[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

#60
Quote from: igorashu on July 20, 2015, 12:36:27 PM


Daca e sa ma uit pe harta asta, as zice asa....dpdv geografic Coletina Rahova sunt cele mai urgente. Spatiile cele mai mari neacoperite (sau doar marginal) sunt zonele 5,6,7 si exact opus 12, 13, 14, 2.

Intradevar...continoarea Eroilor-Universitate (si pana la Iancului ca altfel nu cred ca este solutie tehnica) e prima urgenta ca altfel ai facut degeaba Drumul Taberei-Eroilor. Trebuie sa-i duci pe oameni mai in centru si la legaturile cu celelalte magistrale.

Pantelimon-Iancului mai poate astepta. (Pantelimon ar avea statii la ambele capete, plus apropierea de statiile din Colentina).
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Discutiile generice despre metrou pe topicul special, va rog. Aici doar Otopeni. :)

dr4qul4

Intrebare de baraj: in loc sa faca metrou pt Otopeni (sau sa prelungeasca actuala CF pana sub aeroport), nu se poate face o gara noua in camp si un acces rapid de la aeroport folosind benzi rulante sau chiar o instalatie pe cablu?

Vorbim de o distanta de doar 1-1,5 km, asa ca si la o viteza de 10 km/h vorbim de 6-9 minute. Sunt destule aeroporturi unde mergi mult pana la iesire (mai mergi si pe jos, mai si schimbi). Iar daca mai si mergi pe banda, atunci timpul se reduce la jumatate.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

__dir


GDPR

@cutter la Digi24
QuoteLegătura Capitalei spre Otopeni:
Sunt demersuri cu metroul care leagă capitala de aeroport. Trebuie să fie gata până în 2020, este angajament al Romaniei pentru organizarea campionatului european, cred că se poate dar nu ştiu toate detaliile, e un proiect matur, bine pregătit. Pare plauzibil că în 2020 ne putem îndeplini acest angajament.
Are finanţare de 300 de milioane din Japonia, diferenţa până la un milard o să vină din fonduri europene. Începem anul acesta.

Eu stiu ca pentru desfasurarea celor 4 meciuri din 2020, UEFA impune urmatoarele 3 conditii cumulative: modernizarea Arenei Naţionale, realizarea liniei de metrou care să lege aeroportul Otopeni de Bucureşti şi o autostradă continuă între graniţa de vest şi Capitală.

A treia conditie pica, dupa cum a zis si @cutter, la prima sunt probleme mari cu copertina care impiedica autorizarea ISU a stadionului, iar la a doua e posibil sa se faca eforturi mari ca sa se demareze proiectul pana la sfarsitul anului, dar practica curenta ne spune ca in niciun caz nu va fi gata pana in iunie 2020. In conditiile astea CE 2020 ramane doar un pretext pentru realizarea proiectului, estimarile de trafic nefiind de fapt favorabile.

Gendan

Se vor tine meciurile... Vor suplimenta pe rutele 783 si 780, pate baga un express direct pana la stadion si vor ajunge la demandul de capacitate, vezi finala de Europa League. Plus ca pana atunci au timp sa refaca si legislatia pentru a omologa stadionul. Serios, sunt stadioane acceptate care in clipa de fata sunt in constructie.

lovalova

din ce an e SF-ul Hochtief la care se face referire mai sus? poate cineva sa-l ataseze? marturisesc ca l-am cautat pe net, dar nu am gasit nimic...


alecu26

intre sfantul asteapta si la pastele cailor, cam acela sper sa fie termenul.

Sa vedem cate capitale europene au metrou la aeroport:

1)Heathrow: are si metrou si tren (75 mil PAX)

2) CDG - Paris: nu mie clar daca e metrou ce au ei acolo sau doar tren si legaturi la tren (TGV, RER). (66 mil PAX)

3) Atatürk - Istanbul : are metrou (61,5 mil PAX)

4) Frankfurt – (nu e capitala): are doar tren. S-BAHN e mai degraba tren decat metrou. (61,0 mil PAX)
5) Schiphol – doar tren. (58,5 mil PAX)
6) Barachas – are metrou (e cumva si normal, fiind foarte aproape de oras, in fapt linia acoperind si un mare district in primul rand si dupa aia aeroportul....cea ce nu se poate spune despre Otopeni). – (47 mil PAX in crestere exploziva)
7) Munich -  (nu e capitala si are S Bahn si are 41 mil PAX)
8) Fiumicino – Roma – are tren (40,5 mil PAX)
9) Gatwick – Londra – capitala dar e al doilea aeroport si are tren doar (40,5 mil PAX)
10)Barcelona – nu e capitala si e exemplul meu favorit, in care unul din cele mai vizitate orase ale Europei, a construit linia de metrou spre aeroport (deschisa acu cateva zile) dupa finaliarea a vreo 7-8 magistrale de metrou  intr-un oras mai mic ca Bucurestiul dar cu mult mai multi pasageri la aeroport, si pana atunci s-a descurcat perfect cu trenul.

Si m-am cam plictisit sa ma tot documentez. Ideea e ca metroul reprezinta mai degraba exceptia decat regula, si nu cred ca se va schimba drastic in urmatorii 5-10 ani. Ce reprezinta regula e de fapt autostrada si calea ferata.
Mie si frica sa ma duc in zona de clasament unde e Otopeni-ul (locurile 50). Acolo sunt orase care probabil prin populatia care o au nici nu necesita metrou (sub 1 milion locuitori).

Asa ca domnilor guvernanti, inainte de a construi inca un Dunare Marea Neagra, inca o Casa a poporului, sa rezolvam o legatura decenta si pe autostrada (nu e foarte departe) si pe CF (e chiar aproape) si dupa aia ne putem gandi ce solutie putem gasi pentru aeroport in genul metrou de suprafata, tramvai greu....etc.
Mai ales ca inca sunt si vor fi cartiere cu sute de mii de locuitori, care genereaza un trafic de zeci de ori mai mare, sufocate de transportul privat (ca ala public e si incet si prost) care nu au metrou. Cand vom avea pantelimon, colentina, lacul Tei, rahova, ferentari legate cu metrou....ne putem gandi si la ceva spre Otopeni.
Drumurile noastre POATE;

clau

#69
+1 alecu ... Eu la Bucuresti imi lasam masina la un prieten si luam autobuzul pt aeroport( a fost ok desi se poate imbunatati)... Cred ca trenul e potrivit si costa mult mai putin decat M6

alecu26

pai deja cam exista tren (linia de aprovizionare cu cherosen pentru avioane). Trebuie doar niste peroane, trotuare rulante sau o statie subterana.

Mi-a placut faza din raportarea celor de la MFE (parca) care le-a taiat macaroana celor de la CFR, si au zis ca mai bine ei se concentreaza pe Coridorul IV. Va dati seama ce interese se vehiculeaza in jurul acestui proiect? Ca sa nu mai vorbim de dobânzile cu are e contractat creditul JBIC, când momentan practic dobânzile sunt zero.

Si sigur nu sunt itneresele la cine stie ce bashtan din zona...ca el in veci nu va lasa MeLe-ul sau X6-le sa vina cu metroul.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

#71
CDG are doar tren (RER si magistrala). ZRH la fel. HEL are tren, linie deschisa in august, cu o gara temporara (cea finala va fi gata in septembrie).

Metrou avem asa in Europa:

Londra Heathrow (75 Mpax), Madrid (46 Mpax), Lisabona (20 Mpax), Copenhaga (27 Mpax), Atena (18 Mpax), Newcastle (4.5 Mpax), Londra City (4 Mpax), Sofia (4 Mpax), Nuremberg (3 Mpax). Cred ca astea sunt toate...

Ori vorbim de:
1. orase mari cu aeroporturi uriase cu trafic imens (LHR, MAD)
2. tari care au investit prea mult in infrastructura inutila si elefanti albi (in unele cazuri pana li s-a prabusit economia) (tot ce-i in Spania, Portugalia si Grecia).
3. aeroporturi foarte centrale, extrem de apropiate de cartiere cu densitati mari, de la care extinderea metroului pana la aeroport costa putin sau nimic (Sofia, care de la aeroport pana la o zona industriala densa si o zona rezidentiala cu blocuri multe si dense, gen Drumul Taberei) a avut sub 2 km de tras, toti la suprafata. La fel la Copenhaga (unde aeroportul e lipit de o suburbie foarte densa), Nurnberg sau LCY.
4. sisteme de metrou extrem de "low-end", cu capacitati similare cu ale unui tren mainline (sau mai joase) si infrastructura de nivel similar (Newcastle, exemplu de infrastructura aici cu trecere la nivel : https://goo.gl/maps/NSdxdU5GhoT2)

Ori OTP nu se incadreaza la nimic de-aici. Daca se face, o sa fie 1 miliard de euro aruncati in vant, in conditiile in care nu suntem in stare sa facem o nenorocita de trecere peste munti, desi avem nevoie de 3.

Banii pentru porcaria asta pot fi foarte bine folositi pentru segmente importante din Comarnic - Brasov sau pentru demararea macar a trecerii peste munti in Moldova...

Quote from: alecu26 on March 02, 2016, 07:22:31 PM
Mi-a placut faza din raportarea celor de la MFE (parca) care le-a taiat macaroana celor de la CFR, si au zis ca mai bine ei se concentreaza pe Coridorul IV. Va dati seama ce interese se vehiculeaza in jurul acestui proiect? Ca sa nu mai vorbim de dobânzile cu are e contractat creditul JBIC, când momentan practic dobânzile sunt zero.

Chestia e ca nu vad cum un asemenea proiect va primi bani de la UE. Nu e in prioritizarile folosite pana acum, nu trece practic nici un fel de analiza cost-benefit nemasluita...

Poate ar trebui sa facem o analiza publica a propunerii de infrastructura, pe care s-o dam public...

P.S. Tocmai se repara infrastructura pe Bucuresti - Mogosoaia - Balotesti, linia care ar duce la aeroport - se construieste un pod nou peste DN1A, pod care avea mari probleme in trecut si care avea o restrictie (si) de 5 km/h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

La vremea aia a pozat si cutter podul peste DN1A...
Dar era "inainte"... :)
Din pacate nu a mai pozat nimeni lucrarile la pod de muuulta vreme...

Si mi-am mai amintit ceva...
Duminica la PRO TV Costescu a zis ceva de genul "facem gara pentru CF, dar trebuie sa ne coordonam cu cei de la metrou, care sunt mult mai avansati cu M6, astfel incat sa fie gara comuna, de unde iei metroul sa iei si trenul"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Pai daca nu mai avem ce sa pozam? Anul asta nu s-a mai lucrat deloc la pod, stadiul fiind cel din poza postata de @shoppy pe metrouusor:

TibiV

Ştiu... :(

Din păcate job-ul nu prea mă duce pe acolo.
Ultima dată când am trecut pe acolo vechiul pod era încă bine-mersi... :(

Dar ştii aia cu "aduce ceasul ce n-aduce anul..."
La Ciurel nu mai fusesem de 3 (trei) ani....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)