatea procesului de avizare interministerială, necesară pentru a putea avea garanţia unei transpuneri corecte în legislaţia românească a Directivei. În plus, actul a necesitat și aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării – avizare primită în ședința din data de 26.06.2016 a CSAT.
Partea română va înştiinţa Comisia Europeană despre avizarea proiectului de lege în şedinţa Executivului de astăzi şi despre ultima etapă care mai trebuie parcursă.
Astfel, sunt create condițiile ca termenul final asumat pentru adoptarea actului normativ de către Parlament – octombrie 2016, să fie respectat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mishto....

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/

Quote
Bucureşti 16.08.2016
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că începând cu ora 13,15 circulaţia feroviară a fost închisă total pe raza Sucursalei Regionale CF Braşov, între staţiile Miercurea Sibiului - Apoldu, deoarece un utilaj de cale, care executa lucrări pe distanţa respectivă a deraiat.

Mijloacele de intervenţie s-au deplasat la faţa locului pentru a remedia problema şi redeschiderea circulaţiei feroviare în condiţii de siguranţă.
Evaluăm durata de intervenţie între 6 – 8 ore.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. îşi cere scuze pentru disconfortul creat dar işi exprimă în acelaşi timp speranţa că publicul călător va înţelege eforturile susţinute făcute pe şantiere pentru a-i pune cât mai rapid la dispoziţie o infrastructură modernizată şi implicit servicii mai bune.

Recomandăm publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre graficul de circulaţie la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, sau la numărul de telefon 021/9521.
Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA va impune toate măsurile necesare în această perioadă pentru desfăşurarea traficului în condiţii de siguranţă.

Daca si utilajele de cale deraiaza din senin... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

...iar estimarea a devenit...14 ore!!!

ioandorin

#18
Sursa:cfr infrastructură :

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că începând cu ora 03,01 circulaţia feroviară a fost redeschisă pe raza Sucursalei Regionale CF Braşov, între staţiile Miercurea Sibiului – Apoldu de Sus. Angajaţii companiei au executat lucrările finale de reparaţii şi de verificare a liniei şi a componentelor infrastructurii, precum şi operaţiunile de eliberare a zonei, astfel încât circulaţia trenurilor s-a reluat în condiţii de siguranţă.

Operaţiunea de ridicare a utilajului de cale deraiat a fost complexă şi lucrările pentru redeschiderea liniei curente au depăşit timpul estimat de intervenţie.

Circulaţia a 5 trenuri de calatori a fost afectată, acestea cumulând întârzieri de1913 minute.

Măsurile operative întreprinse, în această perioadă de CFR SA, au avut drept scop reluarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.

cristi5

Scrieri interesante despre calea ferata si rolul ei in istorie

http://m.adevarul.ro/blogs/dorin.stanescu

cristi5

#20
Am fost ieri de la Stockholm la Göteborg si retur (460 km, cam cat Cluj-Bucuresti) cu trenul de mare (dar nu prea mare) viteza X2000. Viteza maxima e cam 200, pe linie normala (cu trafic local si marfa) trenul avand tilt.

Chiar daca si eu, si multi dintre voi stiam toate astea, a fost totusi impresionant sa fac ruta asta dupa vreun deceniu de pauza. Durata calatoriei e putin sub 3 ore, cu trenul fara oprire, si putin peste 3 ore daca trenul opreste in 2 statii. Practic nu are rost sa iei avionul pe distanta asta. Am plecat de-acasa ca si cum as fi plecat la servici, pe la 8 fara ceva, am avut la Göteborg o intalnire de 4 ore jumatate si seara la 20:30 eram inapoi acasa. Pe tren am avut internet ok si curent, si am avut vreo 4 intalniri (pe diferite subiecte si in diferite configuratii) cu doi colegi. Practic am fost productiv mai mult de 8 ore ieri....

X2000, cu toate ca nu e foarte rapid, a facut sa creasca traficul pe CF asa incat duratele calatoriilor sunt mai mari acum decat la inceput din motive de lipsa de capacitate. Am plecat din Göteborg cu 3 min intarziere pt ca erau prea multe trenuri care intrau si ieseau din gara. Suedezii dezbat daca sa mai adauge 2 cai pe unele tronsoane (2->4) sau sa faca separat linii de mare viteza dedicate pt trafic de persoane (mai usoare si permitand declivitati mai mari)

E adevarat ca relieful e plat si linia Sthlm-Gbg a fost trasa "pe direct", ocolind localitati. Dar ma intreb cat ar face un X2000 sau Pendolino in Romania pe o linie modernizata (in ipoteza ca semnalizarea moderna i-ar permite sa depaseasca 160 si ca CFR ar permite asta) pe o distanta similara... Arad-Brasov in 3h cand e gata coridorul? :) Din pacate Cj-Bucuresti e mai defavorizat din motive de Apahida-Campia Turzii si pasul Predeal care mai adauga cel putin o ora. Pt mine si o calatorie de 4h ar fi preferabil avionului (pe tren se lucreaza mult mai bine), nu stiu pt altii :)

mr.L

#21
Quote from: cristi5 on September 16, 2016, 10:59:00 AM
Dar ma intreb cat ar face un X2000 sau Pendolino in Romania pe o linie modernizata (in ipoteza ca semnalizarea moderna i-ar permite sa depaseasca 160 si ca CFR ar permite asta) pe o distanta similara... Arad-Brasov in 3h cand e gata coridorul? :)

Arad-Deva, 150km, Deva-Simeria cred ca vreo 10km, Coslariu-Sighisoara 170km, Sighisoara-Brasov 112km (fata de 130km in prezent) Deci in total Arad-Brasov dupa finalizare raman 442km sau pe-aolo.

La o viteza maxima de 160km/h si o viteza medie asigurata de 120km/h,timpul de parcurs al unui tren international (astea sunt ca reper acum) ar trebui sa fie de cca 3h40'. Evident, asta ar trebui sa includa si opririle.

La o viteza maxima de 200km/h pe unde se poate, viteza medie creste la cca 140km/h, deci timpul de parcurs scade la cca 3 ore.

TibiV

Stie cineva sa traduca asta in romana ?...
http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1290-oug15092016dgoit

Quote
Proiectul de ORDONANŢA DE URGENŢĂ privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară
....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

Ai in link acolo : Documente supuse consultarii
Se intra pe : Text proiect
Restul e destul de clar.

voicul

Viitorul industriei feroviare: București-Cluj o oră. Se lucrează la trenul viitorului

Cei mai mari jucători din industria feroviară mondială se întâlnesc odată la doi ani în capitala Germaniei pentru a prezenta noile proiecte şi sisteme privind optimizarea traficului feroviar.

http://www.capital.ro/viitorul-industriei-feroviare-bucuresti-cluj-o-ora-se-lucreaza.html

Ionut

:lol: Pai ce, trenul e problema? Linia e buba... facem noi HSR prin Carpati in 100 de ani.

cristi5

#26
O statie cu 3 tipuri de ecartament, si acest tren cu abur care urca 440m (cu cremaliera)


cristi5

#27

Harry

Are cineva mai multe detalii despre o cale ferata proiectata in 1941 pe ruta Tandarei - Harsova - Constanta?

frunzaverde

Quote from: Harry on October 04, 2016, 10:23:18 PM
Are cineva mai multe detalii despre o cale ferata proiectata in 1941 pe ruta Tandarei - Harsova - Constanta?

Ce stiu e asta:

La sfarsitul anilor '30 s-a pus problema unei prime treceri rutiere fixe a Dunarii. Cum singurii capabili sa administreze o lucrare de poduri mari in Romania timpurilor respective erau cei de la CFR, proiectul a fost trecut in grija Directiei Generale CFR, Serviciul Poduri.

In 1937 au prezentat o prima schita de proiect (ceea ce azi s-ar numi indicatori tehnico-economici), pentru un pod mixt feroviar-rutier, cu o solutie ori cu grinzi cu zabrele, ori cu pod in arc. Desenele prevedeau cai paralele, adica o cale ferata simpla si drum cu o singura banda, de 3-5 m. Cam tot pe-atunci planuiau si o trecere peste Dunare la Oltenita - Turtucaia, si o cale ferata Oltenita - Durostor - Bazargic - [Negru Voda - Constanta].

In 1942, din considerente strategice (pentru dublarea singurei legaturi fixe intre Dobrogea si restul Romaniei), a fost contractata firma germana Dywidag sa faca un studiu de amplasament, analize geotehnice (Romania nu avea echipamentele pentru asta) si un eventual proiect pentru constructie. Ideea era un pod provizoriu, rapid, urmat apoi de un pod permanent.

In acelasi timp Directia Generala CFR a construit calea ferata Tandarei - Giurgeni, deschisa in 1943, cu gandul de a lega podul cat de repede posibil.

Doar ca studiile geo au iesit foarte prost, indicand pe de-o parte costuri mult peste ce si-ar fi permis Romania in timpul razbouiului, si pe de alta parte, spunand ca ideea unui pod provizoriu e imposibila. La inceputul lui 1944, inainte de armistitiul din 23 august, dupa cateva alte studii geo in diverse  amplasamente din zona, contractul a fost abandonat.

La inceputul anilor '60, cand lucrarile s-au reluat, ideea de pod mixt deja fusese eliminata; responsabilitatea podului a fost de la inceput la Directia Drumurilor, proiectarea fiind facuta de IPTANA, care visa ca podul sa fie primul element dintr-o autostrada Bucuresti - Constanta.

Atat stiu. Dywidag e azi, dupa multe fuziuni si absorbtii si insolvente, o bucatica mica din STRABAG. Poate prin arhivele CFR sa fie date mai multe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!