News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Ziceți ce vreti sa cer. Si cer la Metrorex.

frunzaverde

#391
Quote from: subway on October 09, 2017, 10:38:05 PM
Nu s-a studiat la acelasi nivel de detaliere...la nivel de spf faci analiza optiunilor si apoi dai deoparte optiunile pierzatoare si aprofundezi doar optiunea cea mai bine clasata...la mintea cocosului...

Pai daca la nivel de SPF s-a studiat optiunea chiar si minimal, inseamna ca exista tot ce cere @mediculdegarda. Adica o evaluare (minimala dar corecta) a costurilor de constructie, a duratei constructiei si a timpilor tehnologici. Nu cred ca cerea altceva. Daca exista astea e ok - dar din documentele publice nu reiese ca ar exista. Si de "documente secrete" si "ghicitori" pe 2 miliarde de euro din bani si ai mei... m-am saturat.

Quote from: subway on October 09, 2017, 10:38:05 PM
Dar e 'logica' o 'legatura' metrou intre T1 si T2?
Nu ti se pare ca e mai degraba o 'fractura logica'???

Nu. Pentru solutia cu "terminale izolate" este solutia canonica, aia prezentata in manualele de planificare pentru aeroporturi. Ti-am explicat in posturi anterioare de ce.

Exemple cu terminale izolate si doua sau mai multe statii separate ale transportului public pe sine (unul pentru fiecare terminal izolat): Tokyo-Haneda, Barcelona, Londra Heathrow, Madrid Barajas, Paris CDG, Kuala Lumpur, Taipei Taoyuan, Stockholm Arlanda. Anul asta se deschide terminal nou in configuratie izolata la Seul Incheon. Solutia aleasa? Inca o statie de tren pe langa cea de la T1.

Singurul exemplu care NU are cale ferata/metrou la ambele terminale "izolate", ci doar la unul este Budapesta. Dar acolo aproape nimeni nu foloseste trenul (T1 de altfel fiind dezafectat). Riscul e ca si la Otopeni sa se intample acelasi lucru - mai ales ca planul curent e ca T1 e sa fie dezafectat pe termen mediu, adica fix ca acolo unde Metrorex, Metroul SA si Padeco vor sa duca M6 sa nu mai fie nici un aeroport.

Bucuresti-Otopeni nu are unde sa construiasca un alt terminal in continuarea celui existent (configuratie contigua). Varianta propusa in SF e terminal separat (in configuratie doua terminale izolate) in zona mediana dintre piste pe partea de est. S-a propus (in treacat) si un terminal izolat la nord de pista 2.

Quote from: subway on October 09, 2017, 10:48:18 PM
Ai siguranta ca e un document insusit si de potentialii finantatori? Si verificat si sustinut de expertii Jaspers de exmplu?
Eu inteleg ca fiecare vine cu argumentele ce-i convin dar nu se intreaba nimeni ce 'greutate specifica' au acestea???

Am eu siguranta data de lege. OUG 13/2011 e ultimul dintr-o lunga serie care certifica planul strategic de extindere din SF-ul de mai sus. Amana implementarea (din ratiuni de prostie specifica), dar certifica solutia adoptata. JASPERS nu are treaba cu finantarea extinderii daca nu se folosesc bani europeni. Aeroportul OTP nu a folosit bani europeni pana acum pentru nici o extindere, ci doar credite comerciale (fiind profitabil).

Plus ca e unul din cele mai profesioniste SF-uri facute vreodata in Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Quote from: subway on October 09, 2017, 10:48:18 PM
Quote from: dr4qul4 on October 09, 2017, 10:20:21 PM
Oare sunt singurul care a citit documentul pus de @frunzaverde referitor la planul de extindere al aeroportului Otopeni?

" Optiunea optimala" prevede inchiderea Terminalului existent si inchiderea Aeroportului Baneasa.
Ai siguranta ca e un document insusit si de potentialii finantatori? Si verificat si sustinut de expertii Jaspers de exmplu?
Eu inteleg ca fiecare vine cu argumentele ce-i convin dar nu se intreaba nimeni ce 'greutate specifica' au acestea???
DA. Am siguranta ca este SF-ul oficial din moment ce este pus pe site-ul oficial al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
Poti sa termini cu dezinformarile. Varianta Optimala din SF-ul postat pe siteul OFICIAL al CN Aeroporturi Bucuresti spune clar ca T1 OTP si Aeroportul Baneasa se inchid.
Extinderea M6 nu are nici o legatura cu aeroportul Otopeni. Poate are legatura cu Baneasa Mall si dezvoltarea anuntata acolo cu surle si trambite.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Pelicanul

#393
 :rofl:  T 1 nu se va închide / demola din mai multe motive. 
Și cu unele modificări T 2 se poate construi destul de aproape de T 1...
Depinde ce  vrea aeroportul până la urmă, dar am impresia că și ei sunt delăsători...Nici măcar nu pun piciorul în prag să-și repare pistele  la standare...Numai le cârpesc.
___________________
Hai să vă dau mai multe poante...
1) Aerogara de primiri oficiale  spre Nord ( la distanța reglementară față de pista  8L ( care văd că are acum numai 2200 m --> Rușine Otopeni / Rușine România
2) T 2 extins spre pista 8 R și păduricea de acolo, cu o nouă bretea de acces ( Taxi ) spre pista 8 R
3) Arborii tăiați replantați ceva mai la sud, cam în dreptul zonei militare...
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Quote from: Pelicanul on October 09, 2017, 10:53:22 PM
Guru, în legătură cu aeroportul Băneasa  hai să-ți dau un exemplu semificativ . M 1 & M 2. Acum schimbul se face la Unirii / Victoriei.
Anulăm aceste schimburi ( adică mutăm cursele aero interne la  Băneasa ) și dăm următorul anunț :
Cine vine din Balta Albă cu M 1 să  se coboare  la stația Timpuri Noi, ia tramvaiul o stație ( sau două ) și ia metroul M 2 de la stația Tineretului.
Cum ți se pare această variantă de traseu ?

Categoric o varianta anapoda. Nu stiu de unde ai scos-o...

Si in prezent, si dupa ce se va face M6 (care va fi o "ramura" a actualei M4) schimbul se face perfect civilizat la Basarab, statie comuna M1/M4 in prezent, comuna M1/M4/M6 in viitor

In expunerea ta NU inteleg ce treaba are M2 cu Aeroportul Baneasa sau cu Aeroportul Otopeni....
M2 nu are de-a face absolut deloc cu ele... Cel putin in viitorul previzibil...
Poate peste 30-50 de ani vei lua M6 pentru Otopeni T1 si M2 pentru Otopeni T2.

Privitor la schimbarea M1/M2....
De ce ar trebui sa iei tramvaiul o statie de la Timpui Noi la Tineretului ca sa schimbi M1 cu M2 ?!?!?!...
Presupui ca odata cu realizarea M6 se va desfiinta legatura M1/M2 de la Unirii ?!?!?!...
Sau cea de la Victoriei ?!?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

N-ai înțeles, guru a propus să aducă cursele interne aero la Băneasa, ceea ce face o legătură extern - intern ( sau viceversa ) extrem de greoaie...E ca și cum schimbul M 1 / M 2 s-ar face așa cum l-am exemplificat eu.
Sunt categoric pentru un singur aeroport unde să aterizeze absolut toate avioanele.
Dacă am un bilet USA - Europa - București - Suceava cum fac, arterizez pe Otopeni și alerg la Băneasa pentru cursa internă București - Suceava ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

#396
Quote from: dr4qul4 on October 09, 2017, 11:07:54 PM
DA. Am siguranta ca este SF-ul oficial din moment ce este pus pe site-ul oficial al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
Poti sa termini cu dezinformarile. Varianta Optimala din SF-ul postat pe siteul OFICIAL al CN Aeroporturi Bucuresti spune clar ca T1 OTP si Aeroportul Baneasa se inchid.
Extinderea M6 nu are nici o legatura cu aeroportul Otopeni. Poate are legatura cu Baneasa Mall si dezvoltarea anuntata acolo cu surle si trambite.
Hai sa le luam pe rand ca vad ca iar va infierbantati...
Nu termin cu nicio 'dezinformare', eu am stat indelung de vorba cu specialistii Jaspers, voi nu...
Apoi tot 'profitul' ala s-a confiscat foooarte recent de un guvern infometat de lichiditati...asa ca speranta dezvoltarii aeroportului e tot la UE...realist vorbind...
Dezvoltarea aia mult trambitata a lui Popoviciu&Co e foarte discutabila atata vreme cat Statul roman e foarte aproape de a-i dezmosteni de proprietatea asupra terenurilor...
Iar la Otopeni mai lipseste doar o a treia pista (chelului tichie de margaritar) ca sa aiba unde ateriza cumva atata vreme cat nu sunt in stare sa le intretina corespunzator macar pe astea existente din 'profiturile alea imense'...
Alta intrebare?!?
P.S.
Ne dai si noua un numar de HG ce aproba 'studiuletzul' ala??? Sau umbli doar cu 'diversiuni'???

frunzaverde

Quote from: Pelicanul on October 09, 2017, 11:17:51 PM
2) T 2 extins spre pista 8 R și păduricea de acolo, cu o nouă bretea de acces ( Taxi ) spre pista 8 R

Acolo nu ai loc nici de un terminal de 500.000 pax si platforma de 3 ATR-uri... Nu uita ca pe langa spatiul extrem de restrans ai si zona de siguranta a pistei, care se extinde si pe verticala si pe orizontala dincolo de praguri (in forma de trunchi de con). Ia obstacolarea din AIP LROP si vezi ce si cum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: Pelicanul on October 09, 2017, 11:32:13 PM
N-ai înțeles, guru a propus să aducă cursele interne aero la Băneasa, ceea ce face o legătură extern - intern ( sau viceversa ) extrem de greoaie...E ca și cum schimbul M 1 / M 2 s-ar face așa cum l-am exemplificat eu.

Aha, OK atunci...

Dar sunt multe orase cu 2-4 aeroporturi...
Dar este adevarat ca sunt orase cu populatie de 3-5 ori mai mare, in tari cu populatie de 5-10 ori mai mare...

In discutia 1 aeroport vs. mai multe nu vreau sa ma bag, pentru ca nu vreau sa alterez discutia cu "pareri personale"...

Un amanunt tehnic (absolut real, desi este meteo-dependent): Baneasa este mult mai rar afectat de ceata extrema (zero-zero).
BBU a fost insa pus "pe faras" de catre autoritati din "motive imobiliare" de muuulta vreme.

In urma cu vreo 10 ani (desi pe vremea aia LC inca operau in mod obisnuit pe Baneasa) am avut un prieten jurnalist in avion cu primul ministru. Avionul a ratat aterizarea la OTP si s-a dus la  Constanta, desi BBU s-a oferit sa le asigure aterizarea. S-a si facut un pic de "valva" in presa la vremea aia...
Prietenul meu a facut spume cand a aflat ca premierul a refuzat sa aterizeze pe Baneasa, dar a explodat de-a dreptul cand soferul trimis de redactie, care il astepta la OTP (si care a plecat de la OTP cand s-a anuntat ca zborul nu mai aterizeaza in seara aia) i-a confirmat ca pe BBU nu se vedea nici macar un fuior de ceata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#399
Asa ca fapt divers, Blue Air isi dorea aeroport propriu in sud...la maaare distanta de OTP!...dar cu legatura CF light rail la M4 Progresul!!!
Ca mizau pe banii 'deturnati' de la CNAIR...cine stie?
Poate Codrutza???
;)

frunzaverde

Quote from: Pelicanul on October 09, 2017, 11:17:51 PM
T 1 nu se va închide / demola din mai multe motive.

Va trebui facut ceva cu T1 in viitorul mediu - Hochtief (din nou, studiul ala e mai profesionist facut decat 99% din studiile din Romania) identifica (corect) faptul ca mare parte din infrastructura construita:

1. se apropie de expirarea duratei de viata si
2. mare parte din infrastructura provine din reconversii de cladiri cu alte destinatii si fluxuri care impiedica extinderea dincolo de o anumita limita fizica si limiteaza utilizare optima a spatiului. Cladirea veche sosiri (care a fost gandita sa fie biflux) si veche plecari (care a fost gandita initial ca spatiu de birouri, nu ca terminal, fiind convertita prin extindere in anii '90) au fost deduse (corect) ca improprii pentru fluxuri moderne. De asta Hochtief a fost impotriva extinderii OTP cu "vioara" si "cladirea noua plecari", si demararea imediata a T2.

Dar problemele cu terminalul curent raman. Spatiile sunt improprii si pentru 6.5 milioane de pax (boilerplate-ul), daramite pentru 10.5. Cladirile vor avea nevoie de reparatii de anvergura in urmatorii 10-20 ani (inclusiv retrofitting seismic), iar conectorii flexibili intre terminale (bazati pe tehnologie similara cu aeropuntile) isi vor termina durata de viata si vor trebui inlocuiti, paralizand operarea terminalului. Da, probabil T1 va ramane operational pana undeva in 2040. Dar nu mai mult.

Cel mai probabil, daca T2 se face, T1 va fi folosit un timp pentru curse ULCC ca terminal ieftin. Apoi, pe masura ce traficul se va stabiliza la T2, va avea soarta T1 din BUD. Inchis. Eventual "vioara" va fi convertita in pier remote pentru T2 (a fost gandita sa suporte transformarea, tocmai cu gandul la SF Hochtief).

Apropo, asa arata PUZ-ul pentru OTP (da, exista; are si avize de la AACR). Se vede clar unde e planificat a fi construit T2:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on October 10, 2017, 12:04:31 AM
Acolo nu ai loc nici de un terminal de 500.000 pax si platforma de 3 ATR-uri...
Hai sa vedem...
La nord de piste ai o "padure de conducte si rezervoare", plus linia CF de aprovizionare, chiar daca nu foarte utilizata... Si mai vrem sa facem si un DX pe acolo.
La sud ai Baza 90... Imposibil de desfiintat/restrans, nu poti sa lasi capitala fara o baza aeriana militara. Sau poti, dar o muti la Baneasa.... :lol:

T2 la est, intre piste, pe un actual "teren viran", mi se pare singura solutie care pare de bun simt.

Iar demolarea T1...
WTF ?!?!...
Ca sa faci in locul T1... CE ANUME ?... Parcari pentru aia care vor sa mearga la "noul T2" ?... Sau pasune pentru Becali ?...
Nu are rost sa comentez asa ceva...
Daca cineva chiar ar vrea sa faca asta, dupa cati bani a investit in 2004-207 o companie de stat in extinderea si modernizarea T1, ar fi caz nu doar un banal "caz contabil" la Curtea de Conturi, ci de un caz DNA "grav", din ala cu "mascati" care sa ii scoata din pat pe "genialii initiatori"...
Peste 30 de ani de ani ne mai gandim, ar fi posibila demolarea, insa eu cred ca doar pentru o reconstruire "civilizata", sa faci ceva unitar, nu in stilul "mai adaugam o magazie, magazie o facem living si facem alta magazie..." si tot asa...

Inchiderea completa a BBU... da, asta mi se pare posibila, s-a facut deja 98%, privind cifrele de pasageri
Desi tot este o idiotenie.
Ai acolo o fabrica care asigurea mentenanta/reparatii/fabricare subansamble majore pentru zeci de clienti...
Norocul lor (imobiliarilor) ca in ROMAERO (care este inca o companie care traieste din ce produce, nu din subventii, si care are competente tehnice deosebite...) au ramas atat de putini oameni incat daca ar iesi sa protesteze nu ar ocupa nici macar o banda de biciclisti. :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#402
Hochtief e un mare 'contractor' asa ca orice studiu facut de contractori trebuie luat cu foarta multa prudenta ca altfel iese...alt bechtel...ce maximizeaza cheltuiala fara sa tina seama de resursele disponibile...de aceea am zis ca nu dau doi bani pe ei si au de o mie de ori mai multa credibilitate cei de la Jaspers ca aia stiu ce semnificatie are grija fata de banul public...

alecu26

Quote from: subway on October 09, 2017, 09:57:28 PM
Quote from: medicul de garda on October 09, 2017, 04:50:41 PM
De cate ori mi-a fost dat sa aud argumentul asta cu "alte aeroporturi au metrou, de ce nu si noi?"... :o
Si eu am spus acelasi lucru, ca acest gen de argumente e complet lipsit de relevanta si am dat si doua-trei argumente de bun simt...

ce-mi place stilul asta de propaganda. Si dint-un mesaj contrar...scoatem din context si lasam ce ne convine noua. :))

Zici ca ati fost toti la aceasi scoala.
Drumurile noastre POATE;

Pelicanul

Hai să trag eu o mică concluzie, văd că ne învârtim în cerc :
1) Din punct de vedere logic trebuie să ne luăm adio de la aeroportul Băneasa.
2) Stația de metrou aero Otopeni va fi construită acolo pentru că acolo este actualul terminal de sosiri / plecări.
3) Tocmai s-a extins semificativ terminalul << Plecări >> + s-a construit "vioara" așa că e greu  de crezut că în următorii 20 - 30 de ani va fi demolată toată construcția.
4) Tunelele din stația de metrou T 1 pot fi prelungite orișicând spre un eventual terminal T 2, indiferent unde va fi acest T 2. Asta dacă se considră a fi necesar.
5) Otopeniul are probleme mari cu întreținerea pistelor, una dintre ele a și fost scurtată la 2200 m, nu cred că se gândesc ei la un T 2 deocamdată.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...