Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Stie cineva daca exista o data pentru lansarea licitatiei pentru celelalte loturi din Arad-Caransebes?

antonelu

Dupa "succesul" cu Arad - Timisoara care e suspendata (la un pas de anulare) conform SEAP si plina de contestatii care de care mai fistichii prin toate instantele din Romania, pesemne ca CFR se va razgandi cu privire la licitarea pe FIDIC galben si va trece tot pe rosu ca pana acum, adica va achizitiona proiectarea  si apoi licitarea, ceea ce va duce termenele cu mult timp de aici inainte.
Daca o mai freaca mult vor intra sarbii in UE (in 2026) si atunci vom pierde toata finantarea pe ramura Orient/Est - Mediteraneean, ramura asta de Coridor mutandu-se la ei.

Phenol

Ma pus pe ganduri ideea de CF in subteran prin Timisoara.

CF e pe rambleu din cauza raului Bega. Desigur, tehnic vorbind se poate baga in subteran, insa intervine marea problema: declivitatea liniei ferate.

Inaltimea unui tunel ar trebuie sa fie undeva la 11 m (parca asta e inaltimea noilor tunele de pe Arad - Simeria). Pe rutier am luat o inaltime standard de 5 m. Asta inseamna ca CF ar trebuii coborata cu cel puntin 16 m, daca nu vrem sa construim un bulevard suspendat. Cu o declivitate de 20 la mie imi da o distanta de 800 m pentru coborare.

Cele 3 cazuri la care mam gandit:


  • Primul: 2.8 km intre gara de Nord si gara Mica daca iau ca reper primul macaz. - Asta ar fi varinata cea mai simpla, portiunea unde sunt doar 2 linii (conform noului proiect) bagat in subteran. 2.8-(2*0.8 ), asta inseamna tunel de 1.2 km si bulevard (se pare ca ar fi loc pentru 4 benzi) intre strazile Popa Sapca si Gheorghe Lazar (plus reconfigurat trecerile pe portiunea unde coboara si urca CF).
  • Al doilea: 3.5 km daca ma uit la distanta dintre peroanele celor doua gari. - Varianta putin mai complexa dar garile tot raman la suprafata. 3.5-(2*0.8 )=1.9 km tunel. Bulevardul nou tot de la Popa Sapca incepe dar ajunge doar pana la strada Bredniceanu. La pasajul Jiul CF trebuie sa fie deja in urcare, asta trebuie modificat.
  • Al treilea: 7.0 km de tunel prin oras (distanta dintre cele doua gari + 0.8 km inainte si dupa), care cred ca ar fi si cel mai lung din tara (mai lung ca tunelul de la Racos). - Ingropam doua gari cu cate 10 linii si astfel se poate construi un bulevard nou de la strada Gheorghe Adam pana la Gara de nord.

Sunt curios ce zic mai ales Timisorenii, in legatura cu aceasta idee, insa ea mi se pare un proiect prea scump.

Phenol

In legatura cu bypass-ul feroviar prin nordul orasului Timisoara, nu sunt de acord din doua motive:

1. Asta ar servi doar pentru trafic de marfa, care dupa finalizarea lucrarilor dintre Arad si Simeria se va reduce drastic prin Timisoara.

2. Noua linie de CF nu vad ce trafic de calatori ar avea. De tren metropolitan la o asemenea distanta de oras nu ajuta transportul public iar tren de calatori care sa ocoleasca orasul Timisoara ... never.

Vlad94

Phenol, calea ferata a fost pusa pe rambleu in nu din cauza Begai ci din cauza intersectiilor cu drumurile ce ies din Cartierul Cetate (lucrare terminata in 1902).
Legat de tunel, nu cred ca ar aduce cine stie ce avantaje. Da, ai avea un bulevard nou dar care este dublat de doua axe est-vest, nici pe departe saturate. Traficul est-vest este destul de fluent. Cat despre traficul nord-sud, acesta nu mai este gatuit de calea ferata.
Calea ferata nu incurca deloc dezvoltarea orasului. Urmaresc proiectul mutarii caii ferate de mai bine de 10 ani, am participat la dezbateri publice in care se dorea mutarea acesteia in subteran si am auzit si propuneri de eliminare a ei intre Timisoara Nord si Timisoara Est.
Eu ca timisorean zic sa lasam balta ideea de tunel intre Timisoara Nord si Timisoara Est si sa lasam proiectul se se implementeze.

Vlad94

Va las aici un backview dintre Timisoara Nord si Timisoara Est. De la minutul 3:50 ar fi statia Timisoara Centru.

Daca se va dubla portiunea, timpul va fi redus destul de mult.

Vlad94

Phenol, centura feroviara nu va deservi doar marfa. Totusi va trece de la Remetea pe la Aeroport si apoi prin Giarmata (peste 6000 de locuitori) si pe langa doua sate cuntendinte de crestere.
Initial se poate realiza doar un singur fir cu posibilitatea de dublare ulterioara
Nu cred ca va scadea atat de mult volumul de marfa, mai ales daca reabiliteaza si Craiova-Caransebes si se rezolva problema de la Balota.
.

cristi5

Quote from: antonelu on January 23, 2021, 07:35:05 AM
Dupa "succesul" cu Arad - Timisoara care e suspendata (la un pas de anulare) conform SEAP si plina de contestatii care de care mai fistichii prin toate instantele din Romania, pesemne ca CFR se va razgandi cu privire la licitarea pe FIDIC galben

Inteleg ca au suspendat ca sa aiba timp sa raspunda la clarificari.

Trecerea pe FIDIC rosu ar insemna o licitatie de proiectare si proiectare de detaliu, apoi inca o licitatie de executie, adica vreo 5-10 ani.

E adevarat ca e probabil cel mai mare proiect licitat de CFR pe design&build, nu ma astept sa fi pregatit licitatia foarte bine, de unde nr de clarificari. In plus se pare ca e un FIDIC portocaliu "solutie" originala izvorata din frica de raspundere a birocratului roman, care incearca (ca de obicei) sa arunce riscurile la antreprenor.

Dar FIDIC rosu nu e nicio garantie, clarificarile si contestatiile pe 614-Simeria si Sighisoara-Brasov au durat peste 2 ani

Are cineva un link direct la proiect pe SICAP sa ne uitam la clarificari?

antonelu

Link SEAP Arad - Timisoara: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170

Este suspendata de decizia CNSC din 14.01.2021, pana la judecarea contestatiilor pe fond.
CFR vad ca a raspuns deja prin doua raspunsuri consolidate insumand 390 la clarificari, banuiesc ca ce a fost de clarificat s-a clarificat deja.
Se lupta prin instanta cu fel de fel de motive, solicitand chiar anularea licitatiei, in stilul romanesc cu termene lungi de judecata,profitand de legislatia prosta de achizitii care nu impune instantelor termene scurte de  judecata si motivari operative.
Asta, pana o sa ramanem fara finantare pe Orient Est-Med, mai ales ca CFR nu a scos toata distanta la licitatie de la Arad la Calafat, ci doar distanta asta mica Arad- Timisoara, de jumatate de SF Arad - Caransebes. :o :o

Vlad94

Pe Caransebes-Craiova de abia a iesit SF-ul. Sper ca anul asta se va scoate la licitatie Timisoara-Caransebes.

Vlad94

@antonelu, de unde ai auzit că s-ar anula licitația pentru Arad-Timișoara?

NGC

Asta au cerut SIEMENS si THALES in subsidiar in contestatii. Deocamdata se asteapta decizia CNSC pe fond. Apoi ar putea urma si CAB in cel mai rau caz.

antonelu

@vlad94 Are dreptate NGC. Am citit in contestatiile de pe SEAP si cum doua case de avocatura se lupta cu juristii CFR, sunt sanse mici sa nu se faca ce vor avocatii constructorilor.
Ma intreb daca constructorii astia chiar au de gand sa faca lucrari pe Coridorul asta sau tot blocheaza toate lucrarile prin instante (cu motive care de care mai inventate) ca ei nu au capacitate sa faca lucrari simultane, avand in vedere ca acum lucreaza ambii pe ramura Rin - Dunare (614 - Simeria)?!

razvan96

In principiu fiecare contestatie privind caietul de sarcini la o licitatie prevede si cerinta subsidiar ca licitatia sa fie anulata daca i se da dreptate contestatorului si nu se mai poate modifica documentația. Asta nu înseamnă ca se si ajunge acolo :)

cristi5

Din cate stiu e primul proiect major in care CFR incearca un soi de design&build dar cu multe parti din SF fixe (gen traseu) si cu cat mai multe riscuri la antreprenor.

Din cate inteleg constructorii se plang ca documentatia e proasta si probabil nu-s multumiti nici de riscuri. Asa ca cer anularea.