[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

,,Axa centrală pentru consolidarea relaţiilor dintre ţările noastre este constituită, desigur, de domeniul economic. De aceea, în aeastă vizită în România sunt însoţit de liderii celor mai importante companii şi întreprinderi japoneze. Pentru economia României, subiectul cel mai important este, fără îndoială, consolidarea infrastructurii, iar Japonia se implică cu toată dăruirea în planul de realizare a accesului rapid între Bucureşti şi aeroportul Henri Coandă, prin construirea Magistralei 6", a declarat premierul japonez Shinzo Abe.

News.ro

Ionut

Guvernul așteaptă punctul de vedere al Agenției de Cooperare Internațională a Japoniei (JICA) cu privire la documentația tehnică pentru ca apoi să lanseze, în luna februarie, licitația pentru construcția Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, a anunțat, marți, ministrul Dezvoltării, Paul Stănescu, în cadrul întâlnirii cu delegația oficială și economică din Japonia, condusă de Kotaro Nogami, director adjunct al cabinetului prim-ministrului Shinzo Abe. JICA finanțează acest proiect cu 330 milioane de euro. 

Profit.ro

Sa promitem, nu ne doare gura.

GDPR

Dar punctul de vedere al finantatorului principal nu ar trebui obtinut?

Ionut

Daca te referi la Comisia Europeana, s-au laudat in toata presa ca UE "si-a dat acceptul". :) Mai precis, s-a trimis cererea de finantare si probabil ca a primit numar de inregistrare. :) Dar nu e stres, se va obtine finantarea, nu asta e problema.

subway


Ionut

Care e problema? Problemele vrei sa zici. Hai serios acum, sa nu-mi spui ca e gata in 2020. :lol: Stii foarte bine care sunt problemele. Tehnice, relocari utilitati, deranj maxim la suprafata (trafic rutier), birocratie... aceleasi ca pe M5, de exemplu. Oh dar stai asa, eu vorbesc de astea si nu e gata proiectarea. Chiar, proiectarea cand e gata? Era gata proiectarea aia "preliminara". Ce o mai fi si aia "proiectare preliminara". Si apoi cat dureaza licitatia pentru lucrari? 12 luni?

Astea sunt problemele, asa, din avion. Ca daca intram in detalii...

rizzuh

Parca e FIDIC Galben, Design & Build, deci scapam de licitatia pentru executie. Dar si fara asta, mai sunt destule probleme.

subway

Pai eu stiu asa:
1. Avem o licitatie in derulare pentru expropieri
2. Documentatia de licitatie pentru constructie trebuie modificata (a cata oara?) pentru ca s-a schimbat modelul de contract!  :(

Ionut

Impactul Magistralei 6 de metrou din Bucureşti:
noi poluri de birouri la Expoziţiei şi Băneasa, noi cartiere în proximitatea staţiilor
şi fluidizarea traficului de suprafaţă


,,Magistrala 6 este cel mai de impact proiect al Capitalei din ultimii 20 de ani, dacă se va concretiza. Va schimba  piaţa imobiliară, rezidenţială şi comercială a oraşului,  va duce la o extindere a Bucureştiului spre zona de nord. Cred că în 15 ani ar putea atrage investiţii conexe de chiar un miliard de euro în birouri, spaţii comerciale şi rezidenţiale. Impor­tant este ca autorităţile să aibă planuri şi după această investiţie să asigure toate resursele necesare în vederea atragerii de investiţii la suprafaţă", este de părere analistul economic Aurelian Dochia.

,,Pentru cei care au cumpărat teren în zona Expoziţiei, dezvoltarea unei staţii de metrou va fi lozul câştigător. Este clar că această zonă va deveni o alternativă la zone precum Floreasca - Barbu Văcă­rescu. Fiecare dintre dezvoltatori vrea să îşi securizeze un lot într-o zonă aerisită. Deja în această zonă au anunţat proiecte de birouri Atenor, Portland, GTC, ING urmează să se mute în proiectul celor de la Portland, pe rezidenţial Impact vine cu o investiţie mare, sunt multe proiecte în derulare", a declarat pentru ZF Lucian Opriş, senior associate în cadrul departamentului de birouri al Colliers International.

Belgienii de la Atenor, prin subsidiara din România, au cumpărat anul trecut un teren de 11.600 de metri pătraţi în zona Expoziţiei pentru a dezvolta un proiect de birouri. Tot în această zonă dezvoltă un proiect de birouri - Blue Rose Office Park -  compania Portland, unde îşi va muta sediul ING Bank. Tot anul trecut şi compania imobiliară Global Trade Center (GTC), care deţine City Gate de la Piaţa Presei, a achiziţionat un teren de 15.000 de metri pătraţi pe Bulevardul Expoziţiei, în spatele Romexpo. O altă tranzacţie a fost bifată de omul de afaceri Iulian Dascălu, care a preluat câteva clădiri ale complexului expoziţional Romexpo cu 3 milioane de euro, printr-un contract de asociere între Romexpo şi compania Stoneberg, care face parte din grupul Iulius, fondat de Iulian Dascălu.

Şi pe rezidenţial s-au anunţat investiţii semnificative în această zonă. Dezvol­tatorul Impact Developer & Contractor, controlat de omul de afaceri Gheorghe Iaciu, construieşte 600 de locuinţe în zona Expoziţiei, o investiţie de 40 de mil. euro.

Un alt pol de birouri va apărea în zona Băneasa - DN1, până la Centură, aici fiind prevăzute alte staţii de metrou. ,,Având în vedere staţiile de metrou ce ar trebui să apa­ră în aceasă zonă, proiecte precum Vic­toria Park sau Băneasa Business & Technology Park (din apro­pierea cen­tru­lui comercial Băneasa Shopping City) se vor bucura de o noto­rietate în creştere. Chiriile în proiectele de birouri existente, care variază între 11 şi 12 euro pe metru pătrat, ar putea creşte cu 10-20% dacă trans­portul va fi uşurat de staţii de me­trou", a mai spus reprezentantul Colliers.

ZF

nirolf

Există park and ride prevăzut pe undeva în proiect?


Ionut

In proiectul M6? Nu, cel putin eu nu am vazut.

nirolf

Eu am colegi care abia așteaptă metroul ăsta, stau în Corbeanca, Tunari. Dar când i-am întrebat unde o să-și lase mașina n-au știut să-mi spună. La aeroport nu se pune problema, abonamentul ar fi prea scump. Niște autobuze locale până la metrou ar putea funcționa, dar crește costul, iar casele sunt cam răsfirate. La Băneasa s-ar putea amenaja, dar aglomerația pe DN1 începe de la aeroport, ce sens mai are să lași mașina dacă tot ai ajuns la Băneasa, mai trebuie să schimbi și metroul cel puțin o dată. Alte soluții?



dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer


dr4qul4

Ba e loc.
Desi nu sunt adeptul defrisarilor, ca sa construiasca statia aici, exact asta vor face. Si deasupra statie ar trebui sa faca o parcare supraetajata.
https://i.imgur.com/6tyXOfth.jpg

Mi se pare logic ca parc&rideul sa fie facut in locul unde se intalnesc cele mai circulate drumuri din Romania.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024