[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Am inchis sondajul. Ce-a iesit:



Comentarii?

carutasul

Comentariul meu e că populaţia Bucureştiului e mai mare, înclusiv pe forum :)
Si eu am pus "metrou" pentru că îmi asigură continuitatea legăturii din toate punctele oraşului ( mă rog.... unele dintre ele :) )  . Adică ar elimina sau măcar simplifica problema transbordării. S-ar mai pune şi problema preţului ( deşi mă întreb la un traseu ca ăsta dacă nu ar trebui tarif separat, fiind mai lung). Pe de altă parte, dacă ai fi întrebat " dacă ai fi dictatorul Bucureştiului ce legătură ai construi până la Otopeni?" nu cred că răspunsul ar fi fost acelaşi, că trebuie să faci o analiză cost/beneficiu :)

alecu26

Quote from: rizzuh on November 07, 2017, 06:48:12 AM
@alecu26, unde ai citit tu ca este proiectat metroul ca sa circule la suprafata? :o

Scuze, era o negatie acolo care mi-a scapat. Sa nu proiectezi la suprafata e nesimtire. Zici ca suntem Tokyo, Londra, New York...some thing like that.
Drumurile noastre POATE;

Sorinus

Eu cred ca se refera la costul enorm si faptul ca e non-sens sa sapi dincolo de baneasa, unde se poate muta la suprafata, ce-i drept ingustand DN1. Sa sapi pana la Otopeni e insane dpdpv al costurilor. Mai ales cand ai linia de tren la 1km de aeroport, deja.

rizzuh

Nu prea vad cum ai putea sa-l duci la suprafata, daca vrei sa mai ai statii intre Baneata si Aeroport.

Pe langa DN1 nu poti, trebui ori pod ori subtraversare DNCB, ai de demolat o gramada de case in Otopeni si gasita o solutie pentru accesul in DN1 din strazi (facem trecere la nivel cu bariera?). Singurul loc unde ar putea merge la suprafata este de la Baneasa Business Park pana la DNCB, dar sunt doar 2 km.

Iar pe alt traseu, pe unde? Prin vestul Otopeniului? Pai atunci nu mai ai statii si cu ce o sa fie mai bun decat trenul? Macar subteran ai argumentul ca legi zona de nord si Otopeni, nu este un argument foarte puternic, dar este un avantaj. Daca-l duci la suprafata, atunci M6 nu isi are niciun rost, nu are niciun avantaj fata de tren.

carutasul

Cred că se pot găsi soluţii şi fără să îngustezi DN1, între Băneasa şi centură poţi să mai iei câţiva m din terenurile Academiei de Poliţie, ale supermarketurilor care nu au decât parcare în zona aia... după centură poti intra la loc în subteran.  Sau, un pic mai rău, îl duci mai în stânga şoselei, unde se termină casele, dar e cam departe. Cât trebuie, cred că te poţi înghesui în 4 m? Sigur că trebuie făcut calcul dacă merită, linia va mai trebui supratraversată din loc în loc dar probabil că tot ieşi mai bine.  All in all, eu nu cred că va duce lipsă de trafic tronsonul ăsta, sunt aglomerări destul de mari în zonă, doar că şi cheltuielile sunt pe măsură. Dezavantajul liniei ferate ( pe actualul traseu) e că nu îi ajută pe locuitorii din zonă, e doar pentru aeroport  pe când de-a lungul DN1 va fi mereu cerere, sunt supermarketuri, birouri etc...
(am postat aproape simultan cu colegul, unele observaţii se repetă :) )

panzer

Poate cei care se pricep mai bine ne pot spune un standard de cost (aprox) pt 1km de tunel TBM?

La suprafata pe actualul traseu cred ca e mai scump decat subteran.
Pe un traseu alternativ nu mai deserveste Orasul Otopeni deloc. Ori este foarte important pentru Bucuresti ca alte suprafete de teren sa devina disponibile/accesibile pt birouri. Ce se intampla acum in Pipera ar fi putut fi evitat daca macar 2-3 capete de magistarala ar fi "iesit" din Bucuresti.

carutasul

Da, absoluct corect, e una din acele discuţii  care nici nu are sens dacă nu ştii niste cifre :)

TibiV

Mai oameni buni, cum sa-l duci la suprafata ?!....
Mai uitati-va pe harta cate drumuri sunt acolo...

Faci trecere la nivel, cu bariera,cu un mijloc de transport care se alimenteaza prin a treia sina ?!?!...
(Pantograful este doar "de manevra"...)

Si ca sa il bagi sub pamant la fiecare intersectie cu un un drum si apoi sa il scoti iar afara doar ca peste cateva sute sa il bagi iarasi "pe dedesubt" - ala nu mai este metrou, este montagne-russe ...

Ca sa nu mai vorbim ca la suprafata pierde marele avantaj al "traseului subteran": lipsa oricarei limitari meteo (ninsori/viscol/vijelie/canicula extrema... vedeti si voi ce "chestii mishto" se intampla la CFR la diverse "coduri" meteo).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pe de alta parte, M2 putea sa mearga pe la suprafata fara probleme
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Quote from: TibiV on November 07, 2017, 09:03:19 PM
Mai oameni buni, cum sa-l duci la suprafata ?!....
Mai uitati-va pe harta cate drumuri sunt acolo...

Faci trecere la nivel, cu bariera,cu un mijloc de transport care se alimenteaza prin a treia sina ?!?!...
(Pantograful este doar "de manevra"...)


Da, bine, eu nu m-am gândit nici o clipă la treceri la nivel cu metroul, ci la supratraversări. Mă gândesc că din perspectiva costurilor tot ieşi mai avantajos per total, dar nu e fezabil decât pe porţiunea de la Băneasa până la centură, nu e prea mult. ( asta dacă nu se demonstrează ştiinţific că e mai ieftin să dărâmi blocurile ceauşiste din Otopeni de la stradă, o faptă bună pentru umanitate în general şi pentru Otopeni în special :) )   E clar că dacă nu e lipit de DN1 valoarea metroului scade pentru că nu mai e decât pentru aeroport, caz în care mai bine faci trenul ca lumea şi gata. Pe DN1 eu zic că nu va fi niciodată metroul gol, acum dacă se amortizează sau nu e altă mâncare de peşte, dar gol n-o să fie.

TibiV

Hahahaha.... :lol:
Gol pe acolo ?!....

No chance...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#492
Nu va trebui sa schimbi...
P.S.
Suntem la final de 2017, ce dreaq de PIF 2020???
Expropieri nu, licitatii de proiectare+executie nu...
Ne mintim singuri...
:(

panzer

Quote from: carutasul on November 07, 2017, 11:09:34 PM
Da, bine, eu nu m-am gândit nici o clipă la treceri la nivel cu metroul, ci la supratraversări. Mă gândesc că din perspectiva costurilor tot ieşi mai avantajos per total, dar nu e fezabil decât pe porţiunea de la Băneasa până la centură, nu e prea mult.
Nici macar. Toate terenurile acelea au acces din DN1. Tb sa le faci pasaj la toate. In plus e mult mai anevoios. TMBul odata plecat "merge" si cu 30m / zi. Ca timp cred ca e mai usor pe dedesubt. Doar prin camp plat e mai usor pe la suprafata.

alecu26

#494
Al dracului ce tampiti si prosti aia prin Viena (cu cel mai inalt standard de viata si natura....au dus metroul inclusiv peste lacuri)...Si mai sunt si alte orase superaglomerate. (Ma gândesc la ce s-a facut in iltimii ani prin Arabia Saudit. L-au facut la suprafata.

OK...suprafata poate sa insemne 100% pe viaduct.

Asa un calcul raport simplu din scoala zice: 1 la suprafata, 10 pe viaduct, 20 prin tunel.

https://www.google.ro/maps/@48.2350749,16.4222003,346m/data=!3m1!1e3?hl=ro

Zona lui U1 in Viena dincolo de Dunare, si prin zona Alte Donau. Superb cum se strecoara printre cladiri. Sau peste apa....





Drumurile noastre POATE;