Author Topic: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura  (Read 12799 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura
« Reply #105 on: November 23, 2017, 10:07:10 AM »
Problema o stim. Ma rog, eu o stiu.
Avem actiune in instanta a constructorilor. Se cere suspendarea ordinului. Deci si a licitatiilor.

Corect?
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.251
  • Karma: +2035/-34
Re: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura
« Reply #106 on: November 23, 2017, 10:08:53 AM »
Alta problema. DX12. Scriu acolo imediat.
National Geographic Channel

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura
« Reply #107 on: November 23, 2017, 10:10:12 AM »
E bine daca e alta problema. Nu aveam suficiente. :lol:
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura
« Reply #108 on: November 29, 2017, 11:23:11 AM »
Ce-am mai discutat ieri la CM POIM. Pai am intrebat, desigur, din nou, despre OMT 600 si despre noul contract national. De data asta am fost sustinut puternic de dl Stanciu de la ARIC/Search si de Carsten Rasmussen de la DG Regio. A fost absolut refreshing sa vad cum un inalt oficial al Comisiei Europene sustine atat de puternic puncte de vedere sustinute si de API. Nu pot decat sa-i multumesc.

Pozitia Comisiei Europene/DG Regio prin vocea lui Carsten Rasmussen, intrebare directa catre CNAIR: "Why on Earth did you launched billion of euros worth of tenders when you knew that the OMT 600 is not balanced and the CE's position is against the order?!" Evident, raspunsul CNAIR a fost "aaa,... uh oh..... :| :o"

Ce s-a promis:
- din nou s-a promis ca NU se mai lanseaza licitatii pana cand nu iese noul contract national
- noul contract national iese in decembrie (HG publicata in MO)


Ce s-a declarat:
- noua HG anuleaza OMT 600 si licitatiile deja lansate (A0 3 loturi, DX12 4 loturi, PiSi 2 loturi) vor "intra" pe noua HG. Asta dupa ce saptamana trecuta la SCS Transport erau voci care ziceau ca acele licitatii merg in continuare pe OMT 600.

Am vorbit cu mai multe persoane, avocati, si acestia spun ca licitatiile lansate pe OMT 600 NU POT intra pe noul contract decat daca nu s-au deschis ofertele. De ce? Pentru ca ar trebui sa dai timp ca si ceilalti constructori sa depuna oferte! Deci licitatiile unde avem deja oferte deschise (A0, DX12, PiSi), probabil ca vor trebui anulate. E posibil ca acei constructori care nu au depus oferte sa conteste licitatiile. Nu stiu cum si in ce fel.

E complicat. Rau.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

bogdix

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 463
  • Karma: +577/-505
Re: Discutii despre FIDIC si contractarea in infrastructura
« Reply #109 on: November 30, 2017, 03:48:44 PM »
Asta e consecinta faptului ca la noi se trateaza doar efectul (necesitatea suplimentarii contractelor datorita caietelor de sarcini slabe, pierderea multor procese la curtile de arbitraj) si nu cauza (managementul neprofesionist).

Cine zice ca politizarea CNAIR e o greseala are dreptate. Trist, dar adevarat.