[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on March 21, 2017, 06:34:15 PM
Foarte interesante mi se par proiectele complet abandonate:

- Supralargire str. Brasov pana la sos. Alexandriei cu pasaj rutier la inters str. Brasov, bd. Ghencea -  10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 235 milioane lei;
- Penetratie si racord Splaiul Unirii - Autostrada Bucuresti - Constanta - 10.000 lei din valoarea proiectului de 1,3 miliarde lei;
- Penetratie Bd. Timisoara - 10.000 lei din valoarea totala aproiectului - 188 milioane lei;
- Intregire Splaiul. Uniri-zona Bd. Marasesti Hanului Manuc - 10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 149 milioane lei;
- Nod intermodal Razoare - 10.000 lei din valoarea totala aproiectului - 907 milioane  lei;
- Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si Barbu Vacarascu -  10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 212 milioane lei
- Reconfigurare intersectie sos. Pantelimon - Bd. Chisinau si pasaj rutier denivelat subteran 10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 133 milioane lei;

Da, foarte interesant  mai ales daca folosim unitati de masura comparabile...
Adica cam asa:

- Supralargire str. Brasov pana la sos. Alexandriei cu pasaj rutier la inters str. Brasov, bd. Ghencea -  0,01 mil.lei din valoarea totala a proiectului - 235 mil. lei;
- Penetratie si racord Splaiul Unirii - Autostrada Bucuresti - Constanta - 0,01 mil. lei din valoarea proiectului de 1300 mil. lei;
- Penetratie Bd. Timisoara - 0,01 mil. lei din valoarea totala a proiectului - 188 mil. lei;
- Intregire Splaiul. Uniri-zona Bd. Marasesti Hanului Manuc - 0,01 mil. lei din 149 mil. lei;
- Nod intermodal Razoare - 0,01 mil. lei din 907 mil. lei (credeam ca asta a murit odata cu M5...)
- Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si Barbu Vacarascu -  0,01 mil. lei din 212 mil. lei
- Reconfigurare intersectie sos. Pantelimon - Bd. Chisinau si pasaj rutier denivelat subteran 0,01 mil. lei din 133 mil. lei

De fapt vorbim de 0,000x %. Adica fix un gigantic ZERO.
(Ce este cu rosu cred ca sunt "dead-born"...  Costa mai mult decat toate celalte la un loc... :(  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

S-au alocat bani pentru Bucuresti Magurele. Ca laserul ala chiar a costat o gasca de bani ai europenilor.

Ce e foarte important insa nu ati remarcat: nu sunt bani nici pentru achizitiile de Autobuze/Tramvaie/Trolee.
QuotePentru achizitionararea celor 400 de autobuze, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze s-a propus alocarea:
- 14 milioane lei din 1,4 miliarde pentru achizitie tramvaie;
- 2, 3 milioane lei din 236 milioane lei pentru troleibuze;
- 15 milioane lei din 600 milioane lei pentru autobuze;

In conditiile in care inca nu s-a lansat licitatia pentru achizitionarea lor, aceste sume sunt suficiente pentru 2017.

In plus, municipalitatea vrea sa aloce 121 milioane de euro pentru subventia RATB si 11 milioane de euro pentru investitii ale regiei.

Asta se traduce asa: facem benzi unice dar nu investim in RATB. Hi! Mai are cineva acum macar o urma de speranta ca pentru RATB se fac benzile alea unice si nu pentru o companie de taximetrie condusa sa zicem din umbra de sotul doamnei!
Vedeti vreo similaritate cu ferma de porci a lui Dragnea Jr?

Poate doar eu sunt paranoic. E posibil.

Mai sunt 125 milioane euro la Radet.

yetiman

 :lol:
panzer - n-ai inteles   O:-)
Anul asta au alocat doar bani pentru MOSTRE.
1 tramvai
1 troleibuz
10 autobuze -aici probabil vor sa vizualizeze mai multe nuante de rosu...   :p

Ca sa poata sa testeze cu ele viabilitatea traseelor unice si daca se vor putea strecura cu ele printre taxiuri.

:lol:

PS: Mai facem si noi haz de necaz. Si schimbam proverbul "Cu o floare nu se face primavara" in "cu un troleibuz nu se fac benzi unice"  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

Am scris in acest mesaj despre dezvoltarea transportului urban pe sine in Stockholm

Quote from: cristi5 on April 06, 2017, 10:29:08 PM
O mare parte din finantarea proiectului verde va fi asigurata din vanzarea terenului pe care se afla gara de est! Acolo se vor construi locuinte. Terenul se poate vedea aici: https://goo.gl/maps/1XDKPkpTsvp

Din cate inteleg, CFR are multe triaje prin Bucuresti. Poate e o idee... La pretul (mare) de imobiliare din Stockholm, terenul acelei gari se poate plati cam jumatate din acel proiect (care implica 3-4 km de tunel linie dubla, si 2 statii).

dr4qul4

hai sa fim seriosi. Triajele CFR-ului sunt in zon naspa. Nu trece nimic prin zona centrala.
Practic doar Gara de Nord, Gara de Est si linia CFR Constanta ar putea fi atractive.  Dar ce vom face in cei 10-20 de ani cat le va lua lor sa ingroape liniile?
Sau mai bine zis linia, pentru ca fezabil este doar realizarea unui tunel intre Basarab si Gara de est, finantat prin transformarea Garii de Nord in Mall si prin vanzarea terenul de pe linia CFR Constanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Revin cu o intrebare naiva despre Bucuresti: nu s-ar putea folosi culoarul Dambovitei pt un tren urban asa cum se foloseste raul Viena pt Stadtbahn? (actualmente U4)
https://www.openstreetmap.org/#map=16/48.1925/16.3528
Intre apa (care uneori creste serios) si metrou e un zid gros de beton...

Chiar daca ar trebui adancit (si pt debitul raului pe "jumatate" de albie), si ar fi probleme cu utilitati si metrou care trec pe dedesubt, poate de pe langa Gara de Nord ar realiza o trecere in sud-est. Nu stiu cat de valoroase sunt imobiliarele in sud-est dar o legatura rapida cu centrul si nordul sigur le-ar creste atractivitatea, permitand extinderea orasului.

Odata realizata o astfel de diagonala si conectata cu centura feroviara, parti din centura ar deveni mult mai relevante pt navetisti.

Daca ar fi tren usor sau ar fi interconectabil cu M1000, M900 si M800 iar nu stiu... La Viena S-bahn e separat de restul trenurilor in zone centrale, dar nu in suburbii.

In fine ma gandesc ca ceva impedimente trebuie sa fie, altfel probabil s-ar fi folosit ideea pt metrou.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 07, 2017, 08:30:20 AM
Revin cu o intrebare naiva despre Bucuresti: nu s-ar putea folosi culoarul Dambovitei pt un tren urban asa cum se foloseste raul Viena pt Stadtbahn? (actualmente U4)
[..]
Intre apa (care uneori creste serios) si metrou e un zid gros de beton...

Deloc naiva!

Culoarul Dambovitei a fost studiat de multiple ori pentru o solutie tren urban. @nenea hartia a pus aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=307.msg47842#msg47842 unul din studiile din anii '20, facut de ing. Cincinat Sfintescu, un studiu foarte detaliat care discuta despre acoperirea completa a Dambovitei (insalubre) si folosirea planseului pentru o cale ferata urbana si bulevard monumental, o solutie pana la urma adoptata la Bruxelles in anii '50.

Planurile din anii '20-'30 impreuna cu reteaua propusa in studiul de metrou din 1953 au stat la baza retelei de metrou cum o vedem astazi.

Si intr-un fel, M1 este U6-ul bucurestean. Liniile de metrou sunt in tunele cut-and-cover, pe malul drept al Dambovitei, un pic mai jos decat caseta colectoare de apa murdara a orasului . Iar Dambovita e complet canalizata (sub canalul vizibil, care poate fi secat fara probleme) exista o caseta subterana (care serveste drept canalizare, pentru transportul debitelor excesive/nenecesare ale Dambovitei si pentru transportul apei de ploaie).

Arata cam asa:



Quote from: cristi5 on May 07, 2017, 08:30:20 AM
Chiar daca ar trebui adancit (si pt debitul raului pe "jumatate" de albie), si ar fi probleme cu utilitati si metrou care trec pe dedesubt, poate de pe langa Gara de Nord ar realiza o trecere in sud-est. Nu stiu cat de valoroase sunt imobiliarele in sud-est dar o legatura rapida cu centrul si nordul sigur le-ar creste atractivitatea, permitand extinderea orasului.

Teoretic s-ar putea inclusiv seca complet canalul vizibil si folosi pentru altceva, raul fiind complet canalizat si ce se vede "la suprafata" fiind in mare parte cosmetic (ar fi problema debitelor de inundatii, care ar necesita extinderea casetei; dar asta e alta problema).

Insa nu vad cui ar servi chestia asta:

1. De-a lungul Dambovitei exista metrou de la Crangasi pana la Mihai Bravu, adica 70% din tot ce inseamna parcursul Dambovitei in oras. Ar fi mai ieftina (si mai atragatoare) extinderea metroului (care in Bucuresti poate circula si la suprafata desi nu o face decat foarte putin) de la Mihai Bravu pana in punctul dorit de-a lungul zonei de Sud-Est.

Pentru toata distanta Crangasi - Mihai Bravu o ipotetica linie de tren ar fi la 10 metri de linia existenta de metrou.

2. Dincolo de Mihai Bravu avem un parc natural ("delta Vacaresti"), si apoi o zona de puternica poluare industriala - fiind probabil cea mai poluata zona din Bucuresti, cu multiple situri ultra-poluate situate unul langa altul (vorbim de poluari de nivelul "site EPA Superfund"). Avem o centrala electrica + termica (CET Sud), cu 40 de ani de poluare de pacura si carbune; o groapa de gunoi uriasa (Glina/Ecorec/Ochiu' Boului) care a functionat din anii '30 pana astazi si din 1977 pana in 2000 a fost groapa principala a orasului, fara vreo forma de protectie ecologica, o serie de uzine chimice care au lasat o gramada de poluare cu tot felul de solventi (inclusiv solventi ultra-toxici), si, cel mai grav, zona de deversare a apelor uzate in Dambovita. Care, pana in 2011, nu erau filtrate in nici un fel - nu exista vreo forma de epurare ape uzate, mizeria a 2 milioane de oameni se ducea direct in Dambovita (acum exista o statie, care insa poate procesa cam 60% din apa uzata a orasului; in 2017 s-a semnat contractul pentru restul statiei).

Nu vad cum s-ar putea face curatenie acolo in mai putin de cateva decenii de munca intensa; si chiar si asa, ma indoiesc ca vei determina pe cineva sa se mute acolo. "Glina" are o reputatie care nu se poate sterge usor.

3. Chiar si daca curatam poluarea industriala, statia de epurare (nou-construita) de la Glina, statie traditionala, suprateranta, genereaza mirosuri (inerente) pe o raza de 3-5 km in jurul ei.

4. Linia nu ar servi nici unei legaturi pe distanta lunga. Singura conexiune inspre S-E este spre Oltenita; un ocol pe centura spre Constanta ar adauga vreo 30 minute calatoriei.

5. O coborare GdN - Izvor ar trebui sa fie neaparat subterana, si inceputa inainte de Gara de Nord; panta este foarte, foarte mare (la Cobalcescu panta e atat de rea incat tramvaiele au semafor separat mai in "vale" pentru ca nu pot porni din varful pantei). Asta a fost unul din motivele pentru care "gara centrala" prevazuta la inceputul sec. XX pe locul Operei de azi nu s-a putut face, urcarea fiind prea mare. Apoi, toata zona e zona istorica.

Quote from: cristi5 on May 07, 2017, 08:30:20 AM
In fine ma gandesc ca ceva impedimente trebuie sa fie, altfel probabil s-ar fi folosit ideea pt metrou.

Metroul circula deja de-a lungul Dambovitei.

Pentru legaturi suburbane in zona de E/S.E. exista alternative mult, mult mai bune:

1. Se poate extinde, (mare parte) la suprafata, M3 dincolo de 1 Decembrie, inspre Caldararu, Cernica, Branesti. Cu in jur de 6-7 statii. E o zona ideala de construit suburbii (margine de padure, autostrada aproape). Cu accese noi in A2 (exista deja la Cernica) si Branesti, tot "la nord de autostrada" se poate dezvolta mult mai bine decat de-a lungul canalului de beton infect care e Dambovita dincolo de Glina.

2. Linia Bucuresti - Oltenita se poate electrifica (eventual si partial dubla) si lega la metrou prin pasaj (e foarte simplu, terminusul de azi al trenului - Titan S. este legat de statia de metrou Republica prin acces direct). Apoi linia se poate transfera la Metrorex care sa opereze trenuri directe Industriilor - Unirii - Cernica (si 1xh Oltenita). Dar asta e posibil doar impreuna cu un program masiv de ecologizare a zonei si de dezvoltare suburbana in masa. Ceea ce, in momentul asta, Bucurestiul nu cred ca poate/vrea sa sustina.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

eu mai degraba vad exti derea tramvaiului de pe Oltenitei pana in Popesti. Mai ales ca acum avem legatura directa intre M2 si tramvai la Piata Sudului.
Cu un tramvai intre Popesti -Piata Sudului si Mihai Bravu/Stefan cel Mare ai rezolva problema in zona.
Dar asta implica exproprieri masive in Popesti.
De fapt aici este problema. Tramvaiele din Bucuresti pot fi (si trebuie) legate (prin pasaje pietonale subterane) de metrou, dar ele se opresc la marginea orașului. Iar toate "comunele" de langa Bucuresti s-au dezvoltat haotic. Nici macar 1 nu a lasat loc pentru tramvai. Majoritatea au lasat co construcțiile pana in buza DN/DJ care si ala are 1 sau maxim 2 benzi pe sens.
Iar alta strada care sa poata fi legată de oras nu exista.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Cred că la noi la Bragadiru ar cam fi. Dar ce e drept e cam singurul loc pe care il stiu unde ar (cam)  fi loc de tramvai, nu stiu ce planuri au avut acum 30 de ani, dacă a fost intenţionat sau aşa s-a nimerit...

cristi5

Multumesc pt informatiile despre Dambovita! Pt mine tren urban = max 5 statii = 10-15 min din nord-vest in sud-est. Ca e metroul paralel, nu e asa important. Din cate vad prin presa metroul functioneaza deja aprope la capacitate maxima. Si la Viena este S-bahn paralel cu U4, si alte astfel de "perechi", nu deranjeaza... Cine merge la drum lung ia trenul si eventual schimba la metrou 2-3 statii.

Declivitatea din GdN in Dambovita (=> tunel mai lung) si poluarea sud-estului sunt insa impedimente mai mari. In lipsa sperantelor de ecologizare...

In privinta legaturii cu M800, nu m-am gandit ca s-ar folosi centura CF actuala ci vreo 10 km de linie noua din sud-est pana la M800. Avantaje: 1) ar fi linie dubla ;) 2) calatorii dinspre Brasov si Craiova ar economisi timpul rebrusarii in GdN 3) bucurestenii ar putea lua trenul spre mare de la inca 2-3 statii.

Chiar daca aceasta diagonala nu ar fi cea mai atractiva, ea ar folosi ca "baza" pt alte legaturi feroviare (eventual folosind culoarele CF radiale existente), facand mai putin necesar locuitul in capitala pt cei care lucreaza acolo.

Din acest motiv (si din altele) eu cred ca toate orasele mari din ro ar trebui sa dezvolte cumva S-bahn, indiferent daca au metrou sau nu.

strainu

Quote from: cristi5 on May 08, 2017, 12:14:04 AM
Din cate vad prin presa metroul functioneaza deja aprope la capacitate maxima.

Nici vorbă pe porțiunea aia. Metrourile vin acum în orele de vârf la ~5 min pe fiecare magistrală, adică 2:30 pe porțiunea comună. Cum n-ai probleme de întoarcere, ar trebui să se poată reduce acest timp la 1:30, ceea ce înseamnă o capacitate cu cel puțin 50% mai mare.

Trebuie spus că ideea unui tren urban care să urmeze (sau nu) Dâmbovița precede cu mult metroul și chiar studiul lui Cincinat Sfintescu. Pentru cei cu răbdare, recomand secțiunea Transport din Biblioteca Digitală a Bucureștiului. Eu mi-am pierdut câteva după-amieze pe acolo aflând despre studiile pentru metrou. De atunci m-am lămurit eu că incapacitatea românilor de a transforma proiectele în fapte nu e o chestie recentă.

Quote from: frunzaverde on May 07, 2017, 05:43:52 PM
2. Linia Bucuresti - Oltenita se poate electrifica (eventual si partial dubla) si lega la metrou prin pasaj (e foarte simplu, terminusul de azi al trenului - Titan S. este legat de statia de metrou Republica prin acces direct). Apoi linia se poate transfera la Metrorex care sa opereze trenuri directe Industriilor - Unirii - Cernica (si 1xh Oltenita). Dar asta e posibil doar impreuna cu un program masiv de ecologizare a zonei si de dezvoltare suburbana in masa. Ceea ce, in momentul asta, Bucurestiul nu cred ca poate/vrea sa sustina.

Asta e o idee interesantă, dar oare nu s-ar putea obține timpi de parcurs de ~1h până la Oltenița pe tracțiune Diesel? Ar fi mult mai ieftin să dublezi câteva stații ca să nu mai riști întârzieri decât să montezi mii de stâlpi, stații de transformare etc. Porțiunea cea mai nasoală din ce-am văzut e cea din București. Acolo sunt probleme cu șina sau pur și simplu se circulă cu viteză de bicicletă ca să nu lovească ceva? Ar ajuta un gard amărât?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Attreyu

Buna seara,

O sa las si eu asta aici: https://sketchfab.com/models/a91488b754294ae9ba10b529d416ba3b

E modelul 3D complet, actualizat si de detaliu al zonei metropolitane a Bucurestiului.

L-am realizat anul trecut, am avut nevoie de el pentru o macheta executata ulterior pentru un client - ambasada Italiei la Bucuresti.

Cred ca ar fi foarte util oricui din domeniu - autoritati sau firme (urbanism, planning urban, circulatie/trafic, proiecte imobiliare, dezvoltare de aplicatii GPS, etc.).

Noi le-am trimis niste emailuri celor de la urbanism, dar n-am primit un raspuns niciodata.

Numai bine,

rizzuh

 :gj:

Absolut exceptional! Modelul este foarte detaliat 8)

spanak

interesanta....dar are si erori grosolane

Attreyu

Regimul de inaltime al cladirilor din Romania, nu doar din Bucuresti, nu este documentat temeinic - ca sa nu spun deloc, neexistand o baza de date digitala cu acesti parametri.

Motiv pentru care este imposibil din punct de vedere tehnic sa realizezi un model 3D care sa le cuprinda, cu exceptia notabila a unei scanari de tip LiDAR, ceea ce ar implica niste resurse notabile.

Suntem dispusi deci sa rectificam modelul, in momentul in care clientul ne-o va cere.

Un alt motiv pentru care nu am vrut sa dedicam multe resurse in aceasta directie este ca la momentul realizarii ne-a interesat acuratetea pozitionarii cladirilor, nu neaparat efectul vizual.