Author Topic: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor  (Read 19766 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cfdp

  • Youngster
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +15/-6
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #120 on: October 16, 2017, 01:35:22 PM »
balast/ pamant stabilizat cu..... stabilizatorul poate fi ciment, var, zgura ,cenusa termocentrala,....
deci corect: balast stabilizat cu xxx% ciment.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.081
  • Karma: +1289/-116
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #121 on: October 16, 2017, 03:05:40 PM »
adica se stabilizeaza balastul cu ciment, se face ca un beton slab, slab (si nu invers, nu acel balast amestecat cu ciment stabilizeaza ceva).

Balastul stabilizat este parte din sistemul rutier, reducand foarte mult grosimea pachetului de straturi asfaltice. Nu e cea mai buna solutie, dar e cea mai ieftina, dar asta e alta discutie.

Earthchild

  • Senior
  • ****
  • Posts: 268
  • Karma: +82/-42
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #122 on: October 16, 2017, 08:20:37 PM »
Mulțumesc pentru lămuriri amândurora. Dar care ar fi cea mai bună soluție, cea cu beton?

Trimis de pe al meu Lenovo TAB 2 A8-50LC folosind Tapatalk
« Last Edit: October 16, 2017, 08:24:11 PM by Earthchild »

RaduC

  • Officer
  • ***
  • Posts: 188
  • Karma: +87/-8
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #123 on: October 20, 2017, 09:51:25 PM »
^^^ nu sunt absolut deloc normale consolidarile la interfață dintre terasament și culeile podurilor. Dacă ar fi fost, de ce la calea ferată nu se întâlnesc?! Execuția la autostrăzi este incorecta!

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.744
  • Karma: +724/-91
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #124 on: October 20, 2017, 10:14:48 PM »
S-a mai explicat pe forum diferenta dintre podurile CF si podurile de autostrada.

RaduC

  • Officer
  • ***
  • Posts: 188
  • Karma: +87/-8
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #125 on: October 20, 2017, 10:24:49 PM »
Dacă ar fi sa reformulez, chiar și la autostrăzi, trambulinele sunt evitabile.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.349
  • Karma: +3238/-79
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #126 on: October 20, 2017, 10:31:42 PM »
nu si in cazul - cel mai mic pret. (doar daca se fac in stilul si la pretul Bechtel) :))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.081
  • Karma: +1289/-116
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #127 on: October 31, 2017, 08:02:43 AM »
Mulțumesc pentru lămuriri amândurora. Dar care ar fi cea mai bună soluție, cea cu beton?

Trimis de pe al meu Lenovo TAB 2 A8-50LC folosind Tapatalk

Cea cu piatra sparta.

Solutia pe balast stabilizat a fost interzisa in multe tari o lunga perioada de timp. Prin 1970 odata cu explozia pretului la petrol, s-a revenit la solutiile bazate pe balast stabilizat (distanta mai mica de transport rezulta pret mai mic). In plus, multe tari au epuizat rezervele de balast.

Autostrazile stric cu imbracaminte din beton nu sunt pentru Romania. O sa explica mai incolo de ce, ca sa nu amestecam postarile.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.081
  • Karma: +1289/-116
Re: Termenii tehnici din constructii pe intelesul tuturor
« Reply #128 on: November 20, 2017, 08:27:38 AM »
Flashu74 multumim...... :cheers: ....Care sunt temperaturile minime la care pot cei de la UMB sa toarne placa anul asta tehnologic ?.......Si ce ar insemna costuri ridicate in plus daca nu toarna betonul pe placa la timp?

Temperaturile la care se poate turna placa pot sa ajunge si pana la -10° poate chiar si -20° atata timp cat betonul este aditivat antiinghet...problema este la ce temperatura poate lucra muncitorul .
In cazul in care betonul nu se toarna anul acesta, iar armaturile (conectorii) lasate din grinzi rugines pe timp de iarna, atunci aceastea ar trebui curatate cu peria de sarma...ceea ce duce la ceva costuri suplimentare dar mai mult la timp de executie mai mare

Este o confuzie destul de des intalnita. In principiu nu exista aditivi antiinghet....chiar daca de exemplu SIKA, vinde aditivii lui cu denumirea de antiinghet. E doar marketing chiar si in limba germana."" Frostschutzmittel ""

Adica acest aditiv nu este de tipul antigelului de la motor, sau ca lichidul de parbriz.

Ideea de baza este ca temperatura betonul sa fie mai mare de 10 grade la sosirea in santier (recomanat peste 20 de grade), ca altfel nici nu se declanseaza reactie chimica de hidratare.

Ce se face pentru acest lucru: se pregateste dinainte o incinta, incalzita, armatura, cofrajul, elementul anterior trebuie sa fie si el adus la aceasta temperatura.

A doua idee este ca temperatura betonul sa nu scada sub 5 grade, si mai ales sub 0  grade, pentru ca atunci reactiile de hidratare si intarire scad fooooarte repede si chiar inceteaza. In acest punct vine rolul aditivului ""antiinghet"". Acesta de fapt este un accelerator al reactiei de hidratare, si ca rezultat (aceasta reactie fiind exoterma) se creste caldura emanata de beton in sine, si cumva se poate spune ca se autointretine.

Si ultima idee, e ca timp de 24, 48 de ore, pana betonul ajunge la o rezistenta de aprox 10N/mm2 sa fie mentinuta o temperatura a aerului din jurul lui mai mare de 5-10 grade. Dupa aceasta rezistenta, apa este incorporata aproape complet in matriecea de ciment-agregate-apa si betonul in sine poate sa reziste efectului de inghet, adica rezistenta lui este mai mare decat efortul produs de apa care cum stim incearca sa-si mareasca volumul când ingheta.