[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alecu26

Intradevar....e mai bine așa.  Dar dacă vii din Grigorescu tot naspa e și ai multe schimbări de făcut. În fine...Am discutat ață de mult pe acest subiect încât mă scoate din sărite.  E ca și un țânțar care nu te lasă să dormi. Ar fi o mica greseala pe care o fac iubiții noștri conducătorii comparativ cu atâtea altele inclusiv în domeniul infrastructurii.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică ,,Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai - Otopeni)

Data publicării: 23.09.2016
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.10.2016

Gov.ro

133 313

#122
O sa consider M6 "pregatit" cand va supura/sifona/fasai macar o locatie pentru PLS. Si imi mentin opinia ca trebuia sa fie in doua loturi, pana la Jandarmeriei sau eventual (daca este posibil) centura pe fonduri europene, restul cu japonezi/martieni/whatever.
P.S. La anul pe vremea asta exproprierile vor fi considerate tun imobiliar. Ma voi cita atunci.  O:-) Au taraganat-o pana la un nou "maxim" al speculei imobiliare de nisha, garantata de stat. Prin Romania se obisnuieste ca preturile sa mai varieze si cu exproprierile...  O:-) Ca oricum daca il iei pe domnul Noica si il dai putin cu capul de peretii studiourilor TV prin care se falfaie iti va spune exact costul TEHNIC al constructiilor antedecembriste si de unde pana unde se cere acum pe fitesce cotineatza nonantiseismica de 4-8 ori mai mult ca la constructia ei in 1900-1989.

"  Articolul  5
Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala   6. 1 Mai - Otopeni)", sunt în cuantum total de 117.519.849 lei şi se alocă de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor pentru Metrorex S.A"

"FACTORI DE RISC
Construcţiile realizate în cadrul obiectivului de investiţii se vor proteja antiseismic în conformitate cu prevederile Normativului P 100 – 1/2006, cu modificările şi completările ulterioare."

Upsss... aici e in neregula. P100 2013 unde-i?

Ionut


dr4qul4

O intrebare de baraj.... NU era mai simplu si mai oportu  sa plece  de la aviatorilor?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on September 26, 2016, 07:35:22 PM
O intrebare de baraj.... NU era mai simplu si mai oportu  sa plece  de la aviatorilor?

Daca ramane in picioare planul T2 OTP cu mutarea unei mari parti din trafic acolo, pe partea cealalta a platformei (in partea de est a aeroportului, cu legatura la A3), atunci tot M6 este depasit moral inca de azi. In cazul ala, o prelungire a M2 de la Pipera ar fi avut sens.

Daca nu ramane in picioare T2 probabil ca da, o prelungire de la Aviatorilor ar fi generat mai mult trafic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

133 313

Teoria este ca la Aviatorilor schimbi cu M2 si atat iar traficul se varsa in Victoriei pentru schimb, care si asa e aglomerata, pe cand la Basarab schimbi cu M1, CFR, tramvai. Ca fara argumentul ca vine provincia cu trenul ca sa ajunga la aeroport nu iese studiului de fezabilitate nicicum.

TibiV

Parerea mea este ca M6 va avea cu adevarat sens abia dupa "unificarea" cu M4, adica sa avem linia M4/M6 care la randul ei sa ajunga macar la M5 - undeva in zona Hasdeu, dar unde deocamdata nu avem nimic - nici M5, nici M4/M6...
Ideal ar fi fost sa avem si un nod M1/M3 - M4/M6, dar se pare ca asta a murit "de moarte buna" - adica din cauza a zeci de "buline rosii" de pe traseul normal si firesc... :(

Dar pana va fi gata M6.... ahahaha....
Multe se pot schimba... ;)
Ne mai poate scapa Institututul de Fizica Pamantului de multe "cadavre in picioare".
Nu neaparat Institutul... Poate face treaba asta urmatorul cutremur serios..
Cinic, stiu, dar adevarat....

Cu alte cuvinte, in mod ciudat, intarzierile la M5 si M4 cresc sansele lor de realizare...
Pentru  ca si sansele la o "zgaltaiala" de peste 7 grade pe Richter sa fie tot mai mari.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Quote from: 133 313 on September 26, 2016, 10:36:27 AM
O sa consider M6 "pregatit" cand va supura/sifona/fasai macar o locatie pentru PLS. Si imi mentin opinia ca trebuia sa fie in doua loturi, pana la Jandarmeriei sau eventual (daca este posibil) centura pe fonduri europene, restul cu japonezi/martieni/whatever.
PLS ? Orice statie care corespunde ca si organizare de santier.
Daca e in doua loturi trebuie sa faci 2 PLS - uri.  Oricum PLS - ul cred ca e deja << ochit >>, uite, iti dau eu o sugestie, la Expozitie in curte. E perfect, nu deranjeaza pe nimeni. Si daca esti destept poti merge cu 4 TBM - uri de acolo.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Daca dai contructorului bonus pentru extra-viteza ca sa iti aduca 4 TBM-uri...
Sau aranjezi sa iasa tot astia, ca au deja 3 bucati aici... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Treceti peste titlul inept.




"Victime colaterale" ale Metroului spre Otopeni: Romexpo, Hyundai Auto şi Mega Image
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind metroul spre Otopeni a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, urmând să fie aprobat de către Executiv. Printre proprietarii de imobile care vor fi cei mai afectaţi de exproprieri se numără Romexpo, Hyundai Auto România, Mega Image şi o persoană fizică, Mariana Chiriţă.

Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care: domeniul public al statului -167.920 mp şi proprietăţi private - 57.983 mp, se arată în Nota de Fundamentare a Hotărârii de Guvern. Pentru proprietăţile private, valoarea despăgubirilor este calculată la circa 117 milioane de lei în total.

Pe amplasamentul lucrării a fost identificat un monument istoric, ,,ULTIMUL STRĂJER AL CAPITALEI", situat în zona viitoarei staţii de metrou Aeroport Băneasa. Intervenţiile asupra acestui monument istoric se vor executa cu respectarea prevederilor Legii nr. 422/2001, republicată, privind protejarea monumentelor istorice.

Indicatorii tehnici revizuiţi ai Magistralei 6 de metrou prevăd o lungimea totală 14,2 km, 12 staţii, o capacitate maximă de transport 50.000 călători/(oră şi sens) şi o viteză comercială 36 km/h. Circa 100.000 persoane zilnic care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).

Finanţarea obiectivului de investiţii se face din acordul de împrumut nr. ROM-P5 încheiat între Guvernul României şi Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), asigurat conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, din fonduri externe nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precum şi din alte surse legal constituite.

Economica.net

133 313

#131
Quote from: Pelicanul on September 26, 2016, 11:13:57 PM
PLS ? Orice statie care corespunde ca si organizare de santier.
Daca e in doua loturi trebuie sa faci 2 PLS - uri.  Oricum PLS - ul cred ca e deja << ochit >>, uite, iti dau eu o sugestie, la Expozitie in curte. E perfect, nu deranjeaza pe nimeni. Si daca esti destept poti merge cu 4 TBM - uri de acolo.
Am oarece indoieli ca orice PLS la M6 va mai fi "in buricul targului", cum este la M5, langa Cotroceni. Cu cat mai aproape de centura cu atat mai bine. Ca e pamant de carat, nu gluma. Si materiale de adus. Doar nu vrei sa stai cu betonierele in blocajele de pe DN1 sa-ti faca priza betonul in ele.

La Parc DT s-a lasat terasamanetul tramvaiului de la tiruri cu boltari, macarale si basculante, i-au pus sa le bage prin capatul opus.


Quote from: TibiV on September 27, 2016, 12:22:43 AM
Daca dai contructorului bonus pentru extra-viteza ca sa iti aduca 4 TBM-uri...
Sau aranjezi sa iasa tot astia, ca au deja 3 bucati aici... :D
La Bucuresti iti sapa TBM-ul 40+ metri pe zi in "nisipul" asta. Testat la M5. Nu-ti trebuie viteza mai mare de atat.

voicul

Acum, ca in viitorul nu chiar asa indepartat, vom termina M5, trebuie planuit urmatorul pas:

Exproprieri pentru metrou. Proprietarul care va încasa cei mai mulţi bani

Guvernul pregăteşte exproprieri de 26 de milioane de euro pentru pentru magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de aeroportul Otopeni. Este una dintre cele mai scumpe regiuni imobiliare ale Capitalei. Iar pe lista proprietarilor ale căror terenuri vor fi cumpărate de stat sunt mai multe nume mari, cum ar fi Romexpo sau Mega Image.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/exproprieri-pentru-metrou-proprietarul-care-va-incasa-cei-mai-multi-bani-575783

panzer

Cu tot respectul urmatorul pas era tot M5, restul de M5 prin centru pana in Pantelimon. Dar prea au "scaldat-o" cu apeductul de la Moghioros (vreo 18 luni de intarziere de acolo vin) ca sa mai incerce tot in Bucuresti. S-au uitat si ei pe unde nu e Apa Nova si au tras-o cu metroul pe acolo.
Numai ca nu se prea baga nimeni sa faca sapatura deschisa pe 2 km de la Opera la Universitate. Altii ca Astaldi sa mai aduca 3 TMBuri in Romania n-o sa vedem.

Asta se traduce ca 10 ani de acum incolo n-o sa vedem alta statie in Bucuresti, doar in Otopeni sa aiba cu ce se duce lumea la cumparaturi la mall-ul lor si la IKEA, ca la Otopeni trafic din parti 2.4 mil pasageri/an ~=6500 posibili pasageri/zi, cam 365/ora, 18h pe zi pentru ca noaptea nu prea sunt avioane. In acelasi timp Colentina, Rahova, Pantelimon, Giurgiului stau in si se uita in zare pana vine un tramvai Tatra, caci numai alea o sa mai reziste peste 10 ani, sau ati ratat stirea ca anul asta vor sa livreze catre RATB un singur tamvai. Si nici nu sunt multi, asa de vreo 2 ori populatia Clujului, a judetului.
Logica romaneasca: lasi 600.000 oameni fara metrou ca sa servesti 6500. Asta in fiecare zi de la bunul Dumnezeu. De parca piti care merg la mall o sa mearga cu Bombardier/CAF! Nu dragilor Porsche/Audi etc, nu CAF.

Traficul de la Otopeni, nu umple 5-6 autobuze pe ora. Dar noi vrem 12 trenuri de metrou pe ora! Sau poate pana il termina ajunge Otopeniul Heathrow.

133 313

#134
Daaa... altii ca Astaldi clar n-o sa vedem. Care au mai multe basculante decat soferi la ele.

Sa avem pardon, ce treaba are apeductul de la Moghioros cu un TBM ce produce tasari neglijabile de-a dreptul... Ce treaba are ApaNova cu faptul ca devierea canlizarii de la RD se face la viteza jenanta de 10 metri liniari pe saptamana? Sau ce treaba are canalizarea de la Piata Sudului de care propagandistii Astaldi s-au plans prin internet ca le tine pasajul in loc cu faptul ca la cateva luni de la finalizarea ei din pasaj se excaveaza pamant cu lingurita si pasajele pietonale se armeaza cu 5 oameni? Hai va rog eu, nu mai puneti botul la fumigene. 1+1=2. Chiar daca faci calculul azi sau peste o saptamana.
Si ce treaba am mai avea noi cu Astaldi daca de la Opera la Universitate s-ar sapa galerie in pereti mulati executabila de o asociere pur Sonaco-Foretis-Terratest in 3 tronsoane Opera-Universitate, Universitate-Traian si Traian-Iancului... A, ne e prea sila sa inlocuim toate tevile si cablurile vechi de pe traseu, vrem pamant "virgin". Chestia este ca unde pamantul este virgin nici oameni de carat cu metroul nu prea sunt.
Stati lax ca de la exproprieri la PLS e cale lunga. exproprieri degeaba s-au mai vazut.

P.S. Legat strict de M5 tronson Opera-Iancului, ideea era sa fie realizat INAINTE de cutremur, nu dupa. Ultrarapid, galerie in PM pe doua nivele. Dupa cutremur o sa mai aiba  fix nimeni bani de bagat in metrou, urgentele vor fi multe si cu totul altele.