Author Topic: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor  (Read 12347 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.268
  • Karma: +1259/-222
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #75 on: January 18, 2017, 04:18:08 PM »
^^
Exista 2 distribuitori in lume care pot oferi dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie cu durata de viata de 50 de ani(1 Europa 1 SUA) cu preturi pe masura. Asta e o decizie care ii caracterizeaza: mai bine dam 1000 de lei in plus la constructie si scapam de corvoada intretinerii, decat 10 lei si putina inteligenta in plus la intretinere. Azi maine o sa ceara in caietele de sarcini pamant vegetal pe taluzuri pe care sa creasca iarba maxim 5 cm si parapeti care se spala singuri.
« Last Edit: January 18, 2017, 04:21:16 PM by horatiu.cosma »

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 425
  • Karma: +247/-293
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #76 on: January 18, 2017, 04:56:31 PM »
^Pai parapeti care sa se spele singuri nu ar fi asa de greu de facut. La ce pret? Well...  :lol:

Quote
Some nanotechnologists have developed treatments, coatings, paints, roof tiles, fabrics and other surfaces that can stay dry and clean themselves by replicating in a technical manner the self-cleaning properties of plants, such as the lotus plant.

Sursa: Wikipedia, articolul 'Lotus effect'
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

bridge

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 405
  • Karma: +303/-71
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #77 on: January 18, 2017, 05:53:12 PM »
^^
intretinere rosturi A3 km 25 Turda-Gilau:


alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.645
  • Karma: +1179/-102
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #78 on: January 18, 2017, 05:56:46 PM »
Chiar si acei producatori, nu vor oferi garantie de 10 ani fara intretinere regulata, iar in Romania unde inca nu stim cum se face o dezapezire (iar publicul cere ca drumul sa fie negru), acea durata de viata de 50 de ani...e o gluma.

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 640
  • Karma: +294/-129
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #79 on: January 18, 2017, 09:22:56 PM »
Wow faci pana asigurat !!!  >:( >:( >:(
You're in Steelers Country !

perfidus

  • Senior
  • ****
  • Posts: 285
  • Karma: +100/-67
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #80 on: February 17, 2017, 08:29:53 PM »
Îmi explică şi mie cineva ce înseamnă bermă? Ceva legat de şanţuri...
31.07.2017 depunere oferte Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.645
  • Karma: +1179/-102
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #81 on: February 18, 2017, 05:43:56 PM »
Google te lamureste imediat.

In caz legat de santuri, e practic umarul santului, sau mai stiintific vorbind parte orizontala de la partea superioara a santului.

perfidus

  • Senior
  • ****
  • Posts: 285
  • Karma: +100/-67
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #82 on: February 18, 2017, 08:01:31 PM »
Ok, dacă în cazul refuzului de deschidere pe lotul 2 A1 se invocă lipsa a 3200m de rigole (pe) bermă înseamnă că mai pe înțelesul nostru lipsesc acele șanțuri de pe porțiunile orizontale ale taluzurilor - e corect?
31.07.2017 depunere oferte Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

alexV

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 369
  • Karma: +308/-18
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #83 on: February 22, 2017, 09:56:32 PM »
ce inseamna Cap X si Cap Y, la CFR?

Redox

  • Senior
  • ****
  • Posts: 250
  • Karma: +124/-2
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #84 on: February 23, 2017, 09:09:26 AM »
Se consideră Cap. X, capetele stațiilor din direcția București unde aparatele macazurilor se numerotează cu numere impare.
Se consideră Cap. Y, capetele stațiilor opus direcției București unde aparatele macazurilor se numerotează cu numere pare.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.645
  • Karma: +1179/-102
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #85 on: March 01, 2017, 04:59:19 PM »
adica intrarea si iesirea din statie, cu referinta la Bucuresti. Asa cum kilometrajul la autostrazi e crescator dinspre Bucuresti spre restul tarii.

La fel si la CFR, Linia 1 se considera cea care merge dinspre Bucuresti spre restul tarii. La autostrazi e calea 1.

Nu inteleg faza cu numerotarea macazelor.

Redox

  • Senior
  • ****
  • Posts: 250
  • Karma: +124/-2
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #86 on: March 02, 2017, 11:31:29 AM »
La fel si la CFR, Linia 1 se considera cea care merge dinspre Bucuresti spre restul tarii. La autostrazi e calea 1.

Corect, dar ca să fie mai exact și pentru a nu se confunda cu Linia 1 din interiorul unei stații, este denumit Firul 1.

Pentru semnalele luminoase de ieșire din stații, avem indicativul compus dintr-o literă și un număr: X sau Y (în funcție de direcția București) iar cifra indică numărul liniei la care face referire semnalul. Linia 1 din interiorul unei stații este considerată prima linie din dreptul clădirii de călători pentru o mai bună orientare a călătorilor.

Numerotarea macazurilor se va face în ordine crescătoare începând dinspre capetele stației (X sau Y) spre clădirea gării, astfel avem:
- dacă vorbim de Cap. X al stației, primul macaz întâlnit la intrarea în stație este numerotat cu M1 urmat de M3, M5, etc.;
- dacă vorbim de Cap. Y al stației, primul macaz întâlnit la intrarea în stație este numerotat cu M2 urmat de M4, M6, etc.