Complexul Feroviar Bucuresti

Started by TibiV, March 26, 2024, 05:23:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Dragi colegi,
am constatat cu tristete ca exista doar cateva postari "aruncate" pe diverse topice care abordeaza (tangential) unul dintre cele mai importante proiecte feroviare din Romania: Complexul Feroviar Bucuresti.

A fost abordat "sectorial", cu multa atentie acordata in special segmentului GdN-OTP (Gara de Nord - Aeroport Otopeni), in principal privind posibilitatea dublarii liniei macar pana la Mogosoaia.

Doar ca acest complex feroviar este imens, si de o importanta mult mai mare decat simpla calatorie a pasagerilor in trenurile spre/dinspre aeroportul Otopeni (chiar daca de 2 ani pe forum s-a discutat 95% dintre postari fix despre GdN-OTP).

Parerea mea este (desi accept pareri contrare si argumentele respective...) ca, pentru Romania, acest Complex Feroviar Bucuresti este cel putin la fel de important ca autostrada PiSi.
Si muuuuult mai putin bagat in seama, incepand chiar cu sefii cei mari, care au birourile fix cu vedere spre "HM halta de miscare" cunoscuta (in general) drept Gara de Nord... (am fost in biroul ministrului, parcul garii se vede frumos de acolo. nu se vad intarzierile si toate rahaturile care ii privesc doar pe amarastenii care nu au masina si folosesc trenul...  >:( )

Cred ca merita un topic separat, mai ales ca (teoretic) este "in lucru". Tinand seama de varsta mea, nu cred ca voi apuca sa vad varianta finala/modernizata a Complexului Feroviar Bucuresti, dar sper sa o vada colegii de forum mult mai tineri....

Anyway...
Am initiat acest topic pur si simplu pentru ca m-a "fermecat" o filmare superba, teoretic despre podul Grant, dar in care vedem toata "nebunia" de linii din GdN (este drept, fara peroane... dar nu peroanele "ne doare").
Deci GdN este km 0 (kilometrul zero, nu kilometrul O cum au spus unii prezentatori TV...) al Cailor Ferate Romane (adica varianta feroviara a pietei Sf.Gheorghe pentru rutier) am considerat ca merita sa pun filmarea respectiva ca prima postare a unui nou topic care ar trebui sa fie foarte activ in urmatorii 5-10 ani (10-15 ani, daca punem la socoteala micile "micile extensii de timp" de pe toate lucrarile CF...  :( )

Filmarea despre care vorbeam:
Quote from: TibiV on March 26, 2024, 11:39:15 AMIar aici este o filmare excelenta, "de manual", (desi este deja "veche", are 2 saptamani - 10 martie 2024) realizata de Romanian Landscapes. Are o multime de date tehnice si istorice despre Podul Grant, de la inceputurile istorice (ale podului si ale complexului feroviar Gara de Nord).

Pe YouTube filmarea se numeste Podul Grant, Sectorul 1 | Bucuresti


Pe video sunt mult mai multe informatii (tehnice si istorice), dar pun aici descrierea din postarea YT:
"10 mar. 2024
Podul Grant este un pod pentru șosea și tramvai din București, inaugurat în 1982, care traversează liniile de cale ferată ce pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord.
Numele podului vine de la Effingham Grant (1820--1892), secretar al consulatului Regatului Unit la București în prima jumătate a secolului al XIX-lea. După falimentul fabricii sale "Fonderia de la Belvedere", Grant este nevoit să vândă statului o parte din terenurile moștenite de la boierii Golești (Grant fiind căsătorit cu nepoata marelui logofăt Dinicu Golescu). Restul proprietății a fost parcelat de Grant, terenurile fiind vândute lucrătorilor de la CFR."


Respect familiilor Grant si Golescu! (Asta pentru cei care se intreaba - sau poate nu s-au intrebat vreodata...) de ce Ministerul Transporturilor are sediul pe Bulevardul Dinicu Golescu nr.38 ...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Ma bucur că ai deschis acest topic. Complexul Feroviar București este foarte important pentru buna funcționare a traficului. Remarc însă lipsa de strategie privind acest complex. Mai redeschidem o linie, mai licităm un macaz, mai prelugim un fir de trafic, dar nimic integrat.