[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eurocopter

Un orizont realist pt T2 ar fi 2021-2022, avand in vedere ca nu are cum sa inceapa constructia mai repede de 2018. Este posibil sa vorbim tot de un proiect modular, ceea ce ar face oarecum problematica ducerea legaturilor la sol in partea cealalta a pistei. Poate cea mai buna solutie ar fi undeva intre piste, pe la mijloc, cu shuttle in stanga/dreapta catre T1/T2.

medicul de garda

Parerea mea este ca pentru viitorul apropiat sa se faca legatura feroviara + gara subterana. Dupa care, la cativa ani, se va incepe serios constructia T2, la pachet cu un sistem propriu de transport land-side pentru a oferi acces la noul terminal. In timpul asta, Metrorex ar trebui sa-si lase ambitiile prostesti si sa abandoneze ideea de M6 pana la aeroport (se poate face tronsonul pana la Ikea, daca tot sunt gata de licitatie) si sa inceapa deja proiectarea extensiei M2 prin Pipera si Tunari, care ar avea 11-13 km, in functie de traseul ales prin Voluntari, din care o parte inseamnata poate fi construita suprateran, pe viaduct, mai ieftin (nu stiu si daca mai rapid) pana langa noul T2, cu legatura la reteaua proprie a OTP, pentru cei care vor sa ajunga la T1,

Calendarul estimat (grosolan) de mine, ar fi:
- 2019 inaugurarea extensiei feroviare catre OTP
- 2022 finalizarea T2 si inaugurarea legaturii cu M1000
- 2025 inaugurarea extensiei M2 catre OTP - T2 (asta doar daca se incep pasii necesari in 2017-2018)
Deci cativa ani in care principalele legaturi cu AIHC vor fi pe la T1 si va fi necesar transferul multor pasageri spre T2 printr-un people-mover. Dupa care fluxurile vor fi echilibrate.

Mi se pare mai OK distributia asta a sistemelor de transport, pentru a nu supraaglomera un anume terminal, mai ales daca se vrea separarea traficului pe low-cost si legacy-carriers. Bucurestenii vor veni predominant cu M2, dar si cu trenul, in functie de cartierul din care pornesc si terminalul dorit. Romanii din provincie vor veni mai ales cu trenul si vor trebui sa treaca prin T1.

Exista vreun exemplu simimar cu ce imi imaginez eu si daca da, cat de eficient este?
Trust me, I'm an east-european doctor!

mario antonio

#197
Ciao Medicul, si tuturor celorlati,

Legat de intrebarea precedenta, daca exista ceva similar, v-as propune aeroportul Malpensa (Milano, MXP). Este un aeroport constituit tot din doua terminale. Vechiul terminal, actualmente denumit T2, si noul terminal, T1. De remarcat ca, asemenea Otopeniului, si Malpensa are doua piste paralele.  Dispunerea celor doua terminale este oarecum similara discutiilor legate de Otopeni. Vechiul terminal (T2) este dispus intre piste, perpendicular pe acestea, similar pozitiei actualului terminal de la Otopeni. Noul terminal construit este insa paralel cu pistele, ceea ce ar insemna, in cazul Otopeniului, construirea terminalului nou in zona de nord, in locul terminalului cargo si a rezervoarelor de combustibil (am plecat de la premiza ca in zona de sud, ocupata de baza militara, nu se poate construi, desi, in caz contrar, si aceea poate sa reprezinte o varianta).

La deschiderea noului terminal, s-a creat si o legatura feroviara cu Milano, linia ferata trece in debleu pe la capatul de sud al pistelor si apoi, in fata terminalului 1 este subterana. Similar cu nodul intermodal construit la Straulesti, deasupra statiei exista parcari, un hotel, etc.

Actualmente este in curs constructia prelungirii liniei de cale ferata existente de la terminalul 1 la terminalul 2, un proiect de circa 150 de milioane de euro finantat in parte si de Uniunea Europeana. Si statia de tren de la terminalul 2 va avea acceasi logica constructiva, statie subterana cu parcare deasupra. Proiectul ar continua cu legarea acestei linii de magistrala feroviara Milano - Gallarate - Domodossola - Elvetia, ideea fiind ca astfel se poate deservi si traficul provenient din sudul Elvetiei.

Pe langa transportul de calatori, Malpensa este si un nod cargo. Terminalul cargo este construit in extremitatea sudica a terminalului 1. Totusi, o problema este legata de faptul ca linia ferata nu este conceputa pentru trenurile de marfa, cel putin in acest moment, un terminal intermodal auto-feroviar fiind in zona Gallarate.

Revenind la Otopeni, preluand ideea Malpensa s-ar putea gandi o structura de urmatorul tip. Noul terminal construit in nordul pistelor, perpendicular pe terminalul actual. Terminalul cargo "mutat" in dreapta noului terminal, catre autostrada A3, oferind astfel acces rapid camioanelor la autostrada. In acelasi timp, folosind linia ferata deja existenta in zona Balotesti, se poate realiza un intermodal si cu legatura feroviara in aceeasi zona.

Plecand de la aceasta structura, metroul ar putea avea o statie "initiala" la terminalul actual. Pe aceeasi similitudine cu Malpensa, aceasta linie de metrou ar putea fi continuata catre terminalul 2, la construirea acestuia, pe aceeasi idee putand exista si legatura feroviara. In cazul in care se doreste conectarea aeroportului si cu magistrala 2, prin prelungirea acesteia de la Pipera, prin Tunari, ar putea constitui un inel care sa se inchida in aceleasi statii de la terminale indicate mai devreme.

Ionut


Goldmund

#199
Voi fi mult mai multumit cand M6 va fi gata pana la OTP,  eu evitand cu totul "taxi"urile  urat-mirositoare si conduse de obicei de badarani inculti, sau autobuzele care fac muuuulte statii pana la Universitate si te zdruncina intr-un mod tipic, local.
Cat despre un eventual tren care va ajunge la Otopeni( tren suburban?!? de ex. ceva similar, sau?  www.youtube.com/watch?v=vNd35pTqEdU     
www.youtube.com/watch?v=GHD7qb5ji1Y
) am scris cand trebuia.

Daca dorim sa ajungem intr-un mod civilizat, comod, decent, in viitorii 20 de ani pana la Aeroport(de acolo in Bucuresti) nu exista alternativa la M6, Bucuresti-OTP.
Inca de la inceputul anilor '80 merg frecvent cu trenurile suburbane aici(si care sunt extraordinar de comode, infinit mai comode decat orice fel de metrou cunoscut; doar cu avionul e mai placut!...),dar stiu bine decalajul intre reteaua (uriasa din Germania)de cai ferate, materialul rulant si gari  intre Germania si Romania, de aceea as fi ultimul care ar fi pentru..."tren" pe aceasta ruta. Ce ma bucura este ca si specialistii romani cunosc toate astea si s-au decis, iar noua ne este permis sa comentam, unii primind bravo-uri doar argumentand superficial, dar credibil.
Aici este vorba doar de M6 si va rog sa ramanem la M6, cu pro si contra prietenesti...




frunzaverde

#200
^^

O sa fie superb cand se vor plimba metrouri cu 20 de pasageri la bord (la o capacitate de 1200 pasageri) pana la un terminal cu capacitate de 12.000.000 pasageri... Hai sa facem si tren de naveta suburbana de mare capacitate, nu? Pentru suburbiile pe care Bucurestiul nu le are? Pentru un Bucuresti incorsetat de conceptul idiot de "intravilan", de conceptul idiot de "judetul Ilfov", si fizic inchistat de o centura construita in jurul unui plan de fortificatii din secolul 19, cand orasul avea 300.000 locuitori?

O sa fie superb cand terminalul principal al aeroportului (conform planurilor de dezvoltare ale OTP) va fi in partea cealalta a pistei fata de statia de metrou, si singura metoda de a ajunge de la statia de metrou la terminalul principal va fi (probabil) via un autobuz de platforma la sfert de ora (apropo de zdruncinaturi).

Aruncam 1 miliard de euro sa plimbam trenuri goale. Si in acelasi timp cartiere intregi cu sute de mii de pasageri, care au nevoie de tranzit rapid, si care ar putea genera instant trafic de metrou, se inghesuie in tramvaie din ce in ce mai putine, construite dupa o copie ilegala, facuta cu ieconomie a unui model german din anii '70. O idee geniala, ce sa zic... Pentru ca nu-ti plac tie taxiurile orasului...

Nu inteleg, avem atatea exemple de esecuri monumentale ale megalomaniei prostesti, chiar nu e nimeni in stare sa inteleaga care sunt efectele planificarii defectuoase? Numai in Bucuresti avem Casa Poporului (si maidanul pustiit al "victoriei socialismului"), ruinele canalului inutil Bucuresti - Dunare, un lac imens (azi parc natural) al carui scop a fost de la inceput neclar, si multe altele. N-ajung atatea idiotenii? Vrem alti elefanti albi?

Pentru ce? Sa care aerul? Sa bage metroul in insolventa prin costuri imense de constructie si operare care vor face in perpetuitate gauri in buget? Ti s-a mai spus de cel putin trei ori ca Stuttgart-ul NU e un exemplu bun, aeroportul acolo fiind doar o statie dintr-o multitudine de suburbii in tesut urban foarte dens, pe care Bucurestiul nu-l are si nu-l poate avea. Si ti s-a mai spus ca metroul din Bucuresti va avea o capacitate dubla-cvadrupla fata de S-bahnul din Stuttgart.

Dar continui. Ca si autoritatile inepte, carora le plac imprumuturi in yeni japonezi la dobanzi aproape duble decat un credit ipotecar (individual) in Tokyo...

Vei fi mai multumit ca nu te vei sui in taxiuri? Atunci singurul lucru fair ar fi sa platesti pretul intreg (investitia avand o oportunitate minora pentru Bucuresti, si una si mai mica pentru Romania in general). Adica vreo 35 euro un bilet Otopeni - Bucuresti cu metroul.

P.S. Nu inteleg cum dracu se poate duce mai in jos capacitatea de planificare strategica fata de situatia existenta deja in Romania. Lucrari intinse pe zeci de ani din lipsa de resurse (supra-intinse), intarzieri masive la orice, proiecte cu viabilitate redusa impinse in fata din ratiuni politice, proiecte vitale taiate din ambitii prostesti, schimbari peste schimbari din ratiuni politice... Dar chiar si asa, sa bagam miliardul de euro intr-o linie de metrou care va duce aer pentru a schimba pozitia terminalului e efectiv ca la prosti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

north

În sfârșit vorbește vocea rațiunii, și încă verde în față, în privința acestui proiect.
I couldn't agree with you more.

Cu banii de M6 s-ar putea pune la punct practic întreaga rețea de tramvai din București, reconstruită și în mare parte transformată în stil tramvai rapid / metrou ușor cum este 41. Și s-ar putea lua și vreo 250 de tramvaie noi, de care orașul are nevoie ca de aer (acum, azi!). (Dar, în acest context, doamna primar a găsit de cuvință să vorbească la conferința de mobilitate urbană de săptămâna trecută despre... canalul Dunăre - București...)

Iar dacă tot vrem să facem metrou, apăi avem încă multe altele care ar trebui să fie prioritare înainte de a discuta de M6, respectiv în ordinea în care le-aș face eu:
- M5 între Eroilor și Iancului (dar nu mai departe, tramvaiul Granitul - Piața Iancului putând face față necesarului pe axa estică, însă operat la 3-4 minute și prioritizat în trafic... nu cum vine acum 46 la juma' de oră și cu cea mai proastă semaforizare posibilă pe Iancului);
- M7 Colentina - Rahova... eventual cu o ramură spre Râul Doamnei, ceva în genul imaginii de mai jos, trenurile pe M7 urmând a circula alternativ la Antiaeriană / Râul Doamnei (5 min fiecare, 2,5 min pe trunchi comun la ora de vârf... ar apărea problemă de supracapacitate în nordest, dar și acolo se poate gândi o ramură înspre Tei).

- Berceni: ori o extensie a M2 de la Eroii Revoluției, ori făcut tot M4 de la GDN2 - dar care să vină la Berceni nu (pentru numele lui Dumnezeu) la gara Progresul. Eu aș merge pe varianta ramificației M2 de la Eroii Revoluției (iar apoi să se facă bucata "centrală" a M4 de aici la GDN) și operare alternativă M2 la IMGB / Berceni (cartierul).

Și apoi câte și mai câte nu ar mai fi de făcut...
- de exemplu, dacă tot suntem în Berceni, o stație la mijloc între Piața Sudului și Apărătorii Patriei (deși nu sunt adeptul densității de stații de pe M5 în construcție, mi se pare ridicolă distanța de +1800m între cele două stații).
- sporirea accesibilității la stațiile existente, gen Lujerului, Iancului etc. etc.
- racorduri la tramvaie gen Victoriei la 1 (să nu îmi spuneți că nu se poate), Lujerului la 41 (idem) etc.
...Și după ce le-am făcut pe toate astea (eventual după ce am făcut și o linie semicirculară Drumul Taberei - Lujerului - Crângași - Turda - CDG - Floreasca - Tei - Delfin - Titan), haideți să ne apucăm să discutăm de M6!

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

#202
Quote from: north on October 12, 2016, 01:31:17 AM
Cu banii de M6 s-ar putea pune la punct practic întreaga rețea de tramvai din București, reconstruită și în mare parte transformată în stil tramvai rapid / metrou ușor cum este 41. Și s-ar putea lua și vreo 250 de tramvaie noi, de care orașul are nevoie ca de aer (acum, azi!).
Nu azi...
De acum vreo 5 ani !
Daaaaaa...
Tramvaie... Ce frumos ar fi...
Dar nu cu actualul Primar General....
Vezi tu.... Vrea "bus-uri" eletrice...
De ce p....da masii nu vrea niste trolee decenate, ca parcul actual este mort ?!... Au uitat doar sa ii faca slujba de 40 de zile (sau 40 de luni...)
Si sa nu uitam: vroia transpot urban gratis, acoperit de "exporturile de tramvaie" ale...  URAC !
Ce autori din literatura "psihedelica" se incadreaza aici ?!?!....0

Quote from: north on October 12, 2016, 01:31:17 AM
tramvaiul Granitul - Piața Iancului putând face față necesarului pe axa estică, însă operat la 3-4 minute și prioritizat în trafic... nu cum vine acum 46 la juma' de oră și cu cea mai proastă semaforizare posibilă pe Iancului
Mai omule....
Ma omori... Tu unde stai ?!?!...
Caci eu am job-ul in Iancului si nu stiu orarul lui patrus'sase... :lol:
:cheers:

Am  cativa colegi (3 colegi, doar in "pravalia mea") care vin din Jilava...
Fo' doi dintre ei isi parcheaza masina pe la Piata Progresul si fac restul drumului cu metroul.
Ca ei sunt cu siguranta  multe alte mii.
Un park&ride in zona cred ca va insemna mult. Chiar daca este vorba de scurtarea cu doar 5 km a traseului parcurs in Bucuresti de cateva sute/mii de automobile, care vor ramane la periferie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Baieti, folositi thread-ul de planuri si proiecte METROREX pentru discutiile astea:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=15.15

Aici doar M6. Iar strict pentru conexiunea OTP cu orasul si dezvoltarea OTP, pe thread-ul aeroportului la aviatie:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=21.0

133 313

#204
@frunzaverde
Aaa... ummm.... acum pare ca descoperiti "legenda urbana" a comisionului 10%.  :D  Eu ma contrez cu insideri si lobbysti de la clica, pardon, congregatia de metroisti pe tema M6 de peste un an. Si intreb de ce se face metrou "pe unde se poate" si nu "pe unde trebuie". Si raspunsul este vesnic ca OTP se va dezvolta si are nevoie (desi nu avem un "cincinal" si nimeni nu stie ce va fi la anul).
Nu mai spun ca metroul este un mijloc de transport local, regio, oriunde in Europa, numai Bucurestiul se pune mot si-l vrea interregio, ca maine poimaine de la OTP or sa vrea sa-l duca la Ploiesti, ca sa ajunga "clientii" mai repede la DNA Ploiesti.  :D Pacat ca nu se mai pedepsesc sabotajul si subminarea economiei nationale ca pe vremuri. Daca s-ar pedepsi s-ar facem numaidecat metroul Colentina-Rahova.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

"UEFA nu cere un metrou până la aeroport. Dacă se bagă în caietul de sarcini construirea unui metrou, ca să ne dăm mari, este treaba Guvernului României."

Intradevar in aceste conditii pare hazardata construirea M6 pana la OTP. Poate pana in Baneasa ca sa se justifice credite si promisiuni de secole ca sa face M6.

Legatura cu autobuz pana la gara de langa OTP si dupa tren pana in Gara de Nord ar fi ideal

Si apropo 783 chiar merge bine - testat de mine. Ajunge chiar mai devreme la capat de linie la OTP.

north

Quote from: Goldmund on October 11, 2016, 08:26:24 PM
Voi fi mult mai multumit cand M6 va fi gata pana la OTP,  eu evitand cu totul "taxi"urile  urat-mirositoare si conduse de obicei de badarani inculti, sau autobuzele care fac muuuulte statii pana la Universitate si te zdruncina intr-un mod tipic, local.
Quote from: voicul on October 13, 2016, 12:04:33 PM
Si apropo 783 chiar merge bine - testat de mine. Ajunge chiar mai devreme la capat de linie la OTP.

783 merge bine dacă nu ești la sau în jurul orei de vârf. La ora de vârf sunt următoarele probleme: aglomerație, datorită faptului că funcționează și ca transport în comun pentru Otopeni (în mod ciudat, 780 sare o mulțime de stații obscure, pe când 783 face toate stațiile de la nord de Aero Băneasa, exact ca 449... ăsta nu se mai cheamă expres) + întârziere majoră pe sensul spre oraș datorită faptului că trebuie să stea în coada de ieșire DN 1 -> Barbu Văcărescu pentru a face stația Aero Băneasa.

Eu aș înlocui cele două linii cu una singură, care să facă fix patru stații după aeroport:
- Piața Presei Libere (principale legături: 41, 105, 330, 331, 335, 449)
- Piața Victoriei (principale legături: M1, M2, 24, 25, 300, 381)
- Gara de Nord (principale legături: M1, M4, 44, 45, 46, 65, 79, 86, 62, 85, 93, 96, 105, 205, 178, 182, 282)
- Gara Basarab (principale legături: M1, M4, 1, 35, 44, 105, 178... și destul de aproape 11, 133, 163).
Iată o hartă care arată zona de acoperire a tututor aceste legături directe (fără metrou):


Chiar nu înțeleg de ce să plimbi E783 pe magistrala nord - sud până la Unirii. Drept că pierzi legătura directă cu M3... dar la ora de vârf căt stă 783 până să ajungi acolo, probabil cu 62 luat de la gară ești deja în Cotroceni (adică, mă rog, stând în coada de la Grădina Botanică :troll:); înspre zona de est (T. Pallady) ce-i drept, nu mai este așa ușor.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

frunzaverde

Quote from: north on October 13, 2016, 04:12:11 PM
Chiar nu înțeleg de ce să plimbi E783 pe magistrala nord - sud până la Unirii.

Ideea e sa asigure o legatura directa a aeroportului cu centrul orasului. Cand a fost introdus, la inceputul anilor '90, toate hotelurile si punctele de atractie principale erau in jurul axei nord-sud (Victoriei - Romana - Universitate - Unirii). Si se conecta cu reteaua de exprese (a existat o intreaga retea in Bucuresti), care avea capete la Romana si la Rosetti. In continuare, pentru o proportie decenta din calatori, destinatiile finale sunt pe axa asta, asa ca vad rostul 783-ului asa cum e.

Ideea ta cu 780-ul e insa excelenta - si zic ca ar trebui implementata - crescuta frecventa 780-ului pana la cea a 783-ului, si alternate cele doua (asigurand frecventa "la 10 minute"). Apoi as mai adauga un 781 cu o frecventa de 30-40 de minute pe relatia Aeroport Otopeni - Baneasa - Pipera, resursele cerute fiind absolut minore.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: north on October 14, 2016, 12:54:02 AM
astăzi am trecut, per pedes, prin Piața Victoriei, în jurul orei 19. Coada de vehicule oprite - spre sud - era, atât pe Calea Victoriei cât și pe Lascăr Catargiu, până fix în buza Pieței Victoriei.

Se vede ca nu circuli des in Bucuresti.
Asta nu este o noutate.
Asta este "normalitatea"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)