News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alinuttt

Ar fi interesant un rezumat cu evolutia gurilor tunelelurilor de la Sighisoara :)

Europiu

Am pus mesajul acesta in 'parcarea rutiera', poate era mai potrivit aici? Scuze...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Multumesc pentru dedicatie....
Dar ti-a luat-o inainte cristi5 cu aproape o luna... ;)
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=441.msg131241#msg131241
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Oh, nooo.... O sa-mi iau la rost sursele pe chestia asta!  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Iohannis a promulgat legea privind
integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european


Directiva 2012/34/UE privind spaţiul feroviar unic european urmăreşte să consolideze rolul organismelor de reglementare naţionale în domeniul feroviar, în special în ceea ce priveşte competenţa acestora în cazul instalaţiilor feroviare, cum ar fi terminalele şi staţiile. Ea impune statelor membre sa îşi bazeze relaţiile cu administratorii de infrastructură pe contracte multianuale care stabilesc obligaţii reciproce în ceea ce priveşte structura de plată şi calitatea serviciilor de infrastructură care trebuie furnizate întreprinderilor feroviare. De asemenea, această directivă cuprinde cerinţe privind transparenţa financiară, astfel încât întreprinderile feroviare şi administratorii de infrastructură să păstreze şi să publice conturi separate şi să controleze fluxurile financiare.

Economica.net

Ionut

CFR Călători emite permise valabile în 2017 pentru pensionarii CFR

CFR Călători informează că permisele de călătorie pe calea ferată cu an de valabilitate 2017, pentru pensionarii CFR și membrii de familie ai acestora, se vor emite începând cu data de 7 noiembrie 2016, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr.112/1999 republicată, precum și cu prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.1697 /23.11.2012. Pensionarii CFR pot solicita detalii privind eliberarea acestor permise la compartimentele de legitimații de călătorie la care sunt arondați.

Feroviarul.ro

Ionut

Inițiativă radicală a CFR Călători: călătorii pot raporta online pe cei fără bilete de tren

Începând cu luna noiembrie 2016, CFR Călători introduce posibilitatea de raportare online a călătoriei frauduloase. Campania "Implică-te! Raportează călătoria fără bilet" are drept scop combaterea călătoriei fără bilet cu și pentru pasagerii CFR Călători care pot lua atitudine semnalând direct situaţiile de tolerare sub orice formă a călătoriei fără bilet, informează compania într-un comunicat. Acest lucru se poate face prin completarea unui formular online disponibil pe site-ul www.cfrcalatori.ro.

"Este absolut necesar să stopăm orice formă de furt care păgubește o companie publică susţinută de Statul român prin contribuţia fiecăruia dintre noi. Acțiunile împotriva corupției sunt în fapt acțiuni pentru evoluția și dezvoltarea noastră ca societate, iar denunțarea corupției la orice nivel trebuie denunțată de fiecare dintre noi, pentru că indiferența individuală duce la disconfortul tuturor", a declarat Directorul General al CFR Călători, Iosif SZENTES.

Feroviarul.ro

vancouver

Nu este o masura buna. Nu este cazul sa transformam calatorii in pârâciosi. Nu are absolut nici o legatura cu spiritul civic.

Statul de drept consfiinteste faptul ca dreptul de control si pedepsire apartine exclusiv celor autorizati sa o faca: politia, procuratura, judecatoriile, etc... In nici un caz autojustitia nu este admisa. Iar denuntarea unei fapte penale este cu totul alta poveste, nu are legatura cu raportarea unei neregului financiare.

Exista cu totul alte mecanisme, in primul rand interne. Cel mai simplu mecanism se numeste: eliberarea din functie sau concedierea. Iar modul de constatare a neregulilor: prin agenti sub acoperire. La a treia abatere OUT DEFINITIV. Asa e la privat si merge minunat. PUNCT.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mr.L

#68
O sa iti raspund cu o pilda reala. Acum ceva vreme am mers cu un mijloc de transport in comun al unei societati private. Evident ca un ,,taxator'' lua banii la toata lumea si uita sa dea bilete.

In momentul in care a ajuns si la mine, am intrebat in mod ironic daca cumva asta e un nou sistem unic de a taia bilete invizibile in Romania, si au fost si alte subtilitati inghitite de respectivul, inclusiv legate de anumite autoritati ale statului Raspunsul a fost ceva de genul: daca omul nu cere bilet, de ce sa-i dau ? :p

Dupa cateva secunde de gandire, semn ca lovisem in plin, taxatorul s-a intors si a taiat bilete la toata lumea, pe o ruta pe care se face evaziune la greu. Socant a fost si momentul in care un calator a intrebat de ce taie bilet, ca nu a cerut, iar ala intorcandu-se ma arata cu mine cu degetul mormaind: ,,pentru ca asa a vrut dumnealui'' :D

Deci, domnule Vancouver, ce credeti ca se potriveste mai bine in tara asta, atitudinea mea sau cea a calatorului care se intreba de ce primeste biletul daca el nu fvrea sa il primeasca. Si nu stiu daca paratul asta nu e cumva un impuls de dezvoltare al Germaniei, sa ne aducem aminte doar cum se implica ei daca li se pare un vecin suspect, cum suna ei oficiul de emigratie daca vad un strain care sta prea mult in zona, si cate si mai cate. Eu nu cred ca in Germania , intr-o lumea virtuala bineinteles, un fraier cu bilet ar accepta sa vada cum altul lasa spaga la sofer cum se intampla inca in Romania pe anumite RATX-uri.

Deci daca nu luam atitudine tindem sa ne comparam cu cineva dintr-o tara in care nu mai ai de ce sa iei atitudine, unde toate sunt corecte si exceptiile sunt rare. Din pacate in Romania sunt foarte multe lucruri care ar trebui sa se predea la scoala, intrucat de cele mai multe ori parintii respectivilor le arata cum sa nu platesca deloc, sau cum sa dea la sofer/nas in loc sa dea la stat.

Problema tine de lipsa educatiei si a bunului simt, iar astea sunt chestiuni care nu trebuiesc proliferate printr-o atitudine de a nu face. Din contra, lipsa de atitudine, o societate indiferenta ne-a adus in postura de azi.

dragos76

Eu aș nuanța un pic. Mie se pare normal ca să încurajezi implicarea și atitudinea corectă civică prin care de fapt stopăm lucruri care în mod direct sau indirect ne afectează pe fiecare din noi. Dar cei de la CFR nu ar trebui să se bazeze (doar) pe canalul ăsta pentru a-și rezolva problema pe care o au. E nevoie ca și ei să își adapteze și ei reglementările și măsurile interne de control cu ce a zis vancouver.

TibiV

Bine sa suntem la "ca-n gara"

Quote from: mr.L on November 11, 2016, 01:13:30 PM
Socant a fost si momentul in care un calator a intrebat de ce taie bilet, ca nu a cerut, iar ala intorcandu-se ma arata cu mine cu degetul mormaind: ,,pentru ca asa a vrut dumnealui'' :D

Interesanta problema.., dpdv economic.
S-ar putea ca oamenii sa inteleaga (poate nu neaparat constient, ci mai mult intuitiv) ca "legalizarea" calatoriei va insemna scumpirea serviciului.

Pe scurt: fiecare calator pe o astfel de linie "evazionista" stie ca "plateste la negru", fara TVA si alte prostii...
A aflat ptobabil ca taxatorul respectiv nu are de raportat sefului sau un numar de calatori, ci sa vina cu suma X de bani "cash" pentru un numar de Y curse, indiferent daca vehicolul a fost plin sau nu.
Gen "un drum = 56o lei ". Cash, pe masa patronului.
Ceea ce presupune ca cu cat (cacofonie intentionata) trenul/microbuzul este mai aglomerat, cu atat "suplimentul" care ramane in buzunarul taxatorului este mai mare, patronul este total dezinteresat de conditiiile de calatorie, dar tariful ramane mic.

"Legalizarea"  biletelor insemna ca taxatorul sa-i spuna patronului "sefu, ti-am adus aia 560 de lei, dar trebuie sa scazi 20% din ei TVA, ca am dat de un nebun care mi-a cerut sa tai bilete....!"

Daca asta se intampla de cateva ori intr-o zi, evident ca patronul va mari a doua zi tariful, ca sa "acomodeze" impozitarea legala presupusa de emiterea biletelor...

Si asa ajungem la o chestiune de mentalitate...
Multi accepta sa plateasca servicii "la negru"din simplul motiv "pen'ca asa e mai ieftin".

Si asa ajungem ca la un accidente cu un microbuz de 22 de locuri sa avem 37 de victime.... Ca avea inca 15 "sardele" in masina... :(

Este exact ca in cazul in care vrei sa montezi o fereastra termopan.
Ala zice "te costa 1000 de lei, dar daca vrei si factura te costa 1200, ca trebuie sa pun TVA".
Omul pune botul, fara sa realizeze ca fara factura nu poate face plangere daca fereastra nu se inchide ca lumea...

De ce procedeaza majoritatea beneficiarilor/calatorilor asa ?.... 
Aici ne-ar trebui un sociolog...

Desi eu cred ca este un cerc vicios...
"Statul ma parleste peste tot, hai sa il parlesc si eu... Mai ales daca ies mai ieftin cu 50 de bani..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

În curând va fi mai ușor de călătorit cu bicicleta în tren

Vineri 11 noiembrie a avut loc la sediul Societății Națioanle de Transport Feroviar de Călători întâlnirea dintre Federația Bicicliștilor din România și reprezentanții CFR Călători. La invitația Asociației Adevărații Veloprieteni, prezenți și ei la întâlnire, am participat și noi pentru a afla ultimele noutăți legate de transportul bicicletei cu trenul. Principalele două teme de discuție au fost deplasarea cu trenul a grupurilor organizate de bicicliști și numărul de locuri disponibile pentru biciclete în tren, cât și modul mai eficient de eliberare a biletelor atunci când la casa de bilete se prezintă un grup organizat de bicicliști. Mihai Deneș a început discuția apreciind îmbunătățirea relației dintre CFR Călători și comunitatea cicloturiștilor din România.

Propunerile și solicitările comunității de bicicliști au fost:

  • Simplificarea sistemului de emitere a biletelor pentru grupuri și biciclete;
  • Stabilirea unui interval orar pentru emiterea biletelor astfel încât să nu fie periclitată activitatea caselor de bilete;
  • Cererile pentru grupuri organizate de bicicliști vor fi adresate către Serviciul Relații cu clienții la adresa de e-mail Calatori[at]cfrcalatori.ro, tel. 0731.990.987; 021.319.353, responsabil proiect Cristina Frigioiu;
  • Grupul de bicicliști trebuie să conțină cel puțin 15 persoane;
  • Pe lângă Valea Prahovei, rută foarte des solicitată de comunitatea de cicloturiști, să se ia în calcul posibilitatea deplasării cu trenul a grupurilor de bicicliști și către zonele unde au fost marcate noi trasee de cicloturism precum Urlați – Buzău, București – Breaza;
  • Propunerea modificării Regulamentului privind transportul bicicletelor, în sensul de a păstra numai expresia ,,bicicletă pliabilă" și a se scoate ,,bicicletă demontabilă" pentru a se evita astfel neînțelegerile apărute în tren între cicliști și personalul feroviar;
  • Extensia aplicației Civic Alert și pentru CFR (pentru transportul feroviar);
  • Luarea în calcul a construirii unor spații destinate parcărilor de biciclete în viitorul proiect de extindere a circulației trenurilor pe Inelul feroviar din jurul Bucureștiului.

S-a precizat faptul că ,,produsul oficial" oferit de CFR Călători va consta în vagonul din seria 8976 ce va fi modernizat și adaptat să poată transporta 15 biciclete instalate în rastele și 15 pasageri așezați. În cazuri speciale și în urma solicitărilor adresate direct spre CFR Călători, numărul de biciclete și pasageri poate fi mai mare cu condiția ca siguranța călătorilor și a bunurilor să nu fie periclitată.

Freerider.ro

Ionut

#72
Foarte fain.



Dragos

alinuttt

Stau de multe ori si ma intreb, de ce ne plangem de ,,vagoanele vechi, etc,, ? Avem un parc de foarte ok, si avem 120 de AM Desiro in tara....E ceva... Cred ca ar trebui sa ne gandim de 2 ori inainte sa aruncam cu noroi intr-o companie in curs de modernizare...

Phenol

#74
Quote from: Ionut on November 12, 2016, 08:36:25 AM
În curând va fi mai ușor de călătorit cu bicicleta în tren

Felicit ideile, dar totusi, aceste propuneri vor fi, sau au fost deja implementate de CFR Calatori?

Emiterea biletelor de bicicleta in momentul de fata se face asa: se elibereaza biletul de mers pentru calator, dupa care pe baza acelui bilet  folosind codul biletului se elibereaza inca un bilet de bicicleta. Dupa parerea mea pretul biletului de bicicleta oricum e fix, astfel s-ar putea face ca acesta sa se elibereze mai simplu ca o extensie a biletului eliberat pentru calator.

In legatura cu vagonul 89-76 care va fi transformat. Astea sunt vagoanele de care vorbesc:



Felicit ideea, mai ales ca vagoanele pentru biciclete pe care le are CFR Calatori in dotare astazi sunt pentru maxim 8 biciclete, i-ar aceste vagoane (89-76) chiar au spatiu suficient pentru cateva biciclete:





Totusi, nu au precizat numarul de vagoane care vor fi transformate si data pana cand se vor realiza.

(Pozele le-am preluat de pe site-ul forumtrenuri.com)