[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

Quote from: cezar-mario2012 on March 16, 2016, 02:54:08 PM
La Viena sunt doua trenuri, cel normal care oprește în 14 stați până la Wien Mitte și expresul care este direct până la Mitte, primul era 4,25 euro, iar al doilea 12 euro. În marea majoritate a țărilor occidentale gara centrală, este chiar centrală. Gara de Nord nu este așa centrală. Acum depinde ce numim centrul Bucureștiului, dacă este la Universitate, este ceva de mers până la gară. De la Mitte până în centru sunt două stați de metru, dar poți merge și pe jos, sunt doar 1000 de metri până la Stephansplatz.

De la Gara de Nord avem metrou pana in centrul absolut al Bucurestiului("ultracentral" -singurul oras al Romaniei care are un "central" si un "ultracentral" -  este zona din interiorul primului inel al capitalei)


Am urmarit un reportaj de pe aeroportul bucurestean (OTP) in care se preciza ca din o suta de pasageri care vin pe Otopeni, 50% doresc sa ajunga in Bucuresti cu...taxiul(e relativ ieftin, nu exista metrou)
Presupun ca la nivelul anului 2020, OTP va primi in jur de 12 milioane de pasageri. Daca luam in calcul si dezvoltarea zonei la nord de capitala, iar P+R va fi o realitate la fiecare statie de metrou dincolo de DNCB, M6 nu va duce lipsa de calatori. Deja a inceput constructia(sau este pe cale) la doua P+R uriase la marginea Bucurestiului(v. de la min. 29:30 reportajul:
http://www.biziday.ro/2016/05/05/biziday-joi-05-mai-2016/

dr4qul4

Ba va duce lipsa. Taxiul va ramane ieftin, si atunci multi il vor prefera cand vin la OTP cu bagaje.
Iar cei din zona de nord sunt cei cu venituri mari, care nu vor folosi metroul.
Chiar crezi ca vor veni din Corbeanca si vor lasa range roverul ca sa ia metroul?

Unii spuneau ca va fi folosit de clientii de la Baneasa Shoping City... Acela este cel mai scump mall din tara si are o parcare gandita extrem de bine.
Voi chiar credeti ca cineva care sparge 1000 o data pe haine (lei sau euro, dupa caz) se va duce la mall cu M6? Adica iau metroul, schimb 1 date spre Basarab, si schimb iar spre mall?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

#107
Principalul incovenient in alungarea si a acelor putini posibili calatori ar fi numarul mare de schimbari care trebuie sa-l faci ca sa ajungi in metroul de Otopeni.

Un procent enorm din Bucuresteni trebuie sa mearga pe jos, sa ia autobusul, sa ia metroul, sa schimbe metroul chiar si de 3 ori (odata in Victoria, odata in Gara de nord, odata in statia 1 Mai) ori ca sa se urce in garnitura de Otopeni.

De ce ai face asta, pentru 50 RON, când te poate astepta taxiul la scara, si sa incarci toate bagajele in el? 50 sunt un pret infim fata de cat costa avionul si excursia. Iar cei care merg in scop de afaceri, 50 RON sunt nimic, pentru ca oricum sunt platiti de firma. Ca sa nu mai vorbim de firme care au un sofer, curier oricum disponibil pentru asa ceva.

Este enorm procentul de 50%. Depinde cum s-a pus întrebarea. Si pe mine daca m-ar intreba: Daca ar exista metrou de la Otopeni in oras l-ati folosi? As raspunde in mod evident pozitiv. Asta nu inseamna ca chiar l-as folosi in 90% din cazuri. Mai degraba in 10% din cazuri.

Apropo...in varianta finala a ramas ca pleaca din 1Mai? nu se mai poate face nimic?
Drumurile noastre POATE;

hepea

Nu inteleg de ce se incapataneaza cu metroul pana in Otopeni cand se poate ajunge mult mai usor si mai ieftin cu trenul....

2-3 km de cale ferata + statie la aeroport (care poate fi ingropata, legata de parcare, cum vor ei) + peron dedicat cu access direct si gratis la metrou din Gara de Nord. E gata mult mai repede, costa mai putin si chiar are sens.

A, vor cei de pe traseu metrou? Aia e altceva si se poate si aia face in 5-10-15 ani daca se apuca acum (vezi dr. taberei ;) )

dr4qul4

Eu sunt curios daca statia de metrou o vor face sub aeroport sau o pun unde este "gara" CFR OTP :)))



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

^^^ Mai jos sunt statiile prevazute si locatia lor aproximativa.

http://www.cdep.ro/interpel/2016/r2925B.pdf



aditd

"...trebuie realizată și depusă aplicația pentru finanțarea din fonduri externe nerambursabile..." - se face pe banii UE? "1,3 miliarde de euro" ar fi ceva sa vina prin fonduri nerambursabile.

http://www.money.ro/metrorex-a-decis-anul-viitor-incepe-constructia-unei-noi-linii-de-metrou/

TibiV

Luati sursa primara:

http://www.metrorex.ro/_read421-1

Quote
17 iunie 2016
Metrorex informeaza publicul calator asupra stadiului investitiei prioritare "Magistrala 6 de metrou – legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni".
Demararea etapei de executiei a Magistralei 6 de metrou este estimata pentru anul 2017. Avand in vedere ca Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov reprezinta un document de referinta pentru prioritizarea investitiilor din Programul Operational Infrastructura Mare 2016-2030, prioritizare ce are ca si element esential gradul de maturitate al proiectelor, Magistrala 6 de metrou este unul dintre cele mai avansate proiecte din punct de vedere al pregatirii documentatiei necesare acestei etape.
Calendarul elaborat de Metrorex privind actiunile pentru anul 2016:
   · Aprobarea prin Hotarare de Guvern a indicatorilor tehnico – economici ai proiectului.
   · Aprobarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti – Ilfov.
   · Demararea si depunerea aplicatiei pentru finantarea din fonduri externe nerambursabile.
   · Demararea actiunilor specifice etapei de licitatie pentru lucrarile de structura.
Oportunitatea realizarii investitiei a fost stabilita in conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orasului, propuse si justificate in "Strategia globala pentru dezvoltarea si modernizarea transportului cu metroul in Bucuresti 2008-2030".
Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km si va cuprinde 12 statii, cu urmatoarele denumiri: Statia 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Valoarea totala a investitiei este de 5.899.073.110 Lei (TVA inclus).
Pentru pregatirea si implementarea proiectului a fost semnat un acordul de imprumut (martie 2010), intre Ministerul Finantelor Publice si Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA), in valoare de 41.870 milioane Yeni. Valoarea imprumutului asigura finantarea serviciilor de consultanta, proiectare, supervizare lucrari si partial valoarea lucrarilor pentru executia structurii de rezistenta (33%).
Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov ( PMUD) 2016-2030, in acest moment documentatia proiectului aflandu-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotarare de Guvern.
Noua magistrala de metrou va creste atractivitatea transportului subteran prin diminuarea duratei de deplasare pe coridorul deservit, va contribui la protectia mediului inconjurator prin reducerea poluarii (gaze de esapament, zgomot, vibratii) si va oferi un nivel de servicii la standarde europene.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

PUZ in dezbatere publica




Proiectul de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, tronson 1, este postat pe site-ul PMB in vederea dezbaterii publice, pana pe 29 iulie, potrivit Agerpres.

Din raportul de specialitate reiese ca Magistrala 6 va urmari traseul: Calea Grivitei, Calea ferata din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piata Presei Libere si soseaua Bucuresti Ploiesti/DN1/E60. Va avea urmatoarele statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroportul Otopeni.

Hotnews

Si o randare:


RailwayPro

^ Chiar asa va arata statia la OTP?

iuli

Sper ca da, dar am un feeling ca si daca e asa chiar si in proiectul de executie tot se vor gasi cumva sa schimbe design-ul doar sa taie din costuri.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

#115
Eu inca sper ca nu se va face inainte de a fi finalizate alte 2-3-4 magistrale in Bucuresti.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

O mare prostie sa cheltui banii pe M6 cand nu ai dus M5 macar pana la Universitate (de preferat pana la Iancului) si M4 se "fâsâie" la Gara de Nord, in loc sa plece spre Izvor si sa ajunga macar la Aparatorii Patriei... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Quote from: alecu26 on May 09, 2016, 10:22:37 AM

...Apropo...in varianta finala a ramas ca pleaca din 1Mai? nu se mai poate face nimic?
Informatie eronata, nu stiu de unde a rezultat.
Metrourile vor avea parcursul  (Otopeni ) - Baneasa - Gara de Nord. Nici nu ar avea cum sa se limiteze la statia 1 Mai, n-au cum sa intoarcă acolo.  :D Si nici n-ar avea de ce.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

alecu26

Și în gara de nord cum ajung? Nu prin suprapunere cu linia pana la stația 1 mai?
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Alecu, capatul liniei va fi la GdN 2, acolo unde in prezent este capatul M4 GdN2-Basilescu (care de anul viitor va ajunge la Straulesti)
Practic, de la GdN 2 vor pleca, alternativ, un tren spre Straulesti, unul spre Otopeni.
Vor avea traseu comun pana in statia 1 Mai, de unde M6 coteste la dreapta spre Otopeni.

Quote from: alecu26 on May 09, 2016, 10:22:37 AM
Un procent enorm din Bucuresteni trebuie sa [...] sa schimbe metroul chiar si de 3 ori (odata in Victoria, odata in Gara de nord, odata in statia 1 Mai) ori ca sa se urce in garnitura de Otopeni.

Deci vor fi maxim doua schimbari:
- prima la Piata Victoriei
- a doua nu la GdN ci la Basarab, unde peroanele M4 "flancheaza" peroanele M1.

Iata schema:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)