News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: vancouver on November 09, 2017, 11:45:18 PM
De remarcat ca la homo sapiens normalus (omul normal) rabdarea pe drum tine cam maxim 2 minute, adica vreo 4 km cu 120 la ora sau 2 km cu 60km/h. Daca este pusa o limitare pentru ceata la 60km/h, dar in urmatorii 2 km aceasta nu apare, numai un numar extrem de mic de soferi va mai respecta restrictia eronata. Adica poti pune o restrictie pe 2 pana la 4 km, dar obligatoriu trebuie un nou panou ca sa o reinnoiesti, daca vrei sa fie respectata (conform unor studii evident, care au studiat cum functioneaza creierul nostru). In plus, daca o limitare este EVIDENT aiurea, NIMENI nu o va respecta, ba mai rau, unii soferi vor trage concluzia ca panourile afiseaza in general aiureli.

"Reduceti viteza!
Viata are prioritate !
" :lol:

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

"Drum în lucru peste x km"
"Atenție, polei!"
Bani s-au cheltuit să se realizeze acele panouri, iar CNAIR are destui angajați care nu au nici o tangență (ca pregătire profesională) cu drumurile. Nu trebuie calificări speciale sau deosebite pentru a urmări niște informări (care mai apar chiar și pe site la "starea drumurilor": http://213.177.10.50:6060/itn/default.asp) și pentru a le afișa pe panouri. Poate să apară chiar și "Accident peste x km" dacă este cazul (doamne ferește!).
Nu sunt multe care se pot afișa, dar am condus de mai multe ori pe A1 pe porțiunea Simeria - Sebeș în condiții de ceață densă pe aproape toată distanța. Un val de ceață densă pe porțiune scurtă nu poate fi sesizată / semnalată, dar pe principiul "și așa nu are ce să afișeze, de ce să ne batem capul cu asta, mai bine ne bem cafeaua liniștiți".
Off-topic: valul de furtună care a provocat mai multe decese în Transilvania și prăbușirea porții de intrare în Timișoara nu a avut efecte doar la noi: în Serbia și Ungaria au fost făcute sesizări de vânt puternic (cod roșu) cu 3 -4 ore înainte ca frontul meteorologic să ajungă la noi în țară și înregistrate viteze ale vântului de peste 140 km/h , dar la noi era duminică și "duminica nici iarba nu crește".

vancouver

O treaba care cred ca este buna:

http://www.zf.ro/auto/proiect-pe-soselele-afectate-de-zgomotul-traficului-se-vor-monta-covoare-antifonice-cu-25-mil-euro-16824538

Nu precizeaza unde se va asterne asfalt antifonic. Sper ca este ceea ce cunoastem din Germania, adica "Flüsterasphalt" (asfalt soptit). Acolo se pune pe autostrazi in zonele care sunt aproape de case, ca masura suplimentara fata de panourile fonoabsorbante.

Un efect secundar extrem de benefic daca discutam despre acelasi lucru, este faptul ca apa nu mai balteste pe suprafata de rulare, ci se infiltreaza in interiorul stratului de uzura si se scurge prin el. Astfel, pe ploaie, chiar si puternica, dispare efectul de spray, adica ridicarea in aer de catre vehiculele din fata a unui perdele de stropi de apa, care reduce vizibilitatea. Cu acest asfalt se poate circula pe ploaie aproape in aceleasi conditii de vizibilitate si siguranta ca si pe carosabil uscat. Acest efect este posibil cu ajutorul unor polimeri speciali, care tin pietricelele asfaltului, chiar daca intre pietricele exista gauri si lipseste asfaltul (asfalt cu porozitate mare). Prin acele gauri intra si aerul impins de roti la rulare, si astfel dispare zgomotul ascutit de rulare.


jos asfaltul normal, sus cel cu pori deschisi, adica asfaltul antifonic
sursa: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

CNAIR a încheiat toate contractele pentru deszăpezire

Toate cele 57 de acorduri cadru şi contractele subsecvente pentru iarna 2017-2018 au fost semnate, informează, luni, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În ceea ce priveşte materialele necesare pentru activitatea de deszăpezire, CNAIR are în prezent peste 162.000 de tone de sare şi 1.176 de tone de clorură de calciu în stoc, iar în bazele companiei sunt un număr de 2.013 utilaje funcţionale, din care 506 sunt utilaje proprii. Necesarul total de sare pentru iarna curentă este de 347.000 de tone.

"Precizăm că, în această săptămână, directorul general adjunct desemnat să coordoneze activitatea de deszăpezire la nivel naţional, Radu Munteanu, împreună cu echipa din subordine, efectuează verificări în teritoriu în cadrul cărora sunt evaluate stocurile şi situaţia utilajelor pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri în parte", se mai spune în document.

Capital

adiarc

o alunecare de teren care se activeaza perioadic...pe DN1 ,in zona intersectiei spre localitatea Calnic,AB.
Daca luam ca reper A1,zona este paralela cu spatiul de servicii Cut,sensul spre Sibiu.



zona are nevoie de interventie rapida ( a fost de multe ori refacuta,de-a lungul timpului ),chiar daca in zona DN,are acum trafic de DJ ( multumita A1 )........cel mai mare prag are cam 5 cm,deci e si o problema de siguranta rutiera,iar intreaga alunecare se intinde pe minim 100 de M,fiind afectate ambele sensuri







se vede mai bine in plan apropiat,dar se vad "valuri" si in plan indepartat







trestie in vf.dealului,.,...ceea ce inseamna ca undeva avem o argila care nu permite infiltrarea normala a apei..si astfel apare planul de alunecare
( la fel arata si zona ex demolata de pe Orastie-Sibiu lotul 3 - plina de trestie in vf.dealului )



si se extinde



atat pentru moment
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

StefanD

Quote from: vancouver on November 19, 2017, 05:24:35 PM

jos asfaltul normal, sus cel cu pori deschisi, adica asfaltul antifonic
sursa: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt

Este într-adevăr un paviment bun, tot mai des folosit în țările care își întrețin corect drumurile. Pentru RO nu cred că este o soluție bună.

Acest tip de asfalt are câteva dezavantaje considerabile(vorbesc exact de OPA din Germania):

-costuri de aprox. 3 ori mai mari față de un asfalt ,,tradițional"
-în decurs de ca. 6-8 ani porii se colmatează iar efectul fonoabsorbant și cel în scurgerea apei scade considerabil(știm cu toții ce mizerie e pe drumurile din RO) iar momentan nu există altă soluție decât înlocuirea stratului de uzură
-din punctul meu de vedere cel mai mare minus este pe timp de iarnă exact faptul că apa se poate scurge prin asfalt: datorită riscului mare de formare a poleiului la temperaturi mai joase de 4-5 grade C, este nevoie de o dezăpezire(sare) mult mai intensivă(la fel, nu e cazul în RO)
-are o rezistență  destul de redusă la forfecare, de aceea nu se poate folosi decât pe autostrăzi unde nu sunt necesare manevre de întoarcere sau alte viraje cu raze mici

Îmi face plăcere să conduc pe asfalt cu pori deschiși, dar având în vedere cele menționate mai sus, mă tem că în România ar crea mai multe probleme decât beneficii.

vancouver

#591
Foarte bune observatiile tale, StefanD.

Eu il vad folosit in Romania exclusiv pe autostrazi, in zonele in care in mod dovedit s-au produs accidente din motiv de acvaplanare. Un asfel de loc este o coborare pronuntata pe A3 Turda-Gilau, unde au murit deja oameni.

Pentru a mai atenua colmatarea se poate spala cu jet de apa sub presiune. Adica pentru cazul ca totusi se foloseste pe DN, in localitati. Dar si la intretinere noi suntem varza, asa ca asta nu prea o sa se  intample.

Cat despre clima, da, aici mare grija CNAIR. S-ar putea sa avem surprize cu clima din sudul Romaniei, cu apa infiltrata si inghet-dezghet repetat. Asa ceva in Germania avem mai putin decat in Romania, respectiv acolo se da preventiv cu substante care se infiltreaza, dar trebuie dat tot timpul cand exista risc... costuri inca o data marite.

Exista de asemenea mixturi asfaltice care impiedica formarea poleiului la temp. de 0°C si coboara acest punct pana la -4°C. Deci, da, asfalt, nu trebuie dat cu nimic pana la -4°C. Nu stiu insa daca se poate imprima aceasta calitate si asfaltului antifonic. Insa cu asa costuri mai bine incalzim asfaltul, asa cum se incalzesc macazele la trenuri. Nu mai trebuie nici deszapezire...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Adevarul preia comunicatul CNAIR legat de lotul Impregilo (A1 Cunta-Saliste).

,,Acest lot a fost construit de către firma Salini-Impregilo. CNAIR a reziliat contractul cu antreprenorul italian în ianuarie 2016. În acest moment, reparaţiile se execută din garanţia depusă. În zilele următoare, în funcţie de vreme, vor continua lucrările pe calea 2, iar pe calea 1 se vor remedia zonele cu probleme, cu mixtură stocabilă şi cu instalaţia cu infraroşu", a informat CNAIR.







Dominik

You're in Steelers Country

Ionut

A venit iarna pe A1. :)



CNAIR pe Facebook

HVMihnea

Bataie de joc pe A1 intre Sibiu si Orastie. Singura data cand era sa mor la volan a fost in iulie anul acesta, venind de la nodul Lancram spre Simeria. In zona spatiului de servicii cu iesirea spre Vintu de Jos, este o coborare deastul de lunga, cu hopuri, astfel incat nu vezi bucata de autostrada care urmeaza. Ce sa vezi, sar peste o denivelare si imediat inainte, banda 1 era total decopertata (pana la macadam). Absolut nicio semnalizare. De aveam masina pe banda a 2-a sau ma uitam o secunda la cafea, saream pe "off-road" cu 140km/h.
Tot dealul din zona acelui spatiu de servicii este denivelat si carpit la maxim. Nu ca ar fi doar acolo, toata autostrada este plina de gropi si carpeli. Partea buna e ca la 140 km/h sari peste gropi si nu simti nimic. Nu inteleg cum s-a luat teapa asta la asfalt...

SB76UFO

No comment
https://www.facebook.com/reparatiidrumuri/videos/2172663212759175/

Eezultatul o sa vi-l arat zilele urmatoare cand o sa fie mai putin trafic
"Prostia este eternă și invincibilă"

Dominik

Daca asa se repara autostrazile in Romania, nu trebuie sa mai avem pretentii nici pt a se construii A !!! Fara cuvinte !!!  >:(
You're in Steelers Country

rizzuh

Cum? Nu va place "Tehnologia IR (infrarosu)"? Pai este Hai-Tec!

Daca si un rahat de termometru IR este motiv de lauda... vai de noi...  :((

Serban

#599
Nu va informati si faceti misto absolut gratuit. Tehnologia IR nu se refera la termometru, ci la acel utilaj de reciclare. Tehnologia e ok si aplicata corect.

Gasiti pe youtube o gramada de filmulete de prezentare a acestei solutii. Uitati aici un exemplu: