News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Quote from: bridge on January 31, 2017, 04:10:31 PM
"Asocierea ACCIONA Ingenieria SA-BAICONS Impex SRL este desemnată câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, care va sta la baza lucrărilor de reabilitare a liniei Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş la standardele impuse pentru coridoarele europene."

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf&qsefr=1

Quote from: NGC20 on January 31, 2017, 05:21:01 PM
Nici o graba, mai avem CNSC si CAB.

Quote from: NGC20 on February 23, 2017, 02:14:36 PM
Au contestat CONSIS PROIECT si ITALFERR.

Contestatiile CONSIS PROIECT si ITALFERR la CNSC au fost respinse, dar decizia a fost contestata la CAB.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000348065&id_inst=2

Primul termen este in 27.04.2017.

Vice33

Am observat de curând că se staţionează foarte mult în gara Grădinari (la 26 de km de Bucuresti Nord-pe M900). Ce se întâmplă acolo, ce probleme sunt? Ieri, 22 Apr 2017, IR 72-1 a staţionat 85 de minute!!

Are legătură cu incidentul furtului de cabluri din zona Grădinari-Chiajna?

https://www.news.ro/eveniment/cfr-sa-pentru-inlocuirea-cablurilor-de-semnalizare-furate-in-zona-chiajna-gradinari-se-va-interveni-dupa-ce-politistii-termina-masuratorile-1922400931002017031016882607

Andi


NGC

Quote from: NGC20 on April 15, 2017, 08:49:36 AM
Quote from: bridge on January 31, 2017, 04:10:31 PM
"Asocierea ACCIONA Ingenieria SA-BAICONS Impex SRL este desemnată câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, care va sta la baza lucrărilor de reabilitare a liniei Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş la standardele impuse pentru coridoarele europene."

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf&qsefr=1

Quote from: NGC20 on January 31, 2017, 05:21:01 PM
Nici o graba, mai avem CNSC si CAB.

Quote from: NGC20 on February 23, 2017, 02:14:36 PM
Au contestat CONSIS PROIECT si ITALFERR.

Contestatiile CONSIS PROIECT si ITALFERR la CNSC au fost respinse, dar decizia a fost contestata la CAB.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000348065&id_inst=2

Primul termen este in 27.04.2017.

Am uitat sa va zic ce s-a intamplat aici.

In 04.05.2017 CAB a intors decizia CNSC.

QuoteTip solutie: Admitere recurs
Solutia pe scurt: Respinge ca neîntemeiate excepţiile invocate de SC Consis Proiect SRL. Admite plângerea. Modifică decizia CNSC 686/C10/371,412 din data de 30.03.2017 şi admite contestaţia formulată de petentă.Dispune anularea raportului procedurii şi a actelor subsecvente, respectiv a adreselor prin care oferta depusă de petentă a fost declarată necâştigătoare, iar oferta depusă de asocierea Acciona a fost declarată câştigătoare. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor după solicitarea de clarificări potrivit considerentelor prezentei decizii.Definitivă.Pronunţată în şedinţă publică.

Petenta este ITALFERR.

alecu26

asta e chiar o raritate. In 99% din cazuri daca CFR/CNAIR si CNSC dau decizia in aceasi directie...nu se mai intoarce.
Drumurile noastre POATE;

Xenos

Este destul de greu sa intorci o decizie CNSC bine motivata pentru ca litigiul e mai mult tehnic si mai putin juridic. Totusi, sunt situatii cand diverse considerente juridice impun modificarea deciziei CNSC.

NGC

"Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes -Timisoara-Arad"

Contractul a fost atribuit in 29.12.2015 catre CONSIS PROIECT.

A inceput procedura pentru obtinerea AM pe baza acestui SF. Cine este curios poate gasi aici memoriul de prezentare.

Neufunk

Lucru bun. Ar fi ceva totusi sa inceapa o licitatie pentru dublare si RK la 160km/h, chiar daca as fi preferat sa inceapa cu Craiova - Caransebes.

frunzaverde

Quote from: Neufunk on August 03, 2017, 04:26:58 PM
chiar daca as fi preferat sa inceapa cu Craiova - Caransebes.

De ce ai incepe cu cel mai greu, cel mai extrem de scump, cel mai putin traficat si cel mai putin upgradabil segment?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Probabil pentru ca o sa intre in curand restul din M200 in reconstructie, asa ca va fi nevoie de capacitate pe M900, altfel e de porc (chiar tu ai zis asta; doar n-o sa trimiti Daciile de la Mioveni pana la Suceava si dupa prin Cluj ca sa le scoti din tara spre UE).

frunzaverde

Quote from: rizzuh on August 03, 2017, 06:02:05 PM
Probabil pentru ca o sa intre in curand restul din M200 in reconstructie, asa ca va fi nevoie de capacitate pe M900, altfel e de porc (chiar tu ai zis asta; doar n-o sa trimiti Daciile de la Mioveni pana la Suceava si dupa prin Cluj ca sa le scoti din tara spre UE).

Da, e de porc. Dar Craiova - Caransebes e probabil cel mai de porc, acolo e foarte probabil ca nu o sa se dubleze integral, e zona cea mai grea de munte si e "bottle-neck-ul" cel mai rau (Balota). De zona aia depinde capacitatea 900.

Timisoara - Recas - Lugoj e cel mai ok de bagat in dublare si renovare (acolo chiar ar trebui facuta dublare) - exista capacitate disponibila prin Timisoara - Buzias - Lugoj. Cu Timisoara - Arad o sa fie mai greu (ca si aia ar trebui dublata, e chiar si azi destul de la limita), dar, daca se face Radna - 614 (sunt numai 14 km), se poate devia traficul care nu intra in perioada lucrarilor prin Radna.

Plus ca fiind vorba de dublari, se pot face dublari cu terasament separat, si astea nu afecteaza decat minimal linia veche.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

As baga mare acolo tocmai pentru faptul ca este zona cea mai dificila si scumpa de adus la standardele din ziua de azi si pentru ca acolo se pierde cel mai mult timp. De la Strehaia pana la Caransebes se merge cel mai incet si este cea mai dificila bucata. De ce sa incepi cu lucrurile usoare si ieftine cand poti incepe cu cele grele si scumpe, mai ales cand nu platesti tu.

Fondurile europene nu o tin la infinit. O bucata precum Caransebes - Arad am putea sa o aducem prin forte proprii la 120 / 140 / 160, insa sa faci ceea ce trebuie facut la Balota, sa dublezi zona montana si sa indrepti traseul (ceea ce inseamna tunele si poduri multe) nu prea poti face din al tau buget. Sa faci un credit in schimb din care sa platesti lucrarea si sa iei banii de la UE cand se termina poti face.

Chiar asa, voi cum ati rezolva problema Balota? Eu ma gandesc la o combinatie intre un viaduct si un tunel. Practic viaductul te trece peste vale catre Dedovita Veche, dupa care treci pe sub dealul acela prin tunel si iesi intr-o zona destul de plata. Ideea este ca nu stiu daca declivitatea ar fi totusi acceptabila. Daca nu, ar insemna doua tuneluri, cu unul care sa plece inaintea Balota si sa iasa in viaduct.

Ar mai merge si doar un tunel, care probabil ar fi si mai bun insa ar fi mult mai lung si mai scump.

SAU

Ocolim prin nord, renuntam complet la Balota sau o lasam strict pentru trenuri de rang redus si luam linia din Prunisor, o ducem spre Selisteni si facem un tunel ceva mai mic in drept cu bazinul Carbonifer catre Valea Copcii.

frunzaverde

Nu o sa plateasca nimeni pentru upgrade-ul segmentului Strehaia - Caransebes la linie dubla electrificata apta de 160 km/h. Costurile respective sunt de domeniu SF, cel putin 4 miliarde de euro pentru toata chestia. Asa ceva nu va trece niciodata de o analiza cost-beneficiu (obligatorie), si nu va primi vreodata finantare de la UE, mai ales in conditiile noilor reguli TEN, care spun clar ca tinta de viteza pe coridoare de marfuri e 100 km/h, nu 160/120 km/h. Nu o sa fim lasati de UE sa ingropam banii pe care ni-i dau pe cai ferate intr-un ciclu financiar si jumatate pe doar o lucrare.

La fel ca pe Campina - Predeal, se va face upgrade la preturi rezonabile (si probabil fara vreo imbunatatire fata de situatia din 1995 la capacitate sau viteza). Vitezele vor fi mult limitate de relief - daca se va alege o varianta cu upgrade scump viteza maxima va fi urcata la 100-110 pe segmente largi; daca se alege varianta cu upgrade ieftin vitezele vor creste cu 0-20 km/h maximum (ca pe Campina-Predeal). De dublare, la nivelele previzionate de trafic, nici nu se pune problema. UE deja le-a dat cu tifla (de doua ori) bulgarilor pe Vidin - Mezdra, unde lucrarile sunt mult mai mici (2 miliarde de euro) dat fiind nivelele de trafic estimat. Vom avea probabil doar sectiuni dublate, ceva mai lungi ca cele de-acum, dar nu toata linia dublata.

Pe urma, avem probleme de capacitate acolo unde chiar e trafic: Timisoara - Arad are nevoie AZI de dublare si crestere de viteza pentru a asigura transport civilizat metropolitan. La fel si Caransebes - Timisoara. Linia montana (printr-o zona super-grea) mai poate astepta - un simplu RK o poate aduce la viteze decente pentru trafic de lunga distanta, mai ales daca Arad - Timisoara - Caransebes si Filiasi - Bucuresti sunt aduse la 160 km/h (viteze posibile dupa dublarea necesarea in Banat si posibile FARA reconstructie in Oltenia si Muntenia).

Quote from: Neufunk on August 03, 2017, 06:58:12 PM
Chiar asa, voi cum ati rezolva problema Balota? Eu ma gandesc la o combinatie intre un viaduct si un tunel.

Nu iti iese declivitatea, care trebuie sa fie undeva la 1.2-1.5% cel mult.

Nu exista un studiu de traseu facut pentru o alternativa cu declivitate mai mica; cand si daca se va corecta Balota, va fi ori un tunel de baza care incepe dinainte de Prunisor si iese la Simian ori o varianta complet noua de traseu prin cu totul alt loc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

Da, dar acum sa vedem. Ce putem face pentru a imbunatati capacitatea pe liniile pe care le mentionezi tu? Dublarea este singura optiune valida? Nu putem face ceva pentru moment, care sa permita liniei sa mai astepte ceva?

Avem de ales intre transport decent in viitorul apropiat pe un segment sau pierderea unei carute de bani. Cert este ca le-am fi putut face pe amandoua simultan, dar ...

ioandorin

Quote
Timisoara - Recas - Lugoj e cel mai ok de bagat in dublare si renovare (acolo chiar ar trebui facuta dublare) - exista capacitate disponibila prin Timisoara - Buzias - Lugoj. Cu Timisoara - Arad o sa fie mai greu (ca si aia ar trebui dublata, e chiar si azi destul de la limita), dar, daca se face Radna - 614 (sunt numai 14 km), se poate devia traficul care nu intra in perioada lucrarilor prin Radna.

Ce trafic deviat prin Radna-Timisoara ? De calatori ? A circulat DOAR  IR Cluj-Timisoara (sageata)  vreo doua luni in primavara cat au facut refactie pe Sagu-Vinga,parca! Astea de calatori (internationale) au mai circulat pe acolo cu diesel si rebrusare in Radna cand era inchis podul dintre Arad si Aradu Nou in anii 2000-2001,dar marfa NU A circulat pe acolo de ani buni.Nici nu stiu cat  mai este tonajul maxim admis pe acolo la marfa. DA, era buna acea varianta, ca si altele care au fost lasate de izbeliste,negasindu-se fonduri de intretinere (Ilia-Lugoj,sau altele care le-au desfiintat pur si simplu) ,acum cu santierele care sunt pe cale a se deschide pe M200 !