News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#390
Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
RK-ul iese din discutie, am refacut tot pana acum si ultimii 20 km ii mai petecim un pic?

RK-ul nu inseamna peticire, intelege chestia asta. RK = Reparatie Capitala. Inseamna aducere din toate punctele de vedere a sinei, terasamentului si infrastructurii caii la standardele constructive.. O reconstructie completa la acelasi standard cu cel actual produce EXACT aceleasi rezultate ca un RK (mai ales un RK "greu") la costuri mult mai mari (de 5-10 ori mai mari) decat un RK. Si la deranj urias.

Oricum UE a zis de n-spe ori ca nu finanteaza NIMIC pe Brasov - Predeal pentru ca orice upgrade care sa aduca orice crestere de viteza sau de tonaj acceptabil e prohibitiv la cost. Brasov - Sighisoara e alta discutie; si si acolo au fost niste negocieri uriase cu niste cerinte extreme puse de JASPERS pentru aprobare. Conditia primara a fost "reconstructie DOAR DACA garantati 160 km/h pe 90% din distanta".

RK nu este carpeala. DPDV al value-for-money, reconstructia UE e mult mai "carpeala", fiind o solutie proasta si scumpa la o problema canonica si cu solutii cunoscute si ieftine.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
... ca sa nu mai zic ca in zona asta exista sina 45 care  nu este facuta pentru "masa maxima pe osie" specifica coridoarelor UE.

Pai nu mai zi, ca nu-i adevarat. Sine tip 45, adica de 45 kg/m (lungime cupon <= 15 m, v.max = 100 km/h) nu s-au mai montat pe magistrale de prin anii '60, de pe la inceput. Nici pe secundare sau prin gari pe abatute nu mai e foarte frecventa utilizarea sinei tip 45.

Sinele de pe Predeal - Brasov sunt integral sine tip UIC 60 sau sine de tip S65 de 60 sau 65 kg/ml, nici macar sina tip 49 nu exista pe Predeal - Brasov. Prinderile sunt ori prinderi elastice tip  SKL 12, ori prinderi indirecte tip K. Traversele sunt in principiu T26. Calea e partial sudata, partial cu joante. Uite un exemplu de descriere a suprastructurii intr-un raport de accident: http://www.agifer.ro/rap-finale-ro/RI%20%20Timisu%20de%20Sus%20Predeal%2007%2005%202015.pdf

Practic suprastructura caii este identica cu cea care s-a folosit la reabilitari (reconstructii) - UIC60 cu SKL12 si traverse de beton. Sinele tip 49, 60 si 65 permit tonaje de 22.5 t/osie.

Ce se cheama ca faci e minciuna, pentru ca chestiile astea nu le poti scoate decat din burta, si ai mai fost prins de zeci de ori cu minciuna.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
Chiar aici pe forum parca vazusem o poza in care cineva intreba ce e cu "sudura aia ciudata" intre 2 sine de tipuri diferite.

Nu stiu ce sudura ciudata ai vazut tu, pentru ca nu vezi cu ochiul liber nimic, dar e absolut normal ca in exploatare cupoanele de sina sa fie inlocuite cu altele, ordinea nefiind fixa (si depinzand de uzura). Probabil ce-ai vazut e un cupon nou sudat de unul la jumatatea duratei de viata. E absolut normal. Si vei vedea aceleasi chestii si pe sina reconstruita.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
In plus tunelurile nu respecta standardele UE

Tunelurile respecta toate standardele UE.
Tunelul Mic nu are nici un standard UE de respectat (nu exista nici un fel de standard pentru tuneluri de 500 m).
Tunelul Mare are nevoie doar de o cale de evacuare de 75 de centimetri latime, care nici macar nu trebuie inaltata sau betonata (e suficient sa fie "la nivelul sinelor"). Care exista. Si de marcaje reflectorizante spre iesire (exista, sunt trase cu vopsea alba reflectorizanta) si iluminat de urgenta de 1 (UN) lumen. Exista.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
exista nenumarate probleme cu terasamentul

Asta rezolva un RK. Se face umplere si burare etc. Podetele se decolmateaza, si inlocuiesc unde e cazul.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
In plus segmentul este finantat pe fonduri UE...

Nu este. Are exceptie de viteza din cauze de relief. CFR nu a gasit nici o solutie cost-effective pentru segmentul Predeal - Brasov finantabil din fonduri UE.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
ce zici tu aici este exact acelasi lucru ca si cum ai zice ca nu avem nevoie de PiSi

Fals, si se vede ca nu ai inteles nimic. DN7 e echivalentul unei linii simple diesel. A1 e echivalentul a unei linii duble electrificate. Tu ce vrei e sa darami o autostrada si sa o inlocuiesti cu alta.

Quote from: Dan027 on August 17, 2017, 11:05:19 PM
Si te rog frumos termina cu ofensele la adresa mea, daca nu stii sa te manifesti altfel decat prin denigrarea interlocutorului, nici nu ma mira faptul ca unii oameni cu o oarecare expertiza nu au reusit sa influenteze nimic in bine in tara asta.

Incompetenta mascata prin:

1. folosirea unei terminologii sofisticate (si aia neinteleasa cum trebuie)
2. folosirea unui ton autoritativ, care da impresia de competenta

este extrem de periculoasa. Si primeste raspunsuri taioase inapoi, tocmai pentru a "taia elanul". Daca pana acum cam tot ce-ai zis s-a dovedit ori complet neadevarat, ori ceva wishful thinking bazat pe nimic, cum vrei sa te tratez?

Vrei respect, MERITA-L.

Ai doua optiuni pentru asta : ori te documentezi ca lumea si incepi sa scrii documentat, nu vorbaraie goala (gen 150 km/h pe curbe cu raze de 100 m, cai ferate prin debleul de la Aciliu si alte aberatii de genul asta), ori iti formulezi posturile aratandu-ti lipsa de expertiza si calificandu-ti ceea ce zici "nu ma pricep, dar de ce X...; nu ma pricep, dar Y...".

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Hai sa nu comparam cu o reconstructie facuta pe acelasi traseu, ci cu un nou traseu cu un tunel de vreo 4 km pe sub Predeal.

Nu gasesc nici un tunel de 4 km sub Predeal care sa scoata declivitatea la sub 2%, daramite la sub 1.5% cat ar trebui ca sa obtii un avantaj la marfa (ca pentru asta se fac reabilitarile pe TEN in principal). Minima pe care am gasit-o eu pentru 4.5 km e de 18 la suta! Panta urca lent dinspre Bucuresti si coboara brusc inspre Brasov.

Cristi5 a cautat mult mai in detaliu ca mine, si el a gasit, pe un traseu cu totul nou, undeva la 9 km minim, cu linie noua necesara pe cativa zeci de km. Ai fost implicat in discutie - ori n-ai inteles nimic, ori continui in dezinformare.

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Standardele sunt aceleasi, doar ca e putin absurd sa ceri unei lucrari de arta conceputa pentru realitatile altui secol sa corespunda noilor standarde, iar noi practic construim "un coridor european" si radem ce aveam inainte ca asa ne-am gandit noi candva ca ar fi bine.

Pai dat fiind ca tunelele de sub 1 km nu au alte standarde azi fata de cele din 1920, corespund foarte bine. Si strategia "radem tot" a fost o mare porcarie; de ce s-o continuam? Degeaba?

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 12:05:02 AMIar motivele pt asta sunt mai multe printre care un rol central il are si forta depusa pe carligul de remorcare al vagonului/locomotivei... Poate ne explica cineva mai bine, daca stie si are rabdare. Instructia poate fi si ea modificata, unde este cazul si cu studii temeinice... tehnologia avanseaza ...

Rolul central il are gravitatia. Fiecare procent de declivitate in plus creste rezistenta la tractiune cu 10 kg/tona tractata. Adaugand procentul de adeziune, inseamna ca:
- la 1% declivitate trenul va putea tracta 20% din greutatea tractata in plan la aceiasi viteza.
- la 2% declivitate vei putea tracta <10% din cat poti tracta in plan la aceiasi viteza.

Si asta teoretic. In practica procentele sunt ceva mai rele, nu de alta, dar masa locomotivei nu se schimba.

Poti sa faci oricate studii vrei tu, si orice modificari vrei tu, dar gravitatia, bat-o vina, tot aia e. Oricat avanseaza tehnica.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#391
N-am fost cu Softrans dar CFR a fost super ok vara asta (Cluj-BaiaMare-Gheorgheni-Brasov-Bucuresti) mai putin buda din acel Desiro... Vorbresc de confort, ca viteza e cum e... Asta e, curent in priza este, uneori si net, ce contreaza ca stai la calculator o ora in plus :)

Trebuie rezervat din timp, ca studentii... Super comod insa ca nu mai trebuie mers in gara pt bilet. Iti si spune, vrei 4 locuri, nu ti le pot da unul langa altul.

Ce ar fi minunat daca ar exista e un serviciu care-ti spune ce vagoane are trenul in compunere. Am cautat diagrame la Gherogheni si Brasov, am gasit (dar trebuie mers in gara), cea de la Gheorgheni nu era corecta (trenul avea 2 vagoane nu 5), cea de la Brasov era corectata... Si acolo e doar schematic, nu scrie daca e desiro...

Dar unele calatorii nu sunt fezabile la standardele actuale... As fi vrut Brasov-Timisoara de exemplu... dar e 10h... Sau 9h Brasov-Arad... Deja peste 7h e greu, mai bine avion din Bucuresti cu transbordari etc... Lasa ca termina ei coridoruuu' :)

TibiV

Ies eu definitiv si irevocabil de pe forum pana termina ei "coridoru' "... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#393
A naibii gravitaie...
Ce i-o fi casunat lui Newton pe ea ?!?!?....

Pauza de "respiro" a trecut...

Dan027,
de obicei eu nu dau dislike, dar de data asta ai de la mine un "full-dislike"...
(Ma astept sa imi "intorci favorul", dar nu-i bai...)

Nu intru in "detalii tahnice" (frunzaverde ti le-a explicat pe larg, chiar daca nu le-ai inteles...) ci doar in cele de "minim bun simt"....
(Am impresia ca pur si simplu refuzi sa citesti ceea ce nu iti convine... )

Dar hai sa te ajut:
1. Brasovul este in centrul Romaniei, dar categoric Brasovul nu este centrul Romaniei...
2. Solutia de a ingropa cateva miliarde de euro intre Predeal (Comarnic, de fapt, asa cum ti-a explicat frunzaverde...) si Brasov este echivalentul "facem CF de 160 km/h intre Ploiesti si Brasov"... Si cu "ocazia asta" ingropam pentru totdeauna tot restul retelei CF... Dar ce conteaza? Brasovul va avea tren la 160 km/h... Un asemenea obiectiv merita orice sacrificiu !
3. Nu are rost sa ma iau de restul  parerilor tale
Revin la 1 (bis...) Brasovul este in centrul Romaniei, dar nu este centrul Romaniei...

PS
Slava Domnului ca aia de la Bruxelles nu sunt brasoveni ca tine....

PSS
Imi cer scuze fata de ceilalti colegi brasoveni...
Dar Dan027 chiar sare peste toate "araturile"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu ai de ce sa iti ceri scuze. Dan insista aiurea cu prostia de tunel, dar nu vad printre argumentele lui vreunul legat de Brasov sau de conectarea Brasov-ului. Nu de alta dar nu a scris ca vre sa ajunga mai repede la B, nu a scris ca Brasov-ul nu va avea viteza de 160km/h (caci vom avea asta spre Sighisoara). Altfel spus el nu a adus in discutie Brasov-ul, tu l-ai adus in discutie. Asa, in mod gratuit si de prost-gust.

Dan027

#395
Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 01:18:04 AM
Oricum UE a zis de n-spe ori ca nu finanteaza NIMIC pe Brasov - Predeal pentru ca orice upgrade care sa aduca orice crestere de viteza sau de tonaj acceptabil e prohibitiv la cost. Brasov - Sighisoara e alta discutie; si si acolo au fost niste negocieri uriase cu niste cerinte extreme puse de JASPERS pentru aprobare. Conditia primara a fost "reconstructie DOAR DACA garantati 160 km/h pe 90% din distanta".

Noi abia acum facem studiul de fezabilitate pentru Brasov-Predeal... nu stiu unde ati vazut voi ca nu finanteaza UE acest tronson...

Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 01:18:04 AM
Nu stiu ce sudura ciudata ai vazut tu, pentru ca nu vezi cu ochiul liber nimic, dar e absolut normal ca in exploatare cupoanele de sina sa fie inlocuite cu altele, ordinea nefiind fixa (si depinzand de uzura). Probabil ce-ai vazut e un cupon nou sudat de unul la jumatatea duratei de viata. E absolut normal. Si vei vedea aceleasi chestii si pe sina reconstruita.



Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 01:18:04 AM
se vede ca nu ai inteles nimic. DN7 e echivalentul unei linii simple diesel. A1 e echivalentul a unei linii duble electrificate. Tu ce vrei e sa darami o autostrada si sa o inlocuiesti cu alta.

Daca pentru tine o cale ferata pe care te zguduie trenul de nu mai stii cei cu tine si pe care abia de mergi este echivalentul unei autostrazi e clara treaba. Echivalentul unei autostrazi ar fi o cale ferata care sa permita circulatia sub trafic mixt cu viteze ceva mai serioase, nu cu 50-65 km/h.

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Ai doua optiuni pentru asta : ori te documentezi ca lumea si incepi sa scrii documentat, nu vorbaraie goala (gen 150 km/h pe curbe cu raze de 100 m, cai ferate prin debleul de la Aciliu si alte aberatii de genul asta), ori iti formulezi posturile aratandu-ti lipsa de expertiza si calificandu-ti ceea ce zici "nu ma pricep, dar de ce X...; nu ma pricep, dar Y...".

Ca de obieci exagerezi... raze de 100 m?! debleul de la Aciliu?!

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Minima pe care am gasit-o eu pentru 4.5 km e de 18 la suta!

Pai eu ce am zis? -> "Dar pe tronsonul Azuga/Predeal - Darste se poate obtine prin constructia unui tunel de baza pe sub Predeal o panta uniforma pe toata lungimea coborarii de 18-19‰."

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Rolul central il are gravitatia. Fiecare procent de declivitate in plus creste rezistenta la tractiune cu 10 kg/tona tractata. Adaugand procentul de adeziune, inseamna ca:
- la 1% declivitate trenul va putea tracta 20% din greutatea tractata in plan la aceiasi viteza.
- la 2% declivitate vei putea tracta <10% din cat poti tracta in plan la aceiasi viteza.

Marea prolema nu este neaparat forta tragere, aia o compensezi cu 2-3 locomotive. Doar ca daca pui vreo 3 locomotive sa iti tracteze trenul este posibil sa iti rupa carligul de remorcare, la fel si daca aplici o presiune imensa pe vagon este posibil sa il strivesti. Au fost situatii in ambele cazuri: vagon deformat la compunerea trenului sau carligul de tractare rupt in mers (exemplele nu sunt in acest context, dar sunt relevante pentru situatia de fapt)...

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Poti sa faci oricate studii vrei tu, si orice modificari vrei tu, dar gravitatia, bat-o vina, tot aia e. Oricat avanseaza tehnica.

Nu la asta ma refeream.

OFF:

Quote from: TibiV on August 18, 2017, 03:46:48 AM
de obicei eu nu dau dislike, dar de data asta ai de la mine un "full-dislike"...

Tu sa nu dai dislike!? ... acum ceva timp te laudai ca mi-ai dat nu stiu cate...

Quote from: TibiV on August 18, 2017, 03:46:48 AM
Nu intru in "detalii tahnice" (frunzaverde ti le-a explicat pe larg, chiar daca nu le-ai inteles...) ci doar in cele de "minim bun simt"....

@frunzaverde a combatut ce am zis exagerand insasi lucrurile pe care le-am zis ca sa isi valideze punctul de vedere.
Este oarecum firesc, nu se poate sa avem cu totii exact aceasi viziune despre tot ce exista pe planeta asta. El vrea RK eu vreau o modernizare mai serioasa, de aici in colo totul este o dezbatere mai mult sau mai putin argumentata bazata pe termeni mai mult sau mai putin tehnici dar si pe diverse metode de discreditare a interlocutorului.

Quote from: TibiV on August 18, 2017, 03:46:48 AM
Dar hai sa te ajut:
1. Brasovul este in centrul Romaniei, dar categoric Brasovul nu este centrul Romaniei...
2. Solutia de a ingropa cateva miliarde de euro intre Predeal (Comarnic, de fapt, asa cum ti-a explicat frunzaverde...) si Brasov este echivalentul "facem CF de 160 km/h intre Ploiesti si Brasov"... Si cu "ocazia asta" ingropam pentru totdeauna tot restul retelei CF... Dar ce conteaza? Brasovul va avea tren la 160 km/h... Un asemenea obiectiv merita orice sacrificiu !
3. Nu are rost sa ma iau de restul  parerilor tale
Revin la 1 (bis...) Brasovul este in centrul Romaniei, dar nu este centrul Romaniei...
Cat de mult mai ajutat... fara ajutorul tau nu stiu ce ma faceam...
Nu vrea nimeni alti bani decat diferenta din taxele cu care Brasovul contribuie la bugetul de stat si ceea ce primeste + fondurile europene pe care sunt puse la despozitie pentru realizarea unor astfel de investitii.

rizzuh

#396
Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Ai doua optiuni pentru asta : ori te documentezi ca lumea si incepi sa scrii documentat, nu vorbaraie goala (gen 150 km/h pe curbe cu raze de 100 m, cai ferate prin debleul de la Aciliu si alte aberatii de genul asta), ori iti formulezi posturile aratandu-ti lipsa de expertiza si calificandu-ti ceea ce zici "nu ma pricep, dar de ce X...; nu ma pricep, dar Y...".

Ca de obieci exagerezi... raze de 100 m?! debleul de la Aciliu?!

Tu esti troll, sau prost? Sau ambele (exista si varianta asta)? Are dreptate TibiV, tu refuzi sa citesti ceea ce nu-ti convine
Iti dau mai jos un quote, unde CHIAR TU ai desenat o cale ferata pe langa autostrada A1 din debleul de la Aciliu. Iar, ca bonus, raspunsul lui frunzaverde.

Quote from: Dan027 on January 11, 2017, 11:00:05 PM
Si uite aici o varianta cu raze de curbura de 1,5-2km si cu o panta acceptabila. Sunt sigur ca se poate mai bine dpdv tehnic.


Quote from: frunzaverde on January 12, 2017, 01:17:09 AM
Aici putem intreba daca e prostie, ignoranta sau trollism pur.

Curba cea mai stransa acolo are o raza de ~900m (A1 a fost trasata cu un compas de 1.1 km). Stii care-i diferenta intre raza si lungime? 2*pi*r iti spune ceva?

Mai grav, fix paralel, la 20 m de propunerea ta este o autostrada. Celebra autostrada surpata de la Aciliu. Ca autostrada sa fie posibila a fost nevoie de cel mai lung viaduct din Romania si de doua deblee masive care de mari ce sunt s-au surpat. Asta ca sa se mentina o declivitate de 4-6% nu de 1.4% cat zici tu.

Pe propunerea ta corectata pentru reteta optim folosind un algoritm simplu de hill climing, panta maxima este, fara debleu/rambleu ~14% nu 1.5%. Adica cremaliera, nu HSR.

Deci tunel-viaduct-tunel. Prin nisipuri miscatoare care deja s-au surpat. Ce frumos!

Iar la Orlat, vezi dealul ala? Fix prin el: https://goo.gl/maps/gPYV8HRKzgP2. Si prin asta: https://goo.gl/maps/BRK9WnjRLbD2
Sunt din cele mai fine nisipuri, argile si alte prostii care-o iau la vale cum bagi excavatorul prin ele.

Nu e imposibil. Dar o sa te coste. Zeci de milioane de euro pe kilometru.

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Minima pe care am gasit-o eu pentru 4.5 km e de 18 la suta!

Pai eu ce am zis? -> "Dar pe tronsonul Azuga/Predeal - Darste se poate obtine prin constructia unui tunel de baza pe sub Predeal o panta uniforma pe toata lungimea coborarii de 18-19‰."

Ai omis din acel citat din postarea lui frunzaverde fix ceea ce era cel mai important:

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Nu gasesc nici un tunel de 4 km sub Predeal care sa scoata declivitatea la sub 2%, daramite la sub 1.5% cat ar trebui ca sa obtii un avantaj la marfa (ca pentru asta se fac reabilitarile pe TEN in principal).

Asa de ce cucu' mai faci ditamai tunelul, mai Dane, ca sa scazi panta din 2.6% in 2%? Wow, such grade, much advantage.

LE: Eu am iesit din discutia asta inutila. Nu are niciun rost, dar tot potentialul sa degenereze direct in flame war. Ceea ce s-a si intamplat in trecut, in topic-ul de HSR.

Ionut

Va rog fără jigniri. Dacă nu puteți păstra tonul amical, o sa opresc eu discuția care oricum deviază aiurea și nu generează nimic constructiv sau macar informativ.

pasadia

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Nu vrea nimeni alti bani decat diferenta din taxele cu care Brasovul contribuie la bugetul de stat si ceea ce primeste + fondurile europene pe care sunt puse la despozitie pentru realizarea unor astfel de investitii.

Nu stiu de unde ai scos prostia asta, dar sa fiu al naibii daca un tunel de baza in Predeal nu ar fi ultimul lucru in care mi-as dori sa fie investiti acei bani. Mai degraba fac port la Olt pentru Brasov decat asta si pretind ca transport marfa fluvial (asta ca sa intelegi cat de mare ineptie imi pare a fi constructia vreunui tu el acolo). Si pentru ca ne stim personal, te rog din tot sufletul sa incetezi. Chiar daca ai avea dreptate in toate aspectele tot nu ar folosi la nimic.

frunzaverde

#399
Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Noi abia acum facem studiul de fezabilitate pentru Brasov-Predeal... nu stiu unde ati vazut voi ca nu finanteaza UE acest tronson...

Nu pot sa-ti dau documentul JASPERS cu comentarii, din pacate, ca nu-l mai am... Ca si in celelalte proiecte, JASPERS a participat cu comentarii la procesul pre-SF si SF. De asta nici nu au miscat dincolo de faza de SF.

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM


Sina tip 49 legata de sina tip 65. Absolut normal.
Poza e veche de 10 ani si nu a fost facuta pe Brasov - Predeal.

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Daca pentru tine o cale ferata pe care te zguduie trenul de nu mai stii cei cu tine si pe care abia de mergi este echivalentul unei autostrazi e clara treaba. Echivalentul unei autostrazi ar fi o cale ferata care sa permita circulatia sub trafic mixt cu viteze ceva mai serioase, nu cu 50-65 km/h.

Zguduitul si vitezele proaste sunt din cauza lipsei de intretinere. Linia a permis decenii la rand 70 km/h intre Predeal si Darste si 120 km/h intre Darste si Predeal. Pentru o linie cu coborare de 2+% vitezele au fost acceptabile in Europa si cu RK vor fi acceptabile.

Declivitatea e uriasa; corectarea ei e prea scumpa pentru orice alta tara in afara de Elvetia si Austria, tari foarte bogate si cu tranzit urias.

Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 08:04:27 AM
Ca de obieci exagerezi... raze de 100 m?! debleul de la Aciliu?!

Vezi postul lui rizzuh.

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Minima pe care am gasit-o eu pentru 4.5 km e de 18 la suta!

Tu zici 18 la mie. Eu zic 18 la suta. Deci de zece ori mai abrupt.

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Marea prolema nu este neaparat forta tragere, aia o compensezi cu 2-3 locomotive.

Asigurarea distantelor de franare si puterii de tragere este problema principala. Carligul cuplei este un considerent secundar. Nu mai fi incapatanat.

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
El vrea RK eu vreau o modernizare mai serioasa, de aici in colo totul este o dezbatere mai mult sau mai putin argumentata bazata pe termeni mai mult sau mai putin tehnici dar si pe diverse metode de discreditare a interlocutorului.

Nu te discreditez pentru opinie, ci pentru argumentele gresite, proaste sau mincinoase de-a dreptul. Si pentru incapatanarea cu care persisti in prostie. Pe care le prezinti ca si cum ar fi adevar generat de un specialist. Califica-ti argumentele cu "nu stiu mare lucru despre calea ferata".

Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Nu vrea nimeni alti bani decat diferenta din taxele cu care Brasovul contribuie la bugetul de stat si ceea ce primeste + fondurile europene pe care sunt puse la despozitie pentru realizarea unor astfel de investitii.

Asta e prostia standard debitata de nationalistii locali... O proportie covarsitoare a taxelor in Romania e colectata central prin impozitele pe profit si cotele defalcate de TVA si "marii contribuabili". Practic "centrul" finanteaza pe toata lumea, cele cateva zeci de milioane de euro mutate din taxe judetene si locale de colo colo sunt nimic fata de ce se primeste de la bugetul central.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Earthchild

Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 10:49:52 AM
Zguduitul si vitezele proaste sunt din cauza lipsei de intretinere. Linia a permis decenii la rand 70 km/h intre Predeal si Darste si 120 km/h intre Darste si Predeal.

Correction: Darste si Brasov.

Dan027

Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 10:49:52 AM
Quote from: frunzaverde on August 17, 2017, 06:20:13 PM
Minima pe care am gasit-o eu pentru 4.5 km e de 18 la suta!

Tu zici 18 la mie. Eu zic 18 la suta. Deci de zece ori mai abrupt.

18 la suta * 4,5 km = 810 m diferenta de nivel... nu stiu unde ai gasit tu o asemenea diferenta de nivel intre Predeal si Timisul de Sus.

Vice33

Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a fost criticat, din nou, de premierul Mihai Tudose, în debutul ședinței de Guvern de vineri. De data aceasta, șeful Executivului s-a arătat nemulțumit de pierderile de la Tarom, CFR Marfă și CFR Călători, dar și de faptul că oamenii desemnați să verifice stadiul lucrărilor pe diferite porțiuni de autostradă nu s-au deplasat la locurile indicate.

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/tudose-catre-cuc-nu-mai-am-pic-de-incredere-in-ce-mi-spuneti-779115

frunzaverde

#403
Quote from: Dan027 on August 18, 2017, 01:06:16 PM
18 la suta * 4,5 km = 810 m diferenta de nivel... nu stiu unde ai gasit tu o asemenea diferenta de nivel intre Predeal si Timisul de Sus.

Am gresit alegerea punctului, imi pare rau. Panta caracteristica, in cel mai bun caz, cu racord la linia curenta, 4600 m de tunel, este de 4.25% cu tot cu curba. 4.25% e exact acelasi lucru cu 18% dpdv practic; inutilizabil feroviar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#404
Quote from: frunzaverde on August 18, 2017, 02:39:52 PM
Am gresit alegerea punctului, imi pare rau. Panta caracteristica, in cel mai bun caz, cu racord la linia curenta, 4600 m de tunel, este de 4.25% cu tot cu curba. 4.25% e exact acelasi lucru cu 18% dpdv practic; inutilizabil feroviar.

Si ca sa pun in context ce inseamna 4.25%:

Quote from: frunzaverde on August 12, 2015, 01:37:56 AM
Maximul in Europa pentru o linie de CF normala e 5.56% pe Flåmsbana. M-am dat cu trenul pe-acolo, cand vezi cum se chinuie ditai monstrul de locomotiva electrica sa traga 7 vagoane prapadite de calatori cu 20 la ora, cu scantei si opinteli...

Hai sa fim seriosi. Nu este practic niciun tunel pe sub Predeal pentru a elimina pasul Predeal - Timisul de Sus. Sunt tari mult, mult, mult, mult, mult mai bogate ca Romania care nu au facut asa ceva. Haideti sa-i lasam pe Elvetieni si Japonezi pentru o secunda, va prezint Cajon Pass din SUA:

Quote
The 3.0% grade for a few miles on the south track is challenging for long trains, making the westbound descent potentially dangerous, as a runaway can occur if the engineer is not careful in handling the brakes. The second track, built in 1913, is 2 miles (3.2 km) longer to get a lower 2.20% grade. It ran through two short tunnels, but both were removed when the third main track was added next to the 1913 line. Trains may be seen traveling at speeds of 60 and 70 mph (97 and 113 km/h) on the straighter track away from the pass, but typically ascend at 14 to 22 mph (23 to 35 km/h) and descend at 20 to 30 mph (32 to 48 km/h). The third track enables a capacity of 150 trains per day on the BNSF lines.

Prin pasul asta se muta cantitati de marfa complet SF pentru Romania, si totusi pasul este format din patru linii diesel (3 BNSF, 1 UP), fara niciun tunel, daramite un tunel de baza. Ba chiar au avut 2 tunele mici si le-au daramat, au facut deblee si au tras a 3-a linie BNSF. Acolo-s roci solide, daca ai incerca asa ceva la Predeal ar lua-o muntele cu tot cu Predeal la vale; acolo nici macar nu poti sa dai copacii din jurul sinei pentru ca o ia sina la vale.

Acolo se circula cu 35 km/h la deal si 48 km/h la vale, pentru ca nu plateste nimeni pentru viteza mai mare de atat. In schimb, este autostrada cu 5 benzi pe sensul de urcare si 4 pe sensul de coborare. Oare cat trafic credeti ca este acolo, de-a fost nevoie de 4 sine de cale ferata si o autostrada cu 9 benzi? Prin munte!

Uite acum arata trenurile care parcurg pasul:







Numarati locomotivele. Dash 9 din poza are 4400 cp. Traseul este al dracului de periculos, nu se poate traversa fara frane reostatice; au incercat unii sa duca un tren de 69 vagoane pline (de 100 de tone fiecare, 6900 de tone in total) fara suficiente frane reostatice. Se pare ca... nu le-a mers prea bine la faza asta.