News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[SV] Centura Radauti

Started by Balto, March 24, 2018, 02:35:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola

Pe GMaps apare tot circulație blocată în centrul Rădăuților, probabil oamenii nu ocolesc pe centură din cauza distanței mai mari de parcurs  :o

alecu26

Exact ce spun despre foarte multe dintre centuri....proiectate la dracu in praznic pe coclauri, multe din ele cu pericol de alunecare si cu serpentine.

E cazul centurii de diamant la Cluj, la Tg Mures, la Bistrita. A aparut recent si planul celei de la Sighisoara. Horror.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Serios vorbind, e normal sa fie cu roșu pe harta de trafic orice centru de localitate. Fie că e Radauti, fie că e București, fie că are, fie că nu are centura. Dacă nu mă credeți, uitati-va la culoarea ce apare în centrul Sebeșului.

Dar asta nu înseamnă că e inutila centura sau că e nefolosita. Da, e probabil că unii localnici, prea obișnuiți cu vechile trasee, să nu conștientizeze că e mai comod și mai rapid să folosească centura in călătoriile lor dintr-un cartier in altul (știu nenumărate exemple din Brașov). Dar repet, nu e acesta un argument anti-centura și nici nu cred că e cazul să o consideram a fi greșită prin traseul ales.

Și zic asta contrazicandu-l și pe Alecu : traseul pentru Sighisoara e ok, nu vad ce altă soluție ai fi putut propune (exceptând intersecția de la Hetiur, pusă prea la sud).

voicul

#498
Pe sensul E-V sau V-E nu exista centura (adica nu ai cum sa intrii sau sa iesi in partea de E).
Nu stiu de ce am impresia ca asta e si grosul traficului prin zona.
Deci daca nu ai centura ... tot prin centru o iei.

ovideatza

#499
In plus centrul este blocat din alta cauza. Nu se elibereaza pur si simplu pentru ca exista centura.
Traficul greu "ocolea" cumva centrul, fiind dirijat pe niste strazi laterale.

Aportul centurii la viata orasului este important.
Deja cam orice firma isi trimite angajatii pe centura, nu mai te plimbi prin toate gropile din oras. Si pentru multe directii centura e preferata.
Cand va fi trafic si spre Dornesti pe centura va fi si mai bine. Mai ales pentru zonele acum tranzitate de traficul spre Dornesti.

INSA in centru sunt toate bancile si e zona de interes pentru toti pe o raza de 30-40 km...asta nu o rezolvi cu o centura astfel incat centrul sa fie verde pe gmaps.
Stati sa vedeti ce va fi de la 1 iulie...cand traficul explodeaza pur si simplu in zona.


Centura este PREA APROAPE de oras de exemplu in zona spre Badeuti. Trebuia sa fie dupa podul actual, mai spre Badeuti. Asa a taiat in 2 zona de servicii din oras. Da, e mai usor de folosit poate, dar pe termen lung nu e o idee buna.

KnX

No, că s-a aflat și motivul întârzierii lucrărilor la breteaua care leagă DN17A (spre/dinspre Dornești) cu sensul giratoriu de pe șoseaua de centură a Rădăuțiului.

"...
Pe traseul bretelei rutiere trebuia rezolvată problema unei conducte de gaz metan. La lucrările aferente modificării traseului acesteia, un lucrător a murit într-un accident de muncă. A urmat o anchetă finalizată acum câteva luni de procurori, care a întârziat lucrările.

În acest moment, situația fiind clarificată, nu mai rămâne decât să se realizeze efectiv racordul drumului dinspre Dornești cu șoseaua de centură, asfaltându-se  cei câțiva zeci de metri rămași, eveniment punctat de primarul Bogdan Loghin."
Sursa: https://suceava-smartpress.ro/primarului-radautiului-bogdan-loghin-anunta-ca-maine-incep-lucrarile-de-asfaltare-a-celor-cativa-zeci-de-metri-care-separa-dornestiul-de-soseaua-de-centura-radauteana/
la 21.06.2021

Și se pare că cei de la UMB s-au mișcat repede și au gătat într-o clipeală de ochi și bucățica aia de bretea.
În ziarul Monitorul de Suceava de ieri apare articolul în care se anunță finalizarea lucrărilor.
https://www.monitorulsv.ro/Local/2021-07-01/Flutur-saluta-finalizarea-lucrarilor-la-tronsonul-catre-Dornesti-al-centurii-Radautilor

Unii dintre noi credeau că vor termina undeva prin 2023, dar iată că așteptările le-au fost înșelate.
Bine că s-a terminat!

hvm

^
Cum adica primul oras din Romania care are centura inelara completa? pai atunci DNCB ce e? Sau ei vor sa spuna ca pe DNCB nu o putem numi centura? Oricum ma bucur ca e gata.
Quote"Soseaua de centură are o lungime de 16,5 kilometri, iar pe traseul centurii au fost construite șapte sensuri giratorii, șapte poduri și două pasaje. Trebuie spus că municipiul Rădăuți este primul oraș din România care are o centură inelară completă."

Sursa: https://www.monitorulsv.ro/Local/2021-07-01/Flutur-saluta-finalizarea-lucrarilor-la-tronsonul-catre-Dornesti-al-centurii-Radautilor#ixzz6zRHEEdaL
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

survola

^ din România profundă  :D

JohannDB

#503
                       ""... Sau ei vor sa spuna ca pe DNCB nu o putem numi centura? ""  Sătul de ceea ce înseamnă, arată, este, "actuala" DNCB, de la Voluntari/DN2 pe la Pantelimon, Cernica, A2, Popești-Leordeni, Berceni, Jilava, Măgurele, Bragadiru, Domnești, A1..... ai senzația că ești pe o uliță de sat, îngustă, proastă, enervantă, numai "centură", NU !! O capitală "ioropeană"..... Și de când cu șantierele pentru actualele noduri, marasmul e și mai mare.... M-am rugat "bunuțului" ca să trec pe aici numai noaptea și ruga mi-a fost ascultată.....
                       Puțin of top, dar ăsta-i DNCB-ul, azi !! Mâine...??  Încă nu se știe....

   Și acum, ON TOP, ieri 19.08.21, am avut plăcerea unui tur complet pe Centura Rădăuți.... M-a surprins, să zic,  plăcut, unde la giratoriile "obligatorii" am revăzut și acel metru în plus pe lățime din "biscuiți" cu  care te ajuți la razele de viraje; atât la Egger cât și la Schweighoffer, se aduc utilaje de tot felul....
   Și, daa, Rădăuți, are o centură inelară, completă, bine marcată, bine semnalizată, cu noduri pentru direcțiile necesare (conform unor opinii locale de aici din forum, nu contest că n-ar fi putut fi rezolvate ALTFEL anumite probleme, pe care proiectantul nu le-a văzut/n-a ținut cont de ele, dar localnicii le simt/văd permanent); eu ca outside-r nu cunosc chichițele, drept urmare impresia mea este una pozitivă și e așa și prin faptul că m-a/mi-a servit de minune ......
     Am intrat pe centură din DN2H, prin Milișăuți și am luat-o spre ieșirea Dornești, Frătăuți/Măneuți, Gălănești (continuare DN2H), Marginea, Volovăț și înapoi spre Milișăuți, Suceava.....
    Am și o filmare, dar să vedem în ce relații mă aflu cu "țeava" de filme... :D :D :D

ovideatza

Problema e ca nu ai intrat prin Milisauti ci ai intrat prin Radauti dinspre Milisauti.

Asta e una din problemele majore. Trebuia pusa in exteriorul orasului, nu in interiorasa cum e acum. Au ales gresit varianta optima din cele propuse pt a face o economie.

DarkFranck

#505
Bine, când eram eu mic, orașul Rădăuți se termina cam pe unde e acum stația Petrom, deci cu mult înainte de actuala centură, dar acum mai e puțin și se lipește de Bădeuți. De la ieșirea din oraș până la Volovăț erau vreo 2 km, mergeam la scăldat sub pod și apoi la furat cireșe spre Volovăț. Acum s-au lipit, iar limita Volovățului este dincoace de pod (deși pe atunci toată lumea avea impresia că orașul e până la pod).

Rădăuți e un oraș cu o dinamică aparte, care se va lipi treptat de toate comunele învecinate (în afară de Marginea, unde distanța e cea mai mare), că e în continuare o mare densitate de populație, în ciuda emigrației puternice din ultimele decenii. Așa că nu cred că mai e atât de relevant dacă centura trebuia mutată mai spre Bădeuți sau nu, activitatea economică se va adapta la configurația actuală a centurii.
Fluctuat Nec Mergitur

mateisn

^ activitatea economica se va adapta cu siguranta, insa ar fi fost mult mai ok ca persoanele care doresc sa intre pe centura dinspre Badeuti sa nu fie nevoite sa parcurga acei 500m intr-o zona relativ aglomerata cu hotel, benzinarie, asezemantul manastirii, vulcanizari si restaurant.
Pentru sensul invers este putin si mai ciudat, vii relaxat pe centura de oriunde ai intra si vrei sa iesi spre Suceava, dar imediat dupa ce iesi trebuie sa stai cu ochii-n patru in zona respectiva

voicul

Pai hai sa vedem logic:
Era in 2008 - 2009 cand s-a facut SF-ul aglomeratie acolo?
Probabil ca nu.
Ce conteaza ca peste 15 ani s-a facut centura. Ea a fost facuta aproape pe un SF din mileniul trecut.

Mai mult: stii unde se va forma aglomeratie pe viitor?
Fix pe langa centura.

Nu trebuie sa crezi ci sa te uiti la DNCB si sa vezi rezultatul.

ovideatza

Si acu 15 ani era strategic sa faci centura dupa Podu Vladichii, adica sa ai o alternativa viabila in cazul in care apa iti ia podul actual. Hale dupa centura actuala erau deja prin 2007-2008 daca nu ceva mai devreme. In 2005 stiu sigur ca era fostul supermarket actual Radburg in floare. Adica era previzibila dezvoltarea respectiva de acu multi ani.