[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Quote from: subway on October 05, 2017, 06:52:32 PM
Cel mai activ a fost #Ionut, cinste lui!!!

Nu am aratat nimic, sa ma vezi la CM POIM sau pe la conferinte cu CNAIR. :lol: Aveam o tona de intrebari, dar n-am vrut sa acaparez si sa ma fac (prea) antipatic ca oamenii de metrou nu sunt obisnuiti cu mine. Cei de la CNAIR ma stiu si i-am enervat deja de suficiente ori incat nu mai conteaza. :lol:

Asa, revenind.
Am pus doua intrebari:

1. Impactul construirii M6 asupra traficului de pe DN1 (metropolitan si oras/zona Miorita/Gara Baneasa).
2. Daca exista coordonare intre Metrorex si CNAB in vederea conexiunii M6-OTP T2.

Raspunsul la 1: in esenta, domnii m-au asigurat ca nu o sa fie mare deranj pe DN1. Ei, nu i-am contrazis. Deranj mare o sa fie; tot ce sper eu e sa fie unul suportabil si sa mearga investitia repede, nu sa tina 10 ani. Dar asta e alta discutie. Au zis ca au aviz de la CNAIR si ca acel aviz permite inchiderea a doua benzi, cate una pe sens, din DN1. Mai mult, responsabilii cu acest proiect m-au asigurat ca s-ar putea chiar mai mult, sa fie doar o banda inchisa din cele 6, si sa se circule pe 3 benzi alternativ (dimineata/seara). Acest lucru este foarte dificil de facut... dar na. Sa vedem.

MZA pe Bucuresti-Otopeni este 65.000, hai 66 sa fie usor de calculat.
1 banda inchisa = 11.000 masini
2 benzi inchise = 22.000, minus 33% capacitate, plus dopurile aferente (ca este deranj cand treci de la 3 la 2 benzi)

Raspunsul la 2: in esenta, se coordoneaza cu CNAB. Problema e ca acum CNAB nu stie unde naiba o sa faca T2. Ca nu l-ar mai face intre piste, l-ar face in nord (conform ultimelor declaratii ale CNAB). Cert este ca metroristii zic "dom'le noi aducem metroul la T1, iar intre T1 si T2 sa isi faca CNAB shuttle sau ce vor ei". Este o discutie foarte lunga... va las pe voi sa mai comentati.

La finalul intalnirii (l-am ratat de mai multe ori la CM POIM, de data asta nu a mai scapat) am vorbit cu dl Constantin Mustatea (Director Investitii si Achizitii Publice METROREX) si mi-a promis ca o sa imi raspunda la intrebari. Am facut schimb de date de contact si o sa ii pregatesc periodic cate un email/telefon. :)

Ca sa nu uit, o sa cer pentru moment:
1. planurile de situatie pentru fiecare statie M6
2. avizul dat de CNAIR pentru lucrarile in DN1 (sa vedem exact ce scrie)
3. harta cu proiectele de investitii Metrorex (au dat-o jos de pe perete inainte sa-i fac poza)


Simplu zis, e doar un inceput.
O sa se ocupe si API mai mult de subiectul metrou. Ca am cam tras chiulul pe partea asta, suntem prea putini si prea ocupati cu CNAIR.

subway

#286
Chiar avem sedinte de coordonare bisaptamanale cu CNAB!
Treaba mai nashpa e ca daca se schimba saptamanal conducerea CNAB trebuie mereu sa o luam de la inceput...
😂

voicul

Probabil pana pe la Romexpo o sa mai fie ceva oameni. Pana la mall Baneasa inca cativa si dupa vant si mai nimeni.

Eu am fost cu RATB la Otopeni de mai multe ori (chiar si noaptea) si merge treaba. La 4 ron fata de 40. Si merge din 30 in 30 noaptea.

subway

#288
Pentru cursele de noaptea e suficient RATB, beleaua in trafic e ziua...
P.S.
Ai un studiu de trafic ceva ori vorbim din baie???
:-[
@Ionut
Normal ca ai traficul ala infernal pe DN1 daca nu ati fost in stare sa conectati omeneste A3 la oras...
:(
Asa ca nu va mai vaitati...benzina e moarta, viitorul e electric...
Dar o pista de biciclisti de ce nu cereti?...ca e buna pentru mediu si pentru sanatate...
:)

subway

#289
Quote from: dr4qul4 on October 05, 2017, 07:22:41 PM
@subway, stii de ce e o porcarie?
Pentru ca nu poti face o linie de metrou catre aeroport fara sa tii cont de extinderea aeroportului.
Trebuia sa existe un singur plan care sa includa tot ce e nevoie acolo pentru urmatorii 30 de ani.
Poate au de gand sa m ute acolo Gara de Nord, si atunci metroul va fi neincapator. Sau poate T2 va fi facut la vest de DN1.
Dar daca facem T2 mai spre est, cum va fi deservit de acest metrou? Si T2 va fi mult mai mare decat T1.

Ma uit pe plan si nu pot sa nu remarc ca aceasta linie de metrou a fost proiectata pentru a lega Aeroportul Otopeni de Aeroportul Baneasa si de Gara de Nord.
Statia aia de la Baneasa e bine amplasata DOAR daca se redeschide aeroportul.

Asadar, este proiectata pentru:  Otopeni T1, Aeroport Baneasa functional, Baneasa Shopping City, Romexpo si Gara de Nord. NU este proiectata pentru Otopeni T2, viitoare legatura CF cu Ploiesti sau macar Buzau/Galati, pentru noul centru corporatist al capitalei, din zona Aviatiei-Pipera si nici macar pentru Therme Balotesti (care atrage in fiecare zi de weekend vreo 4-5000 de persoane si nici in timpul saptamanii nu e gol).

@restul, stiti de ce NU e porcarie? Pentru ca alt proiect de metrou nu avem in acest moment. Sau mai bine zis, NU avem niciun alt proiect major in Bucuresti. Asa ca daca nu facem M6, nu vom face nimic.

Good is better than something. Something is better then nothing.
N-are nicio treaba metroul cu T2, e o prostie, e suficient sa ajunga la un singur terminal...
Ia inchipuie-ti ca printr-o minune aeroportul intra in Schengen...ce faci, bagi pasagerul in Schengen, il scoti ca sa ia metroul si apoi il bagi la loc???
Ar fi de cosmar si de rasul curcilor...
:(
Problema transferurilor intre terminale e o problema strict interna a aeroporturilor, daca terminalele sunt la distanta un shuttle (poate fi chiar si subteran), daca sunt apropiate trotuare rulante...
Cate aeroporturi ai vazut tu personal la care legatura intre terminale se face luand metroul?...niciunul ca nu se ezista...
Exista o varianta de legare la oras a T2 cu metrou prelungind M2 dar doua linii de metrou pentru un amarat de aeroport nesemnificativ ca trafic regional (nu mondial) e un lux mult prea mare pe care clar nu ni-l permitem si nu si-l permit aeroporturi cu adevarat 'mari'...
:(
Alta intrebare...
:)

SkyPilot

Aici puteti vedea cum este organizata iesirea din YVR - Vancouver, BC Canada. Prezentatoarea are o voce foarte enervanta.

Aici aveti o filmare a intregului drum cu metroul pana la capatul opus al acelei linii:

Cei care pleaca de la aeroport sau de la urmatoarele 2 statii trebuie sa plateasca o suprataxa de CDN$5 (peste costul metroului). In sens invers, nu se aplica o suprataxa.

subway

#291
Ambele linii de metrou cu rame Bombardier cu 'pilot automat' le-am vazut 'pe viu', skytrain e ala mai vechi care trece prin etajul 1 al cladirii de pe traseu nu?...dar nu-mi amintesc sa fi vazut rame coreene Rotem pe el...
Dar daca e sa-mi amintesc de ceva mai aparte la Vancouver e troleul!!!...cu platforme pentru invalizi si rack pentru biciclete!!!
;)
Si politetea si ospitalitatea deosebita, soferul te intampina la urcare cu welcome si-ti ureaza la coborare have a nice day...ca sa nu mai vorbesc de atitudinea prietenoasa a rangerilor canadieni...si culmea, acolo departe, lumea stia unde e Romania si daca spuneai ca esti roman te privea din start cu deosebita simpatie!

Ionut


SkyPilot

Totul e skytrain, chiar daca mai e si subteran.
Cea care trece prin cladire este "Expo Line" facuta in '86, dar cladirea e facuta mult mai tarziu. Eu am venit aici in '93 si nu era. Prin 2000 s-a facut "Millenium line", apoi "Canada line" (cea din clip) iar recent s-a facut un LR pana la Westwood Mall. Pe ultimul nu l-am vazut inca. Metroul suspendat nu e o solutie buna. Iarna, exact cand e mai multa nevoie de el, crapa cate o zi pe luna. Ba un macaz, ba un nebun care se urca pe acolo (si sistemul se blocheaza automat), ba una din rarele ninsori de pe aici.
Cred ca toate ramele sunt Bombardier, din generatii diferite. Intr-o vreme s-au asamblat aici, a fost parte din contract.
Aici toata lumea e politicoasa. Ai remarcat ca daca astepti sa intri in circulatie din primele 2-3 masini te lasa cineva, chiar daca e trafic dens?
Nu numai troleul e asa, si autobuzele normale sunt. Daca esti intr-o statie poti afla pe smartphone cand ine urmatorul bus, iar statiile mai mari au afisaje. Transportul in comun este foarte scump.
"Rangers" sunt prin parcuri; cei in rosu sunt "mounties" (politia federala).

SkyPilot

#294
Quote from: Ionut on October 05, 2017, 09:37:47 PM
Deci asa va fi si pe M6? :D

:(

Pentru Canada Line, approx. 19 km, constructia a durat cam 3 ani si 10 luni daca imi amintesc bine. Cam 9 km. sunt tunel, dintre care o parte pe sub un brat de mare. Ca element mai deosebit, a mai fost un pod peste un brat al unui fluviu. Cand ma uit la M5, imi vine sa ma asez jos si sa plang.

subway

#295
Quote from: Ionut on October 05, 2017, 09:37:47 PM
Deci asa va fi si pe M6? :D
In ce sens #Ionut?
Skytrain?...nope
Rangers?...nope
Politete?...no chance!
Rack de biciclete?????...vise taica, desi nu ar fi deloc ceva complicat si costisitor...
:(
Dar macar sa incercam sa mergem spre intr-acolo...si sa 'luam ce e bun' de oriunde ar veni...

SkyPilot

#296
Quote from: subway on October 05, 2017, 10:18:56 PM
Rack de biciclete?????...vise taica, desi nu ar fi deloc ceva complicat si costisitor...
:(
Dar macar sa incercam sa mergem spre intr-acolo...
Mai e nevoie si de asta:



[LE] Nu e totul lapte si miere. Intre soferi si biciclisti nu exista politete. Dimpotriva, de cate ori au ocazia si unii si altii isi arata intreaga lipsa de educatie. Eu fac parte din ambele categorii :)

subway

#297
Ai o poza cu rackul de biciclete pe bus/trolleybus ca nu mi-e la indemana sa rascolesc acum prin 'arhive'
Nu de alta, dar sa se lamureasca lumea despre ce 'rocket science' e vorba!
:D
Singurul lucru care mi-a displacut in Canada a fost echipamentul de protectia muncii al muncitorilor din constructii, la fel de jegos ca in state...ca e pe banii lucratorului nu ai angajatorului...asa NU!

SkyPilot

^^^
Cu instructiuni cu tot, de pe youtube:



dr4qul4

Desi eu nu m-am referit la asta, nu vad nici o problema sa ai 2 statii de metrou pe aceeasi linie la aeroport (cate 1 la fiecare terminal), vad in schimb o problema in a avea metrou la T1, iar la T2 care va fi mult mai mare, vom ajunge tot cu autobuzul.

Ideal mi s-ar fi parut sa avem M2 prelungit pana la T2 si T1 deservit de CF pentru ca avem deja o linie care duce fix in acelasi loc. Dar pentru asta ar fi fost nevoie sa avem planul T2. Ca fara el, ne dam doar cu presupusul.

De statia de la Aeroport Baneasa ce zici? Oare vom mai avea aeroport acolo pana e gata M6? Sau o facem pentru viitorul cartier de lux care se va construi acolo?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024