News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SkyPilot

#495
Quote from: TibiV on November 07, 2017, 09:03:19 PM
Ca sa nu mai vorbim ca la suprafata pierde marele avantaj al "traseului subteran": lipsa oricarei limitari meteo (ninsori/viscol/vijelie/canicula extrema... vedeti si voi ce "chestii mishto" se intampla la CFR la diverse "coduri" meteo).
In orasul in care locuiesc (Vancouver, BC), avem metrou care in mare parte este suspendat. TibiV are dreptate. In lunile de iarna cel putin odata pe luna metroul nu functioneaza pentru cateva ore datorita "chestiilor mishto". De cele mai multe ori Translink declara ca au probleme cu un macaz. Clima aici este mult mai blanda ca in Bucuresti. Vara foarte rar trec temperaturile de 30 C. Iarna ninge rar, zilele geroase sunt rare iar temperatura medie este pe undeva prin jurul lui 0 C. Daca ninge, metroul se blocheaza pentru cca. 30' pentru ca se activeaza "intrusion detection" iar trenurile trebuie conduse manual - deci trebuie sa vina mecanici in toate statiile ca sa le miste din loc. Uneori cate un bizon mai urca pe calea de rulare si iarasi, trenurile se opresc pentru cateva zeci de minute pana cand vine o echipa care verifica problema si o rezolva.
Din punct de vedere imobiliar valoarea terenurilor adiacente scade. Nimanui nu ii convine nici zgomotul si nici sa ii treaca trenul pe deasupra casei sau pe la geam.
O alta problema care exista aici dar aparent nu si in Bucuresti este ca metroul atrage criminalitate.
Noi acum "discutam discutii". subway a scris in alta parte ca M6 este "copt" asa ca putem noi sa vorbim cat vrem ca nu se va schimba nimic.
Nu sunt partizanul uneia sau alteia dintre solutii; cine se pricepe trebuie sa considere toate aspectele si sa faca ce e mai bine. Probleme vor exista indiferent de solutia aleasa.

Si sa adaugam si un exemplu:
http://dailyhive.com/vancouver/canada-line-delays-february-3-2017

carutasul

La noi "criminalitatea" merge cu tramvaiul, ca să nu plătească bilet :)  Cât despre solutie, din punct de vedere al confortului sigur că varianta subterană e cea mai bună ( deşi bizonii noştri nu intră pe linie decât cu maşina) ; e vorba însă în final de  preţ şi amortizare. Chiar dacă lucrările edilitare au şi o valoare necuantificabilă în bani, trebuie să ţi le permiţi totuşi.

SkyPilot

#497
^^^
Prin "criminalitate" inteleg lucruri mai serioase decat evaziunea sau hotii de buzunare.

Acum cativa ani au montat la metrou porti batante. Cu sistemul precedent (bazat pe onoare) evaziunea era estimata la 40%.

Cat despre amortizare, nu stiu daca exista undeva in lume un metrou care sa isi scoata banii pe constructie. Din cat stiu eu, majoritatea lor opereaza in paguba (au nevoie de subsidii pentru operatiile curente). Unul din beneficii este reducerea traficului de suprafata, dar este greu sa il cuantificam. Un alt efect este concentrarea dezvoltarii imobiliare in jurul statiilor de metrou. In orasul meu, in jurul catorva statii s-au construit cartiere intregi. Exista si statii in jurul carora nu s-a facut nimic nou, iar altele au fost construite in zone dense preexistente.

Dupa parerea mea ochiometrica, M6 nu va contribui semnificativ nici la reducerea traficului si nici la dezvoltare imobiliara; plus ca nu cred ca e o idee buna sa fie crescuta densitatea in lungul lui DN1.

Am gasit aici niste pareri (in engleza):
http://ask.metafilter.com/180989/Do-any-major-world-transportation-systems-operate-at-a-profit

Cineva zice acolo ca metroul din Vancouver ar fi pe profit. Nu stiu cum a ajuns la aceasta concluzie, pentru ca un bilet iti permite sa mergi vreme de o ora si jumatate cu orice cursa regulata Translink (skytrain, bus, seabus) intr-o zona, doua sau trei in functie de cat ai platit.

TibiV

Quote from: alecu26 on November 08, 2017, 07:24:00 PM
Zona lui U1 in Viena dincolo de Dunare, si prin zona Alte Donau. Superb cum se strecoara printre cladiri. Sau peste apa....

Fara suparare, dar Viena nu este tocmai pe "teren plat"...
Daca Dumnezeu ti-a dat "dificultati" dar si creier, foloseste "dificultatile" pentru binele tau.

Cum este la Viena "profilul in lung" si cum este la Bucuresti ?.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei@buc

Quote from: alecu26 on November 08, 2017, 07:24:00 PM
Asa un calcul raport simplu din scoala zice: 1 la suprafata, 10 pe viaduct, 20 prin tunel.

noi locuim in Melbourne iar majoritatea "metroului" merge pe la suprafata. cand spun majoritatea, exista 3 statii in subteran in centru (numit city loop) iar in rest totul merge pe pamant, peste 200 de statii. o parte acum se ridica pe viaduct (paranteza, proiectul e chiar interesant, construiesc viaductul peste calea curenta de rulare, fara sa opreasca traficul, detalii aici) si este o sectiune de 5 statii noi in subteran in constructie.

insa ce se construieste in subteran este in centru, printre skyscrapers, intr-o zona foarte densa. ce s-a construit in ultimii ani in suburbii a fost exclusiv la suprafata (si sunt linii care se extind mereu, orasul fiind in crestere). ideea de a face tunel in zona baneasa/otopeni ar fi privita cu o spranceana ridicata cel putin, daca nu mai rau.

australienii au construit reteaua de trenuri pe principiul: ieftin si eficient. sistemele de semnalizare insa par a fi foarte bune, tinand cont de faptul ca trecerile la nivel nu au bariera lasata mai mult de cateva zeci de secunde per tren, poate un minut. orasul creste cu aproximativ 100k pax per annum, si deci se construieste destul de mult. insa de fiecare data cand se aproba suburbii noi se lasa loc pentru viitor (tren, highway, freeway) sau se face intai statia de tren apoi apare si suburbia. asta ca sa nu se puna problema peste 2 decenii: "valeeeuu! trebuie sa facem tunel, trebuie sa expropriem, nu mai avem loc sa latim drumul" etc.

in ce priveste factorul vreme, aici nu ninge iar singura problema este caldura, care nu afecteaza insa orarul.

chiar ma intrebam daca viaductul este mai ieftin decat tunelul, multumesc alecu26

PS. asa cum veti observa pe link-ul de mai sus, este un program intens de inlocuire a barierelor cu pasaje (sub/supra terane). si stiu ce vor spune unii: uite ca si ei au ajuns la concluzia ca e mai bine sa nu construiesti la suprafata si per total va costa mai mult. asa e, per total va costa mai mult, dar construiesti la suprafata cand ai 8k pib/cap si inlocuiesti barierele cu pasaje la 55k pib/cap. sa spui tunel la 8k pib/cap este, in opinia mea, o cheltuire irationala a fondurilor publice

alecu26

Tibi, in zona aia e destul de plat. De fapt cam peste tot unde conteaza Viena e la fel de plata ca si Bucuresti. Pacat ca nu sunt imaginii Street view in Viena.

In alta ordine de idei, astia chiar au bani si au facut o gramada la suprafata.





Drumurile noastre POATE;

TibiV

Nu la suprafata, ci mult deasupra suprafetei.

Nu stiu cum este sistemul de semnalizare la Melbourne cu bariere care tin cateva zeci de secunde, dar in Romania trecere la nivel cu metroul mi se pare cel putin foarte riscant si periculos...

Si nu stiu cum este viscolul in Viena, dar in Bucuresti este foarte nashpa...
Au fost ierni in care 2-3 zile nici tramvaiele nu au circulat (parca acum 2 ani a fost una din asta...).

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

si asa, teoretic e jumătate pretul.

Dar eu am alta intrebare, chiar nu s-a studiat comparativ o posibila solutie cu metroul la suprafata, (Pe viaducte, sau terasament?)

Sau prelungire a linie 5, ori de la Baneasa ori de la Aurel Vlaicu, pe o linie dedicata?
Drumurile noastre POATE;

alex8

La suprafață dacă mergi paralel cu DN1 va trebui să faci exproprieri pe toată zona dintre centură si aeroport. Pe partea dreaptă spre aeroport sunt blocuri, pe partea stânga sunt case, reprezentanțe auto,etc.
Dacă se merge pe linia CF o să fie greu accesul la stații.

Pe unde consideri că ar fi putut să fie traseul la suprafață?

SkyPilot

#504
^^^
Nu spun ca ar fi o solutie buna pentru M6, dar ai aici o posibilitate:
harta
Daca "te uiti" in sens invers vezi si cum traverseaza 2 benzi ca sa continue pe dreapta.
Constructia a fost facuta prin 1999 si pot sa iti spun ca nu au creat probleme cu traficul.

Ionut

#505
Nu mai tin minte daca s-a scris de emiterea AM... interesanta este partea cu licitatia pe 3 pachete. O fi bine, o fi rau? Structura se va face pe doua loturi. Or fi avut inspiratie de la autostrazi... lotizarea are si avantaje si dezavantaje. Oare ce se intampla daca unul dintre constructori o lalaie?

Metroul de Otopeni a mai trecut un hop:
Metrorex a primit undă verde de la Mediu pentru construcţia Magistralei 6


Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a eliberat pe 30 octombrie Acordul de Mediu pentru proiectul Legătura reţelei de metrou cu aeroportul internaţional Henri Coandă, M6 1 Mai-Otopeni, la cererea Metrorex.

Acesta anunţa că până la finele anului va fi lansată licitaţia pentru construcţia noii magistrale de metrou. Pentru proiectul Magistralei 6 urmează să fi scoase la licitaţie trei pachete mari. "Primul pachet pe care îl vom licita este pachetul de structură, împărţit în două loturi, de la 1 Mai pănă la staţia Tokyo, şi altul de la Tokyo până la Aeroportul Otopeni. Următorul mare pachet este cel de arhitectură, instalaţii, finisaje şi al treilea pachet este de automatizare, semnalizare trafic şi trenuri. Valoarea din momentul actual, din proiectul de Hotărâre de Guvern şi cel de revizuire a studiilor de fezabilitate, este de 1,3 miliarde de euro, care include şi 12 trenuri", preciza fostul director general al companiei.

În ciuda obţinerii Acordului de Mediu, Metroul de Otopeni mai are de trecut peste blocajul generat de sechestrul DNA pus pe terenurile Băneasa Investments, aflate în culoarul de exproprieri. ECONOMICA.NET a relatat în premieră despre această problemă încă din luna august.

Economica.net

panzer

Wow! Acum inteleg de ce spunea guru (aka subway) ca e copt. Avem PT, AM si exproprierile facute. Good job. Mai tb doar banii de la UE si probabil creditul japonez folosit ca si co-finantare.

Eu nu m-as ingrijora de terenurile de la Baneasa. Daca au loc o sa faca doar peretii mulati (ca la Parc) sau n-o sa faca statia deloc (ca la Gorjului).

alex8

SkyPilot este o varianta pentru următoarele linii.
Stațiile am văzut că sunt pe o parte a drumului, iar în cazul în care linia a mers pe mijlocul drumului a ocupat aproximativ o bandă de circulație. Oricum zona este destul de liberă și nu prezintă prea multe construcții
Pe DN 1 mai sunt amplasate 3 pasarele pentru pietoni si ar fi trebuit să le înglobeze viitoarea linie adica să treacă pe deasupra lor sau prin lateral.

SkyPilot

^^^
Aici vezi totul daca ai 20 de minute de pierdut.

Zona este libera dar nu din cale-afara. Linia a fost construita in lungul caii ferate care serveste portul, dar cu "variatii" astfel incat sa fie cat mai utila.
Ce am postat anterior este Lougheed Highway, cam pe la min. 8.
Statia Brentwood (pe la minutul 14:30) este construita chiar deasupra unei intersectii foarte circulate.
Se traverseaza autostrada Trans-Canada in doua locuri (4:40, 18:15). Daca te uiti atent (nu se vede bine) pe la minutul 12 urmeaza sa se traverseze o intersectie care era deja pe 2 nivele.
Zona Lougheed exista anterior; toata zona Holdom-Brentwood-Gilmore (13:15-17:00) a aparut ca urmare a constructiei metroului.  Si inca s-a mai construit in cei doi ani care au trecut de la filmare.
Evergreen Line (cu care vezi jonctiunea in statia Lougheed) este gata de vreun an.

alex8