News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on April 24, 2016, 07:15:32 PM
Orice bicicleta lasata afara (chiar si in U) dispare in 7 nopti.
Uscatoriile si celelalte camere tehnice apartin asociatiei. Este ilegal sa depozitezi orice in ele. Si e de ajuns sa fie 1 locatar care sa faca sesizare.
La fel, in subsol nu ai voie sa-ti faci boxa. Asta in cazul in care nu e inundat.

Rasteluri de biciclete cu stalpi/cadre de prindere se pot instala la costuri minime in spatiile exterioare existente.

Rastelurile au in general cadre/stalpi de care iti poti prinde incuietoarea (care poate fi o incuietoare dintr-un U metalic de tipul asta: http://goo.gl/qSuxcx ). Pe urma poti sa-ti legi cadrul de roata din spate cu o alta incuietoare (ori de tip U, ori cablu flexibil, ori veriga de metal). Si la multe biciclete poti sa-ti si blochezi saua cu antifurt sau sa o demontezi cu cheie/card. Se gasesc inclusiv incuietori cu card RFID/NFC care se deschid doar daca apesi butonul. Pe urma se poate face un registru de inmatriculare biciclete cu seria de cadru (care e unica, ca VIN-ul) si/sau placute de inmatriculare. Noi n-avem asa ceva, dar Romania a avut asa ceva pana in anii '60.

In orasul meu (oras studentesc) furturile de biciclete se fac cu camionul; era sa cumpar bicicleta de furat de DOUA ori. A mea n-a fost furata vreodata, si e parcata... afara.

Uscatoriile si subsolurile se pot transforma prin lege sau acord cu locatarii in spatii de depozitat biciclete. Nu e nevoie de boxa; e suficient un spatiu "comunitar" la care toti locatarii au cheie. Ca daca cineva cunoscut din bloc o fura, de obicei restul de locatari se prind cine a furat-o. In momentul asta spalatoriile/uscatoriile in Romania sunt inutile. Legile se pot schimba (relativ usor)...

Nu e o scuza; si eu sunt sceptic ca bicicleta va atrage, chiar si pe termen foarte lung (2050+) mai mult de 15% (Stockholmul azi are undeva intre 6% si 11% din toate calatoriile pe bicicleta, si tinta e de 20% in 2022) dar infrastructura pentru biciclete trebuie sa existe, sunt o parte a orasului si una importanta - eu insa sunt sceptic ca pot fi mijlocul principal de locomotie al orasului. La fel, sunt absolut de acord ca o cota cat mai mare a transportului pe bicicleta/pe jos/cu metroul in detrimentul masinii este foarte pozitiv pentru orice formula de oras, si modelul electric la care lucreaza echipa lui @cristi5 este o scula utila pentru asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Si eu ce am zis?
Inel principal denivelat complet ca sa nu mai trec prin centru intre vitan si militari.
Apoi, pe bulevardele care merge spre centru, se pot amenaja piste de biciclete si mai ales benzi dedicate de transport in comun.

Dar fara sa oferi alternativa masinilor nu rezolvi nimic. Avem atatea benzi de ratb si piste trasate si nerespectate de nimeni.
Masina tb sa devina un lux. Sa fie scumpa. Dar nu sa o interzici.

Pe langa inelul principal, avem nevoie de metrou (colentina, bragadiru, popesti) si de un parc ratb. Care acum e praf.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

#47
Quote from: dr4qul4 on April 24, 2016, 07:55:55 PM
Asta e. Nu sunt fan Nicusor Dan.

Da-mi un singur exemplu de oras mare unde au infrastructura rutiera la fel de praf ca in Bucuresti.
Nici eu nu sunt fan Nicusor Dan pentru ca mi se pare extremist utopic. Prefer pe cineva care sa faca ceva concret decat sa viseze la martieni.

Bucurestiul si alte cateva orase fost comuniste au o problema comuna: au fost gandite egalitarist pentru locuitori care nu au masini si au locuitori care nu gandesc, inca se cred in comunism si au asteptari "sa se faca". Bucurestiul are cartiere muncitoresti care au devenit cartiere pentru "middle class", iar "middle class" are masina si nu are parcare. In Militari, de pilda, care are conexiune buna la metrou si linia 41, plus transport normal de suprafata, unde nu exista un parc sau un centru cultural, macar un prapadit de cinema multiplex, e plin de masini. Ala a fost cartier muncitoresc, fara parcari, dar locuitorii si-au bagat canalizarea pe o ureche si gandesc ca atare - au sarit sa isi ia masini. Am stat cativa ani in Militari si am mers la birou cu metroul, desi la vremea aia probabil aveam venituri de 2-3 ori media pe cartier. Care e logica?

Bucurestiul nu are parcari. Partea cu "sa se faca parcari" e nu o utopie, ci o tampenie: cine sa le faca, unde si cu ce bani? Cine e dispus sa isi darame blocul ca sa faca parcare subterana sub el, cum ar fi normal? Cine e dispus sa plateasca pentru costul real al unei parcari, nu pe marginea strazii (strada e facuta pentru circulatie, nu pentru stationare) ci in spatiile care nu exista printre blocuri sau, normal, in subteran? Cand ADP-ul trage niste linii cu vopsea pe coltul strazii fara vizibilitate sau in mijlocul intersectiei si ia 100 de lei pe an taxa de parcare tu consideri asta a fi parcare si vrei mai multe? Nu, daca iti darami cutia de chibrituri la care inca platesti, construiesti in locul ei alta care are si parcare subterana si suprafata locuibila cat consideri ca ai nevoie si iti permiti, atunci ai solutia parcarilor. Pana atunci liniile pe asfalt sunt pentru copiii mici, iar parcarile cu elevatoare din cateva cartiere sunt doar investitii de lux care nu se vor amortiza niciodata, pentru ca taxa de parcare nu acopera nici curentul electric folosit pentru operare.

Deci, fara parcari nu ai masini. Fara masini trebuie sa te descurci - cu transportul in comun, cu bicicleta, pe jos, cum poti. Te-ai nascut intr-o perioada in care exista tot felul de lucruri pe care acum le consideri indispensabile si mai crezi ca ai si dreptul (divin?) la ele, total nerealist. Eu am prins inca localitati mari neelectrificate, am avut un unchi care in 1967 a venit din armata in Gara de Nord, a prins o zapada de 3-4 metri (vezi http://vremea.ido.ro/stiri/1412-cele-mai-geroase-ierni-din-istoria-romaniei-1412/) si a mers pe jos vreo 30 de km pana acasa la Uzunu. Compara asta cu oamenii de azi care nu isi pot da jos fundul din masina si au pretentii sa li se faca. Nu, sa isi faca daca vor sau sa se descurce cu ce au.

Quote from: dr4qul4 on April 24, 2016, 08:12:36 PM
Si eu ce am zis?
Ai zis ca nu se poate cu bicicleta. Astialalti nu am zis ca nu e nevoie de infrastructura auto, e nevoie si de aia chiar mai mult decat de cea de biciclete.

dr4qul4

Am zis ca nu se poate mai mult de 5-10% cu bicicleta.
Nu ca nu se poate.

Si am mai zis ca nu poti sa faci piste pt biciclisti in dauna unei benzi pt masini, cand tu ai maxim 2 benzi pe sens din care una cu masini parcate. Ex- rahova.
Sau cand tu nu ai autobuze si tranvaie nici pt traseele actuale.
Sunt destule locuri unde se pot face parcari etajate in bucuresti. Cum ar fi in locul centralelor. Sau deasupra lor. Sau unde sunt acum parcari.Costa. Dar sunt pt a plati 100 lei pe luna. Nu pe an.
Centrele comerciale au parcari libere noaptea.

Am fost unul din fanii pistei de biciclete de pe Victoriei. Pt ca e centru si pt ca exista 2 variante.
Dar sa existe variante. Si politia sa dea amenzi la greu celor care parcheaza aiurea.
Repet. Masina e un lux. Dar nu tb interzisa si inlocuita cu bicileta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#49
Quote from: dr4qul4 on April 24, 2016, 08:51:36 PM
Sau cand tu nu ai autobuze si tranvaie nici pt traseele actuale.

S-ar putea face, ca stop-gap pana se cumpara vehicule suplimentare, o optimizare de rute. 61, 62, 236, 336, 601 dubleaza practic metroul pe mare parte din rute (si aici vorbim doar de un singur cartier). Alte linii sunt atat de rare (asa numitele fantome), incat n-au cum atrage calatori decat printr-un orar la minut respectat, ceea ce in Bucuresti e imposibil (236 e un exemplu).

Rutele se pot reconstrui (de exemplu "navete spre metrou" corelate cu orarele metroului in locul liniilor care dubleaza metroul), dar pentru asta e nevoie de o integrare completa (si absolut fireasca) tarifara intre RATB si metrou. Ceea ce azi nu exista.

De exemplu, pentru Militari, o retea "locala" care sa aduca oamenii din diverse zone la statia Pacii, cu frecvente la 10-15 minute, azi imposibila (de exemplu Carrefour - Pacii; Rosu - Apusului Pacii) + un autobuz care sa faca rondul local pentru locuitorii care nu pot sau nu vor face "pe jos" intre Pacii si Gorjului de exemplu, cu circulatie Leu - Pacii, la 15 minute, si eventual, odata pe ora, pentru locuitorii cu adevarat varstnici, ar face un rond prin centru, ar fi suficient daca metroul ar fi integrat cu suprafata. Dar cat timp nu e, vom avea "suprapuneri" ineficiente, cu autobuze mult prea rare si pline cu oameni care n-au abonament de metrou; si oameni care merg o statie-doua "blat" cu RATB de la metrou acasa pentru ca oricum nu-i prinde nimeni...

Quote from: cristi5 on April 24, 2016, 09:52:34 AM
In rest new urbanism isi spune cuvantul, trec prin paduri, am variante pe langa lacuri, pe promenada de la malul marii, etc...

Nu e new urbanism... Suburbii, separare de trafic, "sosele" de biciclete... Ideologii new urbanism numai cand aud de "suburbie" au cosmaruri.

Pare a fi o infrastructura ramasa din epoca SCAFT (http://gbg.yimby.se/2009/12/scaft-%E2%80%93-nar-huvudena-inte_2788.html). Care, in parte a fost un esec (cand a fost implementata 100%), in parte a fost un mare succes. Autostrazile de biciclete de care zici ca ai vrea in oras - nici alea nu sunt pe placul "new urbanists" care vor "living streets" si necompartimentalizarea traficului.

Eu asta nu vad cum poate functiona pe termen lung - asta e graficul cu constructia de case si blocuri in SE intre 1950 si 2000. Cu rosu case individuale, cu vede case colective. Chiar si intre 2000 si 2008, boom imens, ritmul de constructie a fost minuscul; o fractie a ce era in anii '50:



Da, au fost si alte cauze, inclusiv o relativa deinvestire a statului din proces in anii '90. Dar una din cauzele principale au fost ca pentru a aproba un proiect nou de cartier standardul in oras este asta: https://goo.gl/maps/LnN5dcKhERA2. Fara suburbii noi, brownfield in care elemente ale trecutului industrial (pentru ca mare parte din dezvoltari asta au fost, reconversii mari), cu tranzit integrat in proiect (dar niciodata metrou, ca-i prea scump si arhitectii il dezconsidera), functii speciale de conexiune pentru traibilitate suplimentara (inclusiv un feribot care sa lege cele doua parti ale cartierului)...

Si in PMUD Bucuresti se vede exact atitudinea extrema inspirata de ce se intampla undeva in 1985-1990 in Europa de Vest.. Cel mai rau si mai rau nu in planul legat de transportul cu bicicleta sau auto, ci fix in transportul public in comun. Curentul cel mai extremist new urbanism uraste metrourile, pentru ca permit suburbanizare (printre altele). Dar si curentele mai putin extremiste vad metroul ca cel mult un rau necesar, nefiind "prezente" si "active" in tesutul urban, preferand transportul mai localizat, mai integrat in "comunitate" gen light-rail / tramvai standard etc. etc.

Si se vede in vestul Europei si SUA, unde constructia de metrouri a luat "o pauza" intre 1980 si 2000 - putine retele deschise, multe planuri inghetate sau incetinite: Helsinki, Stockholm, Brussels, Viena etc.. Acum incet-incet se revine la constructii masive de metrou; si Bucurestiul a beneficiat de chestia asta prin finalizarea M4, M5 si planurile pentru M6.

PMUD pare ca taie din metrou.

1. M5 nu se mai extinde pana in Pantelimon ci doar pana la Iancului.

2. Dar si mai rau, M7 Rahova - Colentina, un plan de metrou care exista din 1953, se transforma in "tramvai rapid" prin adaptarea lui 21 si 32. In conditiile in care mare parte din ce se poate face acolo este un "street-running-tram" cu poate portiunea centrala ingropata (PMUD nu e foarte clar) cu capacitati de 1/5-1/6 fata de metrou. Asta in conditiile in care M7 e intr-o faza relativ decenta de planificare ca metrou; 21 si 32, desi prost pozitionate, intrerupte la mijloc, si lente, sunt suprasaturate chiar si cu trafic la 3 minute, si zona de deservire e printre cele mai dense din Bucuresti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 24, 2016, 07:15:32 PM
Orice bicicleta lasata afara (chiar si in U) dispare in 7 nopti.

Înseamnă că unde stau tu sunt hoţi amatori.
Eu cunosc 2 cazuri în care nu a rezistat decât 3 (trei) zile. Legată cu lanţ de balustradă din scara blocului, cel mai jos nivel din cele două cazuri fiind etajul 4 (cazuri din familie).

Întreba cineva mai sus, uşor "la mishto", cum de se fură biciclete dar nu se fură maşini...
Se fură şi maşini, dar mai des se fură biciclete, din simplul motiv că o bicicletă o poţi sălta de pe scara blocului, de la etajul X, şi să pleci cu ea pe umăr.
Chiar dacă este în stradă, e mai greu să pleci cu Loganul pe umăr.

Iar în al doilea rând, cei mai mulți păgubași nu se mai complică cu Poliţia pentru o bicicletă de 500-150 RON.
Se complică însă pentru o maşină (chiar dacă este un hârb care face tot atât) pur şi simplu din cauza reglementărilor legale care fac ca deţinerea unei biciclete (şi pierderea ei...) să nu aibă nici o relevanță în relaţia cu statul (impozite şi înmatriculari), în timp ce pentru un automobil au mare relevanță.

Iar hoţii preferă mereu să fure ceva comod de "săltat" şi cu şanse minime de a fi raportate la poliție....

Când vă aud pe ăştia din Suedia cu exemplele de acolo...
Aşa că, pentru a nu-i da lui Ionuț posibilitatea de a-mi da "ban" ca "rasist", o să vă întreb NU ca distinsul antevorbitor "cât aţi trăit în București".
Ci vă întreb cât aţi rezista să trăiţi în Ferentari ?... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: TibiV on April 24, 2016, 10:53:30 PM
1. Întreba cineva mai sus, uşor "la mishto", cum de se fură biciclete dar nu se fură maşini...
2. Când vă aud pe ăştia din Suedia cu exemplele de acolo...
3. Aşa că, pentru a nu-i da lui Ionuț posibilitatea de a-mi da "ban" ca "rasist", o să vă întreb NU ca distinsul antevorbitor "cât aţi trăit în București".
Ci vă întreb cât aţi rezista să trăiţi în Ferentari ?... :(
1. Nu era nici o intrebare de genul asta.
2. Daca vrei sa traiesti ca in Suedia, dar romaneste, inseamna ca trebuie sa te hotarasti ce vrei de fapt. Daca vrei romaneste exista Rocar Bucuresti, existau troleibuze romanesti (a fost distractiv cand am exportat asa ceva in Ucraina :) ), exista pingea si cizmarie si im nod sigur nu e nevoie de planuri de mobilitate urbana durabila, stie primarele care este ce trebuie facut.
3. Ce ai cauta in Ferentari? Exista notiunea de upper class, middle class, lower class, daca faci parte din ultima categorie e singurul motiv pentru care ai sta in Ferentari si nu cred ca ar fi o problema in acel caz. Daca vrei sa stai in Ferentari cu Mercedes parcat in fata blocului ai incurcat grav borcanele.

cristi5

Asta e o problema, mereu credem ca cazul nostru e unul aparte.

Chiar nu pricep de ce crezi ca in Suedia se fura mai putin decat in Romania. Se fura mai mult pt ca este ce sa furi. Constructorii de aici au furtul in buget pt ca se stie cam cat se fura dintr-un santier pe an. Parca 5500 EUR pe un santier de bloc.

Hotii pot fi super sofisticati. Se fura utilaje fotestiere din mijlocul padurii si in cateva ore sunt pe barca spre Rusia. Niste hoti englezi cu o duba Volkswagen au intrat ziua in amiaza mare in sala serverelor la noi si au luat placa CPU de la un server principal. I-au prins cand incercat acelasi lucru la Göteborg.

Un hot a obtinut o cheie la noi la servici. Intra ziua intr-un departament facand pe studentul, se incuia in toaleta si astepta sa plece toata lumea. Apoi iesea la furat laptopuri. Cheia se potriveste la toate usile din institut, asa ca au trebuit sa schimbe toti butucii de la usi. Laptopurile au o gaura pentru lacat (Kensington) dar cele moderne sunt prea subtiri si nu o mai au. A trebuit sa cumpar un sistem special ca sa-mi pot lasa laptopul la servici, legat de masa cu cablu de otel.

Fii sigur ca nu numai hotii din Ro au invatat ca bicicletele sunt usor si eficient de furat. Dupa 2 biciclete furate (lasate dezlegate din diferite motive, una in statia de autobuz, una langa casa, au disparut dupa max 3 nopti!) am spus mai sus pe topic ca o tin in birou. Crezi ca o car acolo de placere? Sa vezi iarna ce frumos picura mazga  topita de pe ea prin tot departamentul, umblu dupa aia cu hartie de menaj sa sterg.

Plus ca a explicat @frunzaverde ca exista masuri legale si practice impotriva furtului de bicicleta. Si asigurari. Asigurarea de casa acopera furtul de bicicleta. Dai seria cadrului si primesti vreo 50% din valoarea de cumparare. Numai bine de avans pt una noua... Asta probabil nu s-ar intampla acum in Ro...


Sent from my iPhone using Tapatalk

TibiV

Quote from: cristi5 on April 25, 2016, 12:26:58 AM
Chiar nu pricep de ce crezi ca in Suedia se fura mai putin decat in Romania. Se fura mai mult pt ca este ce sa furi.

OK
Ştii filmul "noire" (eu aşa l-am perceput, deşi italienii l-au numit altfel... Şi au rupt la premii, chiar dacă nu la vizionari.. .) numit "Hotul de biciclete" ?

Nu este acelaşi lucru să ţi se fure un hobby sau mijlocul de existență....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV link=topic=426.msg114221#msg114221
Înseamnă că unde stau tu sunt hoţi amatori.
Eu cunosc 2 cazuri în care nu a rezistat decât 3 (trei) zile. Legată cu lanţ de balustradă din scara blocului, cel mai jos nivel din cele două cazuri fiind etajul 4 (cazuri din familie).

Tot ce pot să zic atunci e ca lanțurile de pe piata romaneasca sunt mizerabile. Incuietoarea in U de mai sus e formata dintr-o teava de metal dintr-o bucata care se prinde printr-o incuietoare mai solida decat incuietoarele de yala pentru apartamente. O cheie gresita strica incuietoarea la can a zecea încercare. Si costa vreo 15 euro. Tăiatul ei cu un bomfaier masiv ia vreo 4 ore. Dacă e prinsa de un obiect fix n-ai cum scoate bicicleta in mai putin de o noapte.

Da, daca ai lant flexibil sau cu cablu, ala se taie in 5 minute. De asta nimeni n-are asa ceva aici. Orasul meu e studențesc, aici politia refuză să ia plângeri legate de biciclete. Se fura cu camionul (veneau cu furgoneta si luau orice nu era legat de ceva fix). Asa ca nu cred ca in Bucuresti e mai rau.

Quote
Ci vă întreb cât aţi rezista să trăiţi în Ferentari ?... :(

5 ani in Rahova (caporal Misca Petre la 2 minute de Niki Scorpion). Toată copilăria la gară pe dinicu golescu. Scoala pe atelierului, drum prin Matache si pe Cameliei. Aurolacii si scandalurile între pești clienti si prestatoare si scandalurile  satrei adhoc au fost mereu pentru mine unul din fundaluri...

90 la sută din ferentari e fix ok, mare parte e o mahala cu case si curți. Iar la ghetouri, cine sta acolo știe să-și protejeze avutul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#55
Quote from: frunzaverde on April 25, 2016, 01:13:49 AM
e e o mahala cu case si curți. Iar la ghetouri, cine sta acolo știe să-și protejeze avutul.
Perfect spus.
Să îsi protejeze singur avutul...
"Raste Rest my case".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

#56
Quote from: TibiV on April 25, 2016, 01:30:48 AM
"Raste my case".
Raste ... ce? Raste din Chitila?

Peste tot proprietarul e cel care are grija in primul rand de bunurile lui pentru ca Politia e mai mult de forma in cazul furturilor marunte: sa ii trimiti la inchisoare pe banii platitorilor de taxe nu e pedeapsa, uneori e recompensa, iar taiatul mainii la hoti sau macar plimbatul prin targ cu ocaua mare si ocaua mica sunt ilegale pentru ca niste utopici au gasit suficienti votaci. Asa ca stai si ti le pazesti, in Romania sau in Suedia sau pe Marte, daca furtul e incurajat de legislatia si procedurile permisive o sa se tot practice.

De-aia fostii proprietari de biciclete care se plang pe Facebook ca le-a disparut bicicleta legata pe scara blocului cu un lant de 30 de lei din Dragonul Rosu au inceput sa fie luati peste picior, pentru ca sunt prosti si se mandresc in public cu asta. Dar nu inseamna ca daca ai grija de bicicleta ramai fara ea si ca nu poti merge cu bicicleta pentru ca nu ai unde sa o pui in balcon din cauza muraturilor si in debara din cauza aspiratorului.

Ionut

Va rog schimbati subiectul, e suficient.
Si pentru ca insistati, o sa moderez mult mai strict de acum thread-ul pentru ca vad ca ajungeti foarte usor in boscheti cu discutiile.

alecu26

Când sa spun si eu ceva? Gata? s-a inchis? Tot spun....poate trece de Ionut.

Ca sa reusim sa ajungem cat de cat la un numar care sa insemne ceva, trebuie schimbate mentalitati, trebuie schimbata educatia, lucrui care nu-l vad schimbat mai devreme de 1-2 generatii, adica minim 25 de ani. Trebuie educatie in spirit ecologic in scoli, si plecat de acolo.
De ce spun asta: copii fac cam ce fac parintii. Cata vreme se educa copii (nu neaparat intentionat) ca masina este o declaratie de status social, nu vei vedea multi folosind bicicleta frecvent.
Ce naiba...noi avem o problema in a folosi metroul (nu vorbesc de alte mijloace mai putin confortabile sau mai incete) in dauna masinii personale, si voi visati la bicilete?
  Suntem in fond capitala balcano-orientalo-latina. Luand cam ce e mai rau din fiecare din aceste zone. Noi nu suntem in stare sa respectam o banda dedicata vehiculelor de transport in comun, lucru care de exemplu in Belgrad functioneaza perfect.
Asa ca pana nu voi vedea biciclisti la modul serios in Sofia, Istanbul, Belgrad Atena, Roma (as indrazni si Budapesta sa o pun pe lista) nu pot sa am sperante la Bucuresti. Trebuie sa fim realisti si sa facem paci mici dar siguri.

La fel, si Primaria, ar putea sa vada unde e nevoie de aceste biciclete, si sa construiasca piste de biciclete spre noua zona fierbinte a birourilor de pe Barbu Vacarescu. Barbuc Vacarescu, Lacul Tei, etc sunt zone care chiar se preteaza la asa ceva, si nu au deloc facilitati pentru biciclete. In plus, in acele cladiri in general lucreaza tineri, care ar fi mult mai sensibili la folosirea unei biciclete. Ar fi asa greu sa se inceapa niste parteneriate intre primarie si corporatiile de acolo? Eu de acolo zic ca trebuie pornit. Puse la masa 2-3 corporatii mari cu primaria si discutat....noi facem asta, voi faceti asta.
Drumurile noastre POATE;

panzer

Numere:

Cladire de birouri declarata clasa A pe Dimitrie Pompei:
- 8+1 etaje. Aprox 1000 utilizatori. (mai sunt si spatii goale)
- Avem rastel de biciclete la intrare, pazit. Sunt in medie 8-10 biciclete in zilele frumoase.
- nu avem dusuri
- langa rastelul de biciclete este parcarea de motociclete: tot cam 8-10 motoare zilnic. Stiu ca le admir zilnic. In general speedere japoneze.

Am incercat sa numar in minte colegii de birou si cum vin ei la munca:
- cei care stau in zone adiacente (Colentina, Baneasa, Aurel Vlaicu) sunt cei care vin cel mai des cu bicicleta.
- cei care stau in zona de sud deservita direct de M2 vin cu metroul. In plus cei care stau in zone limitrofe din sud (gen Comuna Bercei, Adunatii Copaceni, etc) isi lasa masinile undeva langa metrou si vin cu metroul.
- cei care sunt deserviti de metrou in alte zone decat M2 incearca sa vina cu masina. Militari, Titan, etc. Timpul cu masina e similar cu cel de la metrou la ore de varf.
- cei care stau in zone limitrofe dar nu au metrou direct (Chitila, Mogosoaia, Otopeni, Tunari, Voluntari) vin cu masina. Nu poti sa intri in Bucuresti pe soseaua Chitila si sa lasi masina la Podul Constanta (nici nu prea ai unde) si apoi sa schimbi 3 metrouri pana la birou. Faci 2 ore dus si 2 ore intors.

Eu unul sustin dezvolatarea orasului pe 3 directii principale:
Metrou
- este esentiala terminarea M5, inceperea M7.
- prelungirea in zona semiurbana. In exemplu de mai sus: prelungirea M2 pana dincolo de DNCB ar determina multi dintre cei care stau in nord sa adopte o atitudine specifica celor din Sud: lasat masina la metrou si apoi 15 minute pana la Pipera, sau 22min pana la Victoriei. Creste si capacitatea de transport: dimineata ar putea ajunge oameni in Pipera si cu linia spre Bucuresti nu doar cu linia dinspre Bucuresti.
- Constructia de noi guri de acces in statiile existente acolo unde fluxul este foarte mare. Traficul auto se blocheaza complet atat la Pipera cat si la Preciziei la trecerea de pietoni din cauza existentei unui singur acces folosibil de pietoni. Speram ca la Pipera sa il faca dezvoltatorii Metrou Park.
DNCB si noi penetratii in Bucuresti
Finalizarea DNCB ar ajuta Bucurestiul mai mult decat denivelarea completa a inelului median. In plus constructiile s-ar face in zone unde nu deranjeaza mai pe nimeni. Un pasaj gen Sudului sau Mihai Bravu deranjeaza milioane de oameni timp de 2-3 ani. Un pasaj la DNCB - Mogosoaia nu deranjeaza aproape pe nimeni intr-ucat exista rute alternative cat si spatiu pentru devieri pe langa zona constuita. In plus contructia e mai ieftina, sunt mult mai putine retele subterane de mutat.
Transport electric urban pe linii dedicate
Troleele pe linii dedicate sunt solutia cea mai ieftina din mai multe puncte de vedere:
- sunt mai ieftine decat un autobuz pe motorina. Mai fiabile.
- eficienta motoarelor electrice e mai mare decat a celor termice atat pentru deplasare, AC cat si pentru caldura, reduc poluarea in oras.
- liniile se pot face foarte repede in comparatie cu tramvai sau metrou. Cand devin redundante (gen trece metroul) se pot muta foarte usor.

Evident de bun simt cateva modificari banale si simplu de implementat:
- interzicerea reala a parcarii pe caile de acces macar: exemplu cel mai relevant este Gara Herastrau: masinile parcate acolo (cred ca sunt 50 max) cateodata pe 2 randuri fac accesul in cea mai aglomerata zona de birouri imposibil. Am mai spus-o si in alte randuri: Doamne Fereste de un incendiu in zona Dimitrie Pompei ca nu intra autospecialele pe nicaieri. Aici e chiar simplu: sunt foarte putine aceste cazuri de strazi, un echipaj de politie rezolva problema.
- obligarea tuturor proprietarilor de Mall-uri, cladiri de birouri sa implementeze 5-10 locuri de parcare cu regim special: gen max 30 minute. Sunt cladiri de birouri blocate complet din cauza masinilor de marfa, curieri, taxi. Cam toti au parcari enorme pe care le "pazesc" iar toti cei care ii servesc parcheaza complet in strada.

Dar cine sa auda?!