[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Când va CIRULA METROUL din Drumul Taberei. Ce spune METROREX de linia care leagă oraşul de AEROPORT
Directorul tehnic din Metrorex, Ionel Oprea, a declarat, joi, că linia de metrou Drumul Taberei va fi funcţională la mijlocul anului 2017, însă sunt slabe şanse ca linia care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul,,Henry Coandă" să fie gata până în 2020.

"În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani documentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou", a declarat Ionel Oprea, directorul tehnic al Metrorex în faţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), scrie Mediafax.

Consiliul General al Capitalei (CGMB) a aprobat, joi, în unanimitate Proiectul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou, care urmează să conecteze, în subteran, Bucureştiul de aeroportul ,,Henry Coandă" din Otopeni.

"Această linie de metrou are 14 kilometri şi 12 staţii, din care nouă în Bucureşti şi trei în judeţul Ilfov. Magistrala 6 are peron comun cu Magistrala 4, la staţia ,,1 Mai", după care se dezvoltă către cartierul Pajura, deservind apoi zona de la bulevardul Expoziţiei, zona de la Gara Băneasa, zona comercială Băneasa, alte staţii sunt Washington, la Ambasada Americii, staţia Paris, la Şcoala Franceză, staţia Bruxelles, la linia de centură a Bucureştiului. În Ilfov avem trei staţii, la Primărie – Otopeni Centru, în zona Aqua Park – staţia I.C. Brătianu şi ultima staţie – Aeroport Otopeni", a precizat directorul Metrorex.

Ionel Oprea a mai explicat că se vor săpa două tuneluri în paralel, cu o distanţă de cel puţin 500 de metri între ele şi urmează să fie cumpărate patru freze de săpat (TBM – Tunnel Boring Machine) care urmează să fie achiziţionate prin licitaţie.

,,Proiectul costă, în total, fără TVA, un miliard de euro, în care sunt incluse şi cele aproximativ 55 de proprietăţi private care ar urma să fie expropriate. Magistrala 6 se va finanţa o treime din creditul japonez contractat în 2010, iar din cele două treimi rămase - 75% din fonduri europene şi 25% de la bugetul de stat", a mai adăugat Ionel Oprea.

B365




4 TBM-uri? OMG. Serios?! Baietii care se pricep, omul asta ne vinde gogosi sau mi se pare mie?

Io

Nu ma leg de numarul de (4) TBM-uri ca nu stiu cum au gindit saparea insa nu inteleg asta: "doua tuneluri in paralel cu o distanta de cel putin 500m intre ele."
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

133 313

#152
Quote from: Ionut on September 30, 2016, 07:43:02 AM
Când va CIRULA METROUL din Drumul Taberei. Ce spune METROREX de linia care leagă oraşul de AEROPORT
Directorul tehnic din Metrorex, Ionel Oprea, a declarat, joi, că linia de metrou Drumul Taberei va fi funcţională la mijlocul anului 2017, însă sunt slabe şanse ca linia care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul,,Henry Coandă" să fie gata până în 2020.

M5-half 2017 = NU!
M6 - 2020 = NU!

La anul pe vremea asta vor comunica ca M5 va fi gata in 2018 si M6 in 2021.
Mentionez ca estimarile mele se bazeaza pe date culese saptamanal personal DIN TEREN! De 3 ani incoace. La M5 abia se finalizeaza structura de rezistenta a primei centrale de ventilare de interstatie, FAV-DT34. Una singura este pe aproape de asta ca grad de executie, CV AM-ORZ. Sunt centrale la care efectiv NU se lucreaza, ER2-AM, DT34-PRC, RO-VA.
P.S. Nota bene, mai sunt doua lansari la Eroilor si doua breakout-uri la Opera ca sa se puna punct capitolului introducere boltari si evacuare pamant la AM plus inchidere goluri  tehnologice! Desi in toate comunicatele Metrorex AM apare cu structura rezistenta executata 100%, contra logicii elemetare! 

dr4qul4

NU ai inteles. Se va circula pe jos. Pe M5 prin tunel. Si pe M6 pe deasupra  :lol:
Daca la M5 merg pe mana ta. La M6 doar un japonez venit pentru prima data in Romania ar putea crede ca suntem in stare sa punem in functiune, de la 0, o linie de metrou 12 km! in doar 4 ani! de fapt vreo 2 si ceva pentru constructie, pentru ca mai dureaza pana avem licitatia in SEAP. De contestatii si plata avansului nici nu mai are rost sa pomenesc.

Plus ca eu nu inteleg de ce ne-ar trebui 4 TBM-uri!? Ce castigam daca facem tunelele mai repede, dar nu avem statiile gata in acelasi timp?
Un TBM foreaza cam 20 m/zi. Considerand ca se lucreaza doar in timpul saptamanii si mai avem si vreo 10 zile libere, raman 250 de zile lucratoare pe an. 20*250 = 5 km/an. 12km/5 km = 2,4 ani sau mai bine zis 2 ani si 5 luni.
Cu alte cuvinte. cu 2 TBM-uri se poate sapa galeria pt M6 in mai putin de 2 ani si jumatate. Chiar crede cineva ca suntem in stare sa facem 13 statii in acest timp?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

133 313

#154
Nu merge pe mana mea.  :lol: Intreaba-te unde-s trenurile pentru M5!  O:-)
Si unde sunt restul de bani pe langa aranjamentul cu JICA necesari la M6! De ce se platesc exproprieri la un proiect la care nu exista bani suficienti pentru executie. Si proiect!
Si unde o sa gasesca UTI mineri... pardon, tehnicieni pentru M5 (si evident M6), pe doua parale chioare.
P.S. PSS Opera sta blocat in niste copaci si ceva "debara" subterana. Pentru ca initial el nici nu trebuia sa existe in varianta pana la Universitate, dar se stie de el deja de cativa ani si nu s-a miscat nimic. Ma intreb unde aveau de gand sa scoata TBM-urile la Universitate...

Ioannes

Quote from: dr4qul4 on September 30, 2016, 10:54:10 AM
Plus ca eu nu inteleg de ce ne-ar trebui 4 TBM-uri!? Ce castigam daca facem tunelele mai repede, dar nu avem statiile gata in acelasi timp?
Un TBM foreaza cam 20 m/zi. Considerand ca se lucreaza doar in timpul saptamanii si mai avem si vreo 10 zile libere, raman 250 de zile lucratoare pe an. 20*250 = 5 km/an. 12km/5 km = 2,4 ani sau mai bine zis 2 ani si 5 luni.
Cu alte cuvinte. cu 2 TBM-uri se poate sapa galeria pt M6 in mai putin de 2 ani si jumatate. Chiar crede cineva ca suntem in stare sa facem 13 statii in acest timp?

Salut!

O sa raspund doar pentru ca mi-a atras atentia calculul.
Daca cele 4 TMB-uri vor lucra in acelasi timp, cate 2 venind din directii opuse (2 de la aeroport si 2 din cartierul Pajura), timpul de executie al tunelurilor va fi redus la jumatate, nu?
O idee de management ar fi sa termine pana in 2020 intai tunelurile si doar cele mai importante statii de pe traseu (capete + 1-2 statii de pe parcurs), urmand ca apoi sa termine restul statiilor - trenurile de metrou circuland in prima faza pe post de "shuttle" intre Aeroport si M4.

Cu stima,

yetiman

Management?  :lol:

Unde ai vazut asa ceva la proiectele de infrastructura in Romania (indiferent ca vorbim de CFR, CNADNR sau METROREX - ordinea este alfabetica)?
Daca ar fi un management de proiect macar SEMI-Profesionist, si toat am sti niste detalii (esentiale, zic eu) cum ar fi un stadiu REAL al proiectelor si niste termene estimative de finalizare apropiate de REALITATE.

Nici macar o lucrare de 2 luni (in regie proprie) nu a putut fi estimata corect si s-a prelungit cu inca 10 zile (daca va tine mama natura cu noi).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

133 313

Cine promite 4 TBM-uri, in ce cerinte tehnice din care documentatie a Metrorex apare treaba asta? Vorbim vorbe. In Drumul Taberei s-a stabilit un record mondial de sapatura cu TBM daca nu ma insel, undeva la 40+ metri pe zi. Ultima problema este avansul tunelelor la Bucuresti. Prima problema este executarea statiilor care sa le primeasca. 

dr4qul4

@Ioannes, cred ca glumesti.

Cum adica sa facem doar galeriile si statiile din capat? Lasand la o parte ca statia de la Otopeni va fi cea mai grea, cum crezi tu ca ar putea sa deschida circulatia in regim de santier?

Lasam la o parte si costurile cu executia (lucrul sub trafic mareste semnificativ costurile la orice proiect), si costurile de functionare (chair am avea trenuri goale).
Dar nu pot lasa la o parte riscurile de accidente? Pai fara statii, si fara statii de ventilare nu vom avea aer in metrou. o sa te cam sufoci pe acolo in cazul in care se defecteaza unul. ca de iesit nu o sa ai pe unde sa iesi. Doamne fereste de un incendiu.
Sau poate se surpa o statie. Au patit ceva asemanator la Eroilor. Crezi ca aici nu se poate intampla?

Abia astept sa treaca 1 Decembrie, sa vad daca mai scoate cineva o vorba despre acest proiect. Mai degraba o sa-l ingroape de tot.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Horațiu 87

Metrorex: Licitația pentru Magistrala 6, până la sfârșitul anului

Metrorex își propune ca până la sfârșitul anului să lanseze licitația pentru lucrările de structură la Magistrala 6 de metrou, Linia 1 Mai - Otopeni, iar o estimare optimistă indică începerea lucrărilor în a doua parte a anului 2017, a declarat vineri, pentru Agerpres, directorul general al companiei, Marin Aldea.

,,Magistrala 6 de metrou - cred că deja toată lumea știe - este un proiect ambițios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 stații și 14,2 kilometri lungime. Ieri, în ședința Consiliului General al Municipiului București, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal și le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat și ne-au sprijinit în această acțiune... urmează să obținem aprobarea pentru PUZ și de la Consiliul Județean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentația să fie înaintată la Consiliul Județean Ilfov pentru obținerea aprobării. Vom face demersuri la Agenția pentru Protecția Mediului pentru a obține acordul de mediu. Sunt discuții pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (...) și SC Metrou SA pentru revizuirea documentației pentru licitație și ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitația pentru lucrările de structură", a spus Aldea.

În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, directorul general al Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017.

,,O estimare optimistă a noastră - că trebuie să fim optimiști și să ne propunem întotdeauna ținte ambițioase - ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 și să se termine cam în patru ani. Noi așa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni", a precizat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea unui număr de 12 trenuri.

,,Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei - JICA - de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro - și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, și mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat", a explicat șeful Metrorex.

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai - Otopeni.

,,Se aprobă Planul Urbanistic Zonal - Linia Metrou Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, tronson 1, sector 1", prevede proiectul de hotărâre adoptat.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.

,,Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooperare internațională între Guvernele României și cel al Japoniei și necesită o anumită urgență în realizare, ținând cont de preconizata creștere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulației auto cu automobile în favoarea transportului public", se arată în document.

Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60, având următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/metrorex-licitatia-pentru-magistrala-6-pana-la-sfarsitul-anului-578288

Pelicanul

Quote from: dr4qul4 on September 30, 2016, 03:39:17 PM
Cum adica sa facem doar galeriile si statiile din capat? Lasand la o parte ca statia de la Otopeni va fi cea mai grea...
:lol:
Pe ce te bazezi ? Statia de la aeroport va fi chiar << light >>,  ti-o spun eu de pe acum. Inseamna ca nu stii unde va fi plasata.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

dr4qul4

Nu stiu unde va fi plasata, dar va trebui sa fie legata cumva de terminal. Terminal care va fi functional pe toata durata santierului.
In plus, pe acolo trebuie sa scoata si TBM-urile. Si sigur vor avea si ceva restrictii de siguranta si de securitate.
Mult mai lent de construit acolo decat va fi statia de la Romexpo de ex.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Pelicanul

Stai sa vezi, ca e mai usor decat pare la prima vedere.  :) Nu ca ar fi simplu, dar nici complicat nu e.
Evident ca vor fi ceva restrictii / neajunsuri, dar nici asa de mari.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

dr4qul4

Si crezi ca o pot face in mai putin de 2 ani de cand incep lucrarile?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

@Pelicanul: nu ne spui și nouă unde e plasată? Scopul principal al forumului e informarea. :)