[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Asta mă întreb și eu. Dacă tot îi dau banii afară din casă ar trebui să construiască de la început legătura feroviară așa cum trebuie, fără soluții de provizorat și cu conexiuni decente cu magistralele CF importante decât să insiste cu prostia asta de metrou.

dr4qul4

ce e interesant este ca se pregătește si o prelungire a tramvaiului 5 pana in zona comerciala Baneasa si reabilitarea liniei si pe portiunea Stefan cel Mare - Pasaj (CF) Baneasa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

strainu

Nu văd asta ca o problemă. E doar o stație (de metrou) suprapunere, pe un tronson destul de greu accesibil pietonilor și în condițiile în care traseul lui 5 e mult mai avantajos pentru cei din zona Ștefan cel Mare - Gemeni, iar actualul terminus e cam nicăieri. Provocările sunt pe unde trag liniile de tramvai fără să gâtuie iar DN1 în zonă și cum fac să mărească viteza în zona centrală, ca să nu ajungi mai repede la Unirii cu M6+M1.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

alex8

Pentru a începe lucrarea la metrou mai întâi ar trebui să fie gata stația CF de la aeroport.
Când vor apărea lucrările la M6, traficul către aeroport se va gâtui la Miorița precum în vremurile când se construiau podurile din zona comercială Băneasa și pe care multă lume le considera inutile, iar acum traficul a crescut dimineața încât faci o ora de la aeroport până la Băneasa.

Harry

Viceprim-ministrul Sevil Shhaideh, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, s-a întâlnit astăzi, 24 februarie, cu Excelenta Sa Kisaburo Ishii, Ambasadorul Japoniei în România.

[...]bla bla [...]

Cele două părți au trecut în revistă și alte proiecte din zona colaborării tehnice și culturale: proiectul dezvoltat de Institutul de Cercetare de la Măgurele privind noua tehnologie laser - Extreme Light Infrastructure-Nuclear Physics (ELI-NP), proiectul liniei de metrou bucureștene ce va face legătura cu Aeroportul Otopeni (Magistrala6), Grădina japoneză din Parcul Herăstrău și Casa de ceai din Muzeul Național al Țăranului.

NGC

MT a publicat astazi proiectul de HG "privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)''"

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1454-hg28022017dtf

dr4qul4

vad ca indiferent de culoarea politica, proiectul asta merge tot inainte. Oare cat va mai dura pana vor aparea cartiere de blocuri in spatiul verde din stanga DN1?
Nici partea din stanga DN1 a padurii Baneasa nu o vad prea bine. Dupa modelul Stejarii, vor mai aparea si alte cartiere pe acolo
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alex8

https://www.news.ro/economic/aldea-metrorex-lucrarile-la-tronsonul-de-metrou-gara-de-nord-gara-progresul-vor-fi-finalizate-in-2023-1922403131002017031716883732

"Magistrala 6 e un proiect deosebit de important pentru noi ca şi guvern. Am reuşit să deblocăm – pentru că în momentul în care am ajuns în minister, anul trecut, se promovase doar Hotărârea de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv de investiţii, nepromovându-se şi Hotărârea de Guvern pentru exproprieri, care acum este pe circuitul extern de avizare pentru a fi promovată în Guvern, şi totodată fusese blocat contractul cu firma de consultanţă, care a elaborat SF-ul (studiul de fezabilitate, n.r.). Acelaşi lucru, l-am făcut, l-am deblocat", a spus Cuc.

"Racordul la acest tronson se va face din staţia 1 Mai, iar exproprierile pentru linia de metrou către Otopeni se ridică la circa 76 milioane lei,  a spus Marin Aldea. Ulterior Proiectului de Hotărâre legat de exproprieri, Metrorex va achiziţiona şi servicii de consultanţă în vederea urgentării procedurilor de expropriere."

strainu

Câteva întrebări referitoare la M6:

1. Există proiect tehnic? Dacă nu, pe baza a ce se fac exproprieri? Dacă da, a fost postat pe undeva?
2. Având în vedere că 2021 (pentru M6) și 2023 (M4 spre Gara Progresu)  sunt niște ținte total nerealiste, stau și mă gândesc dacă n-ar fi mai bine ca M6 să fie deschis pe bucăți, ca M4: mai întâi până la Romexpo, apoi până la Băneasa, apoi la Centură și abia în final până la OTP. Sigur, există riscul ca în felul ăsta finalizarea întregii magistrale să ia și mai mult, dar măcar ar fi folosită cât de cât până e gata.
3. Dacă ATC-ul M4 e incompatibil cu cel de pe celelalte magistrale, ce va fi folosit pe porțiunea comună dintre GdN și 1 mai?
4. Aveți idee dacă Metrorex ia în considerare mai multe nivele de tarifare odată cu ieșirea din București? Mă gândesc că odată cu introducerea cartelelor RFID, acest lucru ar fi ușor și nici nu ar necesita schimbări la infrastructura din oraș (e suficient să bifezi la ieșire în afara Bucureștiului, ceea ce în primă fază va însemna mult mai puține stații.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Pelicanul

#234
1) Ce intelegi prin proiect tehnic ?
2) M 6 va fi deschis pe bucati functie unde se va alege a fi PLS - ul. Si eu as vrea sa fie dat in functiune pe bucati. Uitându-ma pe schitele statiilor există câteva puncte bune pentru PLS. Statia Tokyo mi se pre chiar ok. ( Prima dupa aeroportul Baneasa mergând spre Otopeni). In termeni realisti - si daca PLS - ul va fi ales la statia Tokyo, tronsonul Tokyo - 1 Mai va fi inaugurat undeva in anul 2032.
3) Se va schimba total ATC - ul, va fi de ultima generatie, peste ce va fi pe M 5. Si nu va mai exista nici o IVĂ pe traseu. Poate una - doua la muzeu.
4) Având in vedere ca la Otopeni metroul va ajunge undeva prin anii 2042 nu e cazul sa ne punem astfel de intrebari.
________________
Precizez ca absolut tot ce postez eu in acest forum sunt lucruri serioase si nu-mi permit sa postez in băşcălie. Unii dintre voi stiu de ce.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

alex8

Exproprierile se fac conform cu SF.

Ionut

Forumul Railway PRO: Proiectul Magistralei 6 de metrou continua



"In cadrul proiectului Magistralei 6 de metrou se afla in derulare contractul de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari. De asemenea, s-a revizuit studiul de fezabilitate si au fost aprobati prin HG indicatorii tehnico – economici ai investitiei", a declarat Marin Aldea, Director General al Metrorex, in cadrul Forumului de Tehnologii si Servicii Railway PRO, organizat de Railway PRO, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) in aprilie 2017.  Pentru proiect, s-a realizat proiectarea preliminara, se revizuieste documentatia de atribuire conform noii legi a achizitiilor publice sectoriale (Nr. 99/2016) si se intocmeste caietul de sarcini pentru achizitia serviciilor de consultanta necesare realizarii exproprierilor.

ClubFeroviar.ro

Pelicanul

In curând acest proiect va deveni un adevărat perpetuum mobile  >:(
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

Ionut

Sa radem cu Aldea. Episodul doi de azi.
Omul asta se ia la intrecere cu Cuc...




Când încep lucrările la Magistrala 6

"Magistrala 6 către aeroport se va realiza într-un termen de 48 de luni de la începerea lucrărilor, așa cum scrie în studiul de fezabilitate. Termenul este stabilit de către specialiști și consultanți. Ne propunem ca, până la sfârșitul acestui an, să începem lucrările la Magistrala 6", a afirmat Marin Aldea.

B365

alex8

http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/drum-lung-pana-la-finalizarea-lucrarilor-la-metroul-spre-aeroportul-otopeni-754967

Quote
Potrivit Ministerului Transporturilor, licitaţia pentru lucrări va fi demarată cel mai probabil la jumătatea lunii septembrie, însă contractul de lucrări s-ar putea semna abia în iulie anul viitor, ceea ce înseamnă că şantierul se va deschide abia în toamna lui 2018. Şi cum lucrările sunt estimate să dureze patru ani, înseamnă că abia în 2022 vom merge cu metroul la aeroport, adică cu doi ani după Campionatul European de Fotbal.