News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dan027

#645
^Aha, mersi, dar nu reiese ca se va face R.K.  :D

Eu n-as fi avut vreo problema cu R.K - ul pe tot coridorul, dar mi se pare aiurea sa lasam petecu asta care a avut nenorocul sa fie construit in vremuri tulburi (fie tehnologice, fie economice) sa ramana la acelasi standard din 1880. Oricum sunt sigur ca aici se va face o reabilitare cam in acelasi stil cu restul coridorului doar ca va mai dura ceva pana va fi gata.

Un alt avantaj pt cresterea vitezei in astfel de zone ar fi ca nu necesita material rulant apt pt viteze mai mari.. Ca sa scoti 15 min pe Bucuresti -
Fetesti de exemplu trebuie sa faci upgrade la 200km/h => material rulant nou, alte lucrari la calea ferata, costuri de exploatare mai mari ... pe cand aici orice personal ti-ar merge cu 80-90-100 km/h

Eu personal sunt suparat ca nu s-a incercat scoaterea unei viteze de 100 km/h pe toata portiunea intre Campina si Predeal si ulterior pana la Brasov, lucru realizabil la aceiasi bani ... si poate chiar o conexiune directa cu Otopeniul...

TibiV

#646
Quote from: Vice33 on January 03, 2018, 11:39:41 PM
@Subway: Nu poti izola Predeal, Azuga, Busteni, Sinaia, Breaza, Valea Largă doar ca sa optimizam traficul si viteza intre Comarnic-Dârste.

Vice,
subway era sarcastic/ironic.... ;)

El chiar este "de meserie"...
Stie foarte bine ca o"reconstructie" pe sectorul ala este o doar poveste inacceptabil de scumpa si cu efecte minore...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote from: TibiV on January 04, 2018, 12:03:10 AM
Stie foarte bine ca o"reconstructie" pe sectorul ala este o doar poveste inacceptabil de scumpa si cu efecte minore...

Multe povesti au devenit realitate  ;)

TibiV

Multumesc pentru dislike... ;)

Iar in ceea priveste povestile de succes: ti se pare ca Romania este o "tara de poveste" pentru infrastructura ?...
Sau ca avem bani ca in "Insula comorii" ?

Recunosc, cand este vorba de infrastructiura suntem o tara de povesti... Mai ales cand asculti inaltii oficiali ai statului. Cati km de autostrada zic ei ca inauguram in 2018 ?... :D

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

#649
Quote from: TibiV on January 04, 2018, 12:21:42 AM
Multumesc pentru dislike... ;)

Pai la cate mi-ai dat am zis sa iti intorc si eu favoarea macar o data. Oricum la postarile pe care le ai pe aici, destul de multe si neargumentate, il cam meriti.  :lol:

Quote from: TibiV on January 04, 2018, 12:21:42 AM
Recunosc, cand este vorba de infrastructiura suntem o tara de povesti... Mai ales cand asculti inaltii oficiali ai statului. Cati km de autostrada zic ei ca inauguram in 2018 ?... :D

Ce este mai rau este ca majoritatea populatiei ii crede, iar cei cu expertiza in domeniu nu pot, nu stiu, sau nu vor sa combata aberatile pe care le spun mai marii nostri politicieni.

Cat despre bani, pot sa zic ca observ atitudinea ta radical diferita in functe de cat de mult iti place sau nu un proiect, indiferent ca e sau nu finantat din fonduri UE.

TibiV

Quote from: Dan027 on January 04, 2018, 12:33:22 AM
Cat despre bani, pot sa zic ca observ atitudinea ta radical diferita in functe de cat de mult iti place tie sau nu un proiect, indiferent ca e sau nu finantat din fonduri UE.

Aici gresesti...

1. CF
Nu e vorba ca nu imi place "base tunnel" pe VP. (Desi, recunosc, as vrea sa vad din tren Caraimanul, nu pereti negri de tunel...).
Dar ar lasa toate statiunile fara tren, si ar face-o la un cost pe care nu cred ca Romania si-l permite.
Ai reluat propuneri pe care oameni mai priceputi decat mine au explicat ca pur si simplu NU merita efortul tehnic si financiar.

2. Rutier
Nu este vorba ca "nu imi plac" mie niste proiecte. (Tu crezi ca nu as vrea sa ajung cu masina la Brasov in 90 de minute ?!?!..)
Dar sunt un om rational, si stiu ca nu imi pot cumpara in acelasi timp BMW nou, vila in Primaverii si casa de vacanta in Monaco.
Pe rand, si nu atat de ambitios..
Cred ca ceea ce NU este finantat din fonduri UE iese complet din discutie pe termen lung. Din "cauza de Program de Guvernare"... :(
Iar UE nu a finantat pana acum decat CORE.
Cand o sa vad aprobata prima finantare UE pentru Comprehensive (probabil o sa vina, caciaia de la UE sunt incapatanati si se straduie sa ne dea bani...) putem relua discutia in functie de ce anume vor finanta pe Comprehensive...

PS
Nu cred ca am mai dat dislike nimanui de vreo 4-5 luni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

@Dan: chiar scria acolo că nu se pot efectua modificări ale traseului existent (cerințele tehnice TSI) și nu mai găsesc acel draft. Bine că este pagina de referință unde pot citi, crede-mă ca am citit atent și chiar am găsit în acel draft scris clar că pe aceste 2 tronsoane se vor face doar R.K. ...Cine are acel document să mi-l mai dea o dată vă rog și mie să mă uit exact.

Pentru 10 minute în plus cât s-ar "recupera" cu un R.K. având în vedere că acest sector reprezintă doar 5% din tot coridorul IV...chiar nu mă supăr pentru acele 10 minute în plus acum...

Da, e drept că ambele fire au nevoie urgentă de reparații majore, dar si lucrările sunt dificile pe acea porțiune.

rizzuh

Iar discutia despre tunel de baza pe Valea Prahovei? ???

Ce este asa de greu de inteles ca nu se merita sa arunci 500 milioane - 1 miliard de euro pentru 10-15 minute economisite la traficul de pasageri, cand traficul nu e nicaieri aproape de capacitate, mai ales cand restul retelei e cazuta? Intre Baia Mare si Satu Mare se circula cu 50 km/h pe mare parte din traseu, nu sunt semnale luminoase, nu sunt macaze automate, se circula ca acum 100 de ani - si este magistrala. Intre Giurgiu si Bucuresti CFR-ul nu a fost in stare sa refaca un pod, iar voi vreti sa faca tunel de 10-15-20 km??!!! :o

Dan027

Discutia incepuse altfel... ideea e ca pe Predeal-Brasov se va face tot reconstructie, dar nu toata lumea vrea sa creada asta. Cat despre argumente pt diversele variante de reabilitare, exista si argumente si pro si contra pentru oricare din optiuni.

rizzuh

Meh, reconstructie pe acelasi traseu se va face cel mai probabil, daca poate CFR sa justifice cumva in loc de RK. Adica fix 0 beneficii in plus - ce beneficii au fost pe Campina - Predeal de exemplu? 0.

Dan027

Quote from: rizzuh on January 04, 2018, 09:05:05 AM
Meh, reconstructie pe acelasi traseu se va face cel mai probabil, daca poate CFR sa justifice cumva in loc de RK. Adica fix 0 beneficii in plus - ce beneficii au fost pe Campina - Predeal de exemplu? 0.
Raza mica a curbelor poate fi asimilata unui blocaj de interoperabilitate si se va incerca ajustarea ei, ceea cam inseamna alt tunel.

rizzuh

Ce? ??? Toate vehiculele feroviare folosite in Romania (si cred ca in Europa) pot lua curbele de la Predeal fara probleme. Ce blocaj de interoperabilitate sa fie?

Nu o sa refaca nimeni tunelulurile de la Predeal. Cel mult o sa schimbe caramida si o sa dea cu vopsea.

Vice33

Dacă se va repara capital linia, consider că lucrările de reparații la tuneluri trebuie prinse în proiect. Este de datoria statului să se îngrijească de aceste opere inginerești. Doar întreținere și reparație, nu costă așa mult încât să nu își permită...

subway

Pentru admirat peizagiul te plimbi cu mocanita cu abur puf-puf
:(

frunzaverde

#659
Quote from: subway on January 04, 2018, 08:12:28 PM
Pentru admirat peizagiul te plimbi cu mocanita cu abur puf-puf

Si daca destinatia finala iti este Sinaia, Bustenia, Azuga sau Predeal?

Serviciile Bucuresti - Valea Prahovei, ca si conexiunile Valea Prahovei - Brasov sunt unele din cele mai mari generatoare de pasageri (si au fost asa din anii '30 incoace). Pe termen lung, in conditiile in care calea ferata conventionala este cea mai utila pe distante scurte-medii (sub 300-350 km), a deservi Valea Prahovei va fi unul din serviciile cheie ale caii ferate.

Este corect si complet adevarat (si sunt de acord cu @subway) ca intre Predeal - Brasov singura imbunatatire semnificativa a traseului fata de situatia curenta este un tunel de baza. Dar cu siguranta nu acum este timpul lui; si nu cred ca in urmatorii 30-50 de ani va veni timpul lui.

Toata reteaua CFR a avut alocate sub 100 milioane de lei in 2017 pentru lucrari de intretinere si reparatii (inclusiv reparatii capitale). Tunelul de baza ar costa echivalentul alocarilor astora mizere pe 25-50 de ani. Reteaua e la un pas de colaps complet - nu putem visa cai verzi pe pereti - trebuie sa vedem cum naibii o salvam. Pasul Predeal nu sufera nici la capacitate (e folosit la ~30% din capacitatea la care era folosit in anii '70), nici la interoperabilitate (orice vehicul european feroviar poate sa-l urce/coboare).

Daca vreti o economie de 15 minute pe Brasov - Bucuresti, nu-i mai ieftin sa schimbam dracului macazurile uzate din Brasov (15 km/h), Darste (30 km/h), Timisul de Sus (30 km/h) si Predeal (15-50 km/h)? Si sa reparam dracului linia si sa buram terasamentul? Cu 10-15 milioane de euro se economisesc lejer 10-15 minute... Si nu mai suntem in rusinea extrema in care toate trenurile care intra si ies din Brasov spre Bucuresti o fac cu 15 km/h.

P.S. Eu unul m-am saturat de vise goale, propuneri pe care nu ni le permitem, promisiuni si solutii la de zece ori pretul fata de ce e necesar pentru trafic. Si m-am saturat de "viitorul glorios" cand nici macar nevoile prezentului nu ni le putem asigura...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!