News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Presedintele Iohannis a calatorit cu trenul la Ploiesti

La sosirea in gara din Ploiesti, Klaus Iohannis a spus ca se circula bine pe calea ferata pe ruta Bucuresti-Ploiesti, dar ca este nevoie de mult mai multa implicare din partea celor responsabili si ca i-ar fi imposibil sa mearga cu trenul de la Bucuresti pana la Sibiu.

ClubFeroviar.ro


TibiV

Boul nu eSTE din CFR, era din AFER... Mai exact seful AFER.
Intre timp a fost inlocuit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm


frunzaverde

Cum se inmultesc institutiile astea degeaba ca bacteriile prin diviziune... Odinioara exista CFR si doar CFR. Pe urma s-a spart in cinci. Pe urma fiecare din astea s-au mai spart in n-spe... Azi avem AFER, ARF, AGIFER, Infofer, Electrificare CFR, CFR Calatori, CFR Marfa, toate intretinerile mecanizate separat... Proliferarea sefimii degeaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Ai uitat de Telecomunicatii CFR...
Si sunt coinvins ca mai sunt muuuuuuulte alte "capuse" pe trupul muribund al CFR...

@dan tm
da ai ai dreptate.
Autoritatea de Reforma Feroviara...

La cate sunt, nici naiba nu se mai descurca intre atatea acronime...

Revista Rebus din anii'70-'80
Desenezi un tren si un prost, solutia corecta (o cititi in numarul viitor) este ARF... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Uite asa ii ajungem din urma pe americani.... USA, not Brasil...

Unde foarte multe linii sunt 90% pentru marfa (din ceea ce am citit, poate gresesc)....
Macar nu mai ataca indienii/bandirii trenurile ca sa ceara toate bijuterille si toti banii din portofele...

Da' las ca daca americanii nu mai au indieni, ii avem noi pe indienii nostri...

Pe bune, la ce ne mai trenuie CF pentru calatori ?...
Au microbuze cacalau...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Patronul Astra Vagoane își apără trenurile: ,,Unele au încă țipla pe ele"

După ce reprezentantul unui ONG destinat infrastructurii de transport i-a criticat decizia de a cumpăra 15 trenuri de la Căile Ferate Daneze, deoarece trenurile ar avea probleme, omul de afaceri Valer Blidar, patronul Astra Vagoane, a venit cu precizări.

Trenurile IC2 fabricate de firma italiană Ansaldo Breda și destinate căilor ferate daneze (DSB) nu înregistrează o pondere a defecțiunilor mai mare decât cea a trenurilor CFR Călători, aici fiind incluse și faimoasele Săgeata Albastră (Siemens Desiro), a declarat pentru Digi24.ro omul de afaceri Valer Blidar, patron al Astra Vagoane, dar și al operatorului feroviar Astra Transcarpatic care urmează să exploateze trenurile.

Precizările sale vin după ce Mihai Alexandru Crăciun, inițiatorul Asociației Construim România a afirmat într-o o postare pe blogul său că trenurile IC2 ar fi niște trenuri catastrofale din punct de vedere tehnic înregistrând numeroase defecțiuni. Danezii, spunea Crăciun, "le aruncă, la propriu".

"Este un atac murdar la adresa noastră, inițiat de o așa zisă asociație cu informații care au fost preluate de presă dar care nu au fost verificate de nimeni. În spatele atacului sunt interesele firmelor concurente care folosesc trenuri de acum 50-70 de ani, noi fiind singurii care au trenuri noi. Îl vom acționa în judecată", spune Blidar. El adaugă că unele trenuri au încă țipla pe ele și că au fost scoase in circulație din Danemarca de unde au fost retrase nu din cauza defecțiunilor, ci a faptului că danezii și-au electrificat liniile și "nu se poate circula cu automotoare sub catenara electrică".

Digi24

cristi5

^ Ionut, se discuta asta in Automotoare. Ne mutam aici?


Ionut

CFR mai are doar doi ani pentru a rezolva problema întârzierii trenurilor

Călătorii de pe căile ferate din UE îşi pot deconta 25% până la 100% din preţul biletului, dacă trenurile întârzie şi, astfel, creează pagube pasagerilor. Călătorii din România trebuie să mai aştepte însă până la 3 decembrie 2019 pentru astfel de facilităţi, arată normativele consultate de MEDIAFAX.  O prevedere dintr-un Regulament al Comisiei Europene potrivit căruia călătorii trebuie despăgubiţi dacă trenurile întârzie mai mult de 60 de minute se va aplica şi în România doar din 3 decembrie 2019. Până atunci, liniile ferate din ţara noastră ar trebui reabilitate, însă până în prezent nu s-a schimbat nimic relevant în acest sens.

Încă din 2007, în Uniunea Europeană călătorii primesc despăgubiri de 25% din preţul biletului dacă trenurile întârzie între 60 şi 119 minute sau de 50% pentru întârzieri de peste 120 de minute. Despăgubirea poate ajunge la 100% plus cazarea pe o noapte la un hotel de trei stele - cameră single - dacă întârzierea trenului a provocat pierderea ultimei legături feroviare din acea zi.

În România, aceste facilităţi se acordă numai călătorilor din trenurile internaţionale, pentru cei din trenurile naţionale existând o derogare care va expira la data de 3 decembrie 2019.

Mediafax

Phenol

Mai poate primi derogari de la aceasta normativa Romania, le fel ca in trecut?

frunzaverde

Quote from: Phenol on December 04, 2017, 05:14:18 PM
Mai poate primi derogari de la aceasta normativa Romania, le fel ca in trecut?

Da - pentru inca 5 ani. Regulamentul spune :

Quote from: 1371/2007
(4)   Cu excepția dispozițiilor din alineatul (3), un stat membru poate acorda, în mod transparent și nediscriminatoriu, o derogare pentru o perioadă de maximum 5 ani, reînnoibilă de două ori cu câte o perioadă de maximum 5 ani, de la aplicarea dispozițiilor prezentului regulament serviciilor naționale de transport feroviar de călători.
(5)   Cu excepția dispozițiilor din alineatul (3) al prezentului articol, un stat membru poate acorda o derogare de la aplicarea dispozițiilor prezentului regulament serviciilor urbane, suburbane și regionale de transport feroviar de călători

Cum regulamentul a intrat in vigoare la 24 de luni de la aprobare, asta inseamna ca dubla reinnoire inseamna decembrie 2024 ca deadline.

Pe urma au chichita cu "trenuri regionale" (care nu se supun regulamentului si pot fi derogate, intr-un sens destul de larg). Pot de exemplu (re)introduce clasificarea RE pentru trenuri care nu au viteza comerciala pe intregul parcurs mai mare de 60 km/h sau care au opriri in medie la 50 km sau mai putin etc.. Si astea vor fi foarte greu de contestat, dat fiind stipularea foarte vaga din regulament. Dar sa nu le dam idei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Quote from: Ionut on December 04, 2017, 07:05:51 AM

În România, aceste facilităţi se acordă numai călătorilor din trenurile internaţionale, pentru cei din trenurile naţionale existând o derogare care va expira la data de 3 decembrie 2019.

Mediafax

Apropo de aceste despagubiri: a beneficiat cineva de asta?

Odata am incercat sa cer despagubire cand am ajuns la Budapesta cu peste 2h intarziere, iar cei de la MAV au zis sa cer despagubirea de la CFR. Oare nu trebuia sa ma dau batut asa usor? Care este procedura in asemenea situatii?

anacronox

in 2015 am plecat de la Deva spre Bucuresti cu trenul de noapte. Din cauza unui incident pe linie inainte de Petrosani trenul s-a intors la Simeria si a luat-o pe Alba- Medias-Brasov. Am ajuns la Bucuresti in jur de 1 jumatate ziua, in loc de 7 cum ajungeam de obicei.
Am mers la biroul cfr, am facut reclamatie si raspunsul primit a fost cel de jos:

Stimate Client,



CFR Călători răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile Legii 233/2002  şi ale Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Urmare petiţiei dumneavoastră înregistrată la în staţia Bucureşti Nord - Biroul Relaţii cu Publicul cu nr. 287 din data de 12.08.2015, redirecţionată la SNTFC,,CFR Călători''SA, ne-am adresat serviciului de specialitate şi vă comunicăm următoarele:

Regretăm situaţia neplăcută pe care aţi întâmpinat-o şi precizăm că ,,CFR Călători" este un operator de transport care trebuie să respecte regulile impuse în circulaţia trenurilor de către administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare (CNCF CFR).

CFR Călători este un operator feroviar de transport, al cărui principal obiect de activitate este transportul călătorilor pe calea ferată.

Organizarea circulaţiei trenurilor, stabilirea timpilor de mers precum şi a vitezelor de circulaţie, restricţiilor de viteză a timpilor de parcurs în situaţiile de forţă majoră a tuturor trenurilor, atât de călători cât şi de marfă, intră în atribuţiile CNCF ,,CFR" S.A. – gestionarul/administratorul infrastructurii feroviare din România, o companie distinctă faţă de  SNTFC CFR Călători SA.

În data de 11.08.2015 trenul IR 1822 a înregistrat întârzieri datorită unui incendiu  la o locomotivă de marfă şi blocării complete a liniei de circulaţie. Pentru a nu întârzia suplimentar trenurile de călători,  s-a luat măsura redirecţionării acestora pe altă rută spre destinaţia finală.

Pentru a vă informa sau a coresponda pe tema vitezei de circulaţie, a întârzierilor şi a respectării orariilor de circulaţie a trenurilor, vă rugăm să vă adresaţi direct CNCF CFR SA - Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA - (relatiipublice.cfrsa@cfr.ro).

În cazul întârzierilor la destinaţie, în conformitate cu legislaţia şi reglementările în vigoare, se acorda clienţilor despăgubiri pentru întărziere. Aceste despăgubiri se acordă în prezent numai pentru serviciile internaţionale de transport, pentru întârziere la destinaţie de minim 60 de minute. Serviciile naţionale de transport feroviar de călători sunt exceptate de la aplicarea dispoziţiilor din Regulamentul 1371/2007 pentru o perioada de 10 ani. Exceptarea a fost aprobată prin H.G. nr. 1476/ 03.12.2009 şi H.G. nr. 1078/03.12.2014, privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului nr. 1371/2007.

Conform celor menționate în petiție rezultă că ați efectuat călătoria în trafic intern pe ruta Arad – București Nord, cu trenul IR 1822 din data de 11.08.2015.

Având în vedere că dumneavoastră aţi efectuat călătoria cu un tren în trafic intern – IR1822,   tariful de transport nu se restituie.

Ne cerem scuze, încă o dată menţionăm că regretăm această situaţie creată şi vă asigurăm că rămânem în continuare receptivi la sesizările publicului călător, necesare pentru eliminarea aspectelor negative şi îmbunătăţrea activităţii SNTFC CFR Călători SA.



Cu stimă,



SNTFC CFR Călători SA

Compartimentul Relaţii cu Clienţii

Ionut

Previziune: Trenurile vor circula cu 42 de kilometri pe oră, în 2018

Oficialii din Transporturi se plâng că, în era vitezei, trenurile româneşti au întârzieri mari şi abia se târăsc pe şine, dar an de an taie din banii de reparaţii. Anul acesta, de pildă, au fost alocate fonduri pentru numai 13 kilometri de şină. Ar avea nevoie de reparaţii aproape 600 de kilometri de şine. Iulian Măntescu, sindicalist la Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: ,,În 2016 noi am încheiat la transportul de călători cu o viteză comercială de 46 de kilometri pe oră, iar previziunile sunt că anul acesta ne ducem undeva la 42 de kilometri la oră, iar la transportul de marfă undeva la 17 kilometri pe oră viteza comercială."

Digi24