News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horațiu 87

asfaltare pe DN 15 D (de la Roman, judetul Neamt spre limita cu judetul Vaslui)


adiarc

pe fostul lot 3,Orastie-Sibiu,construit de teparii de la Imbecilio,intre km 281 si 283,mai ales pe sensul spre Sebes,dar si celalalt sens,sunt 3 pasaje,care pe banda 1,au rosturile de dilatatie distruse complet....gropi adanci care daca se mai latesc,va ramane careva cu roata acolo

De asemenea,pe acelasi lot,cu exceptia unei portiuni de 100M,unde s-a frezat si asfaltat ( din cauza unei denivelari pronuntate,nu a gropilor),este in continuare plin de gropi,mai ales pe banda 1

jalnica executia,jalnica intretinere/refacere= degradare accelerata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ddfab

^^^ il completez si-l sustin  pe @adiarc.
intre Miercurea si nodul Apold, pe sensul Sebes-Sibiu, mare atentie pe banda 1!!! gropi nenumarate, unele astupate cu ceva mixtura, dar foarte prost, altele noi , adanci care asteapta sa se mareasca. s-au format pe zona frecventata de rotile camioanelor, formand practic 2 siruri paralele. de trambuline nici nu mai amintesc, ca le stie toata lumea. mare atentie, mai ales noaptea sau pe ploaie!!! drumuri bune sa aveti...

alexandru_m

Pe ambele sensuri e jale. Am mers duminica in timpul furtunii pe acest lot si ma mir ca mai am masina intreaga.


Sorinus

Vad ca dau cu smoala. Am vazut pe A2 langa Cta o portiune plina de firicele de smoala. Calitatea asfaltului e excelenta, dar nu intelegeam cum apar aceste firicele. Sunt microfisuri in asfalt?

Cristi N

In timp apar fisuri in asfalt, in mod normal inaintea sezonului rece ar trebui luate la rand toate drumurile si umplute respectivele fisuri cu smoala/bitum topit.
Daca nu se face operatia, pe timpul iernii apa infiltrata in asfalt ingheata si il umfla dupa care ne rupem rotile si articulatiile masinii in gropile care apar.

Sorinus

Pare o operatiune low-cost foarte utila, trebuie doar un pic de planificare.

Cristi N

Low cost din punct de vedere a materialelor dar destul de migaloasa si nu cred ca se poate automatiza prea usor. Trebuie sa mearga muncitorul cu galeata de bitum pe directia fisurii si pentru asta e nevoie de inchis banda plus tot deranjul.

Daca operatia e facuta cu simt de raspundere scapi de majoritatea gropilor care apar primavara, dezavantajul e ca munca asta nu o vede nimeni si nu te poti lauda cu ea.

TibiV

Comunicat MT: "Am inaugurat 7428 de metri liniari de fisuri proaspat umplute cu bitum"....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Daca nu pot inaugura x km de autostrazi, macar sa "inaugureze" 7,5 km de fisuri....  :rofl: :rofl:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

#581
Quote from: adiarc on October 18, 2017, 10:25:46 AM
pe DN1 la coborarea dinspre Bradu spre Vestem,paralel cu Fantanita Haiducului,avem in continuare o situatie f.periculoasa ( rapa de min.5M),in care parapetii lipsesc de peste 2 ani.Nu pot fii schimbati pur si simplu.Este nevoie de un mic zid de sprijin care sa fixeze picioarele parapetilor,adica lucrarea ideala pentru REGIE PROPRIE

Cineva te asculta (ordinea e putin gresita).



Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

adiarc

^ lucrarile in zona sunt aproape de finalizare.S-au executat gabioane in zona( piatra de mari dimensiuni in cutii de plasa metalica) ,iar in ultimul rand,de langa drum,au fost pozati si parapeti.
Asadar o lucrare de 2 saptamani pt care s-a asteptat aprox.doi ani si jumatate.
Antrepenor - Prodial,Cisnadie,Sb.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rio tinto

#583
Salut,

Panourile electronice de pe A1 lotul Strabag si Straco nu functioneaza inca de la inaugurare. Stie cineva oare de ce? Ar trebui sa aiba mesaje sau mai dureaza pana vor fi setate?

un exemplu

vancouver

Ce mesaj util pentru tine (nu pentru altii) crezi ca ar putea afisa panourile acelea? Insist sa nu-i dai cu "traiasca republica", adica sa apara mesaje gen "reduceti viteza" sau "circulati prudent". Asa ceva nu cred ca te ajuta pe TINE, presupun ca esti un sofer inteligent si prudent.

Si mai spune-mi ce mesaj util ai primit pe celelalte loturi, unde panourile functioneaza? Concret, exemplu.


Eu de ex. la Frankfurt, unde locuiesc, am pe toate autostrazile din jur astfel de panouri, dar daca nu e nimic special de spus, sunt stinse. Iar mesajele pe care le afiseaza sunt de ex.:
- ambuteiaj dupa nodul rutier xxxx, + xx minute
sau
- autostrada cu lucrari si numar de benzi redus, spre Dortmund urmati directia Köln (in locul panoului fix, care ghideaza inainte)
sau
- banda de urgenta deschisa traficului (asta presupune sa fie largita in prealabil si urmarita video peste tot, daca stationeaza cineva undeva se inchide imediat)
sau
- limitare de viteza la 120 km/h datorita traficului aglomerat (altfel pot aparea prematur ambuteiaje pe fond de nervozitate, asadar vorbim de limitari care calmeaza traficul atunci cand ajunge la limita de a se bloca)

Cum in Romania:
- nu exista nici pe departe risc de ambuteiaj
- chiar daca se inchide o autostrada pentru reparatii, nu exista alta pe care sa fie indicat sa se circule in unele directii, deci nu are sens sa se faca recomandari de a alege o autostrada sau alta
- nu este posibila si nici necesara deschiderea pentru trafic a benzii de urgenta la anumite ore
- traficul nu este urmarit electronic din 2 in 2 km ca in Germania, ci numai din 20 in 20 km - asadar nici nu s-ar putea detecta anumite ambuteiaje
Asadar tinand cont de toate acestea, niciodata in Romania nu apare necesitatea de scrie ceva pe vreun panou, conform regulilor din Germania. Conform acestor reguli, panourile ar sta permanent inchise, ca sa nu consume curent. Poate doar cateva ore sau zile pe an, ca sa anunte fenomene meteo deosebite, dar si aici sistemul romanesc e complet lacunar: cu statii de masurare din 20 in 20 de km nu se pot detecta palcurile locale de ceata densa, adice cele mai periculoase. Doar daca intamplator un astfel de palc este in dreptul unei statii. Cu sistemul german din 2 in 2km si panouri din 2 in 2 km (uneori si mai dese), pot fi anuntate automat, conform masuratorilor reala, zonele cu ceata. Si impuse limitari numai STRICT acolo. De remarcat ca la homo sapiens normalus (omul normal) rabdarea pe drum tine cam maxim 2 minute, adica vreo 4 km cu 120 la ora sau 2 km cu 60km/h. Daca este pusa o limitare pentru ceata la 60km/h, dar in urmatorii 2 km aceasta nu apare, numai un numar extrem de mic de soferi va mai respecta restrictia eronata. Adica poti pune o restrictie pe 2 pana la 4 km, dar obligatoriu trebuie un nou panou ca sa o reinnoiesti, daca vrei sa fie respectata (conform unor studii evident, care au studiat cum functioneaza creierul nostru). In plus, daca o limitare este EVIDENT aiurea, NIMENI nu o va respecta, ba mai rau, unii soferi vor trage concluzia ca panourile afiseaza in general aiureli. Sigur se ajunge aici, daca la meteo se anunta risc de ceata si timp de 2 zile scrie asta pe panouri si se impune o limitare. Efectul va tinde spre 0 dupa 2-3 km si va fi zero barat la a doua trecere prin zona.

In final repet intrebarile:
- ce info utila pentru TINE poate sa apara pe aceste panouri care acum nu merg?
- ce info utila pentru TINE a fost la un moment dat in alta parte in Romania unde panoul a functioat, cu exemplu concret?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.