News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maga998

#510
^^
as vrea sa remarc numarul si calitatea trecerilor la nivel !  :((

rizzuh

Acea cale ferata nu ar putea fi folosita deloc, din cauza ca traverseaza la nivel:

  • Str. Valea Cascadelor)
  • Str. Lujerului (in zona Plaza)
  • Bvd. Vasile Milea (in zona AFI)
  • Intersectia Razoare
  • Calea 13 Septembrie (int. cu Progresului)
  • Calea Rahovei (int. cu Progresului)
  • Bvd. Pieptanari
  • Str. Zetarilor
  • Sos. Giurgiului

Eu nu vad nicio sansa sa redeschizi calea ferata, acestea sunt strazi cu foarte mult trafic, nu stradute ca in filmul din Tokyo. Cea mai mare problema este la Razoare, chiar nu poti opri intersectia acolo ca sa treaca un tren. De altfel, nu ar putea trece cu mai mult de 10 km/h, pentru ca pe tot traseul sunt constructii foarte aproape de sina. De altfel, sina a disparut aproape in totalitate de pe Progresului (cu sau fara acordul oficial al CFR) - imediat dupa Razoare nu mai exista, o mai vedeti abia pe la Calea Rahovei.

Iar sa o convertesti in tramvai chiar nu vad rostul, tramvai este deja pe Str. Valea Cascadelor, Bvd. Timisoara si pe Str. Progresului, deci pe o mare parte din traseu.

Discutia a mai fost si pe topicul CFB, de unde placa aceasta linie spre Gara Cotroceni si ajungea candva in Gara Progresul:

Quote from: frunzaverde on December 03, 2016, 11:48:53 PM
P.S. Linia ferata respectiva e practicabila pana in Gara Cotroceni. Circula cateva trenuri pe an (da, pe an) cu pacura pentru CET Grozavesti. Se circula cu 5-10 km/h, dupa ce baga o drezina sa curete linia si sa mai carpeasca la ea.

Dincolo de Gara Cotroceni nu mai e practicabila, desi scriptic inca exista in teren, si prin urmare terenul e liber. Linia trece prin spate pe la API, apoi prin spatele unitatilor militare de-acolo (SPP) iese pe Bd. Geniului (in fata Politiei de Frontiera) continua paralel cu Geniului, traverseaza intersectia de la Razoare, merge pe Trafic Greu (traversand C. 13 Septembrie si C. Rahovei), apoi continua de-a lungul strazii Inclinata, Cladova si Sinei, separand Ferentariul de Pieptanari/Giurgiului, traverseaza soseaua Giurgiului si apoi intra in Gara Progresul.

Goldmund

rizzuh,
e adevarat ce scrii, dar o intersectie se poate rezolva in diferite moduri:
la nivel, supra/sub traversare a strazii si chiar trenul intre doua/trei statii suspendat(nu e greu de construit, daca se doreste si altceva...)O astfel de magistrala CFR putea la Razoare sa subtraverseze (aici sa intre in tunel  https://www.google.de/maps/@44.4316057,26.0589125,116m/data=!3m1!1e3 , iar aici  sa iasa din tunel https://www.google.de/maps/@44.4219802,26.0709016,119a,35y,2.83t/data=!3m1!1e3    -  doar nu costa cat o magistrala de metrou, dar ar fi la fel de eficienta toata magistrala noua/f veche - Avantajul unui tren suburban nici nu mai trebuie amintit, mai ales ca o astfel de magistrala poate fi prelungita practic usor pana la Chitila, Buftea, sau GdN, in celalata parte, pana la Sintesti/teoretic pana la Giurgiu.
Altceva pt. Bucuresti nu avem pe CF...Era o (mica, mica)sansa pt. capitala sa primeasca relativ usor si un tren suburban.

TibiV

+1

Exact la asta ma gandeam si eu, ingroparea liniei CF...
Deasupra iarba, copaci, locuri de joaca...

Dar asta ar fi cazut in sarcina CFR...
Deci n-o sa vedem asa ceva.
Poate peste 20-30 de ani vom regreta. Sau vor regreta aia de vor fi pe forum atunci...

@Goldmund,
Cred ca iesirea ar trebuie sa fie cel mai devreme aici: https://www.google.de/maps/@44.4066156,26.0866495,698a,35y,2.81t/data=!3m1!1e3
Sau chiar mult mai la sud, de preferat dupa intersectia cu Zetarilor, pana in DN5/Gara Progresu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Stie cineva daca este o cifra corecta?!

Stroe: Trenurile CFR Călători au întârzieri de peste 200 de ore pe zi

"Dacă vorbim despre cele trei destituiri de la CFR, vorbim despre acelaşi lucru: respectul faţă de cetăţeni şi faţă de meseria pe care o practici. (În cazul CFR Infrastructură - n. r.), nu este vorba despre cele 53 de minute ale trenului InterRegio cu care ministrul de Transporturi a mers noaptea la Deva. Am mers de 4 ori cu trenul în 20 de zile şi voi mai merge de 200 de ori în următorul an, pentru că este un mijloc foarte direct de a lua pulsul căii ferate. Este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an şi în alţi ani de dinainte. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie în acest an întârzierea medie zilnică, repet, a fost de 12.500 de minute. Nu se poate tolera aşa ceva! Şi haideţi să intrăm la cauze! Poţi să admiţi o cauză care ţine de intemperii, de vremea vitregă: viscole, furtuni... Ştiţi care sunt cauzele? Doar 5% sunt cauzate de vechimea materialului rulant, de condiţia tehnică în care se află materialul rulant. 70% sunt cauzate de CFR Infrastructură, care atunci când are probleme pe calea ferată de regulă a procedat la restricţii", a afirmat Stroe.

Capital

Mihai_C_Radu

#515
^^ Uffff, off topic... acceptati scuzele mele.... dar consider ca trebuie sa facem cunostinta cu acest domn Paun... :

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/inadmisibil-marian-paun-pacaliciul-care-ar-trebui-sa-reformeze-calea-ferata

later edit: recomand cu caldura persoanelor cu sange rece si suficient de ponderate vizionarea clipului video de prezentare continut in adresa citata. Este de-li-cios ! :o

Neufunk

Sa plimbi trenurile din S6 spre Progresul si sa bagi miliarde intr-un tunel nu prea merita doar pentru a aveau un tren suburban prin tunel.

<whisful thinking>

In schimb, daca ai incepe un proiect major de genul Crossrail, sa ai conexiune GdN - Gara Unirea - Obor, S6 - Gara Unirea si Progresul - Gara Unirea (numai ca iti cam trebuie ceva tunel si lucrari majore la gari, statii, noduri de transport, etc.. atunci merita. Poti avea trenuri suburbane, poti aduce trenurile nationale direct in buricul targului, nu mai ai gara terminus, trenurile catre Constanta si Craiova nu mai ocolesc deloc, poti avea niste noduri de transport foarte frumoase, poti igieniza cu ocazia constructiilor niste zone foarte murdare si neplacute (ba pe alocuri poti avea chiar dezvoltari noi.. numai ce cartier ar intra pe locul unde era fabrica ROCAR, cu tramvai si tren urban foarte aproape) si creezi si o gramada de locuri de munca pe alaturi.

Fireste, va fi si mare bataie de cap. Ai de facut inchis strazi pentru facut pasaje, camioane grele cu nemiluita, reconfigurat GdN, reconfigurat zona Obor in foarte mare parte, la Unirii iarasi ai de facut lucrari majore pentru nodul principal (gara, tramvai, autobuze, tramvaie, troleibuze, punctul 0 cand vine vorba de transport). Plus ca ai nevoie de vreo 15 kilometri de tunel dublu (ochiometric) si probabil inca vreo 150 la suprafata (modernizari, dublari, electrificari), asta doar pe partea de feroviar.

Insa abia asta ar fi un proiect mare, de care sa putem fi mandri, iar Romania are nevoie de asemenea proiecte, atat pentru locurile de munca cat si pentru capacitatile industriale. Plus ca vorbim aici de zeci de mii de masini care ar fi scoase de pe sosele, de dezvoltarea suburbiilor dar si a unor zone din oras, de un impact asupra intregii retele de transport bucurestean dar si feroviar national (avand in vedere ca muti gara in centrul Bucurestiului si o legi foarte bine la oras). In zona noii gari poti avea un CBD adevarat legat foarte bine la reteaua de transport din oras, cu atatea linii la dispozitie. Fara sa vorbim de cocioabele de prin Uranus si din zona Unirii care ar disparea instant.

</whisful thinking>

TibiV

Da, cu  adevarat whisfulf...

Crossrail propus de tine presupune noi trasee prin oras... Si de (minimum) 10 ori mai multe miliarde....
Sa fim seriosi... S-a "intepenit" M5 in sectiunea centrala (desi metroul este mai "suplu") si tu vrei CF la Unirii ?!?!...
(Nu mai discutam ca la Unirii complicatiile tehnologice sunt uriase - M-urile actuale, Dambovita...)

Sigur ca se poate face, dar numai daca revenim la sistemul aplicat de rapostul ingropat la Ghencea de 28 de ani... Ala trecea astazi printre case si blocuri, dadea din mana, si maine era teren viran...
(Crede-ma, am vazut asa ceva cu ochii mei... NU este banc sau legenda urbana...)

Ce spun eu presupune folosirea unui traseu existent, pe care terenul este in mod sigur "liber" pe dedesubt (prin "traditie", CFR nu a permis "imixtiuni" pe terenul sau - si asta nu de 30-40 de ani, ci de 150 de ani...)

Dar este evident ca ceea ce spun eu (cu atat mai mult ceea ce spui tu...) NU se va face.
Nu este nimeni interesat, nu gandeste nimeni in perspectiva, dar mai ales NU avem bani...
Si in urmatorii ani nu vom avea bani mai rau decat nu avem acum...

Deci directia este clara: luam terenurile alea, facem "chestii" pe ele, si peste 20-30 de ani se va discuta pe forumurile vremii "Cat de tampiti au fost aia ?!!!"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

#518
Băi dar moșul acesta e chiar tâmpit? Cum poți spune o așa prostie? 95% din întârzieri sunt din cauza stării proaste/învechite a materialului rulant!!

Dacă linia e praf CFR INFRASTRUCTURĂ ESTE OBLIGATĂ SĂ INTRODUCĂ RESTRICȚII pentru siguranță!! Adică problema se află în opinia lui în birourile CFR INFRA?? Și după ce că nu ia atitudine faptul că au fost tăiate 44% din fondurile pentru investiții la CFR Infrastructură mai spune că problema e tot la CFR?

Păi măi tâmpitule, măcar atâta economie știi, dacă nu ai fonduri să repari, de unde să ai material rulant bun și mai puține întârzieri?? Luptă-te cu ceilalți dinozauri din PSD să îți dea fonduri pentru a-i da la CFR!!

Dacă spune că doar 5% este din cauza materialului rulant ar trebui să avem vagoane și locomotive în stare de 95% sub orice critică, ceea ce NU ESTE ADEVĂRAT!!

Îl invit să meargă pe M200 între Vințu de Jos -Sibiu - Brașov să vadă cât de "bine întreținută" este linia!!

Neufunk

#519
Nici in cazul meu nu prea ai de facut mari exproprieri. Doar la unirii vei avea exproprieri pentru a putea face gara, ca altfel nu ai unde, dar in rest utilizezi liniile curente si tunel. Linii noi in oras nu vei avea decat prin tunel si, evident, vei avea de reconstruit liniile actuale (care sunt intr-o stare jalnica, poate chiar inutilizabila).

Doar in afara Bucurestiului vei mai avea de dublat, electrificat, modernizat, cateva gari noi, gari cu P&R, etc.. Costurile ar fi mari, dar nu cred ca ar fi exagerate cand te uiti in perspectiva. Vorbim aici de un proiect intins pe cativa ani, poate chiar cu finantare partiala europeana, care ar schimba total fata capitalei. Gara de la Unirii este intradevar cea mai complicata parte, pentru ca ai ce linii ai acum (si eventual M7 in viitor), ai Dambovita si intersectia destul de importanta, insa sunt sigur ca omenirea a ajuns in punctul in care sa poata face treburile astea. In cel mai rau caz ai de daramat niste blocuri langa Domnita Balasa, la Curtea de Apel, asta daca nu faci gara unde este magazinul Unirea care nu ar fi neaparat o pierdere (plus ca gara poate sa aiba inclusiv spatii comerciale, cum e si prin alte parti).

Fireste, aici nu vorbim de IPTANA care sa proiecteze si Teldrum care sa execute. Vorbim de concurs international de arhitectura, de un masterplan adevarat, de firme mari care sa poata executa un asemenea proiect, de tehnologie inovativa, etc..

Mihai_C_Radu

#520
^^ Asa, mai mult de dragul discutiei... propun sa lamurim cateva chestii simple:

1 Gara la P-ta Unirii suprateran :o
- cate peroane?
- pe ce traseu aduci si continui liniile de suprafata?
- unde incape asa ceva (cladire gara, peroane, macazuri plus alte chestii tehnice) ?
- cred ca si pantele naturale ale terenului presupun niste deblee pt CF... cel putin spre Universitate

2 Gara P-ta Unirii in subteran
- ar trebui sa fie construita sub cota maxima de adancime a chestiilor care exista acolo... nu?  (respectiv statia M2 cred)
- ma opresc, ca probabil bat prea rau campii :)

3. despre restul sistemului propus de tine, nu cred ca e cazul sa discutam pana nu punem la cale statia Piata Unirii... dar cum bine spunea TibiV, probabil ar fi mult prea scump in raport cu avantajele... hai sa vedem macar daca suntem in stare sa continuam M5, sa facem studii pt M4 sud, M7... 

Neufunk

Normal ca in subteran.

Ar fi scump, nu zic nu, dar nu ar fi exagerat de scump. Nu sunt sigur ca gara trebuie sa fie sub M2. Probabil ca tunelul catre Obor va trebui sa treaca pe sub M2 dar gara in sine nu prea cred. Eu unul as vrea sa fie sub biserica de langa curtea de apel.

TibiV

Quote from: Mihai_C_Radu on November 10, 2017, 02:16:38 PM
2 Gara P-ta Unirii in subteran
- ar trebui sa fie construita sub cota maxima de adancime a chestiilor care exista acolo... nu?  (respectiv statia M2 cred)
- ma opresc, ca probabil bat prea rau campii :)

Eu cred ca nu bati campii deloc.
Cam asta este problema. Se poate face dpdv tehnic, dar probabil ar costa cat M6, M5 si M4 la un loc..
In afara unei mega-gari subterane (si inca la adancime foarte mare - sub M2, care trece pe sub Dambovita...) practic va trebui sa traversezi orasul cu o galerie ca de metrou, dar pentru gabarit CFR standard - adica sensibil  mai mare.
Ca sa nu uitam ca declivitatile vor impune ca inceputul coborarii sa se faca mult inainte de GdN, probabil de prin Chitila...
(Neofunk, vorbim de cale ferata... Ce declivitati crezi ca poti avea la Piata Unirii ca tunelul sa treaca pe sub M2 dar gara nu ?!...)

What for ?...
De fapt, cred ca costurile unui asemenea proiect ar acoperi nu doar M4-6, ci si M7...

Bine, poti face orice cand te numesti Emiratele Arabe & vecinii petrolisti.
La noi mi se pare prohibitiv cat timp Gara de Nord urmeaza sa fie deservita de M1 si M4/M6...

Ar fi mult mai ieftin si decent sa readuci Gara de Nord (dar si garile secundare, de la Gara Obor la Bucuresti Est si Progresu) la starea normala de functionare (de la linii si macaze la garile propriu-zise, tare paraginite... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Eu sunt destul de convins ca nu trebuie neaparat sa faci la adancime foarte mare. Aveam candva niste planuri facute de altcineva (mare om) dar nu le mai gasesc. As putea sa spun exact cam cum ar veni amplasate treburile.

Problema cu gara de Nord este ca nu vom putea avea niciodata trenuri adevarate de mare viteza pentru ca este gara terminus. Pe langa asta, este un avantaj sa ai gara cat mai aproape de centru. Chiar daca ai metrou, implica o schimbare in plus. Plus ca una este sa deservesti trenuri nationale prin sistemul gara cu metrou si alta este sa ai sute de mii de pasageri zilnic care sa-ti vina cu trenul suburban si sa ia metroul. Garile pentru trenurile suburbane (care ar fi GdN, Obor, Gara Unirea si eventual Progresul) trebuie sa aiba in jurul lor si un "consumator" mare de navetisti (la Unirii putem vorbi de un CBD de exemplu, la Progresul poate fi un mega parc industrial). dar sa fie si bine legate la cat mai multe linii de transport in comun tocmai pentru a prelua fluxul masiv de calatori.

Putem studia ce se face in Barcelona, aia au experienta deja si nici nu par sa se opreasca. Repet, un asemenea proiect este scump dar ar avea un impact major. Plus ca atunci cand imparti costul total la 10 ani nu prea mai pare chiar atat de mult, mai ales daca ne-am lasa de prostii si ne-am pune pe dezvoltare.

nenea_hartia

Quote from: TibiV on November 10, 2017, 10:11:59 PM
In afara unei mega-gari subterane (si inca la adancime foarte mare - sub M2, care trece pe sub Dambovita...)
Uite la Bruxelles-Schuman gară comună cu stația de metrou. :)

Sigur că orice soluție ar fi foarte scumpă. În plus, un tunel feroviar prin centrul orașului se congestionează repede. În Bruxelles, unde frecvența trenurilor e foarte mare, se tot vorbește de închiderea a două gări mai mici, Congrès/Congres și Chapelle/Kapellekerk, pentru a mai elimina din punctele de congestie de pe Legătura Nord-Sud. Am înțeles de la @frunzaverde că Stockholmul se confruntă cu aceeași problemă.

Dar, cum suntem la Discuții ca-n gară, de ce să nu visăm la o linie prin centrul capitalei...