News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Quote from: panda_no 5 on March 10, 2017, 06:14:48 PM
Quote from: panzer on March 09, 2017, 09:29:57 PM
Eu tot nu sunt convins: paulmare si panda_no 5 ca riverani v-ar fi ajutat sau nu deschiderea partiala pana in Popasului?

Strict personal
Consider ca deschiderea m-ar fi ajutat.
As fi ajuns mai usor la CB de unde as fi avut drum deschis pe CB in mai multe directii.
Personal si eu am ajuns sa gandesc la fel. Sa vad DNCB ca solutie la oras. In zonele unde exista DNCB automat ma gandesc cum ajung pe centura. Chiar daca Waze spune ca e mai usor prin oras. Din Dimitrie Pompeiu spre Podul Constanta, Piata Chibrit de exemplu: Waze ma trimite via Gara Herastrau, Aerogarii. Dar drumul mai scurt ca timp e prin Pipera in DNCB si apoi inapoi pe DN1, Piata Presei, Expoziiei.

Nu multa lume este convinsa insa ca tranzitul prin DNCB e mai simplu decat orasul.

Mie imi plac pamfletele:
De 50 de ani, un înger întunecat zboară, seară de seară, pe deasupra Bucureştiului şi îl blesteamă: Să fii urât! Şi nimeni nu ştie vraja care să alunge îngerul

perfidus

Quote from: Marins on March 10, 2017, 09:52:04 AM
Salut! Nu stiu daca este in regula postarea aici! Dar incerc...
Referitor la benzile unice RATB:
1. ne poate spune cineva daca biciclistii au/nu au sau vor avea acces?
2. in cazul unei strazi cu o singura banda pe sens (si aceea dedicata RATB) si prevazuta cu indicatorul "Accesul interzis" (Ex. Bd. Regina Elisabeta) biciclistii au acces?

Multumesc

Mai mult ca sigur nu vor avea acces. Pentru ca nu ia nimeni in seama la PMB ce spune/solicita inclusiv cei de la OPTAR de multa vreme.
Parerea lor despre subiect o poti vedea aici:

http://adevarul.ro/news/bucuresti/cum-trebuie-realizate-benzile-rezervate-ratb-1_589c5da05ab6550cb84b68ab/index.html


Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AdrianB1

Parerea lui Marian e parerea unui om bine intentionat, dar nerealist. Mai intai avem nevoie de benzi unice pentru transportul in comun pe care sa circule doar transportul in comun, daca soferii o sa vada ca circula pe ele biciclete si scutere (care sunt prost incadrate legal in aceeasi categorie cu bicicletele), apoi eventual motociclete, o sa mearga toata lumea pe banda unica. Trebuie inceput cu inceputul si implementat treptat, cu bizonul roman la volan nu e de gluma.

PS. OPTAR e in mare Marian Ivan. Nu e 100% one man show, dar pe-aproape.

dr4qul4

se pare ca pe benzile unice vor circula si taxiurule.
Este o masura buna,  daca vor fi doar cele inmatriculate in București.  Nu am nimic impotriva celor din ilfov, merg cu ei, dar trebuie sa existe o diferentiere.
Dupa sa nu ne trezim ca merg si autocarele tot pe acolo. Eventual si uber-urile.

si sper sa se dea amenzi doar pe baza de proba video. avem camere de trafic in București. Hai sa le folosim. Platesti taxe in Bucuresti (mai mari), beneficiezi de avantaje. Incerci sa fentezi....trebuie sa fi dezavantajat.
Eu unul nu intentionez sa folosesc prea des transportul in comun. Dar nu as putea fi impotriva unei asemenea masuri.
Si sper ca politia va controla prin sondaj ambulanțele particulare. Sa nu patim ca in Rusia, unde ambulantele erau de fapt taxiuri luxoase in interior.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer

Mafia taximetristilor din Parlament a adus legislatia liniilor unice in imposibilitatea de aplicare.

Nu am vazut oras functional in care taxiurile sa fie mijloc de transport in comun. Ca de obicei sunt tot 1-2 oameni intr-o masina. Care este diferenta fata de o mama care isi duce kinderul la scoala? Nici una. Tot 2 oameni sunt in masina. Tot atata polueaza. Tot n-am rezolvat nimic.

Se sacrifica locuri de parcare (mai mult sau mai putin legale) pt un business. Nu pentru un serviciu public.

Este tipicul "afacerilor" mioritice.
- Se ia un sistem bun de afara. De exemplu: ridicarea masinilor parcate ilegal, benzile unice, pistele pentru bicilete.
- Se adapteaza mioritic in favoarea unei minoritati (mafii mai pe scurt). Apare ABUZUL. Care este evident: hingherii luau masini mai mult din zona rezidentiala, nici urma de ei pe langa spitale, pe trecerile de pietoni. Nu! La norma. V-am mai povestit cum pe Dreptatii luau masini in 3 valuri pana sa plece lumea la birou pt ca erau f aproape de locul lor de depozitare, strada Manastirea Varatec.
- Dupa care urmeaza reactia cuiva: abuzul se desfiinteaza dar ideea este deja compromisa.
- Acum autoritatile locale nu mai au mijloace nici macar sa ridice masinile care blocheaza jumatate de centru, parcate pe linia de troleu/tramvai. Cred ca daca blocheaza unul intrarea in Palatul Cotroceni o sa cheme un serviciu privat de ridicare a masinilor, gen Dacia Asistenta. Si asta o sa o faca SPPul. Politia ar fi trebuit sa umble prin toate barurile din zona sa gaseasca proprietarul masinii.

Al doilea exemplu: pistele pt biciclete: Au fost trasate aproape integral pe trotuare. Unde ar trebui sa avem trafic pietonal. A fost doar un alt smen cu sifonarea catorva milioane bune de euro pt marcaje. Ba din contra m-am mai si trezit ca un biciclist da peste copilul care era de mana cu mine pe trotuar. Omul tupeist ca e linie de biciclete. Care intr-adevar era, dar ocupa exact tot trotuarul. Dadea sa se certe cu mine, dar cum nu e bine sa te certi cu un tata al carui copil tocmai l-ai lovit s-a facut nevazut inainte sa ii fac bicicleta pulover anchior.

Liniile pentru transport in comun vor avea aceeasi soarta:
- se vor face
- se vor umple de taxiuri.
- viteza RATB va fi la fel
- scopul va fi ratat: nu vor fi mai multi bucuresteni in RATB.
- intr-un final vor fi desfiintate fie de facto (nu le va mai respecta nimeni) fie de drept (se va sterge si marcajul).

La final autoritatile vor da din umeri: noi am incercat dar nu s-a putut. Revenim la situatia anterioara in care nimic nu se face si ne sufocam.

De fapt Mafia castiga de fiecare data si noi pierdem tot de fiecare data in aceasta configuratie politica.

Alt exemplu : 50.000 euro un semafor!
- Va mai amintiti de semaforul de la Ikea care blocase complet drumul pana la aeroport?
- Fiecare Metro blocheaza o artera de intrare iesire in Bucuresti. Bine ca lui Tiriac ii plac hotii ca dupa ei mai ramane cate un semafor care sa il deserveasca pe el.
- Scandalul cu firma care construia cica pentru Lidl si spagile a.i. traficul sa fie prioritar pt cei care intra ies de la Lidl?

Forma fara fond. In asta au fost transformate si descalificate toate ideile bune (care oricum sunt aduse de afara). Vedeti voi in Romania nici ridicarea masinilor nu poate functiona, nici pistele de biciclisti, nici benzile unice de transport in comun, nimic. Alte idei mai aveti?

Nu e rocket science! Le-a inventariat Catiusa Ivanov pe hotnews.

Singurele lucruri durabile (metrou, linii de tramavai) se fac foarte incet, au 1001 piedici fie birocratice, fie de finantatre, fie legate de constructori neseriosi.


cristi5

Fyi in Suedia taxiurile si autocarele, si in unele cazuri motocicletele au voie pe benzile unice. Nu si uber fireste (nu ai cum sa le identifici)

nirolf

Nu doar în Suedia, din câte știu cam peste tot, nu e cazul să dramatizăm. Mai ales că regula este valabilă de mulți ani și la noi și n-am prea văzut banda unică blocată de taxiuri pe Elisabeta de exemplu (cam singură bandă unică funcțională). Pe Dacia mai sunt probleme pentru că semaforul de la Dorobanți este foarte scurt și acolo problema e că banda unică trebuia continuată până în Piața Romană.

Diferența față de o mamă cu copil în mașina personală este că taxiul nu ajunge la serviciul mamei după care stă degeaba ocupând 8 mp (din domeniu public eventual) timp de 8h.

De fapt cam asta e problema mașinilor personale în general, 95% din timp ele stau degeaba. Eu aș renunța la mașină personală pentru un sistem de car-sharing decent, însă mă îndoiesc că se poate așa ceva în București / România.

panzer

Nu dramatizam. Sa vedem. Pe Splai (in dreptul Centrului Vechi) s-a umplut de taxiuri. La fel si in dreptul Spitalului Municipal. Dar sa avem rabdare.

Asa o fi in Suedia. In Londra de exemplu nu au acces. In Reading unde ma duc des sigur nu au acces. Merg pe banda aceea doar BUSurile locale si Coach-urile.

ionut.cava

Not true. Depinde de semn. Londra: https://tfl.gov.uk/modes/driving/red-routes/rules-of-red-routes/bus-lanes
In multe zone exista exceptii si reguli locale. Ex Bristol, unde locuiesc: https://www.bristol.gov.uk/parking/bus-lane-enforcement

My 2c: Ar fi bine daca Bucurestiul ar permite accesul taxiurilor pe benzile unice din simplul motiv ca mai multi oameni ar alege taxiul daca nu ar mai sta blocati in trafic cu ceasul pornit si ar ajunge mai rapid la destinatie.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

TibiV

Quote
All of our bus lanes are monitored by CCTV cameras. We fine any motorist caught using a bus lane illegally, by sending the vehicle's registered keeper a Penalty Charge Notice (PCN), along with photographic evidence.

Si pun pariu ca in Bristol nu scapi de amenda pe motiv ca politistul nu a semnat cu mana lui procesul verbal sau alte traznai romanesti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

#205
Eu insa cred ca la numarul de taxiuri si modul in care opresc pe unde vor, benzile unice se vor bloca in taxiuri. Majoritatea pe avarii!

Cine are dubii poate sa se instaleze pe Spai vizavi de Spitalul Municipal. Bea o cafea, sta 15-30 de minute si filmeaza. O sa vedeti ca in acea zona banda unica e blocata complet. De cele mai multe ori de taxiuri sau de masini care intra ies de la spital sau de la cladirile de birouri.

Oricum, planul initial la nivelul Bucurestiului prevedea si benzi unice si GPS pe RATB care interactiona cu sistemul de semafoare si dadea prioritate RATBului. Nu prea are sens daca in fata autobuzului sunt 6 taxiuri. De asemenea nu are sens daca taxiul vrea sa faca stanga cand banda o ia inainte. Si taximetristul va face stanga peste 3 benzi!

E doar un exemplu. Negativ din punctul meu de vedere. Sper insa sa aveti dreptate si sa nu se intample la fel si in celelalte parti ale Bucurestiului.

ionut.cava

#206
Quote from: panzer on March 19, 2017, 10:56:07 AM
Eu insa cred ca la numarul de taxiuri si modul in care opresc pe unde vor, benzile unice se vor bloca in taxiuri. Majoritatea pe avarii!

Complet de acord, dar asta se poate rezolva cu montarea unor camere precum cele pentru monitorizarea intersectiilor (intr-un univers perfect). Oprirea unui taxi pentru a lasa pe cineva / a lua pe cineva este in general permisa (pe aici), dar stationarea (cu/fara avarii) trebuie amendata, mai ales ca e destul de usturator conform articolului 101, alineatul 16 din OUG 195/2002: 6-8 puncte. Nu stiu daca firma poate stabili cine a fost soferul la cererea politiei, dar sper sa fie posibil.
Orice banda speciala fara supraveghere este cam inutila, parerea mea. Nu cred ca Politia o sa faca fata.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

carutasul

Vad ca s-a gandit si primăria la inchiderea inelului median, dar din capatul celalalt  ( strada Brasov pana la Alexandriei) . Oricum in viziunea mea dacă faci SF-ul il faci pe tot, că nu poti să studiezi cum iesi din Brasov in Alexandriei fără să te gândesti si cum continuă în partea cealaltă... Din ce am mai văzut ar fi un moment potrivit, că înteleg că dărâmă si stadionul Ghencea pentru modernizare, ideal ar fi fost să meargă cu ambele proiecte, si dacă s-ar putea să nu îmi mai pună incă un giratoriu în drum ci să facă un pasaj... :)

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21672260-zero-proiecte-noi-infrastructura-bucuresti-2017-proiectele-care-gabriela-firea-vrea-cheltuiasca-256-milioane-lei-sunt-vechi-aflate-deja-lucru.htm

dr4qul4

Foarte interesante mi se par proiectele complet abandonate:

- Supralargire str. Brasov pana la sos. Alexandriei cu pasaj rutier la inters str. Brasov, bd. Ghencea -  10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 235 milioane lei;
- Penetratie si racord Splaiul Unirii - Autostrada Bucuresti - Constanta - 10.000 lei din valoarea proiectului de 1,3 miliarde lei;
Si se pare ca exista SF din 2007
Dar se cam bate cap in cap cu DNCB sud si A0...
- Penetratie Bd. Timisoara - 10.000 lei din valoarea totala aproiectului - 188 milioane lei;
- Intregire Splaiul. Uniri-zona Bd. Marasesti Hanului Manuc - 10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 149 milioane lei;
- Nod intermodal Razoare - 10.000 lei din valoarea totala aproiectului - 907 milioane  lei;
- Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si Barbu Vacarascu -  10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 212 milioane lei
- Reconfigurare intersectie sos. Pantelimon - Bd. Chisinau si pasaj rutier denivelat subteran 10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 133 milioane lei;
- Diametrala N-S, etapa II str. Vasile Parvan str.Uranus -   10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 722 milioane lei;

Si un proiect care ar insemna disparitia aeroportului Baneasa: Strapungere si supralargire Str.Avionului - 10.000 lei din valoarea totala aproiectului - 615 milioane lei;

iar asta chiar nu mi-l imaginez! Unde or vrea sa ajunga si mai ales cum?: Supralargire Bd. Expozitiei - 10.000 lei din valoarea totala a proiectului - 231 milioane lei;

PS. foarte interesanta sinteza.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

^La ce prioritati are primareasa, astea chiar ca sunt SF-uri.