News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Poate merge cerută scrisoarea de la Reprezentanța Comisiei Europene din România...

Ionut

Quote from: Ionut on March 21, 2018, 03:01:05 PM
Quote from: Ionut on March 14, 2018, 07:11:09 AM


Aceeasi atitudine de sfidare a legii si la MFE. Toti o apa si-un pamant! Nicio problema, facem reclaramatie administrativa si apoi dat in judecata.



Reclamatia administrativa. Urmatorul pas, actionarea in judecata.


Goldmund

Quote from: rizzuh on March 21, 2018, 11:22:25 AM

T2 exista pe hartie. Studiul pentru extinderea OTP, facut acum muuulti ani de catre Hochtief, din care a rezultat si "fingerul" din T1, precizeaza ca T2 se va construi in partea din est, intre piste. Acelasi studiu precizeaza si un calendar pentru asta, care pica (original) in 2022.

Suntem plini de proiecte(pe hartie), dar se vrea reconfigurarea lui T1(trecerea in modus de Zboruri Charter?  cunosc bine Düsseldorf, care este al treilea aeroport al Germaniei si care este renumit aici pentru ca este "aeroportul curselor charter" si are in jur de 26 milioane calatori/an.) Daca T1 nu va fi spulberat, dece sa nu aiba o statie pe M6?
Ai scris de T2 ca exista pe hartie, eu am scris de T2 daca exista proiectul gata pentru aprobare de constructie(toate dureaza enorm, oriunde in lume) Cate proiecte pe hartie avem..
Si nu eu am sezizat faptul ca exista campuri libere pana in oras Otopeni (cu o alta clima decat cea din vestul Europei), asa am citit in diverse comentarii. Si dupa cum se construieste in Romania, practic nu mai exista nici un spatiu pt. autostrazi, trenuri rapide samd, fara demolari si exproprieri...Nu ma faceti pe mine de vina din cauza dezastrului cadastral si altfel din tara.

General, daca tot incercam sa imitam sau sa ajungem din urma Cehia, sau Polonia, nu avem nici o sansa sa devenim ca ei, deoarece "ei" vor sa fie ca cei din vest si nu ca cei de langa sau de la est de ei...In perioada interbelica nici unui primar al Bucurestiului nu i-a trecut prin cap sa se compare cu Varsovia, sau Sofia. Si daca nu ma insel, Metrorex, spre deosebire de celelalte metrouri din est, nu era o copie a celui din Moscova - sic!

subway

#633
Modelele noastre de inspiratie au fost Viena si Bruxelles
In ceea ce priveste comparatiile pe mine ma irita cel mai mult alea cu ceva gen Dubai...avem izmene rupte-n fund dar ne dam cu tartita pe sus in vazul lumii...
:(
Cehii sunt un model demn de urmat in ceea ce priveste arhitectura originala a statiilor lor, cu polonezii suntem cam la egalitate, partea proasta e ca ne-au cam umilit bulgarii...
Daca nu te compari cu cei ca si tine nu prea ai cum sa-ti dai seama pe unde te afli...si in ce directie merg ei fata de in ce directie mergi tu...
;)
Din punct de vedere conditii hidro-geologice si la ei e oarecum la fel (inclusiv Viena si Budapesta, mai putin Sofia) si solutiile constructive sunt asemanatoare...
Sunt tari cu putere economica similara, nevoi similare, posibilitati similare si mosteniri istorice similare...ne place sau nu, sunt <colegii nostri de gradinita>
:) :) :)

TibiV

Good point !
(si nu ma refer la "Oblio"....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

M-au luat la intrebari. :) Am explicat cateva lucruri si vad ca m-au citat cu declaratia despre ce ii durea cel mai tare in interviul asta: daca ar fi sa luam in considerare strict legatura gara-aeroport, M6 este overkill. Sariti cu rosiile!!!




Se justifică economic construcţia metroului până la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), un proiect de 1,3 miliarde de euro, sau mai bine s-ar dezvolta linia de cale ferată până la aeroport?

Pe lângă traseu, Comisia întreabă dacă se justifică valoarea proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti, analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei, au transmis către ZF oficialii Ministerului Transporturilor.

,,O linie de metrou costă foarte mult să fie construită şi costă mult să fie operaţionalizată. Având în vedere ruta ocolitoare aleasă, traseul ilogic, prin zone cu densitate redusă, cum este Pajura, în loc să treacă prin zone de business, pe linia de la Piaţa Victoriei la Pipera şi până la Otopeni, consider că acest proiect nu se justifică economic. Oportunitatea ar fi apărut dacă era construită linia către zone cu densitate mare. Cum este gândit acum metroul (de la staţia 1 Mai, punctul de plecare stabilit -n. red.), ca un pasager ce vine de la Unirii sau Pipera să schimbe mai multe trenuri, la Piaţa Victoriei, la Gara de Nord, cred că nu este cea mai bună soluţie", a spus pentru ZF Ionuţ Moşteanu (USR), membru în Comisia de transport şi infrastructură şi fost secretar de stat la Transporturi în 2016 (pe vremea lui Dan Costescu).

Consultanţii imobiliari subliniau că acest proiect ar putea contribui la dezvoltarea de noi poluri de birouri la Expoziţiei şi Băneasa, noi cartiere în proximitatea staţiilor şi fluidizarea traficului de suprafaţă. ,,Este clar că sunt multe semne de întrebare, date fiind şi solicitările venite de la Comisia Europeană. Impactul unui astfel de proiect cum este Magistrala 6 trebuie măsurat nu doar ca trafic, ci din punct de vedere economic, ce potenţial de dezvoltare are pentru zonele prin care trece, ce investiţii va stimula, în cartiere rezidenţiale, în afaceri. O linie de metrou ar putea stimula activităţi economice, dar trebuie comparate şi aprofundate soluţiile tehnice pentru ca proiectul să aibă un impact mare economic", este de părere Aurelian Dochia, analist economic.

,,Dacă vrem doar să conectăm Gara de Nord până la aeroport, nu are sens să construim o linie de metrou când putem prelungi linia de cale ferată într-un timp mai scurt şi cu o investiţie mai mică. Sunt multe oraşe europene care nu au linie de metrou până la aeroport, au linie de cale ferată. Dacă vorbim de linia de cale ferată, mai sunt de construit vreo 2 kilometri", a spus Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte la Asociaţia Pro Infrastructură.

ZF

Ionut

Quote from: Ionut on March 23, 2018, 11:28:12 AM
Quote from: Ionut on March 21, 2018, 03:01:05 PM
Quote from: Ionut on March 14, 2018, 07:11:09 AM

Aceeasi atitudine de sfidare a legii si la MFE. Toti o apa si-un pamant! Nicio problema, facem reclaramatie administrativa si apoi dat in judecata.


Reclamatia administrativa. Urmatorul pas, actionarea in judecata.


Zis si facut. Azi i-am dat in judecata. Al saselea proces al API de pana acum - 5 contra CNAIR si acesta contra MFE.

alecu26

Gata zgomotul cu magistrala asta? Suntem in procedura de aviz de mediu sau ce se intampla acum?
Drumurile noastre POATE;

alex8

Au trecut cele 2 luni în care autoritățile promiteau ca raspund Comisiei Europene și nu am mai auzit informații noi.

Ionut

#639
Extras din prezentarea oficiala METROREX la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Magistrala M6

Informatii suplimentare

Evident, am facut galagie ca ni s-a refuzat accesul la documentul "Request for Clarifications" trimis de Comisia Europeana prin care se cereau lamuriri de la autoritatile romane. Evident ca le-am zis ca i-am dat in judecata. Si, mai mult, am profitat de ocazie si am cerut un punct de vedere de la reprezentantul Comisiei Europene prezent. Cum vad ei faptul ca nu ni s-a dat acest document, daca li se pare normal. Din pacate, raspunsul a fost evaziv, vag si mult prea diplomat, suficient de diplomat si de vag incat sa inteleg eu fix ce vreau. In esenta, reprezentantul CE a zis ca daca publicul afla nu-stiu-ce chestii din dezbaterile "interne" CE-Metrorex se va interpreta gresit, dar pe de alta parte, ca in momentul in care dezbaterile se finalizeaza atunci se comunica publicului. O pozitie fix de functionar public. Adica "ce ba, vreti transparenta?!" A mai zis ca el nu este avocat si nu se pronunta cu privire la faptul ca acest document intra sau nu sub incidenta Legii 544.

Am ramas foarte dezamagit de pozitie. Nu am insistat ca nu era cazul. Am zis in public ca o sa decida instanta. Si cu asta basta. Insa gustul amar a ramas. Si la Bruxelles sunt tot functionari si este, uneori, fix aceeasi rezistenta la transparenta. "Ba, dar ce zice publicul daca afla ce facem noi?! Sa nu interpreteze gresit." O mizerie. Publicul trebuie sa stie bai, pentru ca publicul va plateste! RUSINE!




Legat strict de M6 (discutie eu-dl Mustatea).

Eu: Lansati licitatie SEPARATA pentru structura si finisaje la M6? Metrorex: Da.
Eu: De ce? Merge mai repede asa? Metrorex: Da, e cea mai buna solutie pentru accelerarea lucrarilor.
Eu: Nu e mai complicat? Metrorex: Nu, e mai eficient asa.

Eu: Lansati lucrarile din ambele capete, aeroport si oras? Metrorex: Da. Lansam cu 4 TBM-uri independente. Plus alte explicatii date cu mult entuziasm. De parca maine e gata. Ma rog, dl Mustatea e chiar decent, insa uneori uita chestiile tehnice si istoria (el zice ca Metrorex a invatat din greseli si ca M6 va merge super bine si accelearat) si se entuziasmeaza mai tare decat ma enervez eu cand se entuziasmeaza autoritatile.

In fine, a fost asa o discutie entuziasmanta din partea Metrorex si, intr-un final, cand am auzit de 4 TBM-uri si ca facem si dregem, m-a pufnit rasul si am zis ceva de genul "WOW" si "Succes!". N-am mai comentat nimic altceva.




Era sa uit.

Comisia Europeana: in urmatoarele 2 saptamani ar trebui sa soseasca pe masa Metrorex/MT scrisoarea din partea Comisiei Europene in urma clarificarilor primite de la autoritatile romane.

Ghiciti ce o sa facem cand vine raspunsul. O sa-l cerem pe 544, evident.

Ionut

Extras din prezentarea oficiala METROREX la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Magistrala M6






GDPR

^Wow, ce termene vehiculeaza Metrorex. Si zic ca si-au invatat lectia...

voicul

Nu imi este clar: daca se face, ei vor sa-l faca prin tunel pana la Otopeni sau la un moment dat iese pe la suprafata?

Ionut


voicul

#644
WOW! Cati bani se vor arunca pe fereastra!
Noroc ca nu prea e potent statul si pana incep se poate anula de mai multe ori.